brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Çrş, 2010 15:49

bak şimdi bu bomba oldu, günün süprizi. Baştan buraj makinesini görünce Bursa kiralamış hatta bakım yapıyor sandım ama değil miş yeni hattın geometrisini yapıyorlar demek ki. Çok iyi oldu ya, hatta kadar girip çekebilmen çok iyi olmuş. İstanbul' da öyle çektirmezler, yasssaaahhhh yasssahh :) en azından oradaki arkadaş sana yardımcı olabilmek adına bir yerleri arayıp sormuş :) kesip atmamış mevzuyu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Haz Prş, 2010 18:19

Bomba olmadı bu.

Atom bombası oldu! :lol:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 17:40

Öncelikle herkeze merhaba.

Bursaray çalışmaları şuan İzmir Yolunda ve Mudanya Yolunda çalışmalar devam etmektedir.

İzmir yolunda ki çalışmalar devam etmekle beraber bu yaz aylarında bu hattın ilk 3 istasyonu hizmete açılacaktır. Diğer 3 istasyon ise 2011 yılının ilk üç ayında açılması planlanmaktadır.

Mudanya yolunda ki çalışmalar şuan için ağır ilerlemektedir. Bunun nedeni ise o bölgeye bat-çık (yarı kapalı tünel) şeklinde bir kavşağın yapılmasından dolayıdır. Bu aksta 2 istasyon yapılacaktır ve ilk istasyonunun adı Korupark (bu istasyonun kaba inşaat bedellerinin Korupark AVM tarafından karşılanacağı için bu isim verilmiştir.), diğer istasyonun adı ise Emek.

Bu yıl içinde başlanması planlanan diğer bir hat ise şehrin doğu kısmını kapsayan Arabayatağı ile Kestel arasında yapılacak olan hattır. Bu hatta 7 istasyon olacak ve bu 7 istasyonun altısı hemzemin, diğer istasyonun tünel şeklinde olması ön görülüyor ama şuan için görünürde net bir plan olmadığı için bu tamamen bir ön görüdür. Çünkü Kestel'de sona varacak olan Bursaray burada Kestel ilçesinin içine gireceğinden tünel olması ön görülüyor.

Ayrıca şehrin kuzey hattında ise şuan için Bursaray planlanmaktadır. Çünkü belediyenin şehrin doğu-batı aksının trafiğini hafifletme çalışmasındadır. Ayrıca bu aks (kuzey aksı) için ilk başlarda tramvay projesi gündeme gelmişti ve halk tepki gösterince (halk oraya Bursara'ın gitmesini istiyor.) bu projeden vazgeçildi. Daha sonra belediye başkanı belediye bütçesinin bu dönem için Terminal etabına yetmeyeceğini belirterek bu aksa geçici bir proje olan Metrobüs sistemi kurulması konusunda bilgi vermiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 18:07

Bizde hoşgeldiniz diyerek başlayalım. Güzel bilgiler teşekkür ederiz, aslında böyle bilgiler artarsa başlığı bölmek lazım mevcut hat ve inşaatı devam eden kesimleri ayrı ele almak iyi olabilir.

Burada sormak istediğim sorular var, bende bugün sabah Yapı Merkezi firmasının sitesinde Bursaray ile ilgili bir döküman gördüm ama konuya vakıf olamayınca yüklemekten vazgeçtim sizin mesajınız tam bunun üstüne geldi Mustafa Bey. Bu bahsettiğiniz İzmir yolu II. Etap olarak geçen kısım olsa gerek, aşağıda linkini verdiğim dökümanda 6 istasyon var ve son istasyon sizin dediğiniz gibi bir yer altı istasyonu şeklinde gösterilmiş.

Resim


Kuzey etabı dediğiniz güzergahın geçeceği caddelerden bir kaçının ismini verebilirmisiniz, harita üzerinden bir bakalım kabaca. Bir de İstanbul' daki metrobüs sevdası tüm yurdu sardı gördüğüm kadarı ile, zoruma giden aslında doğru güzergahlarda verimli olduğunu inkar etmediğim bu metrobüs dediğimiz transit otobüs işletmesinin geçiciliği :) yani geçici olacaksa neden özel araç alma kaygısına düşülüyor, tamam İstanbul' da pek geçici gözü ile bakılmadığı için öyle oldu ama umarım Bursa daha akılcı düşünerek sistemi iptal etmesi gerektiğinde sorunsuzca kent içinde kullanabileceği normal otobüsler ile bir işletme yapar, şöyle bir yanılgı da var metrobüs hattı ise aman upuzun otobüsler olması lazım, ya o otobüslere millet Avrupa' da normal biniyor, trambus diye bir konsept var ve bu 30 yıldır var :) Asya' daki metrobüs örneklerinde de işler olması gereken şey sistem olduğu için normal otobüslerde işliyor gördüğümüz kadarı ile, yani dediğim gibi umarım Bursa bu konuda zaten kıt olan kaynaklarını doğru değerlendirir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 19:06

Kuzey bölümünden kastım Yalova Yoldur

Resim

Mudanya Yolu
(Sizin üstte gösterdiğiniz bat-çık resmi koruparkta uygulanacak olan kavağın temsili resmidir.)

Resim

İzmir Yolu (Batı aksı)

Resim

Ankara Yolu (Doğu Aksı)

Resim

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 19:27

Kesinlikle yardımcı oldu, ben bir yön hatası ile çok yanlış düşünmüşüm, kuzey yerine güneyi kafamda canlandırdığım için bir karışıklık yaşamıştım Yalova Yolu ifadesi ve resimler çok iyi oldu.

Bu kesimin ilk istasyonundan fotoğrafları da geçen Hasan kardeşimiz sağolsun fotoğraflamış ve yayınlamıştı, güzergah haritaları ile birlikte sistemi biraz daha kafamda oturtmuş oldum, bir ara hepsini birleştirmek lazım :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 22:10

Kısa vadede Bursaray Bursa üzerinde şu şekilde yer alacak;

Kırmızı: 2014 yılına kadar tamamen bitecek bölümler (2014 yılının ortaya çıkmasının nedeni Kestel hattından dolayı. Nitekim Üniversite ve Emek bölümleri 2011 yılı içerisinde bitirilecektir.)

Sarı: Terminal etabı bu dönemde düşünülmüyor. Büyük ihtimal 2014 yılından sonra bu hattın inşaatına başlanacaktır.

Doğu Aksı

Resim

Batı Aksı

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 22:25

Bursa kent yerleşimi de oldukça ilginç genel olarak yatay bir yayılma var biraz İstanbul gibi dikdörtgen gelişmiş bu şehrimizde, ama Terminal etabı dediğiniz hattın gittiği uç nedeni ile o bölgede bir T batı ucunda ise gerçekten bir Y şeklinde gelişim var. Bu haritalar üzerinde baktığımızda tam bir omurga şehir treni sistemi kuruluyor, şimdi bizim Başar siteye girip aman buna da metro dediniz demeye başlamadan ben yazayım :D

Yanlız uzun vadede kapasite sorunu yaşanırmı diye insan düşünmeden edemiyor hali ile, yani bu uzun vade çok uzun bir vade ama bize göre kent planlamacıları yani mühendisler dışında kenti yönetenlerin de biraz daha ileri düşünmesi gerekiyor artık, 50 yıl sonra ne olacak, aman o zamanki yönetici baksın çaresine mi olacak yoksa sistemin kapasite arttırımı mümkün olacak mı? Bu önemli bir soru.

Diğer taraftan yine yüklediğiniz güzergah çizimlerine göre, benim bir yolcu vatandaş olarak düşüncem sanki 2 ihtiyaç ortaya çıkıyor, bunlardan birisi bu yatay omurga hattın dikey olarak dağıtılması, bu tramvay hatları ile sağlanabilecek mi? İkincisi de kırmızı çizginin kuzeyinde ve güneyinde birer tane yine doğu-batı akslı sistem hiç düşünüldü mü? Belki kuzeyde kısmen yer üstü mümkün olabilir ama güneyde kesinlikle bir yer altı sistemi olması gerekir diye düşünüyorum. Tabii ki Bursa her ne kadar Büyükşehir olsa da bu işlerin maliyetlerini biliyoruz, sadece merak ettiğim Bursa' nın bir Ulaşım Master Planı çalışması varmı, dur yarın Belediye ye bir bilgi edinme mesajı atayım :)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 05 Haz Cmt, 2010 23:03

Diğer taraftan yine yüklediğiniz güzergah çizimlerine göre, benim bir yolcu vatandaş olarak düşüncem sanki 2 ihtiyaç ortaya çıkıyor, bunlardan birisi bu yatay omurga hattın dikey olarak dağıtılması, bu tramvay hatları ile sağlanabilecek mi? İkincisi de kırmızı çizginin kuzeyinde ve güneyinde birer tane yine doğu-batı akslı sistem hiç düşünüldü mü? Belki kuzeyde kısmen yer üstü mümkün olabilir ama güneyde kesinlikle bir yer altı sistemi olması gerekir diye düşünüyorum. Tabii ki Bursa her ne kadar Büyükşehir olsa da bu işlerin maliyetlerini biliyoruz, sadece merak ettiğim Bursa' nın bir Ulaşım Master Planı çalışması varmı, dur yarın Belediye ye bir bilgi edinme mesajı atayım
Şehir nüfusunun çoğunluğu Doğu-Batı aksında yaşamaktadır. Kuzey kısmında bir tek Demirtaş bölgesinde ağırlıklı bir nüfus yapısı vardır ve oranında yanılmıyorsam nüfusu 10bin civarında. Ama şöyle bir durum var Demirtaş bölgesine lüks konutlar (Gökdelen) yapılmaktadır. Sizinde mesajınızda belirtildiği gibi şehrin bir çok yerinde tramvay projeleri yapılmakta ve bunların Bursaray ile entegre edilmesi planlamaktadır. Örneğin Nilüfer bölgesinde 2 ayrı tramvar projesi gündemde. ilk İzmir yolunun güney kısmını kapsayan Beşevler-Dikkaldırım, diğeri ise İzmir Yolunun kuzey kısmında yer alan Nilüfer-FSM-Ataevler.

Osmangazi de ise Çekirge-Heykel, Osmangazi'yi ikiye bölecek olan ve bir bölümü Yıldırım'a dayanan Acemler-Soğanlı-Küçük Balıklı-Atıcılar (Şuan Acemler-Atıcılar arasında D-100 karayolu dışında büyük bir yol yok ve kamulaştırma yapılarak yeni yol açılıyor ve bu yol üzerinde tramvay aksı planlanıyor.) Bu Acemler-Atıcılar aksı D-100 karayolunun kuzeyini kapsar.

Yıldırım'da ise Meydancık-Yıldırım-Mimar Sinan Bulv. (Bu bulvarda yeni açılan ve bir kısmı genişletiln yeni bir bulvardır.)-Mimar Sinan Mahallesi (Hastaneler bölgesi olarakta bilinir)-Siteler-Selçukbey-Gökdere
Bu aks Ankara Yolunun güneyinde yer alır.

Sözde şehir ulaşım master planı var ama 1980 yıllarına ait. Yani bu ulaşım master planı varmış yokmuş hiçbir ifade etmiyor. Bursa 1989 yılından beri inanılmaz bir göç almış ve bu master planı uygulanamaz hale gelmiştir. Yeni master planı hakkında meclis toplantıları yapılıyor ama hala sonuç alınmış değil. Şuan şehir içi nüfusu 1 milyon 900 bin ama ne yazık ki bu kadar büyük bir şehirin ulaşım master planı YOK.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Cmt, 2010 23:56

mustafaguler yazdı:Sözde şehir ulaşım master planı var ama 1980 yıllarına ait. Yani bu ulaşım master planı varmış yokmuş hiçbir ifade etmiyor. Bursa 1989 yılından beri inanılmaz bir göç almış ve bu master planı uygulanamaz hale gelmiştir. Yeni master planı hakkında meclis toplantıları yapılıyor ama hala sonuç alınmış değil. Şuan şehir içi nüfusu 1 milyon 900 bin ama ne yazık ki bu kadar büyük bir şehirin ulaşım master planı YOK.
Şimdi ukalalık olarak görülmezse ben bir şey yazacağım, bunu geçen günde tartışmıştık. 2 milyon nüfus büyük nüfus, emsal kentlerde en yakınımız olan ve zaman zaman referans ettiğimiz Avrupa kentlerinde bu ölçekte kentlerde hiç yoksa 1-2 metro hattı var, ama bunun yanında sistemi destekleyen banliyö, tramvay ve iyi dizayn edilmiş otobüs şebekeleri de var. Bu açıdan baktığımızda biz gerçekten geriden geliyoruz, merak ettim bakacağım şu kardeş şehir Darmstadt' ın nüfusu kaç, toplu taşıması ne durumda.

Ukalalık edeceğim şey ise şuydu; belediye meclisinde tartışılan şey, yeni bir Master Plan çalışması yapılması için karar alınması mı, yoksa eski Master Plan ı bürokratların orada aman o tramvay şurdan gitsin, metro buraya uzasın diye karara bağladıkları bir metin mi? :) Tamam abarttım ve küçümsedim, ama biraz bu kafa var bizde, ben yönetiyorsam benim dediğim olur, hep yazarım "Devletlü buyurdu, bu tepeden şu tepeye metro gide!!!" :) o makamlarda oturanlar benden çok daha iyi bu işin bir ilmi olduğunu, gerçek anlamda o planı hazırlamak için çok çeşitli bilimsel alanlardan uzmanların bir araya gelerek bir takım etütler sonrasında planları ortaya koymaları gerektiğini biliyorlardır. Yoksa diğer bakış açısı ile sırf bizim siteden bile ne Master Planlar çıkar.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 06 Haz Pzr, 2010 00:22

belediye meclisinde tartışılan şey, yeni bir Master Plan çalışması yapılması için karar alınması mı, yoksa eski Master Plan ı bürokratların orada aman o tramvay şurdan gitsin, metro buraya uzasın diye karara bağladıkları bir metin mi? Tamam abarttım ve küçümsedim, ama biraz bu kafa var bizde, ben yönetiyorsam benim dediğim olur, hep yazarım "Devletlü buyurdu, bu tepeden şu tepeye metro gide!!!" o makamlarda oturanlar benden çok daha iyi bu işin bir ilmi olduğunu, gerçek anlamda o planı hazırlamak için çok çeşitli bilimsel alanlardan uzmanların bir araya gelerek bir takım etütler sonrasında planları ortaya koymaları gerektiğini biliyorlardır. Yoksa diğer bakış açısı ile sırf bizim siteden bile ne Master Planlar çıkar.
Yeniden master planı yapılmak isteniyor ama belediye ile şehir plancıları odası ve buna benzer diğer sivil toplum örgütleriyle uyuşmadıkları planlar veya öneriler oluyor. Bazen bu konuları yerel televizyon kanalların da tartışıyorlar ve gerçekten çok gülünç şeyler çıkıyor ortaya. Bazen belediyenin çok akılcı bir planına sivil toplum örgütleri siddetle karşı çıkıyorlar. Yıllardır bu sivil toplum örgütlerinin başkanları ve yöneticileri hep aynı kişiler olduğu için belediye yapısında başka kişilerde olsa bir türlü planlar geçmiyor. Bursa'da bazı şeylerin kökten değişmesi lazım. Ama bu yavaş yavaş gerçekleşiyor. Çünkü halk artık neyin ne olduğunu anlmaya başladı.

Örneğin Bursaray planı 1980'li yıllarda oluşturulmuş (1991 yıllarında inşaatına başlanmak istenmiş) ama o zamanın sivil toplum örgütleri sehiri ortadan bölüyor ve mahalleler arasında farklar çıkar diye itirazda bulunmuşlar ve şehri bir o kadar geriye götürmüşler. Şimdi ise Bursaray o zamanın planlaraına göre uygulandı yapıldı ve şimdi herkez her nedense iyi ki yapılmış diyor. Bursa'da ki bazı sivl toplum örgütlerinin görüşleri böyle takdir edin ki Belediyelerin neler çektiğini siz düşünün.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Pzr, 2010 12:57

Ne bir iki metro hattı yahu, çok daha fazla olur ... Olmazsa da, ona eş "yarı metro" tramvay şebekesi olur. Ruhr Almanya'nın en büyük yerleşim bölgesi, tek kent Ruhrstadt ismi hâlen verilmedi, ama 11 milyon nüfusu var, "baş noktaları" Essen, Dortmund, Duisburg ve Gelsenkirchen ... Orada metro yok ama var.

Almanya'dA hakiki metro zaten sadece Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg'te (!) var. Köln, Frankfurt, Stuttgart, Hannover ve Essen gibi kentlerde tramvaylar metrolaşmış.

Darmstadt'ı iyi bilirim, eskiden sık irtibatım vardı, şimdi seyrek, ama hâlen ... nüfusu aslında çok küçük 150.000'in altında, mukaisede Freiburg eşek kadar, 224.000 nüfusuyla. İşin ilginç tarafı, bana Darmstadt daha "kentleşmiş" gibi geliyor. Freiburg'un beş tramvay hattı var, Darmstadt'ın ise 9. Bir özelliği otobüs hatları; eskiden kalma, geri kalan ALmanya'da vazgeçilen harf sistemi var. Yani, 1, 2, 5, 8 ... bunlar hep tramvay. Otobüs ise A, F, P ... Toplu taşımı muazzam bir kent.

Ama bir de şu var, bu Türkiye'de pek yok belki, burada kentler bazen birbirlerine bağlanmış şekilde sistemlere ve ağlara sahip oluyor. Darmstadt'a biraz uzak da kalsa, Mannheim ve Heidelberg kentleri meselâ birbirlerine tramvayla bağlı. Köln ve Bonn da böyle. Darmstadt sırf banliyö hatlarıyla Frankfurt'a ve etrafa bağlı.

Ah, kaynakkos ...
http://de.wikipedia.org/wiki/Nahverkehr_in_Darmstadt (Bursa'ya giden otobüsler de belirlenmiş)
http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Darmstadt (Acaba tramvay konusunda Bursa akılsızlık etmez de – Antalya etmişti! – Darmstadt'tan bilgi ve yardım alır mı ... Antalya'ya Nürnberg, gelin yardım edelim, tramvay şebekesi çok zor bir iş demiş†i de, bizimkiler yooh dedi, çuvalladı, Nürnberg de bunları gazetede "çüş be"ledi).

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön