brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kestel etabı için raytürkt te bir yorumda büyük oranda sorun çıkmayacak bir güzergah gibi bir şey yazılmıştı galiba, bu iki köprü dışında hatta başka bir sorun yoksa Karayolları bunu bilerekte diretiyor olabilir, yani o kadar çok istiyorsan sen yaparsın, aslansın, kaplansın falan
Bir de tramvay ile ilgili prefabrik olayını anlayamadım? Nesi prefabrik olacakmış?
Bir de tramvay ile ilgili prefabrik olayını anlayamadım? Nesi prefabrik olacakmış?
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Evet normalde bu hatta sıkıntı yok idi. Hat güzergahı düz olduğu için ve daha önce kavşaklarda yapılırken Bursaray için güzergah bırakıldığından sorun teşkil etmiyordu. Güzergah içinde sadece bir tane kavşak ve iki adet köprünün genişletilmesi lazımdı. BBB kavşağa el attı yapılıyor ama Karayolları iki adet köprü için yan çiziyor. aslında bu köprüler çok eski ve yıkılıp yeniden yapılması lazım. Ayrıca yol 3X3 iken köprüler 2X2 yani yolu darltıyor. Bide bunun üzerine Bursaray gidince mecburen köprüleri sil baştan yapmak gerekiyor.Esat yazdı:Kestel etabı için raytürkt te bir yorumda büyük oranda sorun çıkmayacak bir güzergah gibi bir şey yazılmıştı galiba, bu iki köprü dışında hatta başka bir sorun yoksa Karayolları bunu bilerekte diretiyor olabilir, yani o kadar çok istiyorsan sen yaparsın, aslansın, kaplansın falan
Bir de tramvay ile ilgili prefabrik olayını anlayamadım? Nesi prefabrik olacakmış?
T1 yapılırken betonlama ve betona ray döşeme işi başka bir yerde yapılacak ve tırlarla taşınarak hatta monte edilecek. Aynı Paris'in bir tramvay hattın belli bir bölümünde yapıldığı gibi.
Video linki: http://www.dailymotion.com/video/x6leml ... paris_tech
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Video için teşekkürler, anladım neyi kast ettiklerini, bakalım tabii ki kötü bir fikir ya da uygulama değil ama ne kadar hız katıyor inşaata bana göre tartışılır.
Sonuçta alt yapı deplasesi ve hattın yağmur kanalı, kablo kanalı gibi işleri ayrıca zemine sıfırlamak için kazı yine de bunlar yapılması gereken işler, artısı şu, siz bu hat altı işleri yaparken bir yandan hattınızı hazırlamış oluyorsunuz bu anlamda tabii ki olaya hız katacaktır, yine videoda gösterdiği üzere, tek tek travers döşeyip ray montajlamaktansa, beton içine fikse edilmiş (tabii ki tekniği ile) rayları getirip yerine koymak ve sadece kaynak işini yapmakta sürede avantaj.
Sonuçta alt yapı deplasesi ve hattın yağmur kanalı, kablo kanalı gibi işleri ayrıca zemine sıfırlamak için kazı yine de bunlar yapılması gereken işler, artısı şu, siz bu hat altı işleri yaparken bir yandan hattınızı hazırlamış oluyorsunuz bu anlamda tabii ki olaya hız katacaktır, yine videoda gösterdiği üzere, tek tek travers döşeyip ray montajlamaktansa, beton içine fikse edilmiş (tabii ki tekniği ile) rayları getirip yerine koymak ve sadece kaynak işini yapmakta sürede avantaj.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok niye dağılsın, çok dağılırsa toparlarım ben Aslında başka bir hat yapımını yakınen takip etmiş olsak kıyas yapabilirdik. Tramvay hat inşaatı tabii ki kolay bir iş değil, özellikle de belirttiğiniz gibi normalde yaya ve araç trafiği olan alanlarda yapıldığı için. Buna benzer bir inşa metodu Viyana' da da kullanılıyor fakat onda raylar betona fiks edilmiş olarak taşınmıyor, çalışma yapılacak alana ait raylar atölyede hazırlanıyor, bölgede alt yapı inşa edilip ray montajı için hazır hale getiriliyor, raylar getirilip bırakılıyor, ardından da hızlı bir şekilde ray kaynağı, ray aralarına da projeye özel üretilmiş (yerine göre) beton kalıplar getirilip monte ediliyor. Sizin bahsettiğiniz yöntemde ise bu işlerin hiçbiri sahada yapılmıyor, bu anlamda daha avantajlı gibi. Bir de şunu belirtmem lazım, zaten tramvay hatlarında raylar çok fazla hareketli yani sağa sola doğru eğimli olduğu için bu eğimler projeye uygun olarak çoğunlukla atölyede verildikten sonra sahaya getirilir. yani bir makas grubunu kimse getiripte hattın olduğu yerde imal etmiyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Üniversite etabı işletmeye açılmıştır, hayırlı uğurlu olsun.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=808
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=808
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
terminal hattı bursarayda hangi istasyona bağlanacak
mustafaguler yazdı:Bursaray Güzergah Resmi
Bursaray ve Nostaljik Tramvay Resmi
NOT: 1-Batıkent, Yüzüncüyıl ve Üniversite istasyonları yarın (19.09.2011) hizmete girecektir.
2-Korupark ve Emek istasyonları Ekim sonu, Kasım başı gibi sisteme dahil edilmesi planlanıyor.
3-Nostaljik tramvayın Kamberler Parkı'ndan (Gökdere) Davutkadı'ya uzatma inşaatının Ekim ayı sonunda bitirilmesi ön görülüyor.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12