2. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Nis Cum, 2012 09:59
gönderen Mehmet Kasım
bostancı kazlıçeşme olduğunda bostancıdan başlayan hat kuzeye doğru gidip ümraniyeye uğradıktan sonra karşıya geçiyor. bu güzergah bostancı-kadıköy arasındaki yoğun olan minibüs yoluna çok fayda getirmiyor. o yüzden 2. raylı geçişin bu kısmıı kapsayacak şekilde olmasını arzu ederim.

bostancı-söğütlüçeşme-mecidiyeköy- gibi uzansa karşıya daha iyi olabilir diye düşünüyorum. ümranyiedekiler metro ile altunizadeye gelip binerler.

Gönderilme zamanı: 06 Nis Cum, 2012 10:08
gönderen Esat
Kuzeyemi çıkar güneye mi iner bilemem ama bana kalırsa zaten o güzergahların öyle köprünün ayağının dibinden geçmesi biraz zor, güzergahlar sadece uğrayacağı istasyonlar bazında çizilmiş gibi, yani şuradan da geçsin buradan da geçsin tarzı. Köprünün ayaklarının temeli ne kadar derine iniyor, tünel nereden geçecek, geçerse diğer taraftan mesela Altunizade ya da Mecidiyeköy'e nasıl tırmanacak? Bu işin birde böyle fantazi tarafı var.

İBB raporu Marmaray'ın açıkça tırtlayacağını yazıyor, 70.000 lik kapasitenin yetersiz kalacağını, bunun dışında en az 2 raylı geçişin daha olması gerektiği falan filan. Bir tanesi Mehmet'in de önerdiği gibi çok kuzeye çıkmayan bir hat olabilir (nereden geçer bilemem) bu daha mantıklı, bu açıdan önceliklide olabilir. İlerleyen zamanda belki daha az yolcu ağırlıklı daha çok yük treni ağırlıklı bir yolculuğun olacağı 3. bir tünel biraz daha kuzeyden geçecek şekilde tasarlanabilir.

Benim burada takıldığım illa metromu olmalı? Yani kapasitesi tabii ki yüksek hesaplanmalı ve inşaat buna göre yapılmalı ama baştan öyle mi çalıştırılmalı. Çizimi yaptım ama İstanbul haritasına oturtmadım. Bana böyle bir geçiş yapısında şu M1 de yapılmak istenen tarzda bir iş daha sıcak geliyor, hatta M1 ile kombine edilir ise ortaya çok farklı bir HRS ağı da çıkabilir. M1C, M1D diye gider :)

Gönderilme zamanı: 06 Nis Cum, 2012 11:39
gönderen Mehmet Kasım
eği konusu esatın dediği gibi çok önemli. mecidiyeköy-boğaz arasında fark var. tabi kıvrımlı şekilde gidebilir. bu geçişin batırma değil delme tünelli olacağını duymuştum ama elde bilimsel bir çalışma yoksa sadece söylemden ibarettir.

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2014 08:47
gönderen Esat
İBB tarafından Söğütlüçeşme - İncirli metro hattı ile ilgili çalışmalara başlanacağı haberi verilmiş, daha doğrusu haber İBB böyle dedi diyerek yapılmış henüz İBB sitesinde haberi kontrol etmedim. Bu konu ile ilgili yapılmış öneri çalışmaları vermiştik, öne çıkan 2 güzergah vardı bir tanesi de bu idi, bakalım ilerleyen günlerde bu proje neler gösterecek.

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... ha-geliyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından projelendirilen yeni metro hattı için düğmeye basıldı.

İncirli-Söğütlüçeşme arasında yapılacak 28 kilometrelik hattın, istasyon, ray sistemi ve fizibilite projesi için çalışmalara başlanıyor. Metrobüsün hattının altından geçecek proje, Kuruçeşme-Beylerbeyi'ni deniz altından tünelle birbirine bağlayacak. Proje 2023 yılına kadar tamamlanacak.

İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu bölgede kurulacak olan hattın, 1.5 saatlik mesafeyi yarım saate düşürmesi bekleniyor. İBB Planlama Müdürlüğü tarafından ihaleye çıkarılan yeni projenin hat bazlı ulaşım etütleri, istasyon yerlerinin tespiti, istasyon ön projeleri, işletme senaryolarının belirlenmesi, seçilen güzergâhın imar plan adilatlarının hazırlanması, mali ve ekonomik fizibilite etütleri için çalışmalar yürütülecek.

Etüt çalışmaları, bir yıl boyunca devam edecek. 2015'te metro tesisi ve istasyonlara ilişkin yaklaşık maliyet çıkarılacak. Mevcut ve gelecekteki ulaşım yapısı ile özellikleri, yolculuk talepleri, hattın açılışı için öngörülen yıl, planlanan sistem performansı ve muhtemel maliyetler belirlenecek.

Etüt çalışmaları tamamlandıktan sonra yapım ihalesi için takvim belirlenecek. Yeni projenin hizmete girmesiyle metrobüs by-pass edilecek.
Haberin son paragrafında yap işlet devret modelinden bahsedilmiş :) buna göre daha az maliyet ile inşa edilecek hatlara bile talip çıkmazken böyle bir projeye kim talip olur, olursa kaça yolcu taşır bilmiyorum.

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2014 10:24
gönderen Özgür Türkler
Yap işlet ile kimse talip olmaz, sonunda Ulaştırma bakanlığına devredilir :)

Gönderilme zamanı: 16 Tem Çrş, 2014 16:23
gönderen decimus
Fikir olarak güzel, ama konuşmak için çok erken. Çünkü çok uzun süre var projenin hayata geçmesi için.Öncelikle dikkatleri mevcut hatların yapımına vermek ve bunları hızlandırmak gerekiyor. Bu tüm metro inşaatlarını gölgede bırakıcak bir proje.

Yapım tekniği bakalım nasıl olacak. Henüz bununla ilgili bir bilgi yok. bana kalırsa Marmaray projesindeki gibi tüp yerine Avrasya tüneli gibi TBM tüneli daha mantıklı ve daha çabuk yapılabilir.Bilmiyorum bunun dünyada örneği var mı ? TBM ile açılan tünelde İki katlı metro..

Yap -işlet devret modeli keşke olması idi. Firmalar kazanıcağına devlet kazanda idi.Ama bence firmaların istediği daha çok bu şekilde.Bundan önce yapılan yap-işlet-devret modeli ihalelere bakıcak olursak hepsinde ciddi yarış oldu ve firmalar hazine garantisi olması sebebiyle çekinmeden ihalelere girdiler. Bknz. 3. köprü / 3. Havalimanı / Avrasya Tünel / İzmit körfez köprüsü gibi...Bu projede de firmalar hevesli olacaktır.

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2014 08:16
gönderen Özgür Türkler
Avrasya tüneli gibi bir tünel için muhtemelen eğim kurtarmaz . Benim hesaplarıma göre Avrupa tarafında dalışa geçilmesi muhtemel Levent ile karşıda ilk istasyon olabilecek Altunizade arasında 5 km bir mesafe olacak ve deniz tabanının 50 metre derinlikte olduğunu düşünürsek deniz tabanının 30 metre altından geçecek bir tünel için Leventteki metro istasyonu ile kot farkı 150 metre civarında olur. İki istasyonun arasını ortalarsak 2500 metrede 150 metre dersek yaklaşık %6 bir eğim olacak demektir ki bildiğim kadarı ile bu eğim ancak tramvayda kabul edilen bir durum olabilir. Teknik olarak daha bilgili olan arkadaşlar konuyu irdeleyebilirler. Marmaray gibi batırma tipinde bir tünel olursa da 120 metre kot farkı olur, eğim %5 e düşer ki buda kurtarmaz. Köprü yapalım desen boğazın üstü betonla kaplanmış olur. Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal hikayesi...
Eğime çare olarak Mecidiyeköyden itibaren dalışa geçse karşı taraftada Acıbadem civarında ilk istasyon olsa kot farkı düşer eğim azalır vs ama bu sefer yolcu kaybı , entegrasyon problemi vs başka sıkıntılar olabilir, yada Leventten 4.Levent yönüne doğru devam edip keskin bir dönüşle çapraz şekilde boğazı geçecek bir yöntem ile Altunizade tarafına yönelebilir, tabi buralarda boğaz tabanının derinliği zemin yapısı vs bir sürü teknik detay var...
Keşke boğaziçi köprüsü üzerinden ortadaki iki şeridi metro geçişi için kullanabilseler ama sanırım köprü statiği buna elverişli değil. Süper bir çözüm olur du böyle bir yöntem. Belki köprünün askı halatlarını vs değiştirerek böyle bir çözüm üretebilirler kim bilir! Ben olsam köprüyü yeniden yapmayı bile düşünürdüm (Avrasya tüneli yapıldıktan sonra) sırf böyle bir çözüm için. Esas çılgın proje bu olurdu, herkes de şapka çıkarırdı. Nasıl olsa trafik her halukarda olacak bari böyle ulvi bir sebep için olsun.

Gönderilme zamanı: 17 Tem Prş, 2014 14:43
gönderen Esat
İBB UAP nın da yer alan olası hat çizimi bu şekilde

Resim

Belki bir fikir verir :)

Gönderilme zamanı: 18 Tem Cum, 2014 11:04
gönderen Özgür Türkler
Bu harita eğim açısından daha mantıklı, köprünün Üsküdar'a yakın olan Kuzguncuk bölgesinde boğazdaki max derinlik 40 mt civarında, 30 mt güvenlik desek deniz seviyesinden 70 mt aşağıdan tünel geçebilir. Ayrıca S çizerek gittiği için eğim daha düşük olur.

Gönderilme zamanı: 18 Tem Cum, 2014 11:11
gönderen Engin Y
Özgür Türkler yazdı: Ayrıca S çizerek gittiği için eğim daha düşük olur.
Napoli'de, tepeye tırmanabilsin diye metro tam bir yuvarlak çiziyor. Aşağıdaki haritada, Salvator Rosa'dan Medaglie d'Oro'ya gidişte nasıl döndüğü görülebiliyor..

Bizde de benzer dönüşlerle eğim konusu çözümlenebilir..

Resim

Gönderilme zamanı: 19 Tem Cmt, 2014 14:35
gönderen kenanmar
Kazlıçeşme - Seyrantepe metro bağlantısı zamanla ucu ya Sögütlüçeşme veya Bostancı'ya çıkan bir hatta dönüştü. Şimdi de metrobüsün altına metro yapalım diyorlar. Israrla söylüyorum, boş ve yersiz bir yatırım olur. Beylikdüzü - İncirli arasının alternatifi olmadığı için büyük sıkıntı, Halkalı - Otogar, Bakırköy - Kirazlı, Ataköy - Sefaköy - Bahçeşehir yönü de sıkıntılı bunları aşmak lazım. Anadolu Yakası'nda ise havalimanı ve otogarımsı yerlere ulaşamayan metro olgusunun yanısıra dikey hatlar eksik kalıyor.
Geriye bir tek Marmaray dışında Boğaz'ın her iki yakasını birleştirecek metro kalıyor onun da yeri metrobüsün altı değil. Daha kuzeyde 1. ve 2. köprü arasında bir yerler.
Metrobüsteki yoğunluktan bunalanları sürekli bir metro hikayesiyle teskin etmeye çalışmak inandırıcı olmuyor.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 14:12
gönderen h212
Boğaz geçişinde İlk Metro hattının numarası belli oldu, M8.
Etap 1. Beylikdüzü-Bakırköy(İncirli), Etap 2 Bakırköy(İncirli)-Topkapı-Mecidiyeköy,Etap3 Mecidiyeköy-Balmumcu-Altunizade-Söğütlüçeşme.