brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Sü

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 May Sal, 2008 13:35

Metro hattı Küçük Sanayi Sitesinden 7 km daha uzatılarak Uludağ Üniveristesi'ne kadar gidecek. Arabayatağı-Üniversite arasında aktarmasız tek biletle yolculuk yapılabilinecek.

HATTA 6-7 İSTASYON DAHA EKLENECEK.


Bursaray C Etabı iki kesimden oluşmaktadır.

Küçük Sanayi-Uludağ Üniversitesi (Batı aksı)
Organize Sanayi-Emek (Kuzey-Batı aksı)


Bu başlıkta devam eden C Etabı inşaatları konu alınacaktır.

Esat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Cmt, 2008 22:19

Bursaray' ın ikinci etabı ile birlikte ortaya çıkan araç ihtiyacı için ihale yapılmış ve ihaleyi Bombardier kazanmış, ihale sonrasında Bombardier' in K5000 olarak adlandırılan serisi araçlardan alınması kararlaştırılmış. Hayırlı olsun diyelim fakat bu alımlar ile ilgili bir takım fiyat ile ilgili iddialarda var bunlarıda dile getirmek lazım. Haberde sitemizdeki metin ve bilgilerde kaynak gösterilmiş bunlara ilişkin bir iki kelam etmek gerekiyor öncelikle;

Resim

Resim

semihpala.net
KARŞILAŞTIRMALI vagon FİYATLARI :

Bombardier - Bursa K5000 vagon fiyatı (2008) 30 adet 94 milyon € (3.13 milyon Euro/adet )

Bombardier - Köln K5000 fiyat (2001) 55 adedi 170 milyon DM (1.56 milyon Euro/adet )

Bombardier - Manchester K5000 fiyat (2007) 2 milyon paund/adet ( 2.5 milyon Euro/adet )

Bombardier - İstanbul Flexity Fiyat (2002) 55 adedi 86 milyon Euro ( 1.56 milyon Euro/adet )

Alstom - İstanbul Fiyat (2007) Metro vagonları 68 adedi 78.132 milyon Euro ( 1.149 milyon Euro/adet )

Alstom - İstanbul Fiyat (2007) Tramvay araçları 30 adedi 61.335 milyon Euro ( 2.04 milyon Euro/adet )
Öncelikle İstanbul için alınan Flexity ler aynı klasmanda araçlar değil, birisi %70 alçak tabanlı tramvay diğeri metro aracı, bir diğer kriter ise 2002 yılında bu araçlar teslim alınmaya başlandığında fiyat 1.5 milyon € civarında idi ama İstanbul ulaşım 2006-2007 de aynı araçlardan edinmek istediğinde karşısına 2.5 milyon euro gibi bir rakam çıkmıştı bunun en büyük nedeni o yıllarda raylı sistem araçlarında yaşanan genel bir fiyat artışı idi dolayısı ile İstanbul tramvay araçları bir kıyas kabul edilemez, aynı şekilde yeni alınan Alstom araçlarında 2.04 milyon euro için araçtan pek çok aksesuar ekipmandan vazgeçildi, sıralı koltuk sistemi yerine tiptop koltuk sistemi tercihi falan yani bu da bir kıyas olamaz. Yine İstanbulda Rottem den alınan araçlarda gördüğümüz üzere fiyat düşürmek adına bazı teknik özelliklerden bile vazgeçilebiliyor ne yazık ki :evil: Kıyas yapılabilecek tek araçlar Alstomdan satın alınan metro araçları olabilirki bu araçlarda adet olarak iki katı bir sipariştir.

Asıl karşılaştırma yapılan Köln e satılan araçlar ile ilgili de şöyle bir kıyas yapabiliriz, listeye baktığımızda Bursaray araçları ile Köln araçları arasınde nerede ise %50 fiyat farkı var ve bu ciddi bir fiyat farkı, fakat arada bir de 7 yıllık geçen zaman var? Bu süre içerisinde Avrupa' da hammaddeye gelen fiyat artışları nedir? Avrupa' da işçilik ücretleri artışları nedir?

Bir diğer soru Bombardier bu araçlarıda muhtemelen Avusturya daki fabrikasında imal ediyor, İstanbul için alınan araçlar önce İtalya Triesteye oradan deniz yolu ile geliyordu bunun maliyeti nedir? Viyana' dan Köln' e araç taşıma maliyeti nedir? ben bunların fiyat üzerinde büyük etkileri olduğunu düşünüyorum ayrıca Köln 55 adet Bursa 30 adet satın almış burada filo adedinin de bir takım etkileri söz konusudur.


Tabi bunlar bizim kısıtlı bilgiler ile ortaya koyabileceğimiz yaklaşımlar, gerçekçi ve ciddi cevapları Bursa Belediyesinin vermesi gerekir ve bu cevaplar kamuoyunu tatmin edecek nitelikte olmalı diye umuyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Cmt, 2008 23:42

Bir de şu var: şu anki dünya ticaret krizi ile bütün bunlar ne olacak? Meselâ otomobil fabrikaları şimdilik kapalı Almanya'da. Fabrikasyon ile ilgili bir takım problemler bekleniyor ... Bir de bu var, unutulmamalı. Ya, Çekya kendi vasıtalarını üretebiliyor (Škoda), ya biz? :evil:
Biz Viyana fethinde oyalanmışız ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Pzr, 2009 14:23

Gelecek dönemde Bursa'ya konfor katan BursaRay'ın yeni etaplarının yapılacağının da müjdesini veren Başkan Şahin, Yıldırım'da rahatlayan ulaşımın diğer ilçelere de taşınacağını ifade etti. Metronun üniversite etabıyla ilgili çalışmaların başladığını duyuran Şahin, "Metro, Yalova Yolu'nda terminale, Mudanya Yolu'nda Geçit'e ve İzmir Yolu'nda da Görükle'ye kadar gidecek. Aynı zamanda metronun Merinos'tan Stat Caddesi, Heykel önü istikametinden Setbaşı'na kadar gideceği planlandı." dedi.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin' in açıklamalarından alıntılanmıştır. Bursa' da işler rayında herhalde :) pek sözü edilmeyen göz önünde olmayan bir sistem ama günden güne ilerleyerek gelişiyor bu da ayrı bir artısı, biraz yavaş ilerlesede.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Cum, 2009 13:52

Bursa Belediyesi ile Bombardier firması arasındaki alacak verecek krizi aşılmış ve Belediye konu ile ilgili bir açıklama yapmış.
Başkan Altepe, vagon firması Bombardier’in ihale teminatındaki gecikme nedeniyle Büyükşehir Belediyesi'nden 1,5 milyon Euro faiz talep ettiği yönündeki haberler üzerine açıklama yaptı.

Toplam 55 milyon TL olan ihale peşinatının Aralık 2008'de 45 milyon TL olarak yatırıldığını belirten Altepe, kalan miktarın yeni dönemde ödendiğini söyledi. Altepe, “Geçmiş dönemde avans ödemesinden dolayı yaşanan sıkıntı bizim dönemimizde aşıldı. Zaten ihale peşinatıyla ilgili kalan miktar da ödendiği için Bombardier talebini geri çekti. İhale kapsamında 300 milyon TL'lik mal alımı yaptık. Böylesine büyük işlerde bu gibi aksaklıkların karşılıklı olarak yaşanabileceğini ve bunun talep edilmemesi gerekiyor. Bunu Bombardier firmasına da ilettik. Onlar da gayet olumlu karşıladılar. Bu konuyla alakalı her hangi sorun kalmadı. Bursa'ya gönderilecek vagonların üretimi devam ediyor. Programımızda hiçbir aksama yok” diye konuştu.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16323

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 11 Eki Pzr, 2009 14:49

Üniversite dolayısıyla Bursa'dayım ve şu an için C etabı çalışmaları kapsamında Üniversite Etabı(Küçük Sanayi'nin devamı) yapılıyor..Belediye başkanı üç istasyonu açıcaz diyor 6 ay içinde..Önümüzdeki senenin sonunda da Üniversiteye varacağını söyledi bu hattın..Ayrıca 26 Ekim'de Organiza Sanayi hattınının devamına 2 kilometre uzunluğunda 2 istasyonluk hat çalışmasının temel atma töreni yapılacak..Son istasyonu Emek İstasyonu ama aradaki istasyonun adını bilmiyorum..Zaten buraları da yeni yeni tanımaya çalışıyorum..Teknolojik imkanlara sahip olabilirsem 4 sene boyunca buradan bol bol haber ve resimlerle destek olabilirm..Saygılarla..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Pzt, 2009 09:21

Valla bekliyoruz Hasan Bey, Bursa çok yakınımızda olmasına rağmen bilgi ve görsel eksikliğimiz ortada :) vaktiniz ve imkanınız olursa vereceğiniz bilgilerden çok memnun oluruz.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 07 Şub Pzr, 2010 18:50

Başkan Altepe, aynı çalışmanın önümüzdeki günlerde Cumhuriyet Caddesi’nde başlayacağını kaydetti. Cumhuriyet Caddesi’nin araç trafiğine kapatılacağını vurgulayan Başkan Altepe, aldıkları 3 nostaljik tramvayın İstanbul’da bakımlarının yapıldığını, tramvayların faaliyete geçmesi ve bina cephelerinin güzelleştirilmesiyle Cumhuriyet Caddesi’nin de özellikli bir mekan haline geleceğini belirtti.

Araştırmak lazım bu araçları.Esat Abi siz İstanbul Ulaşım'dan bilgi alabilirsiniz sanırım..

http://www.bursa.bel.tr/bbb_haber.asp?H ... sa&id=1921

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Pzr, 2010 19:01

Bu haberi geçen haber sitelerinde gördüm ama açıkçası içeriğini dikkate almamıştım, bana daha çok uzun zaman sonra yapılması düşünülen bir iş gibi gelmişti. Enteresan araçları satın almışlar ve İstanbul' da bakımı yapılıyormuş, İstanbul' da bu işi ya İETT' de ya da İstanbul Ulaşım' da yaptırıyorlardır, her iki kurumda daha önce bu tip revizyonları yaptı çünkü, diğer taraftan RMK da kendi müzesindeki tramvay için revizyon yaptırmıştı ama onlarınki özel iş olduğu için biraz da para gücü :) kimse istese yaptırırlar, bir soruşturmak lazım aslında ilgin. bir bilgi.

Tabi burada bir kavram kargaşasını da düzeltmek lazım, ülkemizde maalesef bir hatta çalışan tramvay araçları eski ise o hatta Nostaljik Tramvay hattı deniliyor :) bu yanlış, eğer geçmişte orada aynı güzergahta bir travmay hattı çalışmış ve bu hat yeniden hizmete alınmış ise buna belki Nostaljik denilebilir, ama yeni yapılmış bir hatta ve tam gün tarife ile çalışılıyor ise buna Nostaljik Tramvay denilmez, ama işte eski araçla iş yapıyoruz, şirin göstermenin de yolu bu diye düşünüyorsak, ifade tam yerinde :)

Neyse bu kadar eleştiri yeter şimdilik, bir bakalım bir şeyler bulabilecekmiyiz. Bilgi için teşekkürler.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1588
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Şub Sal, 2010 13:24

Bence Moda tramvayının fazla olan 3 motrisi Bursa için bakıma alınacak olabilir, benim bildiğim Ulaşım AŞ veya İETT depolarında böyle araçlar şu anda yok. Bir tek Moda da fazlalık tramvayklar var, geçerken bir sorayım, inşallah bilgi verirler :!:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Sal, 2010 14:58

Bir sor bakalim Kemal abi ama o bakim atolyesinin yan tarafindaki araclari diyorsan onlar yedek parca :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 02 Haz Çrş, 2010 15:37

Midibüs resimleri çekeyim diye çıktım çalışmalardan da fotoğrafları çekip geldim.Yardımcı olan abilere çok teşekkür ediyorum.Buraj makinasıyla çalışıyorlarmış.50 yaşın üztünde dayı da var 25'lerinde olan abiler de.Yapıray firmasının buraj makinasıyla yeri gelmiş Konya'da ve Eskişehir'de YHT'de de çalışmış abilerdir kendileri. :)
Resim
Resim
Resim
Resim
Kendimden de bir hatıra olsun istedim. :D
Resim
Resim
Resim
Şantiye şefi istişarede bulunuyor. :)
Resim
Kaynak yapan emekçiler. :) Resimdeki istasyon Altınşehir'dir. Küçük Sanayi'den sonraki ilk istasyon yani.Hala kaba inşaat halinde görüldüğü üzere.
Resim
Biraz sanatsal bir çalışma olsun istedim. :D
Resim
Burası da Küçük Sanayi'nin hemen dibi.Hat ileri doğru devam edecek.Burada da çalışmalar 1 hafta önce başladı.
Son olarak normalde benim oraya girmem yasak ama sağolsun misafirpever abilerimiz beni kırmadı üstelik poz da verdiler.İstanbul'da geçenlerde yeni Esenler İstasyonu'nun içine girip iki resim çekmek istedim.Güvenlik görevlisinin aramadığı yer kalmadı.Sonuç olarak okuldan yazı getir dediler.Dedim üniversite öğrencisiyim ne yazısı ama ne çare.Tutturmuşuz 'Yassaahhh gardeşimm'Biz de uyuyoruz mecbur :D

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön