brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Açılış aynı üniversite hattında uygulanan sistem ile aynı olacaktır. O da şu şekilde; normal hat işleyişi yine Arabayatağı'na devam edecek. Arabayatağı-Otosansit arasında ise dörtlü dizin halinde tek tren aktarma yapacak. Üniversite hattında Küçük Sanayi-Özlüce arasında aktarmalı yolcu taşıma yapılmıştı çünkü sinlalizasyon tam olmadığı için. Burada da durum aynı olacak. Farklı olursa şaşırırım doğrusu. Bu arada sinyalizasyon işini bir türk firması kazanmıştı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Bursaray - Kestel Uzatması
Bursaray, doğu tarafında Gürsu, Kestel gibi iki önemli yerleşim arasında şimdilik sonlanacak. Buradaki en önemli kavşak inşaatına Pazartesi başlanıyor.
Birgün Yenişehir Havalimanına kadar uzatılır. Yenişehir Havalimanı'da, Bursa'nın Dünya ile bağlantısı kurulmuş olur temennisi ile.
http://olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin ... 16545.html
Birgün Yenişehir Havalimanına kadar uzatılır. Yenişehir Havalimanı'da, Bursa'nın Dünya ile bağlantısı kurulmuş olur temennisi ile.
http://olay.com.tr/makaleler/ahmet-emin ... 16545.html
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Projenin revize edilmesinin nedenini bir de buraya yazayım.
İleri ki yıllar da Bursa Teknik Üniversitesi'nin (BUTÜ) ana kampüsü Kestel çıkışına yapılacağı için hat revize edilerek BUTÜ kampüsünün yapılmasıyla Bursaray'ın bu noktaya ulaşması sağlanmış olacak. Eski proje de ise hattın uzatılabilmesi mümkün değildi.
İleri ki yıllar da Bursa Teknik Üniversitesi'nin (BUTÜ) ana kampüsü Kestel çıkışına yapılacağı için hat revize edilerek BUTÜ kampüsünün yapılmasıyla Bursaray'ın bu noktaya ulaşması sağlanmış olacak. Eski proje de ise hattın uzatılabilmesi mümkün değildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mustafa Kestel öncesindeki tüm istasyonlar yüzeyde, peki eski plana göre Kestel istasyonuda yer üstündemiydi? O hali ile dediğin gibi uzatılmaya müsait bir iş değilmiş, acaba "keşke" bu istasyondan önce yer altına girip Kestel içine girdikten sonra Üniversite istikametine yönelse daha doğru bir iş olurmuydu diye sorguladım da kafamda gerçi iş bitmiş de bizimki fikir alışverişi.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Eski projede kavşağın oradan yer altına iniyordu ama yeni projede hemzemin istasyon olacak. Onun için şuan Kestel Kavşağı'nda hummalı bir çalışma var. Biz Bursalıların bat-çık dediği yani yarı tünel şeklinde kavşak yapılıyor. Eski projede ilerleyebilmesi için ciddi şekilde kamulaştırma yapılması gerekiyor ve o caddenin devamında ciddi bir eğim var. Orayı Bursaray'ın çıkabileceğini zannetmiyorum çünkü Bursaray yanlış hatırlamıyorsam %5 eğim çıkabiliyor. Birde eski projede lastik tekerlekli araçların aktarma yapabilmesi için uygun bir alan yoktu. Araçlar aktarma yapmak için gereksiz bir trafiğe neden olacaklardı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.stargundem.com/ajanslar/burs ... 90459.htmlBursa Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen Bursaray Kestel Hattı'nda ray döşeme çalışmaları büyük ölçüde tamamlanırken, istasyonlardaki ince işçilikler hızla sürüyor. İstasyonlarda devam eden çalışmaları yerinde inceleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, tamamlanan istasyonları peyderpey sisteme dahil edip, konforlu ulaşımı bu yıl içinde Kestel'le buluşturmak istediklerini söyledi