ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Pzt, 2013 16:25

Hat numarası konusuna gelince resmi durumu bilmiyorum ama M5 Üsküdar-Ümraniye ye verildi diye geçenlerde okudum, bence doğru değil ama mevcut sisteme göre doğru olan buydu. Kabataş-Mahmutbey için ben M8 olarak yazıyorum haritalarımda gerekçemde İncirli-Beylikdüzü hattının önce temel atılacağını düşünmemdi ama muhtemelen yanılacağım Eğer bu hattın temeli önce atılır ise M7 olacaktır diye düşünüyorum.
Esat, Üsküdar-Ümraniye'yi M6 sanıyordum, madem M5'i oraya verdiler, o zaman ilk temeli atılacak hat da M6 olur bence. O da herhâlde Kabataş-Mahmutbey olacak gibi gözüküyor.

Kirazlı-Bakırköy'ün temeli atılsa bile, orası zaten M3 olacak. İncirli-Beylikdüzü de M7 olur bu durumda. Dünya gözüyle M10'un açılışını görebilseydik Allah'ın izniyle..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Pzt, 2013 16:28

Üstteki yazıma ekleme yapamadım, o yüzden yeni mesaj yazıyorum, kusura bakmayın..

Vikipedi, M5'i Kabataş-Mahmutbey'e vermiş bu arada. Temeli olmayan hattın numarası var, ne güzel :idea:

http://tr.wikipedia.org/wiki/M5_hatt%C4%B1
M5 hattı İstanbul'un Avrupa yakasında önerilen bir metro hattıdır. Hat şu anda resmi toplu taşıma planına dahildir. Kabataş Mahmutbey-hattı da denir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Nis Pzt, 2013 17:01

Engin Y yazdı:Esat, Üsküdar-Ümraniye'yi M6 sanıyordum, madem M5'i oraya verdiler, o zaman ilk temeli atılacak hat da M6 olur bence. O da herhâlde Kabataş-Mahmutbey olacak gibi gözüküyor.
Engin o okuduğum mesajı şimdi bulamadım ve mesaj sahibine mail ile sordum cevap gelsin teyit edeyim şimdi acaba yanlışmı hatırlıyorum diye bende tereddüte düştüm. Üsküdar-Ümraniye için zikredilen resmi numarayı bilirsek düzeltiriz hesabı :)

Diğer taraftan wikideki ilgili başlığı kaale alamıyorum üzülerek, çünkü başlığın yazım tarzından ve sadece tek bir siteden verilmiş kaynaklar nedeni ile benim için geçerli bir bilgi değil, doğru ya da yanlış demiyorum ama wiki gibi bir kaynakta RESMİ ya da GEÇERLİ bir yayın organı olmayan bir sitenin tek kaynak gösterilerek başlık açılmasını doğru bulmuyorum, bu görüşüm kendi sitelerim içinde geçerlidir, yani orada ulaşım türkiye kaynaklı 5 tane link koyup bende aynı maddeyi açabilirim ama bu doğru bir yöntem değil, herşeyden önce doğrulanmış ve resmiyeti olan bir haber kaynağı değiliz, kaldı ki haber sitelerinin bile bu konularda ne kadar bilgisiz olduğunu biliyoruz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Pzt, 2013 17:59

Diğer taraftan wikideki ilgili başlığı kaale alamıyorum
Abi, zaten ben de yazdıktan sonra farkına vardım ki başlıkta M5 dediği hatta, yanındaki harita M6 diyor :)

M5: Üsküdar-Çekmeköy
M6: Kabataş-Mahmutbey
M7: İncirli-TÜYAP

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/M5_hatt%C4%B1 adresindeki harita.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Nis Sal, 2013 07:20

Bu projenin Kabataş-Mecidiyeköy ve Mecidiyeköy-Mahmutbey olarak ikiye bölünmesi fikrini anlayamıyorum. İşten anlmayan birilerinin yaptığı bir plan gibi geliyor bana. Depo sahası Alibeyköyde olan bir projeyi Alibeyköy olmadan 1. bölüm diye adlandırmanın mantığı nedir? Araçları nerede depolayıp bakımını yapmayı düşünüyorlar acaba makas tünellerindemi? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Sal, 2013 07:48

Tünellerde bırakmak normal değil mi bizde? Veya viyadüklerde? Ya da Adana kebabı kavurmak :-)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Nis Sal, 2013 10:32

Şu anda bence kimse bilmiyor Kabataş-Mecidiyeköy'ün ne olduğunu, Mecidiyeköy-Mahmutbey'in ne zaman temelinin atılacağını, hatta Alibeyköy'deki depo sahasına rezidans yapmaya bile karar vermiş olabilirler, ama belki de belediye başkanının haberi yoktur. İki ay önce belediye başkanı Topçu Kışlası için sanat merkezi olacak demişti, ama dün Başbakan oranın alışveriş merkezi ve rezidans olacağını ilan etti. Bu Kabataş-Mahmutbey dediğimiz projenin temeli atılana kadar kim bilir neler olacak, temeli atıldıktan sonra da kim bilir kaç kere değişiklik yapılacak.

Siz sıkılmadınız mı böyle plansız programsız yönetilen bir kentte yaşamaktan?

İyice muhallebiye döndü bu metro projeleri. Seçime de bir yıldan az kaldı, bol keseden sallama süreci iyice hızlanır. Öğle tatili gelse de Saray Muhallebicisi'nde muhallebi yiyerek şu İstanbul'un ulaşım sorunlarını tartışsak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Sal, 2013 14:38

Engin sen İstanbul'dan çok sıkılmışsın :) ya beni de çok daraltıyor ama öyle işte. Özgür Alibeyköy zaten 1. etap içerisinde kalmıyormu? Yani Mahmutbey-Mecidiyeköy kesimine dahil, ben depo sahası ile birlikte ihale edileceğini düşünüyorum hatta bu etabın nerede ise ortasında kalıyor, yani yapmazlarsa çok saçma olacak, İBB bu konuda yeterince ders almış olmalı gerçi daha geçen sene açılan M4 ün depo durumunuda biliyoruz ya neyse.

Diğer taraftan ben bu bölünme işini Olimpiyat mevzusuna bağlıyorum, dün bu olimpiyat mevzusu ısıtıldı gazetelerde oradan aklıma dank etti, daha öncesinde gerek belediye gerekse diğer tüm kurumlar olimpiyatlar için raylı sistemlerin hazır olacağını falan söyleyip durdular, burada kenti doğu-batı aksında bağlayacak önemli hatlardan birisi de bu, olimpik tesislerin çoğu bu hattın batı ucuna yakın diğerleri de kentin kuzey - güneyi gibi kalacak yani böyle bir bağlantı "var demek için" öncelik verilecek olabilir ha 2019 a bitermi? İşte ona bir şey diyemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 30 Nis Sal, 2013 14:43

Rezidans dediniz de aklıma geldi, geçenlerde Alibeyköy barajı civarına bilmem kaç yüz bin metrekare (tabiki en böyük...) büyüklükte bir şehir parkı yapacaklarını söylüyordu Çevre bakanı, sanırım bizim depo sahası içinde geyiklerin, maymunların dolaşacağı bir parka dönüşecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Sal, 2013 15:00

Özgür Türkler yazdı:Rezidans dediniz de aklıma geldi, geçenlerde Alibeyköy barajı civarına bilmem kaç yüz bin metrekare (tabiki en böyük...) büyüklükte bir şehir parkı yapacaklarını söylüyordu Çevre bakanı, sanırım bizim depo sahası içinde geyiklerin, maymunların dolaşacağı bir parka dönüşecek :)
:) he bak ortada böyle bir durum varsa bir şey diyemem :) o zaman deposu olmadan açılan bir metro hattımız daha olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Prş, 2013 18:32

He bir de numara ile ilgili şunu söyleyeyim malum hiç yoktan araya şu Levent - Rumeli minimetrosu çıktı, normal şartlarda kendi başına bir sistem ise metro sistemi içerisinde bir numarası olmalı ve eğer temel atılmaya göre falan bakıyorsak (ki geçmişte böyle bir şey yok) bu numara sistemi yeniden oynayabilir :) çok fazla takılmamak lazım yani :D

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 03 May Cum, 2013 07:40

M2-R derler olur biter :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön