ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Çrş, 2015 16:32

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:Yine yeniden, aşağıdaki linkte verilen haberde Finanskent ile ilgili metro hattının ÇED çalışmalarına başlandığı yazılmış. Potaya ne zaman girer göreceğiz.
Aman abicim, Finanskent ile Finans Merkezi karışmasın.. Finanskent, TEM ile Alibeyköy Otogarı arasında; Finans Merkezi ise Asya yakasında..
:) karışmış bir kere :) doğru söylüyorsun, ben bana yakın olanı seçtim pikachu :) ahahahaha doğrusu Finans Merkezi

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Eki Prş, 2015 17:35

Caddebostan-Bağdat Cd.'nin bir ölçüde dışa kapalı yalıtılmış halini kıracak bir proje. Ümraniye'yi doğrudan Bağdat Cd.'ne bağlarken Finans Merkezi ve Batı Ataşehir'deki kalabalığa iki uçlu çözüm sunmaktan başka bir amacı görünmüyor. Atakent ve Soyak Yenişehir istasyonları sadece o bölgede emlak rantını arttırır, Ümraniye Devlet Hast.ne toplu taşıma gitmesi özellikle hastane yolcusunu bir ölçüde rahatlatacak, Kazım Karabekir'e uzanan güzergahın o mahalle insanına da ekstra büyük bir katkısı olacağını düşünüyorum.
Bunların dışında Kazım Karabekir'deki ucun Boğaz Geçişli Metro hattı projelerinden birine bağlantılı hale getirilmesi gerekir. Ayrıca Çamlıca - Ümraniye - Kavacık üçgenindeki engebeli ve yine dışa izole mahallelerin ulaşım ve dinamiğine kaldıraç olması için bu güzergah biraz kavisli bir rotayla Kavacık'taki iş merkezleri ve Beykoz yönüne de uzatılabilir.

Sultangazi - Vezneciler metro hattıysa acilen yapılmalı o bölgenin çok ihtiyacı var. Muhtemelen etap etap yapacakları, 'Suriçi'ni sona bırakacaklar.

Not: Bostancı - Dudullu ve Caddebostan - Ümraniye metrolarını bağlayan tüneller değişik olmuş.
Finans Merkezi ve Sultangazi metro projelerine onay

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Etüd ve Projeler Daire Başkanlığı, Altyapı Projeler Müdürlüğü tarafından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın yaptığı açıklamada projeden bahsetti.

2.200 MİLYARLIK YATIRIMLA!
Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sultangazi Vezneciler metro hattında da çalışmalara başladı. 2 milyar 200 milyon TL'lik yatırımla hayata geçirilecek metro hattı Vezneciler'den başlayacak.

Hat sırasıyla Edirnekapı, Eyüp, Gaziosmanpaşa'dan geçecek. Son olarak Sultangazi Mescid-i Selam bölgesine ulaşacak. Toplam 17.32 kilometre uzunluğa sahip olacak metro hattında 15 istasyon yer alacak. http://www.haberturk.com/ekonomi/ekonom ... ttina-onay
Resim
Resim
Resim
Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 22 Eki Prş, 2015 21:41

Bu Vezneciler-Sultangazi metrosu T4'ün yerine mi yapılıyordu ya?
O civarlara hayatımda hiç gitmedim o yüzden bilmiyorum bu hattın yüzeyden gitmesi bölgede büyük bir sorun mu ki yeni sayılabilecek bir hattı yer altına alıyorlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Prş, 2015 22:45

Tramvayin yerine yapilmadigini umit ediyorum. Yani metro yaptik hadi bunu kaldiralim olmamali. Tamamen ayni guzergah degil, alternatifi mi? Tartisilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Eki Cum, 2015 08:53

Kâğıthane'de, Cendere kıyısındaki arsalardan birisine Ege Yapı projeye başlıyormuş.. Levhalarını dikmişler, sabah geçerken gördüm.. Batışehir'in müteahhidi bu şirket ve yine bol konutlu bir proje yapacaklar sanırım..

İBB, Kâğıthane ve Alibeyköy dere yataklarına tramvay yapmak için daha ne kadar bekleyecek ki? Bu tramvay hatlarını Silahtarağa'da birleştirip Eyüp'e getirmek de çok kolay.. Kâğıthane'de bir çok iş merkezi var ve yenileri geliyor, Alibeyköy'de de otogar var ve 5. Levent gibi bir proje yapılıyor, ayrıca otogara bakan yamaçta kentsel dönüşüm var.. Bundan 120-130 yıl önce yapılabilen tramvayları 2015 yılında İBB neden yapamıyor?

Bu tramvay hatları hem Kâğıthane'de, hem de Alibeyköy'de M7 ile entegre de olacak..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eki Cum, 2015 10:42

Güzel soru, gerçekten güzel soru :) Haftada 3-4 kere o yoldan geçen biri olarak bu konuda çizimlerde yaptım hatırlarsanız, bence de yapılabilir ve yapılmalı, sadece 2 tane sıkıntılı karayolu trafik bölgesi var, biri Alibeyköy' e giriş biri de Sultançiftli tarafına giriş için kullanılan köprüler, buralarda akşamları korkunç bir trafik var. Aslında korkunç bir trafik yok, sadece kavşak yönetimi kötü olduğu için trafik kilitleniyor ve yüzlerce araca çıkıyor. Bu haldeki bir yola tramvay inşa etmek istemek çok negatif dönüş getirir, ikincisi tramvayla birlikte o kavşaklar yeniden şekillendirilmezse bir de tramvayın o kilidin içine sokulması anlamına gelir. Diğer türlü haklısın, yapılmalı hatta ve hatta Ayazağa' ya kadar rahatlıkla tramvay uzatılabilir.

Ama bunun yerine 5.Levent' e metro, Alibeyköy' e metro projeleri havada uçuyor, olmasın demiyorum, oradan metro geçebilir, belki de geçmelidir ama yüzeydeki ulaşım için tramvay alternatifleri gözardı edilmemelidir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eki Pzt, 2015 11:04

Esat yazdı:Ama bunun yerine 5.Levent' e metro, Alibeyköy' e metro projeleri havada uçuyor, olmasın demiyorum, oradan metro geçebilir, belki de geçmelidir ama yüzeydeki ulaşım için tramvay alternatifleri gözardı edilmemelidir.
Abi,
Bence yeni metrolar yerine, M7'yi Kâğıthane'de ve Alibeyköy'de besleyebilecek tramvay hatları oldukça işe yarar..

Çok uzun olmasına gerek yok.. Eyüp'ten yola çıkacak, Silahtarağa'da iki kola ayrılacak..
Birinci kol, Kâğıthane'den geçerek, Vadiistanbul'un oraya yapılmakta olan füniküler durağına kadar gelecek..
İkinci kol, Alibeyköy'den geçerek, Alibeyköy Otogarı'na kadar gelecek..

Birinci kolun daha fazla uzamasına gerek yok, çünkü bildiğim kadarıyla Seyrantepe-Ayazağa-İstinye şeklinde planlanan bir metro hattı var, Ayazağa'ya o hat yetecektir..
İkinci kolun daha fazla uzamasına da gerek yok, çünkü Gazi Mah./Yunus Emre Mah. tarafından M7'nin Kâzım Karabekir durağına otobüslerle ulaşmak zor olmayacak..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Eki Sal, 2015 16:54

Selam arkadaşlar,
Kağıthane de oturan biri olarak hafta sonu bile belirli saatlerde kilit olan dereye paralel cendere caddesinde bu derenin üstünü kapatsalar ve bu cadde ile birleştirseler, 2 şer şerit olan yolu amsterdam daki caddeler gibi ortadan tramvay ve otobüs için ortak yol , 3 er şerit otomobil yolu ve kenarlarında da bisiklet yolu ve kaldırımlar olacak şekilde yeniden düzenleseler diye düşünüyordum geçen gün.
Bölgeyi ikinci maslak yapacağız dediler ama yol aynı yol. Bir sürü iş merkezi yapılıyor cadde üstünde ,binlerce yeni araç gelince iki şeritle ne ulaşımı sağlanabilir ki! Yapılan metroya güveniliyorsa da metrodan inenleri dağıtacak anlattığınız gibi bir tramvay hattı olsa fena mı olur, tadından yenmez...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Sal, 2015 17:06

Aynen bölge üniversiteden, kampüsten, ofisten, konut projelerinden geçilmiyor ama berbat bir cadde ile erişim sağlanmaya çalışılıyor. Geçenlerde aklım sıra uyanıklık yapıp köprü trafiğinden kaçıp cendereden Seyrantepe ye çıkmak istedim :) istemez olaydım :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Cum, 2015 07:45

Her zamanki gibi yanlış ve eksik bilgilendirmeli bir haber ama olsun, ne yapalım kanıksadık artık, varsın insanlar böyle saçma sapan tanımlar ile bilsinler. İstanbul' a Yeni Metro Hattıııııı, Yeni, Yepisyeniii, Nevii Şahsına Münhasırr, Tek, Kendi Başına. Niye? Çünkü başka bir hattın uzatması derseniz insanlar tiskiniyor, küçümsüyor, "üff yaa uzatmaymış, küçüktür de şimdi bu, ıhhhh" diyor. Ama yeni raylı sistem HATTI dedin mi, tadından da yenmiyor. Şimdi bu eşek esat niye anırıyor diyecek olursanız, evet 9 istasyonlu büyük bir iş, bence elzem de bir proje ve M7 Kabataş-Mahmutbey hattının 3. etabı, yani uzatması. Bu uzatma ile birlikte Kabataş' tan bu hatta binen bir yolcu, Beşiktaş-Mecidiyeköy-Alibeyköy-Mahmutbey gibi merkez noktalardan geçerek ve 10 tane falan başka raylı sistemle kesişerek önemli bir görevi yerine getirecek, umarım en kısa sürede projelendirilmesi yapılarak ihale işleri de tamamlanır.

http://www.rayhaber.com/2015/mahmutbey- ... t-verildi/
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na dün başvuru yapıldı.

9 istasyondan oluşan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı projesi 16,04 kilometre uzunlukta planlandı. Yeni metro hattı 2.2 milyar TL’ye mal olacak

Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı durakları;
– Mahmutbey
– Bölge Parkı
– Mehmet Akif
– Toplu Konut
– Tema İstanbul
– Hastane
– Tahtakale
– Ispartakule
– Bahçeşehir
– Esenkent

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 04 Ara Cum, 2015 21:51

İstanbul' a Yeni Metro Hattıııııı, Yeni, Yepisyeniii, Nevii Şahsına Münhasırr, Tek, Kendi Başına. Niye? Çünkü başka bir hattın uzatması derseniz insanlar tiskiniyor, küçümsüyor, "üff yaa uzatmaymış, küçüktür de şimdi bu, ıhhhh" diyor. Ama yeni raylı sistem HATTI dedin mi, tadından da yenmiyor. Şimdi bu eşek esat niye anırıyor diyecek olursanız,
Estağfurullah Esat, o eşeklik başkalarına ait.
Hakikaten değerli bir proje; Hadımköy - Bahçeşehir - Halkalı - Mahmutbey - Tekstilkent TEM Otoyolu hattı her saat fecaat; Kuzey Marmara Otoyolu Bağlantı yolları araç trafiğini, bu metro da yolcu trafiğini rahatlatır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Cum, 2015 22:07

Mecidiyekoy-Bahcesehir ve Taksim-Bahcesehir otobus hatlarini goruyorsunuz, bir dunya ve full, insanlar o eziyeti cekiyor. Hattin devam eden etabi bittiginde bile Mahmutbey'den kurulacak aktarma hatlari bile insanlarin yolculugunu cok kisaltacak. Burde bildigim kadariyla o otobusler zaten cift bilet, yani istanbulkart kullanan birisi icin, M2+M7+otobus mevcut yolculuktan cok pahali olmayacak, sure avantaji cabasi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön