ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Pzr, 2015 14:45

Son mesajlarımdan birinde "İstanbulun önceliği bu mu" gibi bir şey yazmıştım, akabinde şuncacık karda yaşananları görünce ve çalıştığım bölgenin de verdiği izleme imkanı ile evet aslında İstanbul' un önceliği maalesef bu :) maalesef diyorum çünkü ben Mahmutbey metrosunun şu İkitelli istikametinden gelip Levent ve Maslak tarafında gidenlerin bir şekilde işine yarayacağına inanıyorum ve tek başına yeterli görüyordum ama dediğim gibi en ufak kazada kilitlenen köprü trafiği, iki damla kar ile biten İstanbul' u görünce fark ettim gerçekten Marmaray a alternatif bir kuzey/orta tüp geçişe daha ihtiyaç var. Ama dediğim gibi bence metro olarak tanımlanmamalı, Marmaray sistemine bağlı olmalı ki ileride gerektiğinde bölgesel trenler ya da başka trenlerde bir şekilde geçebilsinler.

Bence İBB nin Söğütüçeşme-Kazlıçeşme projesi Marmaray sistemine hem ray bağlantısı olacak şekilde revize edilmeli, hem de bu tünel de demiryolu trenlerinin geçebileceği, Marmaray işletmesi dahilinde planlanmalı, hazır Marmaray AŞ nin kurulduğu söylentileri de ortalığa düşmüş iken bunu da değerlendirmek lazım.


Şu linki de tekrar vereyim, bunu daha önce Marmaray ile ilgili bir başlıkta verdiğimi hatırlıyorum, bu konuda önerim linkte göreceğiniz haritada ki gibidir.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... ZsPhVKqCig

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Çrş, 2015 19:01

Geçenlerde Ulaştırma Bakanı Mart ayının ilk günlerinde Başbakan ile birlikte bu projenin detaylarını açıklayacaklarını söylemişti, bakalım ne gün net detaylar ortaya çıkar. Benim duyduklarıma göre projedeki raylı sistem kesin olarak metro, İBB nin etüt proje olarak yaptırdığı çalışmalardan birisi bu projeye çevrilecek gibi, en güçlü seçenekte Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme gibi görünüyor. Tabii başlangıç bitiş noktaları değişebilir, belki Kadıköy-Kazlıçeşme ya da başka alternatifler devreye girer.

Burada karayolu ile raylı sistemi de karıştırmamak lazım, teknik olarak metronun başlangıcı ile karayolunun tünele giriş/çıkış noktaları farklı olabilir, biz projeye tünelin boğazda denk geldiği yerlerin ismini veririz :) Enteresan bir proje olacak, bakalım ne düşünülüyor bir de onu gördükten sonra yorumlarız.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Şub Çrş, 2015 21:06

Daha açıklanmadı ama gerçekten istanbul ve türkiye için "asrın projesi" diye tanımlanabilecek gibi görünüyor.Hani bazen bir sinema filmini beklersiniz ya ilk resimler fragmanlar paylaşılır ve o filmle ilgili beklentileriniz buna göre artar veya azalır.Proje duyurusu sırasında gösterilen resimi görünce benim için beklenti artmış oldu. İçinde hem Marmaray hemde Avrasya Tüneli projelerini kapsayan ve daha önemlisi 1 ve 2. köpru arasına yapılması düşünülerek gerçekten çok ciddi katkı sağlayacak bir proje gibi görünüyor.Cuma günü sabah 10'da tüm Türkiye başbakanın açıklayacağı bu projeye kilitlenecek.

1) YİD modeli ile mi yapılacak ?
2) Yerli- Yabancı yüklenici tercihleri nasıl olacak ?
3) Tünel TBM ile mi kazılacak yoksa TÜP olarak mı yapılacak ?
4)Güzergah neresi olacak ?
5) İBB'nin daha önce planladığı metrobüs altında geçecek proje ile ilgisi var mı ?
6)Üsküdar-Çekmeköy metrosu ile entegre olacak mı ?
7) Esat bey proje başlığını ne seçecek ?


Resim :D :D

Link : www.ubak.gov.tr :D

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 25 Şub Çrş, 2015 21:44

Benim de en çok merak ettiğim bu raylı sistem bir metro projesi mi yoksa şehrin içinden geçecek yeni bir TCDD hattı mı? Keşke ikincisi olsa ya da Vecdi Diker Çalışma Grubunun önerisi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Çrş, 2015 22:00

Dedigim gibi benim duyumum metro olacagi ve insaatin YID ile yapilmak istendigi yonunde, guzergah konusunuda bir onceki mesajimda yazdim.

Ben de israrla marmaray sebekesi olmali diyorum. Vecdi Diker kimdir bilmiyorum ama bende onerimin haritasini vermistim :) kimse bakamadi sanirim.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 25 Şub Çrş, 2015 22:34

Geçenlerde herkes proje güzergahı ile ilgili bir harita paylaşmıştı.Benim daha önce gördüğüm boğaz içinde tünel yapılması uygun alanlar ile ilgili çalışmalarda tabi 1. ve 2. Köprü arasında en uygun olarak bilinen alan aşağıdaki harita da paylaştım.Tabi bağlantı noktaları ne olur hangi ilçelerden geçer açıkçası pek irdelemedim.Bende haritamı paylaşmak istiyorum :D

Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 25 Şub Çrş, 2015 22:39

Vecdi Diker eski Karayolları Müdürü arkadaşlarıyla bir çalışma grubu kurmuş ve öneriler geliştirmeye başlamışlar. http://www.vecdidiker.org/rapor8.html bu da bahsettiğim önerileri Marmarayı ring metrosu haline getirmeyi öneriyorlar. Tabi bunu 2008'de önermişler o zamandan bu yana hükümet kanadından birileri acaba kendilerini ciddiye alıp da iletişime geçmiş mi bilmiyorum ama proje bakan beyin bahsettiği güzergaha bire bir uyuyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Boğaz Geçişli Metro Hatları / Beylikdüzü-Söğütlüçeşme

Mesaj gönderen decimus » 19 Oca Sal, 2016 11:31

I have a dream


Evet biliyorum neden böyle saçma bir giriş yaptığımı merak ediyorsunuz.Buna geçmeden önce ulasım turkiye platformunun bize kattığı bazı noktaların altını çizmek istiyorum.Bu site olmadan önce de ülkemizde bir çok dev proje hayata geçirildi, fakat bu projelerin ilerleme safhalarını takip etmek için görsel medya içinde çok yüzeysel bir kısmını ve sadece projelerin genel görüntüsü itibarı ile takip edebilme şanısını buluyorduk.Şimdi ise projelerin nerdeyse adım adım ilerlemesi ile ilgili bilgi alışverişinde bulunup aksayan veya iyi giden taraflarını yorumlayabiliyoruz.İşte bunun verdiği ilham sayesinde firmaları da daha yakından inceleme,çalışma stillerini görme şansımız oldu.
Burada hayalimi dile getirmemin nedeni ise İstanbul için tamamlanan ve yapımı devam eden toplam 2 adet boğaz geçiş (boğaz altından sadece) projesi var.Bunların ikisi de UDH bakanlığına bağlı AYGM’nin kontolü ve takibinde yapılan işler.

Benim hayalim ise şu : Beylikdüzü – Söğütlüçeşme güzergahı içinde metro yapılması.Bildiğiniz gibi Metrobüs son yıllarda İstanbul trafiğini azaltmak için yapılan en önemli ve mantıklı çözüm idi.Fakat beklenenden çok daha fazla yolcu talebi ile karşılaşması nedeniyle şuan için yetersiz kalmaktadır.Yani bir zamanların moda tabiri ile anlatmak istersek tam olarak “Yetmez ama evet” diye tanımlayabilirz.İşte bu hat için İBB farklı çözüm arayışlarına girmiş diye biliyorum.Mesela Sefaköy-Yenikapı hattı bu güzergah üzerinde İBB nin yoğunluğu azaltmak için bulduğu çözümlerden biri.Metrobüs ile Beylikdüzünden gelen yolcular sefaköy’den itibaren yapılacak metro ile Yenikapı ya bağlanacak ve Yanikapı aktarma nokası şeklind eplanlandığından ister Levent tarafına, ister Ayrılıkçeşme tarafına bu hattı kullnarak aktarılacak.Ayrıca planlanan 3. Katlı tünel ile İncirli-Söğütlüçeşme hattı ile yine metrobüs yoğunluğu azaltılacak diye hesaplamalar yapılıyor.Biliyorum kafalar biraz karıştı.Kim hangi hattı planlıyor ? Hangisi yapılacak veya hangisi yapılmayacak diye kafanız karışmış olabilir.O yüzden yukarıda yazdığım hat bilgilerine takılmayın.Benim hayalim Beylikdüzü’nden akbilini basan bir yolcunun metro sistemi ile hiç aktarma yapmadan Söğütlüçeşme’de inmesi.Bu plan “Kanal İstanbul” projesi yüzünden iptal edildi diye biliyorum ama yine de her an her şey değişeblir ümidiyle yazmak istedim.İstanbul için ne Bostancı-Dudullu hattı, ne de Ataköy İkitelli hattı veya diğer bütün hatlar Beylikdüzü-Söğütlüçeşme kadar hayati önem taşımıyor.Bu hat üzerinde günlük nerdeyse 1 milyonluk yolcu kapasitesi var.Belki bu güzergahyta şuan metro hattı olsa daha fazla insan bu hattı kullanabilir.


Gelelim bu projenin yapımına.Yakşalık 60 km olan bu hattın yapımı tabi ki olay değil.Normal şartlarda 15-20 km lik hatlar bile 50-60 ay gibi sürelerde bitiyor.Bu hat hem çok uzun hem de çok sayıda sanata yapısı olacağından bu işin üstadlarına verilmesi gereken bir iş.Yoksa bırak 50 ayı 500 ayda bitmez :)

Müteahit firmalarında hem yurt içi hem de yurt dışı projeleri kendi gözlemlerimle incelediğimde bu iş için gerekli kriterleri düşündüğümde ;

1. Sözleşme süresinde işlerini teslim eden.
2. Makina-Ekipman parkı sağlam olan
3. Çalışanlarını motivasyonunu en yukarıda tutan
4. Bu çapta büyük işlere imza atan tecrübeli ekibi olan
5. Finans yapısı sağlam olan
6. Tünelcilik tecrübesi olan firmaların katılması gerektiğini düşündüm.

Bu nedenle A plus firmalara baktığımda bana göre bu işin hakkını verebilecek en önemli konsorsiyum Enka-Yapı Merkezi-Bechtel ( EYB Joint Venture ) Şimdiden kısaltmasını bile buldum.Şimi bu firmaların özelliklerine bakalım.

Enka : Uzun yıllardır ülkemizde iş alamasa bile bu işin en baba firmasıdır.Yurt dışında çalışanlar bilir.Enka çalışanlarını insan üstü şartlarda çalıştırır, çok zorlar nefes aldırmaz.İş Enka’da asla durmaz,yavaşlamaz sürekli ve kaliteden ödün vermeden devam etmelidir.Bu kadar çalışan zorlarken aynı zamanda çalışanın motivasyonu hoş tutar.Çalışanın sürekli kendini geliştrebilmesi için sertifika eğitimlerini aldırır.Öyle içi boş sertifika aldırmaz.Çalışanlar için düzgün koğuş,yemek ortamı sağlar.Çalışana prim verir.İşi zamanında bitirmesi için şevklendirir.Bir sistem vardır ve bu sistem işletilir.

Yapı Merkezi : Bu firmayı anlatama gerek yok.Zaten hem yurt içi hem de yurt dışı metro işlerinde bir numara.Şuan katar’da 6 TBM çalışır durumda.Bu proje için gerekirse 8 TBM bile çalıştırabilirler.Araplardan ne eksiğimiz var :D Ayrıca yapıray sayesinde ray üretimi sorunuda kalmaz.

Bechtel : Kanada’lı efsane firmadır.Yabancı firmaların en beğendğim özellikleri projenin daha en başında tüm planlama yapılıyor ve kağıt üstünde çözümler üretiliyor.Bugüne kadar bildiğim kadar Halkalı-Gebze hattı için teklif vermişler Enka ile birlikte ama kazanmadılar.Fiyat yüksek geldi.İhaleyi alan İspanyollar şimdi onların verdiği fiyata geldi.Demek ki adamlar haklıymış.Eğer zamanında Enka-Bechtel alsa idi şimdi binlerce insan bu hattı kullanıyor olacaktı.Bu adamlar işi biliyor.

Neyse biliyorum biraz komik.Biraz da çocukça bu yazdıklarım :D Ama yine de yazmak istedim.Bu işlere fazla kafayı yorunca biraz sıyırıyor insan.Affedin lütfen. :oops:

Unutmadan bu hatta kullanılacak vagonlar Siemens olsun bari.Almanlar kalitenin dibidir.
En son decimus tarafından 19 Oca Sal, 2016 11:43 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 19 Oca Sal, 2016 16:58

Çok haklısın hocam. Ben de fırsat buldukça söylüyorum M2'nin Beylikdüzüne kadar götürülmesi yanlış olacak. Sonuçta m2 bildiğimiz klasik bir metro ve istasyonları ve kapasitesi ona göre ayarlanmış. Ama bu proje metro projesi olmamalı istasyonları ve araçları metrodan farklı olan bir sistem inşa edilmeli. Tıpkı marmaray gibi marmaray da bir raylı sistem ama metro değil araçları istasyonları çok daha farklı. Ya da Londra'da inşası süren Crossrail projesi gibi -Bilmeyenler için kısa bir özet geçeyim bu proje Londranın doğusundaki Shenfield'dan başlayıp merkezden geçip batısındaki Reading'e kadar gidiyor. 136 km uzunluğunda bunun 42 km'si tünel. Fakat bir metro proesi değil araçları metroya göre daha hızlı ve daha fazla yolcu alıyor. Bu arada araç markası Bombardier-

Bu proje senin hayalin için baz alınabilir. Bu arada İster İncirliden başlasın ister Beylikdüzünden son durak bence Söğütlüçeşme değil Kadıköy olmalı. Sİemens lkonusunda %100 katılıyorum inanılmaz kaliteli.


Edit: Crossrail projesinin yüklenicisi de Bechtel firmasıymış :).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Çrş, 2016 16:04

Bende M2 nin Beylikdüzü ne uzatılmasına karşıyım, şu anda dökümanda tarayamıyorum ama İstanbul' daki hat planlamaları biraz fazla hibrit duruyor, yani ne tanjansiyal bir yaklaşım var, ne dairesel, ne de diğer, biraz ondan biraz bundan, tabii konuya bilimsel olarak vakıf değilim yüzeysel bir eleştiri belki benimkisi ama görünen bu. Bence M2 nin son durağı İncirli olmalıdır ve sizlerin de belirttiği gibi boğaz geçişli bir hat (ki metro olmalı mı bu da tartışılmalı) Beylikdüzü ne uzanmalı.

Bir ara bir başlıkta banliyö sisteminin geliştirilmesi ile ilgili çizim yayınlamıştım. Bence bu sistem kesinlikle Marmaray ismi altında işletilecek İSTANBUL BANLİYÖ İŞLETMESİ nin bir parçası olmalıdır. Söğütlüçeşme' deki mevcut gar a yapılacak peron ilavesi ile ya da ikinci bir yer altı istasyonu ile buradan kalkan trenler bu boğaz geçişi ile Avrupa yakasına geçecek, Gayrettepe de tekrar ikiye ayrılacak, bir işletme direkt 3. limana gidecek, diğeri Kazlıçeşme' ye ayrılacak ve buradan sahil ray hattına bağlanacak, bir diğeri de metrobüs güzergahından Beylikdüzü ne uzanacak. Anadolu yakasında da bir kol Şile istikametine, bir kol 3. köprü istikametine gidecek şekilde planlanmalı. Böylece biraz olsun eli ayağı düzgün, yaygın bir BANLİYÖ işletmesi kurulabilir. Ama sorun çok basit, bak Uğur bile sistemin adını koyamamış :) şöyle olsun böyle olsun :) BANLİYÖ olsun ama bizde sırf ismi yüzünden Marmaray a bile banliyö diyemiyoruz, :) bu işte şey, hani metro gibi konforlu, hızlı, ama çok büyük istasyon ve peronlu, öyle işte :) ve varya bu sistem çatır çatır işletilir dünyanın da yolcusunu taşır.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 20 Oca Çrş, 2016 20:13

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli zaten bu işin Söğütlüçeşme - İncirli kısmını çözüyor, geriye İncirli'den sonrası kalıyor.

Bir önceki proje de böyleydi,
Resim

Diğer alternatifler,
Resim

M2 konusuna ben de katılıyorum, M2 uzayacağına bu hat uzasın.

Ayrıca metrobüs kaldırılıp yol tekrar uluslararası standartlara uygun hâle getirilirse iyi olur.

Keşke çılgın proje de 1. köprüyü 4'er ya da 5'er şeritli olarak yeniden yapmak olsaydı, metrobüs kaldırıldıktan sonra yol da köprüye uygun olurdu...

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 21 Oca Prş, 2016 00:02

Esat yazdı: Bir ara bir başlıkta banliyö sisteminin geliştirilmesi ile ilgili çizim yayınlamıştım. Bence bu sistem kesinlikle Marmaray ismi altında işletilecek İSTANBUL BANLİYÖ İŞLETMESİ nin bir parçası olmalıdır. Söğütlüçeşme' deki mevcut gar a yapılacak peron ilavesi ile ya da ikinci bir yer altı istasyonu ile buradan kalkan trenler bu boğaz geçişi ile Avrupa yakasına geçecek, Gayrettepe de tekrar ikiye ayrılacak, bir işletme direkt 3. limana gidecek, diğeri Kazlıçeşme' ye ayrılacak ve buradan sahil ray hattına bağlanacak, bir diğeri de metrobüs güzergahından Beylikdüzü ne uzanacak. Anadolu yakasında da bir kol Şile istikametine, bir kol 3. köprü istikametine gidecek şekilde planlanmalı. Böylece biraz olsun eli ayağı düzgün, yaygın bir BANLİYÖ işletmesi kurulabilir. Ama sorun çok basit, bak Uğur bile sistemin adını koyamamış :) şöyle olsun böyle olsun :) BANLİYÖ olsun ama bizde sırf ismi yüzünden Marmaray a bile banliyö diyemiyoruz, :) bu işte şey, hani metro gibi konforlu, hızlı, ama çok büyük istasyon ve peronlu, öyle işte :) ve varya bu sistem çatır çatır işletilir dünyanın da yolcusunu taşır.
Aslında bu anlatmaya çalıştığım sistemin tam adı Commuter rail. Banliyö tam olarak bunun Türkçesini karşılar mı emin olamadım ondan kıvrandım biraz :).

Bir de müsaadenle bu anlattığın Banliyö sisteminine çok faydalı olacağını düşündüğüm bir kol daha önereceğim. Bostancı - Kozyatağı - Altunizade burada sisteme entegre olacak. 1. Köprünün hatta 2. Köprünün trafiğine katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Baya baya beyin fırtınası başlığı oldu burası :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön