ist-M.06 » Halkalı Toplu Konutlara Metro İle Erişim Nasıl Olmalı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.06 » Halkalı Toplu Konutlara Metro İle Erişim Nasıl Olmalı
İBB'nin yaptığı projelerde Halkalı Toplu Konutlara gerekli ilgiyi göstermediği izlenimine kapılıyorum. Bölgeden Sefaköy-İSTOÇ Havaray Projesi geçiyor. Peki bu bölgeye havaray efektif olur mu? Olsa bile İSTOÇ'a kadar gelecek İSTOÇ'tan sonrası ne olacak? Metroya aktarma yapılabilmesi için bi dünya insan havaray gbi yüksekten inip metrelerce yer altına girecek. İyi değil.
1-Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu bölgeden tam geçmiyor gibi?
2-Kirazlı-Halkalı uzatması da Toplu Konutlardan geçmiyor?
Peki nasıl olmalı?
Beşiktaş-Topkapı-E6 Metrsundan TOPKAPI civarında bir çatal açıp Topkapı-Güngören-Haznedar-Güneşli-Halkalı Toplu Konut Hattı olabilir mi?
1-Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu bölgeden tam geçmiyor gibi?
2-Kirazlı-Halkalı uzatması da Toplu Konutlardan geçmiyor?
Peki nasıl olmalı?
Beşiktaş-Topkapı-E6 Metrsundan TOPKAPI civarında bir çatal açıp Topkapı-Güngören-Haznedar-Güneşli-Halkalı Toplu Konut Hattı olabilir mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O havaray a hiçbir zaman sıcak bakmadım zaten, K.Çekmece belediyesinin bende çizerim gibi bir mantıkla yaptığı bir hattı, gerek varmı yani orada havaray a monoray a? Ayranımız yok içmeye monorayla gidiyoruz heryere maşallah.
Toplu Konutlar bölgesine bir metronun gerekli olduğuna katılıyorum ama bu illa ki burayı hedef alan bir ana hat mı olmalıdır? Yoksa bu bölgeyi bir yerlere bağlayan kısa bir hat mı olmalıdır? Bence bunu tartışmalıyız yoksa çiz çizgiyi gitsinle pek olmuyor bence. Kirazlı - Halkalı uzatması bu bölgenin metro ihtiyacını karşılayacak en önemli güzergah olabilir, bunun dışında kısa vadede başka bir hattın düşünülmesi bence gereksiz. Gerçi o hattın bu bölgeye uğramadığını söylemişsin ama İBB nin haritalarında bu güzergahın çizimi zaten farazi, gerçi sen resmi bir proje çizimi falan bulduysan o başka vardır sende bir şeyler çıkar hadi çıkar.
Bence M3 ün buradan geçmesi yeterlidir diye düşünüyorum, çünkü İMP' nin ve Master planın öngörüsünde gerçek problemin yaşandığı bölge Havaalanı-İSTOÇ istikametinde yolun sağ tarafında ki bölge, zaten sürekli Bağcıların bu yatırımlar ile gündeme gelmesinin sebebi de bu. Ve sanırım birazda bu sebeple M7 bu bölgeden geçmesine rağmen, şu Havalimanı ndan kuzeye planlanan hatta bu tarafa kaydı? Geçen sen bir şeyler çizmiştin ona bakmam lazım, ama eğer o hat bahsettiğim güzergahın solundaki yoldan yani Efes fabrikasının olduğu o tepe yol ile E5-E6 bağlantı yolu arasında bir yerden gidiyorsa kesinlikle Toplu Konutlara uğrayacaktır, ister istemez oradan geçiyor.
Toplu Konutlar bölgesine bir metronun gerekli olduğuna katılıyorum ama bu illa ki burayı hedef alan bir ana hat mı olmalıdır? Yoksa bu bölgeyi bir yerlere bağlayan kısa bir hat mı olmalıdır? Bence bunu tartışmalıyız yoksa çiz çizgiyi gitsinle pek olmuyor bence. Kirazlı - Halkalı uzatması bu bölgenin metro ihtiyacını karşılayacak en önemli güzergah olabilir, bunun dışında kısa vadede başka bir hattın düşünülmesi bence gereksiz. Gerçi o hattın bu bölgeye uğramadığını söylemişsin ama İBB nin haritalarında bu güzergahın çizimi zaten farazi, gerçi sen resmi bir proje çizimi falan bulduysan o başka vardır sende bir şeyler çıkar hadi çıkar.
Bence M3 ün buradan geçmesi yeterlidir diye düşünüyorum, çünkü İMP' nin ve Master planın öngörüsünde gerçek problemin yaşandığı bölge Havaalanı-İSTOÇ istikametinde yolun sağ tarafında ki bölge, zaten sürekli Bağcıların bu yatırımlar ile gündeme gelmesinin sebebi de bu. Ve sanırım birazda bu sebeple M7 bu bölgeden geçmesine rağmen, şu Havalimanı ndan kuzeye planlanan hatta bu tarafa kaydı? Geçen sen bir şeyler çizmiştin ona bakmam lazım, ama eğer o hat bahsettiğim güzergahın solundaki yoldan yani Efes fabrikasının olduğu o tepe yol ile E5-E6 bağlantı yolu arasında bir yerden gidiyorsa kesinlikle Toplu Konutlara uğrayacaktır, ister istemez oradan geçiyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Havaalanı-Olimpiyatköy Projesi Güney Sanayi İstasyonuna uğramak zorunda. Bu şstasyon 4 tünel açmaya müsait şekilde tünel ağzı açık bırakıldı. Büyük bir aktarma olarak düşünüldü. olayısıyla G.Sanayi'den Halkalı Toplu Konutlara uğrayacak bir metro çok acayip bir kavis yapması lazım. (Teknik açıdan ne olur araştırmak lazım) Olursa olur. O yüzden Mehmet Akif Mahallesine uğrayıp İkitelli Köprüsüne inecek diye düşünmüşler. Toplu Konut düşünülmemiş. Ben Toplu Konuttan geçen otobüslerin hep tklım tıklım olduğunu şahsen biliyorum.(98 oradan geçiyor). O yüzden İkitelli Köprüsü, Atakent ve Toplu Konutlar 2-3 istasyon olmalı derim.
Diğer olasılık Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu Halkalı Toplu Konut üzerinden BAHÇEŞEHİR'e uzama düşüncesi var. Meşhur haritada böyle. Ama çok uzun yıllar alır.
Böyle bir hat önermiştim. Kırmızı Çizgi ile:
Diğer fantezimde bu:
Diğer olasılık Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu Halkalı Toplu Konut üzerinden BAHÇEŞEHİR'e uzama düşüncesi var. Meşhur haritada böyle. Ama çok uzun yıllar alır.
Böyle bir hat önermiştim. Kırmızı Çizgi ile:
Diğer fantezimde bu:
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Birinci seçeneği daha doğru buluyorum eğer amaç E6 yı toparlamak ve Mecidiyeköy' e ulaşmak ise.
Diğer önerilerde Halkalı Toplu Konutlardan geçen bir Bahçeşehir-Havalimanı güzergahı olabilir ama o şekilde bir hat bana pek doğru gelmedi. Bence alttaki seçenekleri gözden çıkart birincisi üstüne devam edelim derim.
Diğer önerilerde Halkalı Toplu Konutlardan geçen bir Bahçeşehir-Havalimanı güzergahı olabilir ama o şekilde bir hat bana pek doğru gelmedi. Bence alttaki seçenekleri gözden çıkart birincisi üstüne devam edelim derim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Halkalı-Bakırköy-Topkapı-Mecidiyeköy diyorsun yani. Bencede çok güzel bir hat olur.alabay yazdı:Düzen imkani yoktu, ek: Ama Aksaray-Besiktas kismi olmayacak herhalde.B.
E6'dan da Mecidiyeköy'e hat yapıyoruz. İkisini birlikte düşünmek nasıl olur. Mecidiyeköy-Eyüp arası aynı olacak. Eyüp'ten ikiye ayrılacak. Biri E6'ye biri Bakırköy ve Halkalı'ya. Dur çizeyim:
Birini GÜNEYE KIVIRIP TAKSİM VE BEŞİKTAŞ'ta yapabiliriz.
SONUÇTA HALKALI, E6, BAKIRKÖY, TAKSİM, MECİDİYEKÖY GİBİ BİRBİRİNE BAĞLANMASI GEREKEN YERLERİ EN UYGUN ŞEKİLDE ERİŞTİRMEK GİBİ BİR ŞEYLER OLMALI.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Haliç Köprüsünün altındaki boşluğa tünel giriş ağzı yapıp gidilebilir mi?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
BİZ YAZDIK OLDU (mu?)
ibb'nin yeni yayınladığı haritada TOPLU KONUTLARA METRO GİDİYOR.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.06 » Halkalı Toplu Konutlara Metro İle Erişim Nasıl Ol
Marmaray ve Metro ile bir bağlantı kurulacağı Radikal gazetesinde 2005 gibi çıktı.