ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Prş, 2016 10:06

fearenes yazdı:m5 üsküdar metrosu sürekli 6 çalışıcak..
Öyle mi olacakmış? :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3524
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Şub Prş, 2016 10:30

decimus yazdı:6'lı setler bence çok yetersiz.Kaldı ki önümüzdeki dönemde çekmeköy'den Sultanbeyli tarafına kadar hat uzatılacak ve çok daha fazla insan kullanılacak.Keşke 8'li veya 10'lu setlere göre istasyonlar dizayn edilseydi.
Ankara Metrosu da 6'lı sete göre yapıldı..
Gerçi orada ikinci ve üçüncü etapların açılışından beri iki yıl geçmesine rağmen hâlâ sinyalizasyon tamamlanamadığı için sefer aralıkları biraz uzun ve metrobüsü aratmayacak bir yoğunluk olduğunu Ankaralı akrabalarımdan duyuyorum gittikçe..
Bu arada, aslında tek metro hattı var: Koru Sitesi'nden binenler Kızılay'da iniyor, peronun diğer tarafındaki trene binerek Batıkent'te iniyor, peronun diğer tarafındaki trene binerek de Sincan'a kadar gidiyor.. Ama Melih bunlara M1, M2 ve M3 diyor :)
Neyse, ne derse desin de iki yıldır bir haltı beceremediler, insan ona sinir oluyor..

Buraya nereden geldik? Hah! 6'lı set muhabbetinden..

Şimdi Ankara'nın merkez nüfusu 4,5 milyon falan ve bu metronun geçtiği bölgeyi düşünürsek, kabaca kentin 1,5 milyonluk kesimine hizmet verdiğini söyleyebiliriz.. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattında da yaklaşık 1,5 milyonluk ahaliye hizmet verileceğini varsaysak, sefer aralıkları 3-4 dakika olarak uygulanamazsa, Ankara'dakine benzer sorunların bu metroda da yaşanacağını söyleyebiliriz..

Neyse, hayırlısıyla açılsın da sinyalizasyon ve vagon ihtiyacı bir şekilde çözülür.. İstanbul bu konuda Ankara'dan fersah fersah önde..

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 25 Şub Prş, 2016 13:39

esat herhangi bir yerde sen 4 lü yada 3lü çalışıcak diye bir şekilde yazı gördün mü? kadiköy 4ve 8li olarak tasarlandı..m5i bu yüzden böyle yaptılar diye düşünüyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Prş, 2016 14:11

fearenes yazdı:esat herhangi bir yerde sen 4 lü yada 3lü çalışıcak diye bir şekilde yazı gördün mü? kadiköy 4ve 8li olarak tasarlandı..m5i bu yüzden böyle yaptılar diye düşünüyorum
2 ye bölünebilen sayılar, 8 nasıl bölünebiliyorsa 6 da bölünebilir :)

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 25 Şub Prş, 2016 14:59

ben şahsen 3lü kullancaklarını zannetmiyorum...bu hatda 3lü vagon sence yetermi ? mantığa uymuyor şahsen..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Anatolian » 25 Şub Prş, 2016 16:13

Birkaç sene sonra bu yazımı alıntılayacağım.
M5 yetmeyecek ve herkes IBB bir sene sonrasını nasıl göremez de böyle bir hata yapar diye hayıflanacak ama iş işten geçmiş olacak 8)
ben şahsen 3lü kullancaklarını zannetmiyorum...bu hatda 3lü vagon sence yetermi ? mantığa uymuyor şahsen..
6''lı çalışır zaten.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 25 Şub Prş, 2016 19:55

o konuda hak veriyorum 6lı set yetmiceğine..şahsen ümraniyede oturan biri olarak...otobüslerin ve minibüslerin tıklım tıklım olduğu yerde hat baya yogun olcak..

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 29 Şub Pzt, 2016 12:37

çarşı istasyonu
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Şub Pzt, 2016 13:59

Şu ana kadar kaba inşaatı tamamen bitmiş tek istasyon Yamanevler sanırım fakat pek çok istasyonda da cadde seviyesi görünmüş herhalde.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 29 Şub Pzt, 2016 23:50

11 istasyon ince işlerde..5 istasyon mayısa kadar kaba biter

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 03 Mar Prş, 2016 11:55

Bu proje kapsamında inşaa edilen istasyonların kaba inşaatlarının bir türlü bitmek bilmemesi yerine farklı noktalardan giriş-çıkış yapılarının başlaması ile birlikte her geçen gün trafiği katkısı artmaktadır.

Bağlarbaşı istasyonunun yapımına yanılmıyorsam 2013 yılında başlandı.Tabi bu istasyon konumu nedeniyle hem Üsküdar'dan gelen hem de Kadıköy'den gelen araçların 1. Köprü bağlantısı ve Ümraniye,Çekmeköy,Sancaktepe,Sultanbeyli ve Şile gibi nufüs yoğunlu her geçen gün artan ilçelere giden yolun kesişme noktası olması nedeniyle gerçekten çok kritik bir istasyon.Bağlarbası istasyonun etrafından geçen iett sayısı hakikaten rekor olabilir.İnşaat teknolojisinin ilerlmesi özellikle kule vinç ve hazır beton sekörünün endüstrileşerek daha hızlı,kolay ve ucuz ulaşbilmes olanağı nedeniyle kaba işler geçtiğimiz yıllara oranla ( 90'lı yıllar ) çok daha hızlı tamamlanıyor.Örneğin sıradan bir mahalle müteahiti ortalama bir binayı yıkıp-yapması 1 yıllık bir süreyi aşmıyor.Fakat dünya devi diye bildiğimiz her yıl ENR listesine giren yüklenici firmalarımız daha yavaş çalışıyor.Bu istasyon çevresi her geçen gün yeni alan kapatması-daraltması nedeniyle artık çekilmez hale geliyor. 2013 yılında başladı,2016 oldu aradan geçen 3 yıllık süre içinde neden bir istasyonu kaba işleri bitmez ? [/b]Neden 3 yıl sürer ? Bunu anlamak gerçekten çok zor.Bu projede tünel işleri gecikti,kazılar istenilen seviyede değil eyvallah.peki istasyonlar neden bu kadar uzun sürüyor.Dün akşam bağlarbaşında fore kazık makinası çalışma yapıyordu.Artık akşamları işten çıkarak evine gitmek isteyen insanlar bu alanda en az 30 dk beklemek zorunda kalıyor.Birazcık da bu insanları düşünmek lazım.Trafiğe kapatılan yolların 1 yılı geçmeden eski haline getirilmesi gerekiyor.Zaten yıl sonunda projeyi tamamlamayı düşünüyorsun.E o zaman ne anladım ben senin kapattığın yol çalışmasından.Yolu kapat proje bitince aç ! Hiç acele etme.Nasıl olsa UTK kararın var. :D

Eski sayfalara bakarken şu habere denk geldim.

Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nun tünel kazılarında sona yaklaşılırken, istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi başladı.
Projede, metro istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi de başladı. Yamanevler İstasyonu’ndan başlayan peron tünelleri beton kaplama işi eşzamanlı olarak bütün istasyonlarda başlıyor. 12 metre olarak yapılan beton kalıplarda 20 ton demir ve 100 metreküp beton kullanılıyor. İstasyonlardaki çalışmaların 1 yılda tamamlanması planlanıyor.

Tarih : 11.09.2013

Kaynak : http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... wsID=21451

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 04 Mar Cum, 2016 01:56

Bağlarbaşındaki uzamanın en büyük sebebi capitol avm..nedeni de şu..ilk başlarda ekstra çıkış maliyetli olduğu için vazgeçmişlerdi..şuanda ekstra çıkış yapılıyor onun için işler uzadı..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön