ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 08 Oca Cum, 2016 10:59

Esat yazdı:
Edil Arda yazdı:Şantiyeler falan kuruldu mu ki?
Şantiye kuruldu mu bilmiyorum ama işin teslimi yapılalı çok oldu.
Hakikaten şantiyeler kuruldu mu ? Bununla ilgili hiç bir duyum,herhangi bir haber ortalıkta yok.Geçtiğimiz sene İBB metro ihalesi anlamında çok önemli 3 hattın ihalesni sonuçlandırdı.Ama ortda çalışma yapıldığına dair herhangi br gelişme yok.Şimdi bu 3 hatt kazanan firmalara bir bakalım.

1-Bostancı - Dudullu : 29 Eylül 2015 günü açıklanan sonuçlara göre Kalyon + Kolin + Şenbay ortaklığı en düşük fiyatı vererek işi kazandı.Ama hala tek bir çivi bile çakılmadı.Geçtiğimiz haftalarda ise ihaleye katılan firmalardan birinin itiraz ettiği konuşuluyordu.Şuan için ne olacağı belirsiz gibi görünüyor.Umarım en kısa sürede çalışmalar başlar.

2-Ataköy - İkitelli : 29 Eylül 2015 yani Bostancı-Dudullu projesi ile aynı gün sonuçlanan bu hattın kazananı daha önce ismi hiç duyulmayan yaklaşık 1 senedir internet sitesi yapım aşamasında olan Aga enerji. Bu ismi ilk duyduğumda Ali Ağaoğlu ile alakası var mı diye düşünmedim değil :D

3- Bakırköy - Kirazlı : 13 Kasım 2014 tarihinde ihalesi yapılab ve yine Aga Enerji firmasının tek başına kazandığı bu proje ile ilgli herhangi bir çalışma yok görünüyor.Diğer 2 hat belki yakın zamanda ihalesi yapılmış ama bu hattın ihalesi üzerinden 1 yıldan fazla süre geçmiş.İşlerin çoktan başlamış.Kazıların ciddi şekilde ilerliyor olması lazım.Tabi şunu da söylemek lazım.Belki adamlar başlamışlardır.Bu hat üzerinde olan biri varsa veya herhangi bir haber alan varsa lütfen paylaşsın.Çünkü gerçekten çok uzun süre oldu, hiçbir şey yapılmamışsa çok yazık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Cum, 2016 11:15

4- Kaynarca-SGH

1 ve 2 İBB de ama 3 ve 4 AYGM de ve AYGM işlerinde pek tangırtı olmuyor. İBB nin temel atma törenleri de yıl sonunda idi ama itiraz edildi bildiğiniz üzere bakalım ne sonuç çıkacak.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 11 Mar Cum, 2016 15:50

İbb Yeni bir ihale ilanı koymuş ilanda üç hat var

1 Seyrantepe- Alibeyköy Raylı sistem hattı
Resim

2 Alibeyköy-Kazım Karabekir Tramvayı
Resim

3.'sü de Esenler nostaljik tramvayı onu çok önemli olmadığını düşündüğüm için koymadım

Şimdi dikkatimi çeken ilk hat çünkü hali hazırda Seyrantepe'de Sanayi mahallesine uzanan bir hat var. Tahminlerime göre bu hat M2 hattının şubesi olmaktan çıkıp Sanayi - Alibeyköy adında yeni bir MX kodlu hat olarak devam edecek olabilir.

Kaynak http://www.ibb.istanbul/tr-TR/Pages/Iha ... leID=14931

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2016 16:11

PROJE ve DANIŞMANLIK HİZMETİ, bunun üstüne bir iki kere daha proje yapılır. Seyrantepe den niye geliyor? İstinye den gelecekti? Tramvay Eminönü-Alibeyköy yapılmadan bir kıymeti harbiyesi var mı? Nostaljik????? Saçma. Nostaljik in kelime değil anlam karşılığını öğrenmek lazım, hangi tarih kitabında Esenler de tramvay olduğu bilgisi geçiyor? Evliya Çelebi Seyahatnamesinde mi? :) ki zaten muhtemel güzergahların ya da uzatmaların tespiti için yapılan proje ihaleleri bunlar. Şimdiden yapılmasında bir sakınca yok eleştiri konum bu değil yanlış anlaşılmasın.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 11 Mar Cum, 2016 16:34

Abi katılır mısın bilmiyorum ama ben "nostaljik" tramvaylara kod verilmesini bile garip buluyorum. Sonuçta bu hatların asıl amacı ulaşım değil bence şehre bir estetik katmak, süs olmak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2016 17:57

Uğur yazdı:Abi katılır mısın bilmiyorum ama ben "nostaljik" tramvaylara kod verilmesini bile garip buluyorum. Sonuçta bu hatların asıl amacı ulaşım değil bence şehre bir estetik katmak, süs olmak.
Bana bir nostaljik tramvay söyle önce? Kadıköy - Moda? Taksim - Tünel? İkisinin de işletme başlangıç bitiş saatleri belli, haftanın yedi günü çalışıyorlar, araçların eski olması bir hatta NOSTALJİK hüvviyeti katmaz, dolayısı ile İstanbul' da Nostaljik Tramvay İşletmesi yoktur, bu yüzden de bir işletme numarası her ikisinin de olmalıdır.

Araçlar üzerinden gidersek T2 de çalışan araçlar için Nostaljik tabirini gönül rahatlığı ile kullanabiliriz ama T3 tekiler için Nostaljik diyemeyiz çünkü ne kentimizin ne de kentlimizin hafızasında bu araçlar yoktur :) benzerleri de bildiğim kadarı ile çalışmamıştır. T2 için renk ve süs katmak tabirin tabii ki doğru ama dediğim gibi diğer etkenleri düşünürsek numarası olmalı, T3 ise çok az yolcu taşıyor olsa bile bölgede bir toplu ulaşım aracıdır ki zaten uzun zaman önce işletmede bile nostaljik olarak tanımlanmamaktadır. En azından tanımlanmaması yönünde fikir birliği ve karar oluşmuştu, bugün bilemem.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Cum, 2016 21:26

Abiler,

Alibeyköy Terminali ile M7'nin Kâzım Karabekir Durağı arasındaki tramvay hattına bakıyorum da..

Zaten terminalin doğusunda, M7'nin deposu olmayacak mı? Hatta belki Alibeyköy-Terminal şeklinde bir mekik hattı kurulabileceğini de konuşmamış mıydık?

Öyleyse, zaten orada bir mekik hattı kurulabilecekse ya da Eminönü-Eyüp-Alibeyköy Tramvay hattı Alibeyköy Terminali'ne kadar gelebilecekse, bu hat da o hattın devamı gibi olacak..

Gazi Mahallesi, Cebeci ve Yunus Emre Mahallesi gibi yerlerden insanlar şu anda 36L'lerin durduğu Su Deposu durağının olduğu yere ulaşabilirlerse, oradan bu tramvaya binerek M7'ye (muhtemelen tek duraklık bir mesafe olacak) veya Alibeyköy Terminali'ne gidebilecekler..

Aklıma şöyle bir olasılık da geldi: acaba 3. Köprü açılınca, TEM'e de Metrobüs kurulması mı düşünülüyor? Bu durumda, bu tramvay da metrobüsten inen insanları Alibeyköy Terminali'ne ve M7'ye taşır..

Bu arada, Seyrantepe'den gelen hat ile tramvay hattının uç noktaları birbirine çok yakın, ama birisi Terminal'in orada sona eriyor, diğeriyse biraz ileride, Finanskent ve 5. Levent'in arasında..

Belediye, Kiptaş'ın projelerine torpil geçiyor :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Cum, 2016 21:40

Tabiiki o tramvay projesinin devami olacaktir ama ortada diger uc yokken bu hat hemen yapilacakmis gibi bir durum anlasilmali mi? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 17:43

http://www.rayhaber.com/2016/istinye-it ... elli-oldu/
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü’nün, 2015/148870 KİK numaralı Yaklaşık maliyeti 10.410.000 TL olarak belirlenen İstinye – İTÜ – Kağıthane Metro Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje ihalesini 6.930.000 TL teklifi ile Geodata Engineering S.p.A. -Emay Mühendislik ortak girişimi kazandı. Yasal sürecin dolmasından sonra ortak girişim sözleşme için davet edilecek.
İstinye - Kağıthane hattı için proje ihalesi yeni sonuçlanmış, şimdi bu hattın şu diğerinden farkı ne? Seyrantepe - Alibeyköy den farkı ne biri bana anlatsın?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 26 Mar Cmt, 2016 12:25

İBB için metro konusunda hedeflenen yıl 2019 yılı.Neden bu kadar önemli olduğuna gelirsek 2019 yılında seçim yapılacak ve 2014 yılında İBB'nİN tüm gazetelere tam sayfa "her yere metro,her yerde metro" sloganları eşliğinde yayınlar yapmıştı.İBB başkanı Kadir Topbaş seçimler öncesi katıldığı TV programlarında verilen bu ilanlarla ilgili sorulan "- 2 dönemdir siz yönetiyorsunuz.Neden bugüne kadar yapmadınız bu metroları sorularına " şöyle cevap vermiştir. "-Gazetelere verdiğim ilanları tüm İstanbul'lular alıp saklasın.2019 yılında söz verdiğim gibi haritalarda gösterilen metrolar yapılacak" demişti.

Aradan 2 yıl geçti.Kalan süreye bakıldığında işler fena sayılmaz.Ama benim dikkat çekmek istediğim konu farklı.2019 yılı metro hedeflerine giderken işi yapacak olan firmaların nasıl seçildiği ? Çünkü İBB güçlü finans yapısı sayesinde yüklenici firmalara ödeme konusunda sorun yaşatmıyor.Yani işi alan firma düzgün çalıştıktan sonra parası hazır.Bu işlerde en zor kısım para kısmıdır ve İBB bu konuda çok güçlü.Ama İBB işi yapacak olan firmaları seçerken ne kadar titiz davranıyor ? Daha önce yazmıştım Arap ülkelerinde metro işi alan firma elindeki işi bitirmeden o ülkede başka bir metro işine teklif veremiyor.Sadece tek bir hat yapmasına ve tüm enerjisini o hat üzerinde harcamasına izin veriliyor.Geçenlerde bir tünel dergisinde arap ülkelerinde raylı sistemlerden sorumlu bir kişinin şu açıklaması dikkatimi çekti. Adam şöyle diyor : "- Biz başka ülkelerin 20 yılda yapabildiği uzunlukta metroları 5 yılda yapıyoruz." Söylediği çok doğru.O kadar düzgün ihale yapıyorlar ki dünya çapında en iyi firmalar iş almak için yarışıyor.Aynı ay içinde 3-4 hattın ihalesini yaparak yer teslimi yapıp hepsini aynı anda başlatıyorlar.Bir iş alan firma başka bir ihaleye giremediği için tüm enerjisini elindeki işe veriyor.Peki bizim ülkemizde nasıl.Biraz buna bakalım.Hangi hat kim tarafından yapılıyor.


1.KARTAL - KAYNARCA METRO HATTI - 4,50 km : ŞENBAY – ÖZTAŞ – ALBAYRAK ortaklığı

2.ÜSKÜDAR - ÜMRANİYE - ÇEKMEKÖY METRO HATTI - 20,00 km : DOĞUŞ İNŞAAT

3.KABATAŞ - MECİDİYEKÖY - MAHMUTBEY METRO HATTI (YAPIM + EM) : 24,50 km : GÜLERMAK-KOLİN-KALYON + ALARKO

4.DUDULLU - BOSTANCI METRO HATTI - 14,30 km : KOLİN-KALYON-ŞENBAY

5.İKİTELLİ - ATAKÖY METRO HATTI - 13,00 km : AGA ENERJİ

6.HALKALI - GEBZE MARMARAY YÜZEYSEL METRO HATTI - 63,50 km : OHL - DİMETRONİC

7.BAKIRKÖY (İDO) – BAĞCILAR (KİRAZLI) METRO HATTI - 9,00 km : AGA ENERJİ

8.SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI - PENDİK (KAYNARCA) METRO HATTI - 7,40 km : GÜLERMAK - YSE

Toplam : 156,2 KM


Dikkat ederseniz nerdeyse her firma en az 2 hat yapıyor.Bu da firmaların enrjilerini,makina depolarını ve finans güçlerini yarı yarıya düşürmesi demek.İşin başında sözleşme gereği % 10 avans alsalar bile bu çapta işleri yapmak için finans gücünüz daha iyi olması gerekir.Ayrıca dünaynın en çok iş yapan 2. inşaat ülkesiyiz.Yani dünya çapında metro,hızlı tren gibi işleri anahtar teslim yapan firmalarımız var.Fakat ENR top 250 içinde yıllardır içinde olan dünya çapında bir çok büyük projeye imza atan firmalarımız ne yazık ki İstanbul içinde metro işlerinde görünmüyorlar.Bunu neden yazdığımı açıklamak isterim.Dünya çapında iş yapan firmalar işin kalitesine zamanında teslim edilmesine çok çok önem verirler.Daha önce yaptıkları metro inşaatları yüzünden tecrübeli,işin ehli personeleri hazırdır.Ayrıca bunun haricinde İş güvenliğine,çalışanların sosyal haklarına ve kamp alanı gibi diğer konulara da uluslar arası standartlarda hassasiyet gösteriyorlar.Bu gerçekten çok önemli bir kriter.

Eğer bizde araplar gibi ihale yapsak belki de her firma tek bir hat için yoğunlaşacak.

Ayrıca daha önce metro işinde adını duymadığım, internet sitesi nerdeyse 1 yıldır yapım aşamasında olan Aga enerjinin performasnını çok merak
ediyorum.Acaba ihale dökümanında daha önce metro işi yapmamış olan firmaların da girmesine izin veriliyor mu ? Eğer verilmiyorsa Aga enerji hangi metro hatlarını referans göstererek bu işleri kazandı ? Amacaım onları karalamak değil gerçekten merak ediyorum.

Umarım 2019 yılı geldiğinde tüm firmaların işlerini zamanında ve kaliteli olarak teslim ederler.İstanbul için kaybedilecek 1 dk. bile yok .!

emrenmert

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen emrenmert » 27 Nis Çrş, 2016 21:00

İstanbul'un bütün raylı sistem projeleri tamamlandığında hat listesi şu şekilde olacak:

METROLAR
M1a: Yenikapı-Otogar-Atatürk Havalimanı
M1b: Yenikapı-Otogar-Halkalı
M2: Çayırbaşı-Yenikapı
M3: Bakırköy-Başakşehir
M4: Kadıköy-Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı
M5: Üsküdar-Çekmeköy-Sabiha Gökçen Havalimanı
M6: Levent-Boğaziçi Üniversitesi
M7: Bahçeşehir-Mahmubey
M8: Yenikapı-Beylikdüzü
M9: Bostancı-Dudullu
M10: Ataköy-İkitelli
M11: Kadıköy-Sultanbeyli
M12: Bostancı-Kazlıçeşme
M13: Çekmeköy-Taşdelen-Tuzla
M14: İkitelli-Habibler
M15: Beşiktaş-Sarıyer
M16: Üsküdar-Beykoz
M17: Vezneciler-Sultançiftliği
M18: Ünalan-Mecidiyeköy
M19: Kadıköy-Kazlıçeşme
M20: Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme
M21: Söğütlüçeşme-Gayrettepe
M22: Söğütlüçeşme-İncirli


TRAMVAYLAR
T1: Beşiktaş-Bağcılar
T2: Taksim-Tünel
T3: Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4: Topkapı-Habibler
T5: Eminönü-Alibeyköy
T6: Sultançiftliği-Arnavutköy
T7: Tuzla Tramvayı
T8: Olimpiyatköy-Kayaşehir-Başakşehir

BANLİYÖ TRENLERİ
B1: Marmaray (Gebze-Halkalı)
B2: Ataköy-Atatürk Havalimanı
B3: Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı
B4: Ispartakule-Beylikdüzü-Avcılar-Ambarlı
B5: Ispartakule-Büyükçekmece-Silivri-Gümüşyaka

FÜNİKÜLERLER
F1: Kabataş-Taksim
F2: Tünel-Karaköy
F3: Hisarüstü-Bebek

TELEFERİKLER
Tlf1: Maçka-Taşkışla
Tlf2: Eyüp-Pierre Loti
Tlf3: Etiler-Altunizade


HAVARAYLAR
H1: Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı
H2: Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula 1
H3: 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe
H4: Kartal E5-Kartal İDO
H5: Ataşehir Havarayı
H6: Maltepe Havarayı
H7: Silivri-Selimpaşa


Fakat herhalde hepsinin tamamlanması 2040'ı bulur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Prş, 2016 10:28

Boyle olmayacagi kesin

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön