brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 19:34

Manuel mi işletecekler yoksa bölgede sinyalizasyon ile ilgili herşey tamam mı? Bu konuda bir bilgi yok galiba haberde, hızlıca göz attım gerçi. Yanlış anlamayın sistem büyüsün, her km. tabii ki kârdır ama ne bileyim ben bu sinyal olayında biraz takıntılıyım galiba :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Haz Çrş, 2012 19:39

Açılış aynı üniversite hattında uygulanan sistem ile aynı olacaktır. O da şu şekilde; normal hat işleyişi yine Arabayatağı'na devam edecek. Arabayatağı-Otosansit arasında ise dörtlü dizin halinde tek tren aktarma yapacak. Üniversite hattında Küçük Sanayi-Özlüce arasında aktarmalı yolcu taşıma yapılmıştı çünkü sinlalizasyon tam olmadığı için. Burada da durum aynı olacak. Farklı olursa şaşırırım doğrusu. Bu arada sinyalizasyon işini bir türk firması kazanmıştı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 19:45

Tamam, manuel işletme yapacaklardır muhtemelen, gerçi zaten sistem tam otomatik değil bu anlamda manuel dememin çok bir esprisi olmuyorda, işte nasıl ifade edeyim görerek sürmemi diyelim :) Mehmet Keleş bakarsa başlığa düzeltir benim yanlışımı.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursaray - Kestel Uzatması

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Eki Cmt, 2012 08:53

Bursaray, doğu tarafında Gürsu, Kestel gibi iki önemli yerleşim arasında şimdilik sonlanacak. Buradaki en önemli kavşak inşaatına Pazartesi başlanıyor. 8)

Birgün Yenişehir Havalimanına kadar uzatılır. Yenişehir Havalimanı'da, Bursa'nın Dünya ile bağlantısı kurulmuş olur temennisi ile. :?

Resim

Resim

http://olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin ... 16545.html

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 20 Eki Cmt, 2012 23:31

Havaalanından ziyade resimde görünen Yenişehir istikametini gösteren okun olduğu yeşil alan Bursa Teknik Üniversitesi Kampüsü olarak belirlendi ve seneye kampüs yapımına başlanır. İlk etapta Bursaray buraya uzar sonrası Allah Kerim :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Çrş, 2013 01:40

Kestel İstasyonu revize edilmiş yeni proje:

Kırmızı: Eski proje
Yeşil: Yeni proje
Mavi: Kestel İstasyonu tahmini yeri

Resim

NOT:Şuan hat üzerinde sadece Kestel İstasyonu'nun inşaası başlamamış olup diğer tüm istastonların kabası bitirilmiş durumda.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 01:42

Teşekkürler Mustafa, bu konudan bahsetmiştin sen zaten ama ben yerini kestiremiyordum, çalışmalarımı buna göre düzeltirim, sağol.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Çrş, 2013 01:57

Projenin revize edilmesinin nedenini bir de buraya yazayım.

İleri ki yıllar da Bursa Teknik Üniversitesi'nin (BUTÜ) ana kampüsü Kestel çıkışına yapılacağı için hat revize edilerek BUTÜ kampüsünün yapılmasıyla Bursaray'ın bu noktaya ulaşması sağlanmış olacak. Eski proje de ise hattın uzatılabilmesi mümkün değildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2013 02:05

Mustafa Kestel öncesindeki tüm istasyonlar yüzeyde, peki eski plana göre Kestel istasyonuda yer üstündemiydi? O hali ile dediğin gibi uzatılmaya müsait bir iş değilmiş, acaba "keşke" bu istasyondan önce yer altına girip Kestel içine girdikten sonra Üniversite istikametine yönelse daha doğru bir iş olurmuydu diye sorguladım da kafamda :) gerçi iş bitmiş de bizimki fikir alışverişi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 27 Şub Çrş, 2013 02:13

Eski projede kavşağın oradan yer altına iniyordu ama yeni projede hemzemin istasyon olacak. Onun için şuan Kestel Kavşağı'nda hummalı bir çalışma var. Biz Bursalıların bat-çık dediği yani yarı tünel şeklinde kavşak yapılıyor. Eski projede ilerleyebilmesi için ciddi şekilde kamulaştırma yapılması gerekiyor ve o caddenin devamında ciddi bir eğim var. Orayı Bursaray'ın çıkabileceğini zannetmiyorum çünkü Bursaray yanlış hatırlamıyorsam %5 eğim çıkabiliyor. Birde eski projede lastik tekerlekli araçların aktarma yapabilmesi için uygun bir alan yoktu. Araçlar aktarma yapmak için gereksiz bir trafiğe neden olacaklardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Cum, 2013 22:02

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen Bursaray Kestel Hattı'nda ray döşeme çalışmaları büyük ölçüde tamamlanırken, istasyonlardaki ince işçilikler hızla sürüyor. İstasyonlarda devam eden çalışmaları yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, tamamlanan istasyonları peyderpey sisteme dahil edip, konforlu ulaşımı bu yıl içinde Kestel'le buluşturmak istediklerini söyledi
http://www.stargundem.com/ajanslar/burs ... 90459.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Cmt, 2013 08:14

Anlamıyorum bunu! Neden yokuşlu bir kentte, bu yokuşlara göre sistem yapmıyorlar? Neden Stuttgart’ın metrosu (görünüşü Bursaray gibi) % 8,5 eğim katedebiliyor da, şu % 5?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön