22. sayfa (Toplam 22 sayfa)

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2020 12:36
gönderen Esat
2020-2024 arası bakanlık ihaleye çıkacak diye bir beklenti var, ben bu siyasi ortamda pek ihtimal vermiyorum

İBB İNCİRLİ-BEYLİKDÜZÜ ŞEKLİNE DÖNEBİLİR Mİ?

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2020 13:10
gönderen Hector Troas
Ben de senin gibi düşünüyorum. İBB yeni durumu analiz edip, gereken adımları planlayacaktır diye düşünüyorum. Böylece ilk proje olan İncirli-Beylikdüzü şekline dönebilir. Sefaköy-Beylikdüzü şeklinde yapıp bitirse, Sefaköy-Yenikapı aynı zamanda bitmesi lazım, bitmezse Sefaköy'de başka hat yok, nereye aktarma yapacak? İncirli'de en azından M1 ve M3'e aktarması olur. Zaten Ekrem Bey de artık "İncirli-Beylikdüzü diye söylüyor. Kamu bankalarının kapısı bize kapalı diye açıklama yaptı. Banka kapalıysa bakanlık da kapalıdır.

Zaten Sefaköy meselesi Kanal'dan dolayı ortaya çıkmıştı. Göl bölgesini geçmek için revizyonları yapmışlar. Kaydırmışlar. O yüzden ilk haline döner diye düşünüyorum. İncirli-Yenikapı bölümü de başka bahara kalır. Yenikapı'da kalan arkeolojik alanlardan geçecek, o işe kimse girmez diye düşünüyorum. Yenikapı Batı bölümü kazılmadı çünkü. Metro geçirmek içni arkeolojik kazı yapılmak zorunda. O iş yattara !

Re: BAKANLIK'TAN 2020 BÜTÇESİNDE PAY YOK !

Gönderilme zamanı: 09 Oca Prş, 2020 19:33
gönderen Edil Arda
Hector Troas yazdı:
09 Oca Prş, 2020 11:04
Ulaştırma Bakanlığı'nın 2020 bütçesinde, daha önce İBB'den bakanlığa devredilen 2 metro için ödenek çıkmadı.

1-Söğütlüçeşme-İncirli
2-Yenikapı-Sefaköy

Kaynak: https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/bu ... sunumu.pdf

2019-2023 Stratejik Planı'nda da Performans Programı hedefler arasında arka planda görünüyor. 2023'e işaret edilmiş.

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/ya ... taslak.pdf

3 Katlı Tüneli'n karayolu bölümü için YİD ile yapma seçeneği vardı, hatta önümüzdeki günlerde ihaleye çıkıyoruz denilmişti ama İBB karayolu bölümüne sıcak bakmıyordu. Sadece metro geçen tek katlı tünel istiyordu.
İBB'nin karayolu kısmına sıcak bakmadığını bir tek sizden duyuyorum, kaynağınız nedir acaba?

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 10 Oca Cum, 2020 07:34
gönderen Hector Troas
Çalıştayda söylendi. Moderatör sunumunda. Ekrem Bey, bilim insanlarına çok önem verdiği için, onların fikrini uygulayacaktır. 3 katlı tünelin metro bölümüne hiç bir ödenek yok. Bakanlığın bütçesinde kalem bile yok. YİD Tünel+Yol var sadece. Metro yok.

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 10 Oca Cum, 2020 09:13
gönderen Hector Troas
Yüklenici firmaların tavırlarını duymuştum ama Hasdal-Hekimbaşı Otoyolu ve benzeri karayolu işleri, TMMOB, ŞPO, gibi meslek kuruluşlarının sıcak bakmadığı işler. Karayoluna yapılacak böyle bir yatırımdan ziyade, raylı sistem yapılmasını savunuyorlar. Ve Ekrem Bey, bu tarz bilim insanlarının raporlarına değer veriyor. Zaten karayolu tünelleri de iptal edilmiş.

Halkalı-Bostancı Metrosu da bu anlamda ortaya atılmış olabilir.

VEZNECİLER-YENİ OTOGAR METROSU MU?

Gönderilme zamanı: 27 Oca Pzt, 2020 16:41
gönderen Hector Troas
Vezneciler Fenertepe Metrosu, Habipler'de yapımı planlanan Yeni Otogar'dan geçiyor mu?

Resim

Bu harita, maximal vizyon (1.100 km) haritasından alındı.
vezne.png
Ulaşım Çalıştayında ise optimum vizyon diye (755 km) bir harita daha yayınlandı. 2030 hedefli idi. Metro güzergahı aynen korunmuş.

Resim
vezneotogarm.png
Ancak Sefaköy-Başakşehir Metrosu, öteye atılmış. Bu hat Fatih Terim Stadı'ndan yeni Otogar'a da uzanıyordu. Yani Sefaköy-Yeni Otogar Metrosu oluyordu.

Resim

2 metro güzergahını karşılaştırdığımızda, Vezneciler'den gelen metro Otogar'a ulaşamıyor görünüyor. Belki revize edilebilir ?

İNCİRLİ-YENİKAPI BÖLÜMÜ RAFA MI KALKIYOR?

Gönderilme zamanı: 06 Şub Prş, 2020 08:10
gönderen Hector Troas
Ulaştırma Bakanı metro projesiyle ilgili yeni bir açıklama daha yapılmış.
Off Topic
Yenikapı-Sefaköy metro hattını Büyük İstanbul Tüneli ile (Söğütlüçeşme-İncirli metro hattı) entegre olacak şekilde gerçekleştirmeyi planladıklarını anlatan Turhan, “Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştireceğimiz Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin ihalesini bu yıl yapmayı planlıyoruz” diye konuştu. Kaynak: UAB.gov.tr
İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu ile Yenikapı-Sefaköy Metrosu'nun entegre olması demek, İncirli'de fiziksel anlamda birleşme olacağı anlamına geliyor olabilir mi? Açıklama muğlak. İncirli'deki istasyon çizimlerini eklemiştim. Yenikapı-Sefaköy metrosunun İncirli istasyonu ile Söğütlüçeşme-İncirli metrosunun İncirli istasyonu, ayrı ayrı yerlerde idi. Şimdi bunu birleştirecekleri anlamına mı geliyor? Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu, İncirli-Sefaköy diye devam edeceği anlamı çıkabilir.

Bu entegrasyonun diğer anlamı da şu; İncirli-Yenikapı bölümü ne olacak? Ayrı bir işletme olur, M2 İncirli'de sonlanabilir? Bence rafa kaldırmayı da düşünebilirler. Çünkü Yenikapı'da arkeolojik kazı işleri olacak. O bölgenin tamamı kazılmadı. Yenikapı batı çıkışı kuyruk bölgesinde arkeolojik kazı yapılması gerekiyor. En az 8-10 sene sürer. O işe kimse girmez. O yüzden suriçi bölümü (İncirli-Yenikapı) iptal edilir diye tahmin ediyorum. Lafı gelmişken, Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme hattı da rafa kaldırıldı. Bu hat da Zeytinburnu Adliye'den Ambarlar/Cevizlibağ E-5 aksıyla gidiyordu. Bu bölgede T1 yeraltına alma işinden başka şantiye kurmayı düşünmüyorlar gibi görünüyor. T1 yer altı işi de bütçelenmedi. Kaynakları eşit dağıtmak lazım. Herşeyi Zeytinburnu'na yığmamak lazım. 90'lı yıllar konsepti değişiyor. E5'teki Vatandaşı Yenikapı'dan Levent'e götürmeyi planlamışlardı, ama olmadı ! Şimdi direk götürmeyi planlıyor olmalı. Tüm bunlara bir de Halkalı-Bostancı Metro Önerisi eklendi. Boğaz geçişli metroyu biraz daha kısa tutmak efektif olabilir. Topkapı-Altunizade arasında olsa, ilk etapta çok iş görür. M1 Vatan aktarmasıyla Yenibosna-merter E-5 aksı entegre olmuş oluyor zaten. Ekstra Topkapı-İncirli bölümünü yapmaya gerek var mı?

Aslında tüm bu senaryolar metrobüsü rahatlatmak için ise, Otogar-Şişli metrosunu ekle, M1A Havalimanı-Şişli şeklinde çalışsın. E-5 aksı Mecidiyeköy'e oradan Levent, Maslak ne varsa ulaşmış oluyor zaten. M1B de Kirazlı-Yenikapı çalışır, Otogar aktarmasıyla o da Şişli bölgesine gidebilir. Çözüm çok. M1 kapasite arttırımı yapılacak zaten. Daha da çok kapasite artar. M1 Bayrampaşa-Şişli eklentisi bile olabilir. Daha kısa sürer.

AYVANSARAY ENTEGRASYON YOK ?

Gönderilme zamanı: 12 Şub Çrş, 2020 11:29
gönderen Hector Troas
Diğer başlıkta lafı açılan konuyu buraya alak istedim. Vezneciler-Sultangazi Metro Projesi ile AYGM Söğütlüçeşme-İncirli Metro Projesi'nin Ayvansaray'da entregrasyonu var mı? Yok mu?

AYGM son haritası bu. Edirnekapı yazıyor. T4 ile entegre gibi

Resim

O bölgeyi biraz daha yakın plana alalım. Vatan'dan gelen metro sura paralel dümdüz ilerlemiyor, biraz batıya kıvrılıp gidiyor gibi görünüyor. Şehitlik'te durağı olduğu hissini veriyor. T4 transfer cepte.

Resim

Bu da İBB etüdündeki Vezneciler-Sultangazi metro haritası

Resim

Biraz yakın plana alalım. Fatih'ten gelen metro, Edirnekapı durağı var ama suriçinde görünüyor. Karagümrük tarafında gibi. Kariye Müzesi'nin olduğu yere yakın. T4 Şehitlik'te değil yani. T4 ile buluşması yok burda.

Sonra Ayvansaray'a kırılıyor. Defterdar, Otakçılar denen yer. E5 Metrobüs Durağı yani. Boğaz Metrosu'nun burada durağı yok. Deniz kıyısında Feshane'de durağı var. Entegrasyon yok gibi duruyor.

Resim

AYVANSARAY METRO TRANSFER MERKEZİ

Gönderilme zamanı: 14 Şub Cum, 2020 15:50
gönderen Hector Troas
Nette biraz araştırma yaptım. Görselleri indirdim. İnceledim. Vardığım sonuç; Boğaz Metrosu'nda yer alan Edirnekapı İstasyonu, aslında Ayvansaray İstasyonu olacak. Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Ayvansaray'da transfer olacak şekilde projelendirilmiş. T4 Şehitlik ile direk bir entegrasyonu yok. Tramvaydan inip aşağıya yürüme tünelleri koyarlarsa, mesafeli bir şekilde olur. Edirnekapı'da da transfer yok. Çünkü Vezneciler-Sultangazi Metrosu'nun Edirnekapı istasyonu sur içinde, caddede görünüyor. T4 ise sur dışında idi. Arada kavşak var. Alttan tünel yapılırsa bilemem. Ama Boğaz Metrosu ile T4 aktarması sadece Ulubatlı-Vatan'da oluyor. Sonraki istasyon Cevizlibağ.

Mavi Çizgi: Vezneciler-Sultangazi Metrosu
Sarı Noktalar: İstasyon Yerleri

Resim

Haritalar resmidir. Kaynak Google'dır. Belediye sitesinden alınmıştır. Üzerine hiç bir şey eklemedim. Burada da mavi çizgi ile gösterilmiş. Net bir şekilde ŞEHİTLİK entegrasyonu yok.

Resim

Biraz daha yakın plana alınca, daha net görünüyor. Ayvansaray !

Resim

Re: AYVANSARAY METRO TRANSFER MERKEZİ

Gönderilme zamanı: 14 Şub Cum, 2020 16:13
gönderen Esat
Hector Troas yazdı:
14 Şub Cum, 2020 15:50
Nette biraz araştırma yaptım. Görselleri indirdim. İnceledim. Vardığım sonuç; Boğaz Metrosu'nda yer alan Edirnekapı İstasyonu, aslında Ayvansaray İstasyonu olacak. Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Ayvansaray'da transfer olacak şekilde projelendirilmiş. T4 Şehitlik ile direk bir entegrasyonu yok. Tramvaydan inip aşağıya yürüme tünelleri koyarlarsa, mesafeli bir şekilde olur. Edirnekapı'da da transfer yok. Çünkü Vezneciler-Sultangazi Metrosu'nun Edirnekapı istasyonu sur içinde, caddede görünüyor. T4 ise sur dışında idi. Arada kavşak var. Alttan tünel yapılırsa bilemem. Ama Boğaz Metrosu ile T4 aktarması sadece Ulubatlı-Vatan'da oluyor. Sonraki istasyon Cevizlibağ.
Evet, son durum böyle

CEVİZLİBAĞ-VATAN-AYVANSARAY AKSI

Gönderilme zamanı: 15 Şub Cmt, 2020 10:43
gönderen Hector Troas
Off Topic
Evet, son durum böyle
Doğru bir iş olmuş. Merak ettiğim şey, istasyonlar tam E5'in altında mı yoksa iç kısımda mı olduğudur? Genel anlamda Boğaz Metrosu'nun istasyonlarının konumlarını çok merak ediyorum. Metrobüs gibi e5'in tam ortasına mı denk getiriyorlar, yoksa biraz içe mi alıyorlar? Ör: Okmeydanı, SSK, Çağlayan gibi duraklar içerden giden otobüs güzergahında mı?

Ayrıca, Mecidiyeköy İstasyonu'nun konumu nasıl? 2 metro istasyonu oldu, bir de metrobüs. Şimdi 4. istasyonu nereye konduracaklar? Şişli Camii tarafına mı? E5 viyadük altına mı?

Son olarak, Vezneciler-Sirkeci uzatması gerekmez mi? 20-30 km metro ama Marmaray'la aktarması yok. Vezneciler-Yenikapı ekstra aktarma lazım olacak. Halbu ki 500 m ilerletseler Cağaloğlu girişine bile yaklaştırsalar yeterdi. Vilayetin oraya.