ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Çrş, 2017 14:40

Aaa ne güzel :) sevindim benim numaralarım kullanılmış :) ama değişiklik olabilir o numaralarda öyle de bir şey duydum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Ara Cmt, 2017 16:17

3,3 yıl önce Engin Y yazdı:Şu anda inşaatı devam eden projelere ilişkin olarak canım kehanette bulunmak istedi.. Bakalım hayat bize ne gösterecek..

2014: M2 Yenikapı (açıldı), M1 Yenikapı (açarlar herhâlde)
2015: M6 Levent-Hisarüstü
2016: M4 Kartal-Kaynarca
2017: M5 Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
2018: Marmaray Halkalı-Gebze
2019: Allah bilir
2020: M7 Mecidiyeköy-Mahmutbey
2021: M3 Bakırköy-Kirazlı
2022: M1 Kirazlı-Halkalı ve M2 Hacıosman-Çayırbaşı
2023: M7 Beşiktaş-Mecidiyeköy
2024: M8 Bakırköy-Beylikdüzü
Kaynak: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=35683

M5'in tümüyle açılacağını öngörmüşüm, ama Yamanevler'e kadar açılabildi..

Bakalım Marmaray 2018'de ve M7 beni utandırarak 2019'da açılabilecek mi?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 30 Ara Cmt, 2017 16:42

Marmaray'ın ray döşemesi falan biter ama açılış olur mu emin değilim :D. Neyse o da olumlu bir ara hiç olmayacak gibi geliyordu.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kado » 30 Ara Cmt, 2017 18:15

Uğur yazdı:Marmaray'ın ray döşemesi falan biter ama açılış olur mu emin değilim :D. Neyse o da olumlu bir ara hiç olmayacak gibi geliyordu.
Ulaştırma Bakanı ısrarla Aralık 2018 diye tarih veriyor, artık bir sapma olmaz inşallah. :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Oca Çrş, 2018 23:53

Ekran Alıntısı.PNG
Sorumlular
1- İBB Meclisinde iyiniyetli ve ilkeli, ahlaklı hangi partiden olursa olsun meclis üyeleri dışında geriye kalan büyük güruh
2- Mahallesi, ilçesi, yaşam kalitesi ile ilgili sorgusu, kaygısı, ilgisi olmayan fikir beyan etmeyen, sorumluluk almayan
İBB ve ilçe meclislerini belediyelerini sorgulamayıp sıkıştırmayan koca bir topluluk takribi 14 milyon 900 bin, kalan 100 bin öyle olmasın diyelim.
3- Akılcı, verimlilik esaslı çözüm üretip bunu kamuoyu baskısına çevirmeyi önemsemez,
sadece konu mankeni olarak boş soru sormakla yetinen ihalesine Belediye Yönetiminden paydaş arayan candaş muhalefet üyeleri
Özetle bu kentin sahip çıkanı, ona değer vereni çok az, verenler de bu gibi sitelerde veya çeşitli platformlarda olsa da yine de az etkili
Aidiyet duygusu gelişmemiş insanlardan başka ne bekleyebilirdik ki?

Madem paralar yoktu!
Ehhh be kardeşim, neden derhal ulaşımda verimlik adına otobüs hatlarını yeniden planlayıp aktarma düzenlemelerini yeniden ayarlayıp cep yakmadan az petrol, yeterince konfor ve daha az zaman kaybı, stres, insani gelişmişlik, mutluluk, memnuniyet odaklı olmadınız?
Kim tuttu sizi yanyolları yaparken veya mevcut yollarda sağ şeritleri otobüslere aymayın diye, kim tuttu, kim?
Zor mu yani bunu yapmak, eziyet değil mi milyonlarca insana milyonlarca dakika kaybettirmek, saatlerce yerinde sayan içi boş veya tıka basa dolu verimsizlik ve mutsuzluk ve hastalık kaynağı toplu taşımaların hesabını kim verecek?
Bir örnek olsun diye veriyorum; 142C diye hat koymuşsunuz içi bomboş 142B hattına otobüs vermiyorsunuz talep olduğu halde.
GZ1 FB1 ve şu Etiler sitelerine uğrayan otobüsler 65 yaş ve biraz öğrenci taşımakla meşgulken, işçi deposu, orta sınıf beyaz yaka dolu, toplu taşıma talebi olan mahallelere doğru dürüst düzenli güvenilir hat koymazsınız, en verimli hatlarınızı minibüs, dolmuş, özel halk(!) otobüsü ve diğerlerine verip en verimsizleri boş boş petrol harcayarak ve işlevsizce neden siz yürütürsünüz?
Metrobüsten başka toplu taşıma aracına değer vermez misiniz?
O metrobüs ki halen ama halen Anadolu Yakası'ndaki duraklarına halen ama halen doğru düzgün asansör ve yürüyen merdiven neden konulmaz?
Siz Anadolu Yakasına yol kenarı peyzajını kötü yaparsınız, asansör, yürüyen merdiven koymazsınız, Beylikdüzü'nden kalkan adam tek vesaitle Zincirlikuyu'ya gelir de Tuzla, Pendik, Sultenbeyli neden gelemez gelse de neden 2-3 bilet basmak zorundadır, tek izahı 3-5 yolcunun bastığı bilet parası eşdeğeri olan köprü geçiş bedeli midir?
Neden 146T meterobüs hattı yapılmaz, neden Olimpiyat Köyü metro ist.dan Bahçeşehir Esenyurt yönüne bir entegrasyon olmaz,
Bu Avcılar sonrası İstanbul değil mi ki? Avcılar - Silivri arası çoğu otobüs neden aktarma almaz ve böyle küçük midibüstür
Maltepe Zümrütevler - Niş Adalar yönüne giden otobüsler metroya bedava entegre edilir de Pendik Tuzla'dakiler Uzaylı mı?
Neden Kadıköy - Tavşantepe CAF'ları sürekli coffff coffff diye gacur gucur sesler çıkartıyor, eski banliyöden, ya da Moskova metrosundaki en eski Kırmızı Hattan farkı neydi bari eski banliyö trenlerini o tünellere koyaydınız.
Kim sizi tuttu Marmaray'ı bitirmeyeseniz diye, ihale iptallerinden de siz sorumlusunuz!
Neden önce Çatalca - Bahçeşehir - Başakşehir - Hasdal - Nurtepe yönündeki 3. Köprü bağlantı yolunu bitirmediniz bütün yollları aldınız topladınız Mahmutbey Gişelerin önüne hem de dev gibi bir AVM'nin yanına yığdınız, siz mi çok akıllısınız biz mi çok aptalız?
O Bahçeşehir-Avcılar, Mahmutbey ve Çamlıca (orası da Çamlıca değil ya neyse) Gişeleri neden para keser halen çok matah bomboş bir otoyol var da bizim mi haberimiz yok?
Kim tuttu sizi, Vatan Cad. Metrobüs durağını açıp hem otobüsler hem de yakınından geçen T4 ve M1 ile entegre etmekten çok mu zordu?
Kadir Topbaş Florya'dan çıkıp Sahilyolu'ndan İBB Binasına vardığına göre elbette İstanbul'dan bi haberdi, ne yapalım yani İstanbul'u daraltılmış bölgelere ayırıp her birine bir başkan seçip hepsini İBB Merkezine yollayıp orada Yönetim Konseyi mi kuralım tüm kente hakim Yönetim ancak öyle oluşacak gibi,
Madem İBB'nin parası yoktu çözüm önerisi nedir?
İBB yolcu alışkanlıklarını ölçmek için ne yapar?
Sormaz mısınız sabahın köründe o toplu taşımaya binen işçiye öğrenciye emekliye hastaya sen nereye gitmek istiyorsun diye?
Bugüne kadar sordunuz da ne oldu? Sorup sorup hatalı ihale mi yaptınız?
Kim size Anadolu Yakası'nda Avrupa Yakası'nın İncirli - Beylikdüzü hattının aksine çok da yolcu potansiyeli olmayan D100 Karayolu'nun altına metro yap dedi madem yaptınız bari bi ucu Üsküdar bi ucu Avrupa Yakası bir ucu Sabiha Gökçen bi ucu Kadıköy olan bi sistem yapaydınız?
Arabalı Vapur koydunuz ve yine arabacıları rahatlattınız, 3.Köprü ve Avrasya Tüneli ha keza, madem öyle Boğaz Köprüsü yolunda sağ şeritleri boşaltın yeterince açın otobüslere vızır vızır işlesin, Taksim -Mecidiyeköy son duraklı tonla otobüs var, ve çoğu saatlerde sıkış tıkış 1km 30 dk sürüyor, AMAÇ?
Kim sizi tuttu, TEM Otoyolu'nda oluşturulabilecek çeşitli otobüs durakları vasıtasıyla veya Metrobüs benzeri ayrıştırılmış yolda veya tamamen paralel ayrı bir yol halinde toplu taşıma hizmeti vermeye, kim tuttu?
Bu arada bu sitede yazan herkese teşekkür ediyorum, sayenizde birçok fikre ve bilgiye erişiyorum, tekrar teşekkürler.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 04 Oca Prş, 2018 21:17

kenanmar yazdı:Ekran Alıntısı.PNGSorumlular
1- İBB Meclisinde iyiniyetli ve ilkeli, ahlaklı hangi partiden olursa olsun meclis üyeleri dışında geriye kalan büyük güruh
2- Mahallesi, ilçesi, yaşam kalitesi ile ilgili sorgusu, kaygısı, ilgisi olmayan fikir beyan etmeyen, sorumluluk almayan
İBB ve ilçe meclislerini belediyelerini sorgulamayıp sıkıştırmayan koca bir topluluk takribi 14 milyon 900 bin, kalan 100 bin öyle olmasın diyelim.
Sayın Kenanmar çok güzel yazmışsın.Eline sağlık, tebrik ederim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Oca Prş, 2018 23:12

Elinize sağlık Kenan Bey..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 07 Oca Pzr, 2018 20:10

Esat Hocam başka bir başlıkta İstanbul'un bugüne kadar yapılan tüm ulaşım sistemlerinin tarihçesini yazmışsın.Gerçekten çok ciddi emek harcanmış bir iş hatta yıllar sonra bile insanların kullanabileceği faydalı bilgiler var.Tekrar göz atmak isteyenler için (http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 646#p41646

Bu yazıyı okuduktan sonra nüfüsü her geçen gün hızla artan ve artık trafiğin dayanılmaz hale geldiği İstanbul'da ki metro yapım işleri hakkında yorum yapmak istedim.Bunun yanında hala devam eden işlerle ilgili de yorum yapmak istedim.

Öncelikle senin paylaştığın bilgiler ışığında şunu çok net söyleyebilirim ki "Biz metro yapma konusunda dünyanın en başarısız ülkesiyiz."

Bunu en basit ve yakın zamanda yaşanan 6 metro hattının iptali ile tekrar yaşadık.Bu bana göre amatörlüğün dibi.Yıllardır bu metro hatları ile ilgili projeler çizilsin,ihaleler yapılsın ve sonunda firmalara yer teslim edilsin.Tam işler başlamışken, birden bire İBB anlamsız şekilde 6 metro hattını beklenmedik şekilde iptal etsin.Bu herhalde senegal,cibuti gibi az gelişmiş ülkelerde olur diyeceğim ama onlar da bile olacağını sanmıyorum.Bu çapta proje iptalleri bence dünyanın hiç bir ülkesinde olamaz.Peki gelelim iptal olmayan hatlara.Kendi yaşım ve yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak metro yapım işlerini nacizhane yorumlayacağım.

M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı : Yorum yapacak bilgim yok.

M1B Yenikapı-Kirazlı: Yorum yapacak bilgim yok

M2 Yenikapı – Hacıosman
: Yorum yapacak bilgim yok

M3 Başakşehir-Olimpiyatköy : Bu hat bu işi neden yapamadığımızı gösteren hatlardan biri.Kısaca özetlemek gerekirse bu hat yapıma 2004 yılında başladı ve 2009 yılında açılması planlanıyordu.Fakat 2004 de başlayan hat 2013 yılında sadece 4 senecik geç açıldı.Yüklenici firmalar Gülermak-Doğuş.Bu hat aslında alışık olduğumuz gibi İBB bütçesi ile değil İETT bütçesi ile ihaleye çıkıldı fakat daha sonra İETT işin içinden çıkamayınca tekrar işi İBB devralarak işi tamamladı.Üzerinden zaman geçtiği için pek kimse hatırlamaz ama bu hat metro inşaatları neden yapamadığımızın en büyük ispatlarından biriydi.Hatta şöyle bir saçmalık vardı hattın yapımında.Bir istasyon akbile takılacak kadar hazırken bazı istasyonlarda kaba işler yeni başlıyordu. :D

M4 Kadıköy- Kartal : M3'den ders almayan Kadir Başkan Kadıköy-Kartal projesinin ihalesini 2 etapta yapmaya çalıştı.İlk ihaleyi Doğuş-Yapı Merkezi-Yüksel-Yengün-Belen ortaklığı kazandı ve işler gayet hızlı başladı.Bu işler devam ederken tekrar ihaleye çıkalarak hem ilk yüklenici firmaların işleri hem de yeni işler için ihale edildi.Zaten sırf bu ihale süreçleri bile ciddi zaman aldığından bu işte ciddi anlamda zaman kaybedilerek yapıldı.İlk ihalesi 2004 yılında yapılan hat 2012 yılında yani tam 8 sene sonra kullanılmaya açıldı.

M3 Kirazlı-Başakşehir/ Metrokent : Yukarıda yazdım.

M4 Kadıköy - Tavşantepe :6 mart 2013 de ihalesi yapılan sadece 3 duraklık Tavşantepe uzatması Ekim 2016 yılında açılabildi.Ya arkadaş şu işin ihalesini medeni ve aklı başında ülkeler gibi 2004 yılında tek kalemde çıksaydınız ya.

M5 Üsküdar - Ümraniye : İBB daha önce yaptığı hataları yapmaz dedik bu sefer kadir başkan işi çözer dedik hadi 38 ay dünya rekoru olmasın ama 48 ayda açılırsa başarılıdır dedik ama yine olmadı yine olmadı.2012 yılında ihalesi yapılan ve mayıs 2015'de açılacağı söylenen hat kısmı aradan 5 sene geçmesine rağmen kısmı olarak 2017 sonunda açılabildi.Artık ciddi ciddi şunu düşünebiliriz.Hadi ilk metro inşaatında hatalar yaptık ve elimize gözüme bulaştırdık ama ilk olduğuiçin günahı olmaz.Burdan çıkaracağımız derslerle diğer projelerde acısını çıkartacaktık ama bırakın ders çıkarmayı her geçen gün daha da kötüye gidiyoruz.Her yaptığımız metro nerdeyse bir öncekinden daha uzun sürüyor.Böyle bir şey nasıl olur hala anlamış değilim ? Bu arada yüklenici firma bildiğiniz gibi doğuş idi.

M6 Levent–Boğaziçi Ü./ Hisarüstü : 3.3 km lık hat 28 ay sürede tamamlandı.Çok uzun olmadığı ve için zaten bu süre de makul bir süre diyebiliriz.

M7 Mahmutbey - Kabataş : Bu metro hattı tam bir komediye dönüştü.2014 yılındayer teslimi yapılarak devam eden projede 4 farklı yüklenici çalışmakta.

1-Mecidiyeköy-Mahmutbey : Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı 2014 yılı başında işlere başladı.Bu firmalar tünel kazıları ve istasyon kaba inşaatları için 36 gibi makul bir süre verildi.Belki de makuldan öte fazla süre verildi.Malesef 48 ay olmasına rağmen hala bu firmalar kaplumbağa hızında çalışmalara devam ediyor.Üstelik çalışanların çok çok kötü şartlar altında.Neyse acele etmeye gerekyok.Ne de olsa vatandaş otobüslerin içinde koyun gibi taşınmaya devam edebilir.

2-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Kabataş : 2. ihalede Alarko tek başına kazandı.Yapması gereken iş ise Mecidiyeköy-Mahmutbey kaba işlerden devralarak anahtar teslim ve Mecidiyeköy_kabataş kısmını anahtar teslim yapmak.Duyduğuma göre Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmı tam olarak teslim edilmediği için yani yüklenici firmalar şantiyelerde bulunduğu için full performans çalışamıyorlar.Ama bu alanda ray altı beton serimine başlamışlar.Yani bu demek oluyorki bir kaç ay sonra ray yerleştime işleri Mecidiyekoy-Mahmutbey kısmında başlayabilir.Mecidiyeköy-Kabataş kısmı ise tek TBM kazıları yaptı fakat diğer TBM şu sıralar başlamak üzere.Yani bu proje de çok çok yavaş ilerliyor.Ben 2019 seçimleri olmasa buranın açılacağına hiç inanmam ama beni sadece seçimlerin olması nedeniyle belki 2019 sonunabir kısmını açarak yetiştirebilirler diyorum.2014 de başyan hattın kısmı olarak 2019 yılında açılması başarılı olacak artık 8)



Sabiha Gökçen- Tavşentepe Metrosu
:2014 yılında ihalesi yapılan ve işbaşlama 16.03.2015 yılından 7.4km uzunluğunda ve 4 istasyondan oluşan metro hattı sözleşme süresi 1080 gün.Yani bu yıl içindebitmesi gerekiyor.Ama görünen o ki daha tünel kazıları devam ediyor ve en erken 2019 yılında açılacak.Yani ihale yapıldıktan 5 sene sonra.Yüklenici Gülermak-YSE.

Ataköy-İkitelli : Bu hat bugüne kadar yapılan tüm metro projelerinden daha kötü olmaya aday.Adamlar hayatlarında ilk kez metro yapıyor.Bu hat hiç yokmuş gibi davranmak insanı daha çok mutlu ediyor. :D

Dudullu-Bostancı : Yorum yapacak bilgim yok.


Evet arkadaşlar gelelim neden bu yazıları yazdığıma.
Başlangıçta dediğim gibi Esat beyin İBB başkanları ve dönemlerinde yapılan işlere bakınca ne kadar başarısız oldukları aklıma geldı ve bunları yazmak istedim.Ben artık şu konu da emin İstanbul'u yönetenler bu işi bilmiyor.Şu güzelim ili belki de dünyanın en güzel ilini berbat yönetiyorlar.Artık kendimizi kandırmayalım.İstanbul bu performansla belki 15-20 yıl sonra kendine gelecek.Bu kafayla giderse biz değil ama bizim çocuklarımız düzgün bir metro sistemine kavuşmuş olacaklar.Ve en önemlisi bu başarısızlık bir tesadüf değil.İstanbul'u yönetenler çok çok çok beceriksiz.Her seçimde aynı şeyleri söylüyorlar ve vatandaş onlara güvenerek oy veriyor.Ama verdikleri tek sözü bile tutamıyorlar.

Aslında en acı olanı şu : Bizim dünyada saygı gören çok başarılı ve kaliteli iş yapan firmalarımız var.Bunlar sözleşme süresi neyse o sürede işi mutlaka tamamlıyorlar.Zaten en büyük saygı görme nedenleri de bu.Üstelik bu firmalar çalışanlarına insan gibi muamele edip maaşlarını zamanında öder,yemekleri ve koğuşları insani şartlarda yapar.Mesela Enka,Tekfen,Stfa, Gama vs. fakat bu firmalar ülkemizde iş yapamıyor.Bir kaç tane firma var bunları biliyorsunuz onlardan başkası iş yapamıyor ve malesef onlarda hep aynı.Biliyorum bu düzen değişmeyecek yine bu firmalar iş alacak ve yine dünya geciktirme rekorları kıracaklar ama yine bizbu forumlarda bu yazıları yazmaya devam edeceğiz.Ama bu firmaları bu halk hak etmiyor.

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kado » 08 Oca Pzt, 2018 16:29

decimus yazdı:Esat Hocam başka bir başlıkta İstanbul'un bugüne kadar yapılan tüm ulaşım sistemlerinin tarihçesini yazmışsın.Gerçekten çok ciddi emek harcanmış bir iş hatta yıllar sonra bile insanların kullanabileceği faydalı bilgiler var.Tekrar göz atmak isteyenler için (http://ulasimturkiye.com/viewtopic.php? ... 646#p41646

Bu yazıyı okuduktan sonra nüfüsü her geçen gün hızla artan ve artık trafiğin dayanılmaz hale geldiği İstanbul'da ki metro yapım işleri hakkında yorum yapmak istedim.Bunun yanında hala devam eden işlerle ilgili de yorum yapmak istedim.

Öncelikle senin paylaştığın bilgiler ışığında şunu çok net söyleyebilirim ki "Biz metro yapma konusunda dünyanın en başarısız ülkesiyiz."

Bunu en basit ve yakın zamanda yaşanan 6 metro hattının iptali ile tekrar yaşadık.Bu bana göre amatörlüğün dibi.Yıllardır bu metro hatları ile ilgili projeler çizilsin,ihaleler yapılsın ve sonunda firmalara yer teslim edilsin.Tam işler başlamışken, birden bire İBB anlamsız şekilde 6 metro hattını beklenmedik şekilde iptal etsin.Bu herhalde senegal,cibuti gibi az gelişmiş ülkelerde olur diyeceğim ama onlar da bile olacağını sanmıyorum.Bu çapta proje iptalleri bence dünyanın hiç bir ülkesinde olamaz.Peki gelelim iptal olmayan hatlara.Kendi yaşım ve yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak metro yapım işlerini nacizhane yorumlayacağım.

M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı : Yorum yapacak bilgim yok.

M1B Yenikapı-Kirazlı: Yorum yapacak bilgim yok

M2 Yenikapı – Hacıosman
: Yorum yapacak bilgim yok

M3 Başakşehir-Olimpiyatköy : Bu hat bu işi neden yapamadığımızı gösteren hatlardan biri.Kısaca özetlemek gerekirse bu hat yapıma 2004 yılında başladı ve 2009 yılında açılması planlanıyordu.Fakat 2004 de başlayan hat 2013 yılında sadece 4 senecik geç açıldı.Yüklenici firmalar Gülermak-Doğuş.Bu hat aslında alışık olduğumuz gibi İBB bütçesi ile değil İETT bütçesi ile ihaleye çıkıldı fakat daha sonra İETT işin içinden çıkamayınca tekrar işi İBB devralarak işi tamamladı.Üzerinden zaman geçtiği için pek kimse hatırlamaz ama bu hat metro inşaatları neden yapamadığımızın en büyük ispatlarından biriydi.Hatta şöyle bir saçmalık vardı hattın yapımında.Bir istasyon akbile takılacak kadar hazırken bazı istasyonlarda kaba işler yeni başlıyordu. :D

M4 Kadıköy- Kartal : M3'den ders almayan Kadir Başkan Kadıköy-Kartal projesinin ihalesini 2 etapta yapmaya çalıştı.İlk ihaleyi Doğuş-Yapı Merkezi-Yüksel-Yengün-Belen ortaklığı kazandı ve işler gayet hızlı başladı.Bu işler devam ederken tekrar ihaleye çıkalarak hem ilk yüklenici firmaların işleri hem de yeni işler için ihale edildi.Zaten sırf bu ihale süreçleri bile ciddi zaman aldığından bu işte ciddi anlamda zaman kaybedilerek yapıldı.İlk ihalesi 2004 yılında yapılan hat 2012 yılında yani tam 8 sene sonra kullanılmaya açıldı.

M3 Kirazlı-Başakşehir/ Metrokent : Yukarıda yazdım.

M4 Kadıköy - Tavşantepe :6 mart 2013 de ihalesi yapılan sadece 3 duraklık Tavşantepe uzatması Ekim 2016 yılında açılabildi.Ya arkadaş şu işin ihalesini medeni ve aklı başında ülkeler gibi 2004 yılında tek kalemde çıksaydınız ya.

M5 Üsküdar - Ümraniye : İBB daha önce yaptığı hataları yapmaz dedik bu sefer kadir başkan işi çözer dedik hadi 38 ay dünya rekoru olmasın ama 48 ayda açılırsa başarılıdır dedik ama yine olmadı yine olmadı.2012 yılında ihalesi yapılan ve mayıs 2015'de açılacağı söylenen hat kısmı aradan 5 sene geçmesine rağmen kısmı olarak 2017 sonunda açılabildi.Artık ciddi ciddi şunu düşünebiliriz.Hadi ilk metro inşaatında hatalar yaptık ve elimize gözüme bulaştırdık ama ilk olduğuiçin günahı olmaz.Burdan çıkaracağımız derslerle diğer projelerde acısını çıkartacaktık ama bırakın ders çıkarmayı her geçen gün daha da kötüye gidiyoruz.Her yaptığımız metro nerdeyse bir öncekinden daha uzun sürüyor.Böyle bir şey nasıl olur hala anlamış değilim ? Bu arada yüklenici firma bildiğiniz gibi doğuş idi.

M6 Levent–Boğaziçi Ü./ Hisarüstü : 3.3 km lık hat 28 ay sürede tamamlandı.Çok uzun olmadığı ve için zaten bu süre de makul bir süre diyebiliriz.

M7 Mahmutbey - Kabataş : Bu metro hattı tam bir komediye dönüştü.2014 yılındayer teslimi yapılarak devam eden projede 4 farklı yüklenici çalışmakta.

1-Mecidiyeköy-Mahmutbey : Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığı 2014 yılı başında işlere başladı.Bu firmalar tünel kazıları ve istasyon kaba inşaatları için 36 gibi makul bir süre verildi.Belki de makuldan öte fazla süre verildi.Malesef 48 ay olmasına rağmen hala bu firmalar kaplumbağa hızında çalışmalara devam ediyor.Üstelik çalışanların çok çok kötü şartlar altında.Neyse acele etmeye gerekyok.Ne de olsa vatandaş otobüslerin içinde koyun gibi taşınmaya devam edebilir.

2-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Kabataş : 2. ihalede Alarko tek başına kazandı.Yapması gereken iş ise Mecidiyeköy-Mahmutbey kaba işlerden devralarak anahtar teslim ve Mecidiyeköy_kabataş kısmını anahtar teslim yapmak.Duyduğuma göre Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmı tam olarak teslim edilmediği için yani yüklenici firmalar şantiyelerde bulunduğu için full performans çalışamıyorlar.Ama bu alanda ray altı beton serimine başlamışlar.Yani bu demek oluyorki bir kaç ay sonra ray yerleştime işleri Mecidiyekoy-Mahmutbey kısmında başlayabilir.Mecidiyeköy-Kabataş kısmı ise tek TBM kazıları yaptı fakat diğer TBM şu sıralar başlamak üzere.Yani bu proje de çok çok yavaş ilerliyor.Ben 2019 seçimleri olmasa buranın açılacağına hiç inanmam ama beni sadece seçimlerin olması nedeniyle belki 2019 sonunabir kısmını açarak yetiştirebilirler diyorum.2014 de başyan hattın kısmı olarak 2019 yılında açılması başarılı olacak artık 8)



Sabiha Gökçen- Tavşentepe Metrosu
:2014 yılında ihalesi yapılan ve işbaşlama 16.03.2015 yılından 7.4km uzunluğunda ve 4 istasyondan oluşan metro hattı sözleşme süresi 1080 gün.Yani bu yıl içindebitmesi gerekiyor.Ama görünen o ki daha tünel kazıları devam ediyor ve en erken 2019 yılında açılacak.Yani ihale yapıldıktan 5 sene sonra.Yüklenici Gülermak-YSE.

Ataköy-İkitelli : Bu hat bugüne kadar yapılan tüm metro projelerinden daha kötü olmaya aday.Adamlar hayatlarında ilk kez metro yapıyor.Bu hat hiç yokmuş gibi davranmak insanı daha çok mutlu ediyor. :D

Dudullu-Bostancı : Yorum yapacak bilgim yok.


Evet arkadaşlar gelelim neden bu yazıları yazdığıma.
Başlangıçta dediğim gibi Esat beyin İBB başkanları ve dönemlerinde yapılan işlere bakınca ne kadar başarısız oldukları aklıma geldı ve bunları yazmak istedim.Ben artık şu konu da emin İstanbul'u yönetenler bu işi bilmiyor.Şu güzelim ili belki de dünyanın en güzel ilini berbat yönetiyorlar.Artık kendimizi kandırmayalım.İstanbul bu performansla belki 15-20 yıl sonra kendine gelecek.Bu kafayla giderse biz değil ama bizim çocuklarımız düzgün bir metro sistemine kavuşmuş olacaklar.Ve en önemlisi bu başarısızlık bir tesadüf değil.İstanbul'u yönetenler çok çok çok beceriksiz.Her seçimde aynı şeyleri söylüyorlar ve vatandaş onlara güvenerek oy veriyor.Ama verdikleri tek sözü bile tutamıyorlar.

Aslında en acı olanı şu : Bizim dünyada saygı gören çok başarılı ve kaliteli iş yapan firmalarımız var.Bunlar sözleşme süresi neyse o sürede işi mutlaka tamamlıyorlar.Zaten en büyük saygı görme nedenleri de bu.Üstelik bu firmalar çalışanlarına insan gibi muamele edip maaşlarını zamanında öder,yemekleri ve koğuşları insani şartlarda yapar.Mesela Enka,Tekfen,Stfa, Gama vs. fakat bu firmalar ülkemizde iş yapamıyor.Bir kaç tane firma var bunları biliyorsunuz onlardan başkası iş yapamıyor ve malesef onlarda hep aynı.Biliyorum bu düzen değişmeyecek yine bu firmalar iş alacak ve yine dünya geciktirme rekorları kıracaklar ama yine bizbu forumlarda bu yazıları yazmaya devam edeceğiz.Ama bu firmaları bu halk hak etmiyor.
Elinize sağlık. Evet, aklın yolu bir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Oca Pzt, 2018 21:06

Decimus son derece haklısın, söylenecek söz kalmadı. Bu arada İBB yatırım harcama planlarında sayfa 66 da fazla gündemde olmayan bir kaç proje veya etüd de var, bana en ilginç gelen şu Sultangazi - Bahçelievler arası olan etüd oldu; ALİBEYKÖY-KÜÇÜKKÖY TRAMVAY HATTININ UYGULAMA ESAS KESİN PROJE HİZMETLERİ İŞİ
EYÜP, GAZİOSMANPAŞA, SULTANGAZİ 2018-2019

BAHÇELİEVLER-BAĞCILAR-ESENLER RAYLI SİSTEM HATTININ UYGULAMA ESAS KESİN PROJE HİZMETLERİ İŞİ
BAHÇELİEVLER, BAKIRKÖY, BAĞCILAR, ESENLER, SULTANGAZİ 2018-2020

BAŞAKŞEHİR-HADIMKÖY-ÇATALCA RAYLI SİSTEM HATTININ UYGULAMA ESAS KESİN PROJE HİZMETLERİ İŞİ
ARNAVUTKÖY, BAŞAKŞEHİR, ÇATALCA 2018-2020

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Oca Pzt, 2018 21:24

MAHMUTBEY-HALKALI-BAHÇEŞEHİR METRO HATTI İNŞAAT-ELEKTROMEKANİK VE İNCE İŞLER + ARAÇ ALIMI MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ +++ ESENYURT-AVCILAR-BEYLİKDÜZÜ METRO HATTI UYGULAMAYA ESAS KESİN PROJE HİZMETLERİ İŞİ başlıklarından anlaşılıyor ki metro Bahçehir'de bitecek ardından Esenyurt Meydan'dan Avcılar Cihangir Mh.ne doğru kıvrılarak inip ordan da Batı'ya dönüp Beylikdüzü D100'e doğrulan Tüyap'ta biten büyük bir parabol çizen metro hattı ihale edilecek Bazı metro hatları ise güme gitmiş örneğin Vezneciler - GOP - Sultangazi - Arnavutköy yönü ve Sefaköy - Beylikdüzü arası tamamen gündemden çıkmış; teleferiklerin de çoğunun yapılmayacağını düşünüyorum. Belki Adalar ve Çamlıca olabilir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 09 Oca Sal, 2018 01:20

Sefaköy Beylikdüzü'nü Bakanlığa pasladılar o yüzden yer almıyor olabilir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön