5. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 24 Oca Pzr, 2016 17:34
gönderen Uğur
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Ihale ... leID=14733
Anadolu-Avrupa Yakası Entegre Raylı Sistem Etüd Projesi danışmanlık hizmeti işi için, yeterli tecrübeye sahip adaylar teklif vermek üzere ön yeterlik başvurusuna davet edilmektedir.
Kazlıçeşme - Kadıköy projesi için edüt ihalesi olduğunu düşünüyorum.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 25 Oca Pzt, 2016 21:41
gönderen Edil Arda
3 katlı tüne yapılacak,
bu kadar çabuk 2. metro tünelinin ihalesine hazırlık yapılır mı?

Açıkçası ben 3 katlı tünelden 8-10 yıl sonra falan yapılmasını bekliyorum 2. metro tünelinin.

Ek: Kadıköy-Kazlıçeşme İUAP 2010 raporunda 40,5 KM uzunlukta görünüyor.
Boğaz geçişli 45 KM üstünde hat yok, o da Bostancı-Kazlıçeşme.

Ek2: İhale belgesi indirildiğinde görsel olarak Marmaray'ın yapılmayan kısmı çıkıyor.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 25 Oca Pzt, 2016 22:35
gönderen Uğur
Allah Allah çok ilginç. İhaleyi indiremedim ama. Marmaray'ın yapılmayan kısmı 63 km. İhalede 55 km demişler.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 26 Oca Sal, 2016 09:01
gönderen decimus
Uğur yazdı:Edit: Crossrail projesinin yüklenicisi de Bechtel firmasıymış :).
Adamlar işi biliyor..! :D

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 07 Eki Cum, 2016 22:52
gönderen Uğur
Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metro Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İşi (yaklaşık 20 km)
Bu hatlar iyice birbirine girdi; Kaçı yapılacak? Hangisi hangi köprüyü hedef alıyor? 3 katlıdan hangisi geçecek? İyice karıştı ama böyle bir proje ihalesi var. Bize de hayırlı olsun demek düşer.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 24 Oca Sal, 2017 17:04
gönderen mutlui
Yeni Havalımanı metrosu için bir başlık bulamadım, o yüzden buraya yazıyorum. Kolin'in web sayfasında yeni havalimanı metrosu ile alakalı bir yazı yayınladı. Orada "Üç katlı" tünel ile alakalı gayet enteresan bir cümle bulunuyor: "Proje kapsamındaki hat ile yapımı planlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Metro Kesimi arasında da her iki yönde yolculu işletmeye uygun yolculu tren aktarımının sağlanması planlandığından bu kesimde gerek istasyon, gerekse bağlantılı güzergah bölgelerinde proje revizyonları yapılacaktır."

Bkz: http://www.kolin.com.tr/projeler/devam- ... sleri.html

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 24 Oca Sal, 2017 17:48
gönderen Esat
Hayırlı işleeerrr :) hep absinth yüzünden oluyor bunlar. :) dallı budaklı, kollu bacaklı metroooooo, niye adı havalı. :) banliyö sistemi kuralım diyemiyoruz adına, dünyadaki en absürt metro işletme sistemlerinden birini kurmaya aday olduğumuzu düşünüyorum.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 25 Oca Çrş, 2017 09:35
gönderen decimus
Yeni havalimanı başlığı olmayınca bende daha önce yazamamıştım ama buraya yazayım.

Şantiye kurumları ve personel alımları başlamış.

Proje de kullanılması planlanan 7 TBM için siparişler verilmiş.Hatta (nasıl oluyor anlamadım) ihale yapılmadan aylar önce havalimanı metrosunda kullanılmak üzere 4 adet TBM Alman Herrenkenct firmasına, 3 adet TBM de Çinli bir firmaya siparişler verilmiş.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 25 Oca Çrş, 2017 16:04
gönderen Özgür Türkler
"minimum 300 saniyelik sefer aralığı ve saatte 120 km’lik çalışma hızı tesis eden hareketli Haberleşme Bazlı Kumandası (CBTC) sistemi olacaktır." denmiş, bu açıklama ile yapacağımız iş aslında banliyö demiş olmuyorlar mı???

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 25 Oca Çrş, 2017 20:50
gönderen Edil Arda
metronun metro oluşunu kapasite belirliyor benim bildiğim kadarıyla, hızın bu sınıflandırmada bir etkisi var mı?


bu arada kolin'in kurduğu cümleye göre Söğütlüçeşme-İncirli+ arasında da 120 km/s kapasiteli setler çalışabilir. Bu hattın güzergâhı göz önüne alındığında oldukça iyi bir durum.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 26 Oca Prş, 2017 06:56
gönderen Esat
Özgür Türkler yazdı:"minimum 300 saniyelik sefer aralığı ve saatte 120 km’lik çalışma hızı tesis eden hareketli Haberleşme Bazlı Kumandası (CBTC) sistemi olacaktır." denmiş, bu açıklama ile yapacağımız iş aslında banliyö demiş olmuyorlar mı???
Edil Arda yazdı:metronun metro oluşunu kapasite belirliyor benim bildiğim kadarıyla, hızın bu sınıflandırmada bir etkisi var mı?

bu arada kolin'in kurduğu cümleye göre Söğütlüçeşme-İncirli+ arasında da 120 km/s kapasiteli setler çalışabilir. Bu hattın güzergâhı göz önüne alındığında oldukça iyi bir durum.
sistemi belirleyen pek çok kriterden bir tanesi kapasite, sadece kapasite ile açıklamak doğru olmayabilir. 120 km/s işletme hızı olan metro var mı? Ne duydum ne de gördüm, ha ben yaşlandım belki teknoloji gelişmiştir vardır bir şey diyemem :) ama maks. yaptığı yapacağı 80 dir, bundan yukarısını hangi aralıkta ivmeleneceksin, o treni nerede durduracaksın. Şunu unutmayın arkadaşlar demiryolu işinde treni hareket ettirmek değil durdurabilmek marifettir.

Özgür' e katılıyorum, 5 dk lık frekans ve yüksek işletme hızı açık istasyon aralıklarına işaret ediyor dolayısı ile bana göre de sistem tanımı banliyöye daha yakındır. Ha işin uzmanları ne diyor bilmiyorum ama uzmanlık siyasetçilik değildir bunu da hatırlayalım, siyasi kaygılar ile hala Marmaray'a banliyö denilemiyor mesela ve bu açık açık dile de getiriliyor, yapacak bir şey yok bu ülkede bu tarz seviliyor.

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 02 Tem Pzt, 2018 23:18
gönderen kleinkaiser
şimdiki bilgilerde marmaraydan geçecek halkalı gebze, üç katlı tünelden geçecek incirli söğütlüçeşme ve 4. leventle rasathane arasında bağlantısı olacak kazlıçeşme ködıköy olarak boğazdan geçecek 3 metro hattı gösteriliyor.