ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları
Gönderilme zamanı: 05 Nis Prş, 2012 19:53
Aslında bu bir öneri değil zaten İBB nin projelendirmesini yaptığı bir çalışma, daha doğrusu sanırım sadece etüd projesi yapılmış. Yapılan yolculuk analizleri sonrasında İstanbul'un Boğaz hattında yeni ulaşım koridoru/ları talebi olduğu bunun içinde boğaz geçişli metro hatlarının planlanması gerektiği sonucuna varmışlar.
Bu sonuç ile ortaya çıkan çözümlemede istasyon yerleri, diğer hatlar ile entegrasyon ve etkin aktarma noktaları kurularak çalıştırılabilecek 6 hat belirlenmiş. Bu hatları şöylede tanımlamışlar;
1- Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı
2- Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı
3- Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı
4- Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı
5- Ünalan – Mecidiyeköy Metro Hattı
6- Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı
Şu şekilde de resmedilmiş, açıkçası bu hatları ben İstanbul metro tarihçesinde yayınladığım eski tarihli haritalarda vardı diye hatırlıyorum, hepsi değil ama 1 ya da 2 tanesi çok daha uzun zaman önce düşünülmüş,
Bu projelere ait datalarda şu şekilde verilmiş;
Proje Adı ----------------------------------Uzunluk (km) İstasyon Sayısı
Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı ----- 22,3 ------------14
Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 40,5 ------------27
Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 45 --------------29
Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı ------12 --------------4
Ünalan - Mecidiyeköy Metro Hattı ------------- 11,8 ------------5
Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı -------------27,3 ----------15
Bu hatları tasarlarken aşağıdaki kriterler dikkate alınmış:
-Doğu-batı aksında Marmaray’ın yolculuk talebini azaltacak, kentin ana raylı omurgasını oluşturacak, MİA bölgesine hizmet sağlayacak ve aynı zamanda konut alanları ile bütünleşik özellikte olması gerekmektedir.
- İnşaat maliyetlerini en aza indirecek güzergahın seçilmesine dikkat edilmelidir.
- Hat güzergahının mümkün olduğunca ana yollar, park alanları vb. kamusal alan sınırları içinde tutulması gerekmektedir.
- İstasyon noktaları belirlenirken bu alanların mevcut ve planlanan ulaşım sistemlerine transfer istasyonu olacak şekilde bağlantısının sağlanması gerekmektedir. İstasyonlar yaklaşık olarak 1.0 – 1.5 km aralıklarla yerleştirilmelidir.
- Kurb yarıçapı en az 300m; istasyonlar arasındaki maksimum eğim %3.5 olmalıdır. İstasyonlar düz ve aynı seviyede olmalıdır.
Bu sonuç ile ortaya çıkan çözümlemede istasyon yerleri, diğer hatlar ile entegrasyon ve etkin aktarma noktaları kurularak çalıştırılabilecek 6 hat belirlenmiş. Bu hatları şöylede tanımlamışlar;
1- Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı
2- Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı
3- Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı
4- Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı
5- Ünalan – Mecidiyeköy Metro Hattı
6- Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı
Şu şekilde de resmedilmiş, açıkçası bu hatları ben İstanbul metro tarihçesinde yayınladığım eski tarihli haritalarda vardı diye hatırlıyorum, hepsi değil ama 1 ya da 2 tanesi çok daha uzun zaman önce düşünülmüş,
Bu projelere ait datalarda şu şekilde verilmiş;
Proje Adı ----------------------------------Uzunluk (km) İstasyon Sayısı
Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı ----- 22,3 ------------14
Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 40,5 ------------27
Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 45 --------------29
Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı ------12 --------------4
Ünalan - Mecidiyeköy Metro Hattı ------------- 11,8 ------------5
Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı -------------27,3 ----------15
Bu hatları tasarlarken aşağıdaki kriterler dikkate alınmış:
-Doğu-batı aksında Marmaray’ın yolculuk talebini azaltacak, kentin ana raylı omurgasını oluşturacak, MİA bölgesine hizmet sağlayacak ve aynı zamanda konut alanları ile bütünleşik özellikte olması gerekmektedir.
- İnşaat maliyetlerini en aza indirecek güzergahın seçilmesine dikkat edilmelidir.
- Hat güzergahının mümkün olduğunca ana yollar, park alanları vb. kamusal alan sınırları içinde tutulması gerekmektedir.
- İstasyon noktaları belirlenirken bu alanların mevcut ve planlanan ulaşım sistemlerine transfer istasyonu olacak şekilde bağlantısının sağlanması gerekmektedir. İstasyonlar yaklaşık olarak 1.0 – 1.5 km aralıklarla yerleştirilmelidir.
- Kurb yarıçapı en az 300m; istasyonlar arasındaki maksimum eğim %3.5 olmalıdır. İstasyonlar düz ve aynı seviyede olmalıdır.