brs-M.02 » Bursaray D Etabı Arabayatağı - Kestel İhale S

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 23:48

Bu başlık ile ilgili değil ama aklıma takılan bir soru oldu. Bahsettiğimiz Terminal hattı gördüğüm kadarı ile Osmangazi istasyonuna yakın bir noktadan başlıyor, orada mevcut hat ile bağlantılı mı? Yani diyelim ki Terminal hattı çalışmaya başladı şöyle bir işletme kombinasyonu olabilecek mi?

Kestel - Üniversite
Kestel - Emek
Terminal - Üniversite
Terminal - Emek

çünkü yapılan işin yapısı buna müsait gibi, zaten halihazırda böyle bir işletme yapıyorlar, bu şekilde farklılaşacak bir yapı kurulabilirse harika bir yapı ortaya çıkarabilirler, aslında o linkteki haritada gördüğüm nokta itibari ile her iki yönde dahi bağlantı yapılabilecek bir yerde görünüyor, yani Terminal - Kestel gibi bir işletme dahi olabilir diye düşündüm sizede sormak istedim.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 15 Kas Pzt, 2010 00:45

Hat yapılırken planlanmış olan yapı Üniversite-Terminal ve Emek -Terminal işletmesine izin verecek şekilde. Kestel-Terminal işletmesi için planlanmış bir bağlantı yok.Belki bu şekilde bir hat işletilmesi için tren önce Osmangazi'ye girer sonra ters olarak terminal yönüne gider.Ama benim düşüncem Kestel-Terminal işletmesi yapılmasına gerek yok bu hatta çok fazla bir yolcu yoğunluğu bulunmuyor.Osmangazi istasyonunda aktarma yapılması yeterli olacaktır.Bana göre;
1-Emek-Kestel
2-Üniversite-Terminal
işletmelerinin yapılması yeterli olur.bu şekilde bir işletme yapılırsa iki hat 6 tane istasyonu ortak olarak kullanacak.1 nolu hat 21-22 istasyon 2 nolu hat ise 31-32 istasyon kullanacak.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 15 Kas Pzt, 2010 13:39

işletme konusunda "btgn"a katılıyorum. her kombinasyonu işletip de frekansı düşürmeye gerek yok bence :D üniversite-terminalve emek-kestel en güzeli bence de, 5-6 ay kadar önce böyle bi harita hazırlamıştım ben hattâ :

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... e&t=h&z=12

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 16:37

http://www.bursa.bel.tr/bursaray-kestel ... aber/5426/

Başkan mart ayı içerisinde hattın ihalesine çıkılacağını söyledi. Bakalım bu sefer söylediği gerçekleşebilecek mi?

Hattın yapımının ise 2 yıl içerisinde bitirileceği belirtilmiş.Bu hatta yapılacak çok fazla iş olmadığı için biter diye düşünüyorum.Dümdüz bir hatta ray döşenecek, kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır. 2 yıl içerisinde bitirilebilirse 2013 yılında Bursa'da;
* 23km şuanki hat
* 8km Üniversite+Emek hatları
* 8km Kestel hattı olmak üzere toplam 39 km metro hattı olacak.
Bunlar haricinde Emek ile yapılacak olan hızlı tren garı arasında da bir bağlantı yapılır diye düşünüyorum. Yapılacak gar ile emek arası da yaklaşık 2.5 km. 2014 yılında toplamda 41.5 km metroya sahip olacağız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:22

kavşak geçişleri de dahil olmak üzere herşey hazır
Bu geçişler hazır derken, gereken tünel veya viyadükler inşa edildi mi şimdiden? Eğer öyle ise gerçekten iş hızlanır. Bir de umarım hızlı tren bağlantısı da yapılır, bakalım onu zaman gösterecek. Tabii ki olacaktır ama süreç ne olur o önemli.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 20:28

Metronun geçeceği güzergah üzerinde bulunan kavşaklarda metro için ayrılmış bölüm mevcut.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Prş, 2011 20:36

Vallahi harika :) muhtemelen o kavşaklar zaten metro için o hale getirilmiştir diye düşünüyorum ama iş verilmeden kavşak çalışması ile birlikte bu işin aradan çıkartılmış olması çok hoşuma gitti.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 27 Oca Prş, 2011 20:52

Yapılan kavşakların hepsi metro düşünülerek yukarıdakiler gibi yapılıyor. Sadece terminal etabının güzergahı yukarıdaki gibi hazır değil.Terminalin son aşamaya bırakılma sebebi de zaten kavşak olmaması.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 28 Oca Cum, 2011 14:08

Tebrik ediyorum Bursa belediyesini, keşke tüm belediyeler yap-boz olmadan planlı olarak bu şekilde çalışsa.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Haz Sal, 2011 18:47

Bursaray Görükle ve Emek hatlarında inşaat çalışmalarında son aşamaya gelinirken, çağdaş ve konforlu ulaşımı kentin doğusuyla buluşturacak olan Kestel hattında da ihale süreci tamamlandı. İhaleyi kazanan Öztimur Yapı Proje İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi ve Öztimurlar İnşaat Taahhüt Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Ortak Girişimi ile Büyükşehir Belediyesi arasında sözleşme imzalandı. Burulaş Toplantı Salonu’nda düzenlenen törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, ihaleyle ilgili yasal sürenin tamamlanmasının ardından hiç zaman kaybetmeden yer teslimini yaptıklarını belirterek, 1.5 yıl içinde hattı tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Raylı sistemle ilgili ilk proje yatırımlarını başlatan rahmetli Teoman Özalp başkanımızdan bugüne kadar yapılan çalışmalara imza atan tüm başkanlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Aramızda olmayanları rahmetle anıyorum. Kentin batısı Görükle ile doğru Kestel arası yaklaşık 31 kilometre.

Önümüzdeki ay üniversite hattını tamamlıyoruz. Yıl sonuna kadar Emek hattı da tamamlanmış olacak.

Muammen bedeli 106 milyon 309 bin TL olan projenin sözleşme bedelinin ise 71 milyon 963 bin TL olduğunu kaydeden Başkan Altepe, 8 kilometre uzunluğundaki hat inşaatı kapsamında 7 istasyon, 1 batçık, 1 bakım merkezi, 3 trafo ve 1 depo sahası yapılacağını açıkladı.
Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/cagdas-ulasim-k ... aber/7094/

İhale artık itirazların retti ile resmi olarak sonuçlanmış oldu. Bursamıza hayırlı olsun. Yer teslimi yapıldığına göre 15 gün sonra temsili temel atma töreni, 20 gün sonrada hafriyat çalışmalarıyla hattın inşaatına başlanır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2011 19:03

Çok güzel haber. İçerikte Üniversite etabınında 1 ay gibi bir sürede biteceği müjdesi verilmiş, hadi biz buna Ağustos diyelim ama bu yaz Bursa biraz daha raya kavuşacak, çok güzel. Bursa yı takdir ve merak ile izliyorum, bir de yerinde görüp İskender yemek nasip olunca daha bir seveceğim ;)

İhale sonucuna itiraz olması ise bir kaç ay içinde İnşaat Süreci olarak yeni bir başlık açarız inşallah.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 28 Haz Sal, 2011 19:16

Esat yazdı:Çok güzel haber. İçerikte Üniversite etabınında 1 ay gibi bir sürede biteceği müjdesi verilmiş, hadi biz buna Ağustos diyelim ama bu yaz Bursa biraz daha raya kavuşacak, çok güzel. Bursa yı takdir ve merak ile izliyorum, bir de yerinde görüp İskender yemek nasip olunca daha bir seveceğim ;)

İhale sonucuna itiraz olması ise bir kaç ay içinde İnşaat Süreci olarak yeni bir başlık açarız inşallah.
İtirazlar olduğundan dolayı zaten bu karar gecikmiş bir karar. Daha hattın inşaatı başlamadan 1 ay gecikme var itirazlardan dolayı. Ama önemli olan artık şehrin bu bölümünede rayların konulacağı.

Üniversite hattında yolculu deneme sürüşlerinin Ağustos sonu Eylül başı gibi olacağını zannediyorum. Tabi fırsatı bulup inşaatı yakından görme ihtimalim olsa daha net birşey söyleyebilirim.

Bence düşündüğünüz geziyi 2-3 yıl daha erteleseniz iyi olur çünkü o zamana kadar şehir içi tramvayların inşaatı başlayacak veya tamamlanma noktasına gelecek :wink:

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön