brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Cmt, 2011 16:26

temel atıldı. başlığı revize etmek gerek.

kişi başına düşen raylı sistem hattına göre bursa ilk sırada. helal olsun

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cmt, 2011 18:52

Hattın temel atma töreni yapıldığına göre "İnşaa Süreci" olarak takip edebiliriz herhalde.

http://www.bursa.bel.tr/konforlu-ulasim ... aber/7416/
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bu dönem programda olmamasına rağmen konforlu ulaşımı bir an önce kentin doğusuyla buluşturmak amacıyla projelendirdiği Bursaray Kestel hattının temeli törenle atıldı. Bu hattın tamamen yerli kaynaklarla ve yerli müteahhit firma tarafından hayata geçirileceğini belirten Başkan Altepe, aynı zamanda bir dönemde ihale edilip, bitirilen ilk hattın da Kestel etabı olacağını vurguladı.

Bursa’yı demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda Görükle hattını önümüzdeki ay içinde, emek hattını ise bu yıl içinde yolculu seferlere açmayı hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, Kestel hattı ile raylı sistem çıtasını bir kat daha yükseltti. Bu dönem programda olmamasına rağmen, kentin batısı ile doğusu arasındaki gelişmişlik farkını ortadan kaldırmak amacıyla projelendirilen Bursaray Kestel Hattı’nın temeli Kestel ilçe girişinde düzenlenen törenle atıldı. Toplam 8 kilometre ve 7 duraklı hattın son durağı olan noktada yapılan törene Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin yanı sıra Vali Şahabettin Harput, Bursa Milletvekilleri Mustafa Öztürk, İsmet Su ve Bedrettin Yıldırım, Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, Kestel Belediye Başkanı Yener Acar, Gürsu Belediye Başkanı Orhan Özcü, AK Parti İl Başkanı Sedat Yalçın, BTSO Meclis Başkanı İlhan Parseker ile çok sayıda davetli katıldı.

Kişi başına raylı sitem yatırımlarında Bursa’nın ilk sırada geldiğini dile getiren Başkan Altepe, İstanbul, Ankara ve İzmir’de raylı sistem yatırımlarının Ulaştırma Bakanlığı’na devredildiğini, Bursa’nın bu alanda da farkını göstererek kendi yatırımlarını kendi yaptığını kaydetti. Mevcut 22 kilometrelik kullanılan raylı sistem hattına bu dönem şehir içi hatlarla birlikte 26 kilometre daha ilave yapmayı amaçladıklarını ifade eden Başkan Altepe, “Raylı sistemle ilgili ilk proje yatırımlarını rahmetli Teoman Özalp başkanımız başlatmıştı. İlk ihale de Erdem Saker Başkanımız döneminde gerçekleşti. Erdoğan Bilenser başkanımızın döneminde 17 kilometrelik hat ile servis hatları yapıldı. Geçtiğimiz dönem rahmetli Hikmet Şahin döneminde de yaklaşık 5 kilometrelik Yıldırım etabı bitirildi. Seçim dönemi ihalesi yapılan Görükle hattının ihalesini biz göreve geldiğimizde yeniden ele aldık ve 6,5 kilometrelik hattı, Emek hattını da ilave ederek 9 kilometreye çıkardık. İnşallah üniversite hattını önümüzdeki ay içinde tamamlıyoruz. Üniversiteli gençlerimiz yeni döneme Bursaray’la başlayacak. Emek hattımızı da yılsonuna kadar tamamlıyoruz. Kestel hattı bu dönem programımızda yoktu. Ancak doğu batı arasındaki farklı ortadan kaldırmak ve konforlu ulaşımı kentin doğusuyla buluşturmak için çalışmalarımızı hızla tamamladık ve bugün temel atıyoruz. Bugüne kadar aktif olarak 22 kilometrelik hat çalışıyordu. Biz bu dönemde 9 kilometrelik üniversite ve emek hattına ilave olarak, 8 kilometrelik Kestel hattı, Cumhuriyet Caddesi hattı ve 6,5 kilometrelik şehir içi ring hattı ile toplam 26 kilometrelik yeni hattı Bursa’ya kazandırmış olacağız” diye konuştu.
Fotoğraflar aynı linkten alıntıdır
Resim

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Tem Cmt, 2011 21:00

az buz bi iş değil. 8 km. taksim-levent arası kadar bir hat. bursaya çok imreniyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cmt, 2011 21:05

Aynen Mehmet, dediğin gibi uzun yıllar 8 km hat ile metromuz var diye övündük durduk :) gerçi bizde de bayağı bir iş yürüyor ama bitip açılan olmadığı için kendimizi kötü hissediyoruz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 16:42

2009'da açılması gereken hatları 2013'e ordan da otomatikman 2015'e attılar. istanbulun suçu ne acaba?

izmirde 80 km banlyö gıcır gıcır çalışıyor.

eskişehirde 2 hat tıkır tıkır işliyor. 3,4,5. hatlar yolda.

kayseri 2.3 hatları yapıyor

ankaraya devlet destek oluyor.

istanbul ne? fatmagül mü?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 23:37

İzmir de gıcır gıcır çalışma konusu biraz şüpheli Mehmet, belki öyle olacak şimdilik pek gıcır değil :)

Eskişehir Kayseri amenna ama İstanbul ile mi kıyaslıyoruz? Ya da İstanbul' u yönetmek ile, bilmem.

Angara? Seninki benden gara :) İstanbul' a da devlet destek oluyor işte, daha ne İzmir' e henüz olmuyor bile ya da Bursa' ya? Neymiş Bursa' daki sistem metro değilmiş.

Bu durumda İstanbul bence Fatmagül olmak için gönüllü olsun zaten, belki kısmetine iyi bir şeyler çıkar. Kentimizin öncelikleri dünyanın en büyüğü olduğunu iddia ettiğimiz akvaryumlar yapmak, halkın gerçekten dinlenebileceği granit meydanlar inşa etmek, konserler falan filan öyle işte.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ağu Cum, 2011 01:13

izmire oldu. izbanın % 50'si tcdd. şimdi 4 metroyu yapacak hükumet. izmri fethetmek istiyor. sonra diyrbakır :)

istanbula bi destek yok ki şu anda. söylemler var ama fiiliyatta bir şey yok. kadr amca film starı gibi. beylikdüzü metrobüsü ile 2 yıl oyalanır. iyi reklam ediyor nede olsa.

bursanın yaptığı sistemler demek ki maliyeti kaldırıyor. kredi bulabiliyor.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 10 Ağu Çrş, 2011 22:59

Aman aman maaşallah deyin 41.5 kere. Umarım kestel etabıda bitirilir. Şimdi tramvay inşaatıda sürüyor. İnşallah davutkadıdan yediselviler yeşilyayla bizim oralarada uzatılır. Tramvayıda biz üreteceğiz. teleferiğimizde otellere kadar uzatılıyor. Ah birde şu hızlı treni getirseler orada da banliyödür bölgeseldir birşeyler işletseler... İyi çalışmalar...

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 10 Ağu Çrş, 2011 23:07

Yalnız umarım nostaljik tramvay getirdik diye bizim oralara tramvay getirdik demesinler. Binmem. Çünkü sabahları 4-5 otobüs hattında da ne kadar kalabalık olduğunu çok iyi biliyorum. Umarım yeni yaptıkları tramvayı getirirler. Bu demiryolu projelerinden tek hoşnut olmayacak kişiler minibüsçü esnafı. Eee napalım olacak o kadar... İyi çalışmlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ağu Prş, 2011 20:52

Kimsenin şikayetçi olacağı bir durum yok, yapılan kimsenin ekmeğine darbe vurmak için ya da aman bu işte büyük para var bunu biz kazanalım diye yapılmıyor, vatandaş için, millet için yapılıyor, o şikayet edenlerde o aracı kullanacaklar sonuçta.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Prş, 2011 15:16

raylı sistem konusunda bursa 4 koldan saldırıyor.

metro yapıyor

tramvay yapıyor

teleferik yapıyor

hızlı tren de ihale yapıldı

istanbulda ise sadece metro yapılmaya çalışılıyor. hızlı tenle ilgili bir şey yok istanbul sınırları içinde. tramvay zaten yapmak yasak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Prş, 2011 16:46

oyle deme, bogaza teleferik projesi var, tramvay ne ki, marifet mi? :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön