edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 13:29

emrenmert yazdı:Düşündüğüm metronun haritası:
http://goo.gl/maps/CzUO
Haritaya bir göz attım ve dediğim gibi yükseklik konusuna herhangi bir yorum yapmadan X şeklinde birleşen (Eskişehir gibi) ya da tanjansiyal bir hat tasarımı daha uygun gibi, ha metro olur tramvay olur ama metro bu büyüklükte bir kent için çok uzun vadede bir çözüm sanırım.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 15:54

Metro günümüz için değil, gelecek için bir çözüm; şu an Edirne'nin nüfusu 149 bin. Ancak, projelerin şimdiden hazırlanıp beş yıl içinde inşaat aşamasına geçilmesi gerekiyor bence. Ayrıca m1 olarak verdiğim hat Tunca ve meriç nehirlerini, m2 olarak verdiğin hat ise Tunca nehrini geçiyor. Bu nehirler tüp geçitle mi geçilecek, köprüyle mi; buna da proje aşamasında bir bakılmalı.

Bir de rakamları vermemedeki sebep bu güzergahın raylı sisteme uygun olup olmadığını sormaktı (tabii ki kaynak Google Earth). Sizce herhangi bir sıkıntı var mı topografik açıdan)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 16:01

emrenmert yazdı:Metro günümüz için değil, gelecek için bir çözüm. Ancak, projelerin şimdiden hazırlanıp beş yıl içinde inşaat aşamasına geçilmesi gerekiyor bence. Ayrıca m1 olarak verdiğim hat Tunca ve meriç nehirlerini, m2 olarak verdiğin hat ise Tunca nehrini geçiyor. Bu nehirler tüp geçitle mi geçilecek, köprüyle mi; buna da proje aşamasında bir bakılmalı.
Nüfusu 500.000 bir kent için pek 5 yıllık bir plan değil, çok daha uzun vadeli olarak ele alınabilir ki bizde bu mümkün değil, bu gün kent güneye genişler 5 sene sonra kuzeye uzun vadeli planlama yok, kent için böyle bir planlama yokken metro planlaması çok uzun vadeli bir iş. Benim önerim bir güzergah planlaması olacaksa bile bu kent dışından yüzeyden gelen, kent içinde ise tünel ile geçen bir pre-metro tramvay işletmesi olabilir, metro derken de İstanbul M1 benzeri 4 lü dizi yani HRS tadında bir işletme olabilir gibi. Edirne gelecekte de pek cazibe merkezi bir kent haline getirilmeyecektir kanımca, yani nüfusu büyük bir patlama ile 20 yılda 5 katına çıkıp 2,5 milyon olur mu bilemiyorum, kaldı ki bahsettiğimiz il genel nüfusu merkezde ki nüfus daha düşük galiba? Yıllara göre nüfus artışı ve öngörüsü, kentin gelecek planları (sanayileşme mi tarıma devam mı?) gibi pek ama pek çok kriter ancak bir raylı sistem talebini ortaya çıkartabilir, bence önce belediye bir otobüs işletmesi kurarak toplu ulaşımın temelini sağlamlaştırmalı, akabinde kentin gelişim planları yapılır, nüfus artış oranı temelinde de raylı sistem planlamaları yapılır ve kent planlarına işlenir, nereden geçecek ne olacak, sonra zamanı gelince tekrar bakılır, planlar ve öngörüler tutmuş mu? Güzergah değişikliğine gerek var mı? gibi

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 16:04

Hayır. 149 bin, il merkezinin nüfusu. Edirne'nin toplam il nüfusu ise 400 bin. M1 olarak tasarladığım hattın Köprübaşı-Sanayi arasındaki kısmı ile M2 olarak tasarladığım hattın Edirne Lisesi-Sarayiçi arasındaki kısmı şehrin asıl merkezi, Aslında şehrin kuzey ve kuzeydoğu kesimlerinde yeni yerleşim yerleri oluşuyor; sürekli yeni inşaatlar ve çeşitli projeler var. Burada devlet hastanesi için yeni bir bina inşa ediliyor. Ayrıca kültür ve eğlence merkezleri, spor salonları ve şehir stadyumu bu bölgeye yapılacak. Fakat sorun şu ki o kuzey yerleşimlere (Kıyık, Buçuktepe, Kavgaz ve Esentepe semtleri) giden yollar hep dimdik yokuş.
En son emrenmert tarafından 12 Oca Pzr, 2014 16:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 12 Oca Pzr, 2014 16:06

emrenmert yazdı:Metro günümüz için değil, gelecek için bir çözüm; şu an Edirne'nin nüfusu 149 bin. Ancak, projelerin şimdiden hazırlanıp beş yıl içinde inşaat aşamasına geçilmesi gerekiyor bence. Ayrıca m1 olarak verdiğim hat Tunca ve meriç nehirlerini, m2 olarak verdiğin hat ise Tunca nehrini geçiyor. Bu nehirler tüp geçitle mi geçilecek, köprüyle mi; buna da proje aşamasında bir bakılmalı.

Bir de rakamları vermemedeki sebep bu güzergahın raylı sisteme uygun olup olmadığını sormaktı (tabii ki kaynak Google Earth). Sizce herhangi bir sıkıntı var mı topografik açıdan)

Çok güzel düşünceleriniz var; keşke söyledikleriniz hayata geçse ancak Türkiye'de gerçekleşme ihtimalini oldukça az görüyorum !

Bende bu sistemlere kafa yorarım ancak Eskişehir için bile daha böyle bir şey hiç düşünmedim... :D Eskişehir Merkez nüfusu 714bin.
Biz tramvayı yayalım her yere yeterli. Duraklardan 2-3 dakika da bir tramvay geçsin Türkiye'de fazlasıyla yeter. :wink:

Ama Edirne için bir tramvay projesi inşallah hayata geçer.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 16:42

Eğim hâlâ kafamda soru işareti. Ama bir de şu var; şehirde tramvay için yeterli genişlikte cadde de yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 16:46

emrenmert yazdı:Şehirde tramvay için yeterli genişlikte cadde de yok.
Eh işte, pre-metro gibi düşünülüp şehir içinde yer altından geçsin dedik ya, aç-kapa sistemi ile kolayca inşa edilebilir, ayrıca bununda çözümleri var, bir caddeden geliş, bir alt caddeden gidiş olur, gayet doğru şekilde dünya da işlediği yerler var, her yerde caddeler 40 metre değil sonuçta.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 12 Oca Pzr, 2014 16:49

emrenmert yazdı:Eğim hâlâ kafamda soru işareti. Ama bir de şu var; şehirde tramvay için yeterli genişlikte cadde de yok.

Eğim kafanda soru işareti yaratmasın...

Keşke Eskişehir'e gelme fırsatınız olsa; yapımı devam eden uzatma hatlarından Çankaya-Yenikent hattındaki eğimi görseniz... :D

Çankaya dediğimiz nokta; şehrin en yüksek yeri. Biran önce bitmesini beklediğim en önemli hat. :wink:(çünkü tramvay ile tırmanma konusunda sınırları zorlayacak bir hat:))

Eskişehir'in de caddeleri çok fazla geniş değildi ancak 1000mm ray açıklığıyla bu sorunu minimumu indirmeye çalıştı.
Tramvay genelde caddelerin ve bulvarın ortasından hareket ediyor. Sağında ve solunda 2 şer şerit kara yolu bulunuyor.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 17:04

Birer şerit tramvaya verdiğinizde, geriye çoğu yerde hiçbir şey kalmıyor karayolu taşıtlarına. Ana cadde dediğimiz Talatpaşa Caddesi ve Londra Asfaltı'nda da birer şerit kalıyor her iki yönden.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 12 Oca Pzr, 2014 17:15

emrenmert yazdı:Birer şerit tramvaya verdiğinizde, geriye çoğu yerde hiçbir şey kalmıyor karayolu taşıtlarına. Ana cadde dediğimiz Talatpaşa Caddesi ve Londra Asfaltı'nda da birer şerit kalıyor her iki yönden.

Hım...
O zaman Esat Beyin söylediği gibi bir seçenek ile bu durum aşılmaya çalışılabilir... :wink:

İstenirse mutlaka aşılacak bir sorun. Ancak en önemli konu Belediyenin Ayırabileceği Kaynak ve Fizibilitesi ???

Edirne'yi bilmediğim için fazla yorum yapamıyorum ama yapılan hattın saatte çok iyi yolcu taşıması lazım ki Belediye bu işe girişebilsin...

Gönül isterki her şehirde raylı sistem olsun ancak birçok Belediye maliyet ve nüfustan dolayı bu işe el atamıyor...

Bölgeye hakim olduğum için konuşursam;
Kütahya'nın merkez nüfusu 225bin. Bir ara tramvay çok fazla dillendirildiydi ancak böyle bir projenin olmadığı açıklandı.
Şuan da 2 tane körüklü Mercedes Citaro aldılar... Eski otobüsleri de yenilemeye başladılar...

Afyonkarahisar'ın merkez nüfusu 185bin. Daha 2 hafta önce Belediye Başkanını dinledim; moderatör tramvay ile ilgili soru sordu. Başkanın verdiği cevap aynen şu: "Nüfusumuz 185bin. Bu nüfusta yapabilmemiz imkansız, hiç kimse de yapamaz."
En son fcinar tarafından 12 Oca Pzr, 2014 17:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 12 Oca Pzr, 2014 17:15

Ufak kentlerde ana caddeler tramvaylara ve yayalara ayrılsa "bana göre" cuk diye oturur. Nereye gideceksen toplu ulaşımla git en fazla 15 dakikalık yoldur yani
Yok şehir dışı filan nasıl olacak derseniz bir kaç mahallenin ortak katlı otoparkı olur orası da şehirler arası yola çıkan bir bulvara bağlansa aslında.

Kent yaşamından otomobillerin izole edilmesi o kentin kendisi, insanı, kalitesi için faydadan başka bir şey getirmez.

İstanbul'un adalarını düşünelim mesela araç yok gitmesi uzak yerlere de bisikletle filan gidiliyor yani, bu başka bir kente uyarlanmak istense tramvay eklenir bir de haricen
geriye çoğu yerde hiçbir şey kalmıyor karayolu taşıtlarına
Özel araçlara çok değer veriliyor Türkiye'de. Büyük kentlerimizde trafik mi sıkıştı hemen yolu genişletelim mantığı ile 4+2, 3+3 gibi dev karayolları türedi. Toplu taşıma ile bu işi halledelim mantığı daha yeni yeni çıktı.
Bırak özel araç ana caddeden değil de ara sokaktan gitsin. Ben işlek caddelerden araç geçmesine karşıyım.
Türkiye'de bir diğer eksiklik ise "trafiğe kapatılmış cadde" sayısındaki azlık bence

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 17:50

Aslında tramvay mümkün olsa şöyle üç hat güzel olabilir:

1: İskender köyü-Villalar-Kolej-Otogar (E5)-Trakya Üniversitesi-Tarım Araştırma Enstitüsü-Olin-Hacıkuşlar-Vali Konağı-Binevler-Migros-Sanayi-Trakya Birlik-Ayşekadın-Öğretmenevi-Orduevi-Gazimihal-Yıldırım

2: Yeniimaret-Sarayiçi-Vilayet-Londra Asfaltı-Saraçlar Caddesi-Lari Cami-
Edirne Lisesi-Ekmekçizade-Uzunkaldırım-Tarlakapı-Hacıyahya-Selamalmaz-Adliye-İsrasyon-Migros-Binevler-Vali Konağı-Hacıkuşlar-Olin-Tarım Enstitüsü-Trakya Üniversitesi-Otogar (E5)-Kolej-Villalar-İskender Köyü

3: Toki-Saraçhane-Selimiye Camii-Eski Cami-Saraçlar Caddesi-Tunca-Meriç-Lozan-Kent Ormanı-Kafeterya-Eski Gar/Lozan Müzesi-Fen Lisesi

NOT: Trakya Üniversitesi istasyonunda kampüse geçiş için, Otogar istasyonunda terminale ve mühendislik fakültesine geçiş için alt geçit şart.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön