brs-M.02 » Bursaray D Etabı Arabayatağı - Kestel İhale S

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

brs-M.02 » Bursaray D Etabı Arabayatağı - Kes

Mesaj gönderen btgn » 08 Ağu Pzr, 2010 14:18

3.Aşama Doğu hattının ulaşım etüdü güncelleme hizmeti ihaleye çıkarıldı. C etabı ve Emek hattını kısa sürede hizmete almayı planladıklarını söyleyen Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursaray`ın Arabayatağı`ndan Kestel`e ulaşması işini 2011 yatırım programına aldıklarını ifade etti. Başkan Altepe, doğu güzergahında 3 köprünün ise karayolları tarafından yenileneceğini, bunun da 2011 yatırım programına alındığını açıkladı.

Bursaray`ın şu anda 22 kilometrede hizmet verdiğini hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Altepe, Üniversite ve Emek hattının 9 kilometre, Arabayatağı-Kestel hattının 8 kilometre olacağını belirtti. Cumhuriyet Caddesi ve Kent Meydanı Heykel tramvay hattının 7,5 kilometre olacağını kaydeden Başkan Altepe, "Bir dönemde yaklaşık 25 kilometre raylı sistem hattı inşa edeceğiz. İki dönemde 22 kilometre inşa edilmişti. Bizim dönemimizde daha önce yapılan işin iki katından daha fazla hizmet üretilmiş olacak" dedi.

Doğu etabında 3 köprüyü genişletme işinin karayolları tarafından gündeme alındığını, yıl sonuna kadar ihalesinin yapılacağını kaydeden Başkan Altepe, "Ulaştırma Bakanlığı, 2011 programına aldı. Biz de doğu etabını kendi kaynaklarımızla yapacağız. Yolda bir sıkıntı olmadığı ve altyapısı hazır olduğu için kısa sürede mesafe kat etmeyi planlıyoruz. Bir dönemde 25 kilometre raylı sistem hizmete girmiş olacak. Bursalılar kesintisiz ve konforlu ulaşıma kavuşacaklar" diye konuştu.

Yeni vagonların ise Kasım ayında beklendiğini vurgulayan Başkan Altepe, "Gelecek vagonlar klimalı olacak. Tramvay için Bursa`da bizim ürettiğimiz vagonlar da klimalı olacak. Bursalılar sıcak havalarda bir daha sıkıntı yaşamayacak" şeklinde konuştu.

Doğu etabı ulaşım etüdü güncelleme hizmetinde; İşin süresi sözleşmenin imzalanmasını müteakip 45 gün olarak belirlendi. İhale, 3 Eylül 2010 tarihinde saat 10.00`da ``açık ihale usulü` ile Büyükşehir Belediyesi`nde yapılacak. İhale sadece fiyat esasına göre belirlenecek. Sadece yerli isteklilerin katılabileceği ihalede şartname bedeli mukabili, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı`ndan satın alınabilecek. Şartnameye göre hazırlanacak olan teklif mektupları ise ihale günü ihale saatine kadar aynı adrese verilecek.

Buna göre ihale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacak. İşin tamamı için teklif verilecek olan ihalede katılımcılar, teklif ettikleri bedelin yüzde 3`ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat verecekler.
http://www.olay.com.tr/Sayfa.php?Git=Haber&id=44753

Umarım Kestel etabı kısa sürede bitirilir. Bursa'nın daha fazla raylı sisteme ihtiyacı var.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 08 Ağu Pzr, 2010 17:45

İhale tarihi 3 Eylül 2010 çok iyi bir tarih. Ayrıca ihaleye sadece yerli firma alınacak olması gerçekten çok güzel olmuş. BBŞ'yi canı gönülden kutluyorum. Umarım bu iş bitiriciliği inşallah Terminal etabı içinde olur. Birde şu nostaljik tramvay çalışmalarını gözle görür bir şekilde görsekte içimizden bir oh çeksek.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 08 Ağu Pzr, 2010 18:01

İhale tarihi 3 Eylül 2010 çok iyi bir tarih.
Bu sadece etüd güncelleme işi . Yapım işinin ihalesi ne zaman yapılır allah bilir. Yine başkanın reklam hareketlerinden birisiymiş gibi düşünüyorum. Etüdü yaptırır en az 1 sene projeyi unutturur.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 08 Ağu Pzr, 2010 18:06

btgn yazdı:
İhale tarihi 3 Eylül 2010 çok iyi bir tarih.
Bu sadece etüd güncelleme işi . Yapım işinin ihalesi ne zaman yapılır allah bilir. Yine başkanın reklam hareketlerinden birisiymiş gibi düşünüyorum. Etüdü yaptırır en az 1 sene projeyi unutturur.
Tüh ben yanlış okumuşum :? Ben inşaat çalışmaları ile ilgili bir ihale zannetmiştim. :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ağu Pzt, 2010 00:28

Oradaki ifade "Ulaşım Etüdü", acaba bununla sadece oradaki yolculuk potansiyeli etüdünü kast ediyor olmasınlar? Yani inşaat için zemin etüdü falan gibi bir şey anlamıyorum ben o ifadeden. Sanırım yolcu sayımı, pik saat normal saat yolcu farkları ve güzergahın yolculuk analizi gibi bir şey olsa gerek.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 09 Ağu Pzt, 2010 13:16

Oradaki ifade "Ulaşım Etüdü", acaba bununla sadece oradaki yolculuk potansiyeli etüdünü kast ediyor olmasınlar? Yani inşaat için zemin etüdü falan gibi bir şey anlamıyorum ben o ifadeden. Sanırım yolcu sayımı, pik saat normal saat yolcu farkları ve güzergahın yolculuk analizi gibi bir şey olsa gerek.
Ben de bunu düşünmüştüm.Raylı sistem bitirildiğinde ne kadar yolcu talebi olacak , en uygun durak yerleri nereler olmalı gibi konular etüd ediliyor olabilir. Bunun haricinde bir de zemin etüdleri yapılması gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Sal, 2010 12:50

http://www.bursa.bel.tr/?baslik=-bu-don ... er&id=4328
Bursa’da kesintisiz ulaşımı sağlamak için ulaşım yatırımlarına ağırlık verdiklerini anlatan Başkan Altepe, “Raylı sistemde bu dönem önemli seviyeye ulaşacağız. 6,5 km Üniversite hattı ve buradan sağlanan yüzde 36 karla yapılan 2,5 km’lik Mudanya hattı yakında hizmete açılacak. Sırada Kestel hattı var. Bu hat, yaklaşık 8 km’lik olup 7 durağı olan bir hat. Bu sayede Görükle, Kestel’e bağlanacak. 17 km de bu hattan sağlanmış oluyor. Kestel hattının kredi işlemleri de yürüyor. Hedefimiz, önümüzdeki aylarda bu hattın ihalesine çıkmaktır” dedi.
Kestel kesimininde ihalesine çıkmayı planlıyorlarmış, bakalım Bursa bu kadar yatırımı bir anda kaldırabilecek belediye kaynağı gücüne sahipmi, sonra zorda kalmalarını istemiyorum açıkçası, çünkü geçen günlerde UBAK metrolara el atma hadisesinde yüzeysel metro sistemlerini devre dışı bıraktığını açıkça dile getirdi, dolayısı ile Bursa' nın başladım yarım kaldı deme şansı olmaz gibi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Eki Sal, 2010 23:29

Kestel kesimininde ihalesine çıkmayı planlıyorlarmış, bakalım Bursa bu kadar yatırımı bir anda kaldırabilecek belediye kaynağı gücüne sahipmi
Bende bu konuda düşünüyorum, acaba belediye bu durumu kaldırabilecek mi? Çünkü şurda 1-2 ay içinde belediye yine kendi öz kaynaklarıyla Bursaspor'a 43bin kişilik stat yapacak (kale arkası trübünlerin bir tanesini Oyak-Renault yapacak) ve stadın olduğu bölüme yeni bir kültürpark yapacak. Ayrıca şehir merkezinin bel kemiğini oluşturan Kent Meydanı-Heykel tramvay hattı var. Birde bunların üzerine D-200 karayolu ile Avrupa konseyi Bulvarı (Şehiriçi çevre yolu) arasında yeni yol açma çalışmaları var.

Şuan inşaatlar hakkında bilgi vermek gerekirse;

Emek hattı: Korupark Kavşağı çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Kazıklama işi tamamen bitmiş olup artık yavaş yavaş tünel çalışmalarına geçildi. Kavşak bitirildikten sonra büyük bir hızla korupark İstasyonu ve Emek İstasyonu inşaatına başlanacak. Kaba inşaatın bitirilmesi tahminimce Ocak ayı sonunu bulur düşüncesindeyim.

Üniversite hattı: Üniversite içinde tünel çalışmaları devam etmekte. Ertuğrulkent'ten gelen tünel ile Üniversite içinde devam eden tünel çalışmasının birleştirilme işine yakında başlanıyor. İlk üç istasyonda çalışmalar gözlemlediğim kadarıyla yavaş gitmekte. Özlüce İstasyonu ile Batıkent İstasyonu arasında hala bir bağlantı yok ve burada herhangi bir çalışma da yok. Bu arada Ertuğrulkent'ten Üniversiteye doğru giden tünel içerisinde raylar döşenmiş durumda.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 14:16

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495022b27bf8102d06
Bu haritada Kestel etabını göstermeye çalıştım. İşaretli yerler yaklaşırsanız Metronun geçeceği yerlerin hazır olduğunu görebilirsiniz.Kavşak noktaları zaten hazır sadece refuj de düzenleme yapılacak.Hat da dümdüz bir yoldan gidiyor zaten tünel filan gerekli değil. Kolay iş yani.

Alttaki haritada ise terminal etabında yapılması gerekenleri gösterdim.Anlaşılacağı üzere bu hat daha emek yoğun bir proje.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
115898223030737610914.000495023d897362f72fd

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 14:22

Haritalar için teşekkürler, evet Kestel etabı gerçekten zemin olarak çok uygun görünüyor, sadece 2 noktada dere üstü geçiş var o da projeyi zorlayacak bir şey değil ama diğer kesimde tünel olmasa da viyadük gerektirecek yerler var gibi trafiğin kesilmemesi için.

Talep olarak Terminal daha öncelikli ama yapım kolaylılığı olarakta Kestel öne çıkıyor, aslında burada belediyeci gözü ile bakarsak yapılanda bir yanlışlık yok, dediğim gibi kolayı yap göze gir, ama ben isterdim ki UBAK Bursa' ya da yardımcı olsun ama yüzeysel hatları kapsamaz diyerek direkt işin dışında bıraktılar, bu da bakanlığın bile Bursa' yı büyükşehir olarak kabullenemediğini gösteriyor bence, daha doğrusu diğer şehirlerin kabullenemediğini bakanlığında arada kalıp herkese metro yapmak ile uğraşmaktansa Bursa' nın işini yapmam daha kolay demesi sanırım.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Pzr, 2010 14:26

sadece 2 noktada dere üstü geçiş var o da projeyi zorlayacak bir şey değil
Zaten bu güzergah üzerinde ki dere üstü geçişleri yani köprüleri (genişletme) Karayolları yapacak. Belki bu hattın en zor yanı Kestel'in içine giren 500-600 metrelik olan bölüm olabilir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Pzr, 2010 15:14

Esat yazdı:Mustafa Bey ben o zaman Kestel etabını ilgilendiren mesajlarıda ihale sürecinde şeklinde ayrı bir başlığa alıyorum, başlık ile ilgilenen arkadaşların bilsine.
Güzel bir fikir.

Kestek etabıda kaba taslak şu şekilde olacak.

Resim

Resim Büyükşehir Belediyesi'nin internet adresinden alınmıştır.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön