ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Ara Prş, 2018 20:06

Ortalama metro hattı maliyeti 100milyon USD/km , bu hat 20 km olsa eder 2 milyar usd. 20 yılda amorti etse yatırımı yılda 100 milyonUSD gelir elde etmesi lazım, günde yaklaşık 300k USD demek, yani günde yaklaşık 600 bin yolcu garantisi 50 cent bilet parası ile desek ancak oluyor. Hiçbir gider olmaması durumunda tabi, birde işletme giderleri olacak. Bu şartlarda kimse bu işe girmez bence...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ara Prş, 2018 23:09

kenanmar yazdı:YKD olursa Çekmeköy - S.beyli - SGH arası ayrı bir metro hattı olur ve ayrı ücretlendirilir. Hiçbir yabancı konsorsiyum hele İDO olayından sonra kalkıp da halk otobüsü gibi 3 ay sonra ödemeli Akbil payını beklemez, kendine özel ücretlendirme ister aynı KMO - 3. Boğaz Köprüsü gibi. Ola ki yapılsa YKD metro hattı işletmecisi müşteri garantisi talep eder, haksız rekabet olmayacak şekilde hattın üstünde veya paralelinde hiçbir alternatif izin vermez. Minibüsçüler ve özel halk otobüsleri birleşsin sermayesini koysun, şirket kursun veya kurulacak şirkete imtiyazlı ortak olsunlar, o şekilde ihaleye girsinler daha iyi. En azından para yurtdışına gitmez.
Ben de ilk kez bu metro projeleri ile duydum YKD kavramını, ama benim anladığım kadarıyla bu YKD ile YİD birbirinden oldukça farklı..

Şöyle ki; kiralama süresini ve kiralama süresi boyunca İBB’den talep edilecek kira tutarını en düşük seviyede teklif eden şirket ihaleyi kazanacak, kendi finansman imkânlarıyla metro hattını inşa edecek, hat hizmete açılınca İBB’ye kiralayacak, hattı İBB işletecek, kira döneminin sonunda da hattın sahibi İBB olacak, hattı işletmeye devam edecek, ama yükleniciye artık kira ödemesine gerek kalmayacak..

Dolayısıyla, hattın Üsküdar-Çekmeköy ve Çekmeköy-Sultanbeyli kesimlerinin işletmecisi aynı olacak, ayrı bir fiyatlandırmaya gerek olmayacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2018 07:35

Arkadaşlar yıllardır size raylı sistemde yap işlet devret diye bir şey olmaz diyorum ama kimse ciddiye almıyor, bu işin işletme maliyeti öyle dışardan gördüğünüz gibi değil, boş iş. Bulunan yöntem bu YKD olmuş, amaç ne? Setup maliyeti için inşaatçı parayı bulsun, belediye bulmasın, yapsın bitirsin sonra da işletme için kiralayıp parasını geri alsın, zarar etmesin. işletmecinin zararı? :) köprüde nasıl devlet zarar ediyorsa metroda da eder sorun yok.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Ara Cum, 2018 09:15

Aynen abi..
Belediye metroyu şimdi yaptırmak için 100 lira bulamıyor diyelim..
Bu metroyu 10 yıl boyunca 40'ar lira kira ödeyeceği birisine yaptıracak..
Elbette ki işletmeden 40 lira gelir elde edemeyecek..

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen langur » 27 Şub Çrş, 2019 09:51

Ya bunun üzerine konuşmaya bile gerek yok! Yok ihale, yok bilmem ne, yok yolcu garantisi falan! Bunların alayı fasarya. Böyle saçmalık olmaz, olmamalı. Hiçbir aklı başında devlette kamu işleri bu şekilde özele tevdi edilemez zira kamu yararı pazar ekonomisinden, yani kârdan daha öncelikli olmalıdır (Devlet için). Aman neyse zaten aklı selim galip gelmeyecek. Herkes bildiğini okuyacak. 10 sene sonra da "işletmeci parasıyla yapılmış, devletten 5 kuruş çıkmamış, dünyanın bilmem nesi konusunda en iyi metrolarından biri!" olacaktır bu hat da.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Kas Prş, 2019 09:06

Çekmeköy - Sultanbeyli etabında çalışmalar yeniden başlıyormuş, hayırlı uğurlu olsun..

Kaynak: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36105
21 Kasım Perşembe

ÇEKMEKÖY–SANCAKTEPE–SULTANBEYLİ METRO HATTI'NIN YAPIMI YENİDEN BAŞLIYOR!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı 2 yıldır duran Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı’nda çalışmalara başlanması için talimat verdi. 10,9 km’lik 8 istasyonlu hatta, 26 Kasım’da düzenlenecek törenle kazı çalışmasını yapacak TBM tekrar tünele indirilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Anadolu Yakası’ndaki karayolu trafiğini rahatlatacak ve her iki yaka arasındaki araçlı geçişlerini düşürecek, yarım kalmış bir projeye yeniden start veriyor. Yapımı yaklaşık 2 yıldır durdurulan Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı’nda çalışmalara yeniden başlanıyor.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımıyla 26 Kasım 2019 Salı günü 11.00’de Sancaktepe Abdurrahman Gazi Metro İstasyonu inşaat alanında düzenlenecek törenle, kazı çalışmasını yapacak TBM tekrar tünele indirilecek. Tüneller ve 6 istasyonun peronları TBM (NATM tünel yöntemi) ile kazılacak. Bilet holleri aç-kapa olarak yapılacak. 2 istasyonun peron ve bilet holü ise komple aç-kapa yöntemi ile yapılacak.

Üsküdar – Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı’nın devam niteliğindeki Çekmeköy - Sancaktepe - Sultanbeyli Metro Hattı, sırası ile Meclis Mahallesi, Sarıgazi (entegrasyon istasyonu), Şehir Hastanesi, Abdurrahmangazi, Samandıra, Veysel Karani, Hasanpaşa ve Sultanbeyli İstasyonlarından geçerek Sultanbeyli TEM yolu kenarında son bulacak.

10,9 km’lik 8 istasyonlu hatta, yolculuk süresi 16 dakika sürecek ve saatte tek yönde 65 bin yolcu taşınabilecek. Son teknolojiyle inşa edilen ve Tam Otomatik Sürücüsüz Metro olarak hizmet verecek hattın istasyonlarında, tam boy peron ayırıcı kapılar kullanılacak. Samandıra İstasyonu’nda sürücülerin park ederek metro ile yolculuğuna devam edebilmesi için 336 araç kapasiteli tam otomatik mekanik otopark yapılacak.

Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı için Ekim 2019’da yapılan anlaşma ile Deutsche Bank’tan kredi sağlandı. Hattın 2022 yılının son çeyreğinde hizmete açılması planlanıyor.

Mayıs 2017’de yapımına başlanan projede, 29 Aralık 2017’de İBB tarafından çalışmalar durdurulmuş, Mart 2018’de tekrar başlatılmıştı. Ancak, hak ediş ödemelerinin yapılamaması sebebiyle Ekim 2018’de inşaat tekrar durmak zorunda kalmıştı. Metro hattında yapılan fiziki imalat oranı yaklaşık yüzde 6 mertebesinde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Prş, 2019 09:31

hayırlı olsun

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 21 Kas Prş, 2019 12:29

Güzel haberler gelmeye devam ediyor.Bu metro inşaatlarında çalışıp evine ekmek götüren ve uzun zamandır iş bulamayan binlerce insan için çok çok iyi bir haber.Ayrıca hattın en kısa sürede açılması ile birlikte İstanbul'da ulaşımın en yoğun olduğu bölgelerden biri olan Sultanbeyli-Sancaktepe halkı için güzel bir haber.

Ekrem İmamoğlu'nun her yurt dışına çıkışından sonra finans kuruluşları ile yağptığı toplantılar işe yaramıl görünüyor.2 yıldır durmuş olan metrolara para bulması çok önemli.Malesef bundan önceki yönetimlerin plansız iş yapmaları ve kredi konusunda başarısız olması nedeniyle İstanbul'un koskoca 2 yılı çöpe gitti.Kaybedecek bir dakika bile yokken 2 yıl gibi bir sürenin boşa geçmesi gerçekten çok yazık.

Ayrıca bu gün basında çıkan haberlere göre Çekmeköy*Sultanbeyli metrosu için krediyi Alman Deutsche bank verecekmiş.https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/i ... r-5464122/

2 Yıl önce durdurulan Kaynarca-Pendik-Tuzla metrosu içinde Fransız Kalkınma Ajansından 86 Milyon Euro kredi bulunmuşki bu da yine çok güzel haber.

Ödenek olmadığı gerekçesi ile durdurulan Göztepe-Ataşehir metrosu başladı.Çekmeköy-Sultanbeyli bu hafta başlayacak.Kaynarca-Tuzla da önümüzdeki haftalarda başlayacaktır. 3 Çok önemli metro projesi için yurt dışından kredi bularak işleri başlatan Ekrem başkan ve ekibi şu an için çok iyi yoldalar.

Bakalım kalan diğer 2 metro hattı ve bu başlatılan metro hatlarında ki kalite,iş güvenliğ,çevre ve iş hızı gibi konularda nasıl performans sergileyecekler.Merakla takip edeceğim.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 26 Kas Sal, 2019 16:29

Ekrem başkan çok iyi başladı ve devam ediyor.Darısı durdurulan diğer 4 metronun başına.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı 2 yıldır duran Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı’nı yeniden başlattı. Şehre yapılan her hizmetin sahibinin kamu olduğunu vurgulayan İmamoğu, “İstanbul’un gücü ve potansiyeli başkadır. Dünya durur, İstanbul durmaz. İstanbul, dünyanın merkezi. Bu, bugüne dair değil; binlerce yıl önce de böyleydi, bugün de öyle, yarın da öyle olacak. Buna göre hareket etmeliyiz, buna göre birbirimizi desteklemeliyiz. Buna göre topyekun hareket etmeliyiz. 16 milyon insanımızın yüreği İstanbul için çarpmalı” dedi.
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36128

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Sal, 2019 20:12

decimus yazdı:
26 Kas Sal, 2019 16:29
Ekrem başkan çok iyi başladı ve devam ediyor.Darısı durdurulan diğer 4 metronun başına.
Diğer 4? Tavşantepe-Tuzla, Pendik-SGH, Kirazlı-İDO, Başakşehir-Kayaşehir, Kirazlı-Halkalı? :) hangi 4 lü :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 27 Kas Çrş, 2019 10:36

Esat yazdı:
26 Kas Sal, 2019 20:12
decimus yazdı:
26 Kas Sal, 2019 16:29
Ekrem başkan çok iyi başladı ve devam ediyor.Darısı durdurulan diğer 4 metronun başına.
Diğer 4? Tavşantepe-Tuzla, Pendik-SGH, Kirazlı-İDO, Başakşehir-Kayaşehir, Kirazlı-Halkalı? :) hangi 4 lü :D
:D

Görünen o ki 4 den fazla proje durdurulmuş. :shock: Duyduğum kadarıyla bu hatlardan haric olarak Dudullu - Bostancı hattı da durdurulmuş seçimlerden önce ödenek bulunamaması nedeniyle.

Şimdilik görünen Fransa'dan Tavşantepe - Tuzla metrosu için kaynak bulundu.Ama diğer projeler için nasıl kaynak bulunacak bende çok merak ediyorum.

Keşke 3. köprü için kullanılan 2,3 Milyar Dolar kredi İstanbul metroları için kullanılsaydı.Bu metrolar bitmiş olur ve İstanbul'da yaşayan insanlar ciddi anlamda nefes almış olurdu.Elimizde ki parayı doğru kaynaklar aktarmayarak çok büyük maliyetleri gögüslemek zorunda kaldık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Çrş, 2019 13:02

bu hatlardan Kirazlı-Halkalı hiç başlamadı zaten, M3 uzatmaları bakanlıkta ibb ile ilgisi yok fakat onlarda durmuştu, şimdi kuzey etabı hastane açılacak diye başlatılmaya çalışılıyor. M4 uzatmaları ve M10 ortak kesimi yani SGH kesimi bakanlıktamı ibb de mi unuttum açıkçası, Tuzla uzatması ibb de idi ve ismini duymadım kaynak bulundu diye, bulunduysa iyi ama orada da galiba iş hiç başlanmadı gibi bir durumda.

Benim bildiğim M5 Sultanbeyli, M8 Bostancı, M12 Göztepe hatları için finansman bulundu, kaldı ki M8 in durduğunu bilmiyordum bile ben de yeni öğrendim.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön