ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Parçalı açılış, bence biraz iki ucu pis değnek..
Şu açıdan olumlu: İşleri tamamlanmış 9 istasyon, bir an önce halkın hizmetine sokuluyor..
Şu açıdan olumsuz: Nasılsa kısmen de olsa hat hizmete açıldığı için kalan 7 istasyonun çalışmaları yavaş ilerliyor ve normalde bir yılda bitecek kesim, iki-üç yıl sürebiliyor..
Hayırlısı artık..
Şu açıdan olumlu: İşleri tamamlanmış 9 istasyon, bir an önce halkın hizmetine sokuluyor..
Şu açıdan olumsuz: Nasılsa kısmen de olsa hat hizmete açıldığı için kalan 7 istasyonun çalışmaları yavaş ilerliyor ve normalde bir yılda bitecek kesim, iki-üç yıl sürebiliyor..
Hayırlısı artık..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bende a şıkkı olarak anlarım ki öyle olmasını istemem, bana göre bir hat ihale edildiği gibi komple açılmalı ama bu hat için bir gaz alma gerekiyor, ibb nin acelesi bu sanırım
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı olacak olan Üsküdar-Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı’nın 16 istasyonla hizmet vereceğini belirten Baraçlı, ilk etapta Üsküdar - Yamanevler arası 9 istasyonun 2017 Ocak ayı içerisinde hizmete açılmasının planlandığını söyledi.
Hatta 21 adet 6’lı dizi olarak 126 Vagon hizmet verecek.
http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... wsID=23496
Bence Ocak ayında açamazlar, daha ilk vagonlar yeni geldi.
Test mest yapılacak, Kadıköy Kartal'da baya uzamıştı o test işi.
Ben 23 Nisan diyorum 9 istasyon için.
Ayrıca 6'lı set olayını da hatalı buluyorum, bence yetmeyecek.
Hatta 21 adet 6’lı dizi olarak 126 Vagon hizmet verecek.
http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Hab ... wsID=23496
Bence Ocak ayında açamazlar, daha ilk vagonlar yeni geldi.
Test mest yapılacak, Kadıköy Kartal'da baya uzamıştı o test işi.
Ben 23 Nisan diyorum 9 istasyon için.
Ayrıca 6'lı set olayını da hatalı buluyorum, bence yetmeyecek.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
6'lı set olayı gerçekten yetersiz.Belki ilk açıldığı zaman göze batmayacak amahatttın uzatma ihalesi olan Çekmeköy-Sultanbeyli devreye girdiği zaman yani hat Üsküdar-Sultanbeyli döndüğünde herkes keşke 8'li set olarak yapılsaydı diye düşünecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Sefer süreleri diğer hatlardan daha sık olabilecek, bence bu açık sefer sıklığı ile kapatılabilir. Tabii bende 8 li olmasını tercih ederdim, kapasite ne kadar yüksek olursa gelecek için o kadar iyi, kimse istanbulun nüfusunun burada sabitleneceğini iddia edemez sonuçta.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
21 dizi var bu arada, bu da yetersiz bence,
21 diziyle en sık ne kadar sefer yapılabilir ki?
Bence %10 arttırma hakkı kapsamında 2 tane daha set istesinler.
21 diziyle en sık ne kadar sefer yapılabilir ki?
Bence %10 arttırma hakkı kapsamında 2 tane daha set istesinler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
15 durak gidiş: 30 dakikaEdil Arda yazdı:21 dizi var bu arada, bu da yetersiz bence,
21 diziyle en sık ne kadar sefer yapılabilir ki?
Bence %10 arttırma hakkı kapsamında 2 tane daha set istesinler.
Baş durakta bekleme: 1,5 dakika
15 durak geliş: 30 dakika
Baş durakta bekleme: 1,5 dakika
Bir tam turun toplam süresi: 63 dakika
Toplam set: 21 adet
Yakalanabilecek sefer sıklığı: 3 dakika
Eğer iki durak arası süre 2 dakikanın üzerine çıkarsa (ölçtüğüm zaman; M1'de 2,25 dakika, M4'te 2,2 dakika, M2'de 2,10 dakika gibi ortalama süreler ölçüyorum), bu durumda ya baş duraklarda hiç beklemeden tekrar karşı yöne hareket edecek (Kadıköy'deki gibi tek peron kullanılacak) ya da ortalama sefer süresi 3 dakikadan daha uzun olacak..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
3 dk. aralık ile 20 araç seferde olur, bir araçta yedekte bekler. 3 dk. bence makul bir süre ama hattın olası yoğunluğunu düşününce 3 dk. ile 6 lı vagonlar kısa sürede yetersiz duruma gelecektir diye düşünüyorum, bölge insanının da büyük beklentisi var bu hattan yana. Neyse bir şey olmaz ya dert etmeyin, yine yeniden bir araç ihalesi yapılır 1,5 ya düşürmek için bir 120 tane de başka marka model alınır istanbul klasiği olur.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bu sefer de araçların markası, tipi farklı olabilir eğer ihaleye çok spesifik maddeler eklemezlerse.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Olacağı o zaten, milyon defa söyledik hattın nihai haline göre yıllara yayılmış teslimat opsiyonlu araç alımı yapılsın diye, gavur bizden akıllı mı böyle yapıyor. Ama sorun sosyolojik yani teknik mühendislik sorunu değil, sosyolojik problemlerimiz var.Edil Arda yazdı:Bu sefer de araçların markası, tipi farklı olabilir eğer ihaleye çok spesifik maddeler eklemezlerse.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Üsküdar - Çekmeköy metrosunun 3. kez ilan edilen resmi açılış tarihi 22.03.2017
Yani bugün itibari ile 96 gün var.
Açılışa bu kadar kısa süre kala test ve peyzaj işlerinin yapılması beklenirken hala bağlarbaşı şantiyesinde portal vinçler sökülmedi.Her akşam bu şantiye ve şaftları yüzünden çektiğimiz çile bitmedi.Bu projede ki en kritik istasyon bana göre Bağlarbaşı istasyonu.Çünkü hem 1. köprü hem ümraniye,çekmeköy ve sultanbeyli gibi ilçelere kadıköy ve üsküdar'dan araç geçişi sağlıyor.Bu kadar kritik bir alanı en fazla adam,makina sayısı ile ilk bitirilmesi gereken şantiye olması gerekirken muhtemelen diğer şantiyelerden geriden gelmekte.Burada İBB nasıl oluyor da bu konuyu görmüyor aklım almıyor ! Bağlarbaşı istasyonu 2013 yılında 2 yıllığına kapatılmıştı ama nerdeyse 4 yıl olacak hala açılamadı.
Yani bugün itibari ile 96 gün var.
Açılışa bu kadar kısa süre kala test ve peyzaj işlerinin yapılması beklenirken hala bağlarbaşı şantiyesinde portal vinçler sökülmedi.Her akşam bu şantiye ve şaftları yüzünden çektiğimiz çile bitmedi.Bu projede ki en kritik istasyon bana göre Bağlarbaşı istasyonu.Çünkü hem 1. köprü hem ümraniye,çekmeköy ve sultanbeyli gibi ilçelere kadıköy ve üsküdar'dan araç geçişi sağlıyor.Bu kadar kritik bir alanı en fazla adam,makina sayısı ile ilk bitirilmesi gereken şantiye olması gerekirken muhtemelen diğer şantiyelerden geriden gelmekte.Burada İBB nasıl oluyor da bu konuyu görmüyor aklım almıyor ! Bağlarbaşı istasyonu 2013 yılında 2 yıllığına kapatılmıştı ama nerdeyse 4 yıl olacak hala açılamadı.