ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Cum, 2013 12:27

Neden bizimkiler böyle eğimlerden korkuyor? Dreiseenbahn’a ait Höllentalbahn’ın eğimi yaklaşık %6, bu dik hattan çiftkatlı uzun uzun trenler gidiyor. Höllental zaten cehennem vadisi demek :-)

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Burası kent değil, Karaorman ve dağlık. İyi güzel, ama madem İstanbul’da, kentte de, böyle vadiler var – buyur, neden böyle viyadükler olmasın, eğimler olmasın? Ki metro mukayesede hafif bir trencik.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Prş, 2013 00:44

İstanbul Ulaşım Proje haritasında 17 istasyon gösteriyor, İBB proje bilgilerinde 19 istasyon diyor, kayıp istasyonlar Alibeyköy ve Dolmabahçe :)

Dolmabahçe ne kadar mantıklı bir iş bilemiyorum tabii, bir taraftan sarayın havalandırması tıkanacak/tıkanıyor diye stad inşa edilmesine izin verilmedi ki ben haklı görmüştüm bu gerekçeyi şimdi oradan metro geçirirken ve bir de istasyon inşa ederek acaba başka zararlar ortaya çıkmaz mı? Yoksa Dolmabahçe de bir gece ansızın yanıp gider mi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Şub Prş, 2013 11:05

Bu metro için yıl sonundan önce ihaleye çıkılacağı açıklanmıştı ya, acaba 2013 veya 2014 falan mıydı o bahsi geçen yıl?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2013 12:18

Engin Y yazdı:Bu metro için yıl sonundan önce ihaleye çıkılacağı açıklanmıştı ya, acaba 2013 veya 2014 falan mıydı o bahsi geçen yıl?
Ekim ayı içerisinde "1-2 ay içinde ihaleyi yapacağız" demişlerdi acaba 1-2 ay ile farklı bir boyutun zamanını mı kast ettiler :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Şub Sal, 2013 18:05

Başkan bu işin ihalesine çıkacağı diyor ama maalesef yine yakıştıramadığım tarzda beyanlar ile "Kabataş'tan metro gelecek, Mecidiyeköy, GOP, oradan Mahmutbey sonra eeeee işte Bakırköy İDO ya giden metro ile böyle bir yay çizip Kabataş Bakırköy sahil ile arayı toplayarak birleşmiş olacak" gibi bir ifade kullandı :) işte bunu yapmayın, ya açın, tüm sistemleri tek tek belirtin üstüne basarak, ya da hat ne ise sadece onu söyleyin, sonra millet kardeşim hani bu Bakırköy'e gidecekti diyecek. Hala Başakşehir hattından ben binip Otogar'a gidemeyecekmiyim diye soran adam var, aktarma yapıcaksın deyince istisnasız kim sordu ve bu cevabı verdi isem saydırıyor, yani ben istemeden bu saydırmaya sebep oluyorsam ne diyeyim :) ama öyle olacak, ya da olmayacak, ne olacak? Bunu biri izah etsin artık, yok Mayıs-Haziran açılınca öğreniriz. :)

Yanlız haberde şimdi dikkat ettiğim bir detay var, iş anladığım kadarı ile 2 etap halinde yapılacak ama bu daha önce bahsettiğim 2 etap şeklinde değil, yani başlığa konu olan Kabataş-Mahmutbey kesimi ikiye bölünmüş, Sn. Topbaş Mecidiyeköy-Mahmutbey kesiminin 1.etap olarak yapılacağını söyledi.

http://www.ibbtube.com/3672-baskan-topb ... lundu.html

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Nis Pzt, 2013 11:37

Uzun Süredir yapılması düşünülen Kabataş - Mahmutbey hattında bir türlü ihale gerçekleştirilemedi. Yıllardır beklenen ve yolcu kapasitesi açısından İstanbul için çok yoğun talebin olduğu ve yapıldığı taktirde trafik anlamında İstanbul’un için çok hayati önem taşıyan bu hatta bir türlü ihale aşamasına gelinemedi. Daha Önce Kabataş - Mahmutbey olarak düşünülüyordu fakat projeyi 2 aşamalı olarak yapılmasına karar verilmişti. Yeni plana göre Mecidiyeköy - Mahmutbey olarak proje başlanacaktı ve ihale tarihi olarak 5 Mayıs tarihi internet sitelerinde görülebiliyordu. Mayıs ayı geldi çattı ve o ihale ilanı siteden kaldırıldı. İhale için hala net olarak belirlenmiş bir tarih yok. İstanbul’da belki projeler çeşitli sebeplerden dolayı ertelenebiliyor faka bu ihale süreci artık imalat süresinin önüne geçti. Yıllar süren fizibilite çalışmaları, proje hazırlanma süreci , Resmi yerlerden gelecek izinler için beklenen süreler uzadıkça uzuyor ve beklenen Taahhüt ihalesi gerçekleştirilemedi. Tabi ki ihale sancılı ve sıkıntılı bir süreç ama geldiğimiz bu noktada bu teknolojik alt yapı ve tecrübe ile artık zamanı daha randımanlı kullanmamız gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca İhaleler için çok önemli bir tarz olduğunu düşündüğüm Üsküdar - çekmeköy projesinde ki Yap -işlet devret modeli ile birlikte görüldü ki Yap - İşlet devret modeli bizim için en uygun model. Şuan itibari ile görülüyor ki Çok yoğun bir çalışma söz konusu .Yüklenici firma işi zamanında teslim etmek için çift vardiya ile çalışmalarını devam etmektedir. Proje içerisine taşeron sokulmadan hızlı bir şekilde devam edilmekte. Bu şekilde belediye büyük bir yükten kurtulmuş ve özel sektörün gelmiş olduğu bu noktadan istifade edecektir. Burada hem devlet hem vatandaş hem de özel sektör bu işten karlı çıkmış olacaktır diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Pzt, 2013 13:19

Evet ihaleden söz edilmiyor, birden bire yok oldu :) Bu arada Üsküdar-Ümraniye YİD olarak mı verildi? Hiç böyle bir şeyden bahsetmediler, yani hattın inşaatı bitince Doğuş Grubu mu işletecek? Enteresan. Mahmutbey hattı için başta YİD denilirken Başkanın son zamanlardaki ifadeleri öz kaynaklarımız ile yapacağız şekline dönmüştü diye hatırlıyorum, şahsen ben YİD in kârlı olduğuna pek inanmıyorum, belediye için kârlı olabilir ama işletmeciler için aynı şeyi söyleyemem devlet desteği yok, kar edilecek tek yer personeldir, araçlar tam otomatik olacağı için makinistten kâr edileceği düşünülüyor ama o konuda da sektörden uzman kişilerin çekinceleri var.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Pzt, 2013 13:29

Sezen Aksu'nun bir şarkısı vardır, ilk olarak Sertab Erener'den dinlemiştim sanırım. Sözlerinin bir kısmı aşağıdaki gibidir..

"Canözüm bahar geldi.
Dalları kiraz bastı.
Yedi kat eller yakınım oldu.
Gel kavuşalım artık."

Beşiktaş'a, "Metro çok yakında burada" levhası asıldığından beri sekizinci bahar geldi, daha ortada metronun M'si yok.

Şarkının devamı da şöyledir: "Yok mu, senin insafın yok mu?"

Başkan Kadir Topbaş'a bu şarkıyı armağan ediyorum..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 29 Nis Pzt, 2013 14:54

Esat yazdı:Evet ihaleden söz edilmiyor, birden bire yok oldu :) Bu arada Üsküdar-Ümraniye YİD olarak mı verildi? Hiç böyle bir şeyden bahsetmediler, yani hattın inşaatı bitince Doğuş Grubu mu işletecek? Enteresan.
Hafızamda YİD şeklinde kalmış fakat internette ihale ile ilgili haberlere baktım YİD bahsedilmiyordu. Muhtemelen ben yanılmış olabilirm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Pzt, 2013 15:25

Peki projenin bölünmesi hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar? Daha önce tek etap deniliyordu ve Kabataş-Mahmutbey arası yapılacaktı fakat İBB karar değiştirerek Mahmutbey-Mecidiyeköy arasını 1. etap Mecidiyeköy-Kabataş arasını ise 2. etap olarak belirledi. Mahmutbey-Halkalı arası ise büyük ihtimal ile 3. etap olarak ele alınacak o kısım zaten sonraki işti artık iyice sonraya kalıyor.

Açıkçası ben İBB nin amacının kuzey-güney doğrultulu olarak tanımlayabileceğimiz bir kaç hattı yatay kesen ve kentin ana merkezlerinden birisi olan Mecidiyeköy'e hızlı erişimi sağlamak olduğunu düşünüyorum. Mecidiyeköy' e gelen yolcu bir şekilde zaten Beşiktaş ya da Taksim civarına rahatlıkla ulaşabilecek, dolayısı ile bu 2. etap biraz sallanabilir gibi geliyor bana.

Not: ya fark ettimde son zamanlarda yazarken çok fazla harf hatası ya da garip kelimeler yazıyorum :) Mahmutbey kusura bakmasın Mahmut yazmışım :P :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Pzt, 2013 16:02

Peki projenin bölünmesi hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?
Abi, yapmadığın projeyi bölsen n'olur, bölmesen n'olur..

Bu projeye 2010'lu yıllarda binebileceğimizi düşünen var mı? 2020'den önce mümkün olmadığını düşünüyorum. Ha belki göstermelik olarak Alibeyköy-Mecidiyeköy arasındaki kısa bir bölümü daha erken açabilirler, ama M3'ün Mahmutbey durağı ile M2'nin Mecidiyeköy durağı arasındaki gerçek işletme bence 2020'den önce mümkün değil. Bu arada, bu hattın numarası M5 mi, M7 mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Pzt, 2013 16:09

Engin Y yazdı:
Peki projenin bölünmesi hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?
Abi, yapmadığın projeyi bölsen n'olur, bölmesen n'olur..

Bu projeye 2010'lu yıllarda binebileceğimizi düşünen var mı? 2020'den önce mümkün olmadığını düşünüyorum. Ha belki göstermelik olarak Alibeyköy-Mecidiyeköy arasındaki kısa bir bölümü daha erken açabilirler, ama M3'ün Mahmutbey durağı ile M2'nin Mecidiyeköy durağı arasındaki gerçek işletme bence 2020'den önce mümkün değil. Bu arada, bu hattın numarası M5 mi, M7 mi?
:) Engin serzenişine hak veriyorum yani 8 yıldır başladı başlanacak, eğer inşaatına o zaman başlanmış olsa tüm hat belki de bu sene işletmede olurdu ama niyeyse uzadı gitti. Yayınladığım istasyon konumları var hatırlarsan onları İBB nin plan tadilatlarından çıkarttık yani pek çok istasyon konumu ve güzergah uygulaması içinde kent planlarında değişiklikler yapılmış tabii bir de bilmediğimiz itirazlar ve muhtemeldir ki istimlak sorunları da var olabilir, ha bunlar olmalı mı? Bence de olmamalı.

Normalde bu işin ihalesi bu yıl yapılsa 2010 lu yıllarda Mecidiyeköy-Mahmutbey işletmesini bence görürüz ama 2018 mi olur 2019 mu bilemem :D

Hat numarası konusuna gelince resmi durumu bilmiyorum ama M5 Üsküdar-Ümraniye ye verildi diye geçenlerde okudum, bence doğru değil ama mevcut sisteme göre doğru olan buydu. Kabataş-Mahmutbey için ben M8 olarak yazıyorum haritalarımda gerekçemde İncirli-Beylikdüzü hattının önce temel atılacağını düşünmemdi ama muhtemelen yanılacağım :) Eğer bu hattın temeli önce atılır ise M7 olacaktır diye düşünüyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön