ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2040 OPTİMUM METRO VİZYONU

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 11:40

Ulaşım Çalıştayı'nda Pelin Hn'ın yaptığı sunumdan elde ettiğim bilgilere ve haritalara göre, 2040 yılı için bir hedef konulduğu anlaşılıyor. Öncelikli olarak yapımı duran metrolara kredi bulup hareketlendirmek, ardından yenilerine girişmek şeklinde bir strateji güdüldüğü anlaşılıyor. Bu anlamda 2020-2024 döneminde ihaleye çıkılacak, öncelikli hatlar şöyle:

1-Yenikapı-Beylikdüzü Metrosu
2-Söğütlüçeşme-İncrli/Halkalı-Bostancı

2020 bütçesinde bu 2 hat için bütçe ayrıldığını tahmin ediyorum. Yakında yayınlanır. Daha net görürüz. Ama Beylikdüzü Hattı mutlaka potaya girdi. Yenikapı-Sefaköy ve Sefaköy-Beylikdüzü şeklinde ayrı ayrı düşünülebilir. M7 Mahmutbey-Esenyurt uzatma inşaatı da 2 istasyon eklenip Beylikdüzü'ne gidecek. İstanbul'un Metrosu resmi sitesindeki güncellenen haritada inşaatı devam edenler "mor" renkle gösteriliyor. Beylikdüzü hattı da komple mor renkler arasına alınmış görünüyor. Küçükçekmece Kanal geçişi de tünelle olacak. Kanal ÇED Raporunda görünüyor. bu yüzden güzergah kaydırılmış ve K.Çekmece Metro-Marmaray Transfer İstasyonu iptal edilmiş. Kötü bir sonuç. Cennet Mahallesi'nin içinde olan istasyon da E-5'e alınış. Kanalı geçip Reşitpaşa'ya gidiyor, arada durak yok maalesef. Marmaray'a geçmek için Yenikapı'ya kadar gidilmek zorunda kalınacak. halbu ki Beylikdüzü-Avcılar-Küçükçekmece-Bakırköy ulaşımı için çok önemli idi. Şimdi İncirli'den M3'le geçilecek. Hayırlısı.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

2023 hedefinde de bu 2 hat (Yenikapı-Beylikdüzü Metrosu ve Söğütlüçeşme-İncrli/Halkalı-Bostancı) görünüyor. Diğerleri 2023 sonrası diyor.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

2040'a kadar başlanıp bitmesi beklenen hatlar ise haritada şöyle gösterilmiş. Sanırım 2024'teki seçimlerden sonra tekrar bir güncelleme olabilir. 2025-2040 Projeleri diyebiliriz ama kredi bulunurp, finansman anlaşması yapılırsa, bu takvimler öne çekilebilir Zamanla göreceğiz.

1-Vezneciler-Sultangazi/Fenertepe Metrosu
2-Eyüp/Feshane-Bayrampaşa LRT Hattı
3-M5 Sultanbeyli-Kurtköy Uzatması
4-M4 SAW-Kurtköy Uzatması
5-Altunizade-Sultanbeyli Metrosu
6-İstinye-Ayazağa-Kağıthane Mini Metro Hattı
7-SAW-Tuzla OSB-Gebze OSB

Bu 6 hattan 3'ü 2 havalimanının birleştirilme işine ait. M11 Zincirlikuyu'dan 3 katlı tünele girip Altunizade-SAW hattı ile birleştirme düşüncesi var. Bakanlık üstlenebilir. Bu arada çalıştayda 3 katlı tünelin karayolu bölümüne karşı çıkıldı. Sadece metro bölümünün yapılması önerildi. Ulaşım Master Planı'nda da yok zaten. Ama Ankara YİD ile Hasdal-Hekimbaşı Otoyolu bölümünü yapıp, alt katı boş bırakabilir. 3. Köprü'nün orta şeridi boş bırakıldı gibi. Böylece metro geçecek bir tünel kalmış olur. Oradan Söğütlüçeşme-İncirli mi yapılır yoksa Halkalı-Bostancı mı yapılır zaman gösterir. Yapı Merkezi ve Arup işbirliği ile proje yapılmış ve finansman da ayarlanabilirmiş. İBB bu projeyi sahiplenebilir. Değerlendiriyoruz dediler. Ocak ayında vizyon haritası açıklaancak. o zaman netleşir.

2040 Optimum Vizyon diye bir konsept belirlenmiş. Bazı ıvır zıvır dekovil, havaray, teleferik, nostaljik gibi hatlar iptal edilmiş. Yerine aşağıdaki hatlar eklenmiş görünüyor.

1-M7 Mahmutbey-Esenyurt-Beylikdüzü uzatması
2-Ambarlı-Beylikdüzü-Kıraç-Hadımköy Sanayi aksı
3-Yenibosna/Zafer-Güneşli-Tekstilkent
4-Taksim-Okmeydanı (E5)
5-M2 Hacıosman-Sarıyer uzatması
6-Altunizade-Ferah-NATO-Anadoluhisarı-Kavacık Metro Hattı
7-Üsküdar-Sahil-Harem Tramvay
8-Kadıköy/Söğütlüçeşme-Bostancı
9-Maltepe Sahil-Başıbüyük-Samandıra
10-M13 Hastane-İMES uzatması
11-Kartal Sahil-Uğur Mumcu

Bu hatların bazılarının etüd projeleri vardı. Bazıları da sıfırdan etüd edilecek. Çalıştayda her türlü öneriye açık şeklinde bahsedildi. Sanırım bazı revizyonlar görüşülüp son hali açıklanacaktır. M7 Esenyurt-Beylikdüzü uzatması zaten beklenen bir şeydi ama önceki proje Kıraç'tan TÜYAP'a gidiyordu. Bunu iptal edip direk Beylikdüzü E-5'e gitmesi için güzergah revizyon eklemesi yapıyorlar. Bu arada M7 Mahmutbey-Esenyurt bölümü zaten durmuştu, Altınşehir Kanal Geçişi'nden dolayı tünel revizyonu yapılıyordu. O iş bitmiş. Bunu da ekleyip son haline göre, kredi bulup hareketlenmesi planlanıyor. 2020 bütçesinde payı var.

Hadımköy Sanayi ve Tuzla OSB gibi bölgelere raylı sistemin gitmesi zaten herkesin hemfikir olduğu şeylerdir diye düşünüyorum. Bana ilginç gelen şey ise Yenibosna-Sultangazi Metrosu'nun kısaltılması oldu. İlk proje Yenibosna M1 İstasyonu'ndan başlıyordu, bu kısmı kesip, Beylikdüzü Metrosu'nun geçtiği, iç kısımdan yani Zafer Mahallesi İstasyonu'ndan başlatacakları anlaşılıyor. Demek ki M1'in daha fazla yolcu çekip patlamasını istemiyorlar. Çünkü aynı hattın Atışalanı-Kocatepe M1 bağlantısını da iptal edip, hattı Tekstilkent'teki depoya götürüp sonlandırmışlar. Askeri Bölge'nin imara açılıp konut yapma fantezisini de engellemişler. Çünkü Yaprakşehir-Sultangazi bölümü de iptal edilmiş. Orda zaten T4 vardı, Vezneciler-Sultangazi/Fenertepe metrosu da var. Ekstra hat mükerrer duruyor.

Diğer bir konu da Okmeydanı-Taksim Metrosu ön görülmüş. Piyalepaşa ve Dolapdere'den geçiyor. Toplamda 4 durak. E-5 Okmeydanı Kavşağı'ndan başlıyor. Metrobüsle Mecidiyeköy'den M2 ile Taksim'e geçip, yoğunluk oluşturmaktansa, Okmeydanı'ndan geçip kısa yolda Taksim'e ulaşma fikri güzel bence. İlgiç olansa Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu ile transfer oluyor ama Halkalı-Bostancı Metrosu'nda Okmeydanı İstasyonu yok. Şişli'den direk Vatan'a geliyor. Arada başka durak yok. işin ilginci Vatan ile Kirazlı arasında da durak yok. Ekspres metro. Kirazlı'da M1B ve M3 var, keşke biraz daha güneyden gitse, Topkapı-Davutpaşa-Güngören-Parseller-Soğanlı-Mimarsinan/Basın Ekspres aksıyla Halkalı'ya gitse daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Zaten "fikir projesi" diye söylediler, her türlü öneriye açıklar ama 12 güzergah etüd edilmiş en verimlisi bu çıkmış. Ekrem Bey, Güngören Merkez'e metro götürme konusunda vaadi vardı. Seçimden önceki haritasında Eyüp-Bayrampaşa LRT Hattı batıya doğru uzatılıp, Güngören-Parseller-Soğanlı-Mimarsinan/Basın Ekspres-Tevfikbey/Sefaköy aksıyla Halkalı'ya giden bir çizimi vardı. O çizimi de çevresindeki danışmanlarıyla hazırlamıştı. Onlar da şehir planlamada bilimsel kişiler. Belki tekrar gündeme gelir. laf açılmışken Eyüp-Bayrampaşa Meydan LRT Projesi, yeraltından gidiyor, T5 ile aynı kategoride değil, LRT tadında ve Feshane'den başlıyor. Feshane önemli. Çünkü Söğütlüçeşme-İncirli Metorsu tam buradan geçiyor. Haliç'in altından tünelle Sütlüce'ye gidiyor. İstasyon da tam denizin ortasında. her 2 yöne de çıkış verecek. Sistemleri farklıdır ama Feshane'de gerekli entegrasyon sağlanırsa, Okmeydanı-Taksim hattına bağlanıp Bayrampaşa-Taksim işletmesi olabilir mi? Hatırlayanlar olacaktır, 90'lı ve 2000'li yıllarda, M1 Otogar-Şişli etüdü vardı. Alternatif olarak Otogar-Osmanbey-Beşiktaş etüdü vardı. Her 2 etüdde de Okmeydanı odak nokta idi. Yani Otogar-Kocatepe-GOP-Eyüp-Okmeydanı aksı vardı. Şimdi bu aksa benzer şekilde Taksim-Okmeydanı-Feshane-Bayrampaşa Merkez aksı oluşursa çok güzel olabilir. Topkapı-Esenler minibüs güzergahına artık raylı sistem projesi düşünmek gerekiyor. Bu anlamda Bayrampaşa Meydan-Altıntepsi-Otogar-Atışalanı-Kemer-Tekstilkent aksı da etüd edilmeli. Tekstilkent'te depo var nasıl olsa, arkası da bom boş geniş arazi.

Destan gibi oldu ama diğer hatları da yıllarca konuştuk. Kadıköy-Bostancı Hattı ele alınmış ama Söğütlüçeşme'den başlıyor. Sanırım Moda Tramvayı'ndan dolayı Altıyol'dan geçmesi zor görünüyor. Yeraltından geçip delik deşik etmek istemiyorlar sanırım. Ama Söğütlüçeşme-Kadıköy aksına metro istemek her zaman dile getirdiğim bir husustur. Bu anlamda M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu da Kızıltoprak-Ziverbey aksıyla Kadıköy'e gitse güzel olmaz mı? Dikey bir hattı batıya yönlendirme fikri saçma gelebilir. Göztepe Sahil'e bir iskele konsa güzel olur bu arada. Metro yolcusu iskeleden gemiye binip Kadıköy'e de gidebilir. karşıya da. İskele demişken Altunizade-Çamlıca Camii Metro fantezisini revize ederek NATO Yolu'ndan Anadoluhisarı'nda sahille buluşturup Göksu'dan Kavacık'a gitmeyi ön görmüşler. Anadoluhisarı'na konacak bir gemi ile Rumelihisarı'na geçip oradan Aşiyan fünikülerine geçip M6 Metrosu'na bol aktarmalı bir şebeke düşünmüş olabilirler. Fena fikir değil. M12 Ümraniye-Kazımkarabekir'den de sahile uzanabilirdi.

M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı'nın 2 istasyon daha eklenerek Çayırbaşı'ndan Sarıyer'e gitmesi de planlara alınmış.

Tüm yorumları çalıştayda sunulan bu haritaya göre yaptım. Sarı çizgilere dikkat.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ATATÜRK HAVALİMANI-SEFAKÖY-HALKALI METRO EKLENTİSİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Oca Pzt, 2020 11:08

İBB Ulaşım Çalıştayı'nda iptal edilen Sefaköy-Halkalı metrosu ile ilgili olabilecek bir haber okudum bugün. Öneri başlığına yazdım ama doğru yeri burası.

https://www.karar.com/guncel-haberler/e ... ap-1435341

Ekrem Bey, Atatürk Havalimanı'nın kapatılmasını kabul etmiyor. Tekrar açılsın diyor. Büyük şehirlerde 3-4 tane farklı havalimanı oluyor, İstanbul'da neden olmasın diyor. Konumuzla ilgisi de Halkalı-Havalimanı Metro Hattı'nın kısa bir bağlantı ile Atatürk Havalimanı'na uzatılarak, 3 havalimanının birbirine bağlanmasını öneriyor. Bu açıklamadan yola çıkarsak M11 Havalimanı-Zincirlikuyu Metrosu, Altunizade-SAW Metrosu ile birleşmesini kastediyor olmalı. SAW-YHL-HALKALI METROSU elde edilmiş oluyor. Buna ek yapılması halinde SAW-YHL-ATATÜRK HL aksı ortaya çıkıyor. Demek ki Halkalı-Sefaköy-Havalimanı aksında bir metro düşüncesi şekilleneceği için çalıştaydaki haritadan çıkarılmış. Sefaköy-Halkalı Hattı Gar'dan geçmiyordu, Meydan'dan geçiyordu.

M1'in Havalimanı'ndan Sefaköy'e yada Yeşilköy'e uzatılması gibi fikirleri yıllarca yazmıştık. M1 uzamayacak belki ama Atatürk Havalimanı'na 2. metro hattı gelecek olabilir. Sistemin mutlaka Yeşilköy veya Ataköy Marmaray İstasyonu ile bütünleşik olmasını öneririm. Yani;

Ataköy-Atatürk HL-Sefaköy-Halkalı Gar

veya

Yeşilköy-Atatürk HL-Sefaköy-Halkalı Gar

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

METRO 2020-2024 PLANLARI

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Oca Pzt, 2020 15:56

İBB 2020-2024 Stratejik Planı yayınlandı.

https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/1 ... K-PLAN.PDF

Sayfa 10'da Sürdürülebilir Hareketlilik Kapsamında Kentsel Ulaşımı Geliştirmek başlığında Raylı Sistemin Ağını ve Toplu Ulaşım İçindeki Payını Artırmak olarak yer alıyor.

Sayfa 103'te Raylı Sistem Başkanlığı'nın hedefleri var. Tablo aşağıda. 2020'de 2.2 km uzunluğunda bir hat ihale edilecekmiş. Sanırım M7 Esenyurt-Beylikdüzü uzatması olsa gerek. Ya da Hacıosman-Sarıyer, Eyüp-Bayrampaşa olabilir mi? İhale edilecek km bilgileri şöyle:

2021: 24.2
2022: 30,4
2023: 35,8
2024: 40,8

2021'de ihaleye çıkacak 24.2 km hat için, tahminim Yenikapı-Beylikdüzü Hattı olabilir. Ama metraj farklı çıkıyor. Resmi web sitesindeki bilgilere göre, Yenikapı-Sefaköy 14.2 km, Sefaköy-Beylikdüzü ise 18 km, toplamda 32 km ediyor. İncirli-Beylikdüzü diye düşünsek 24 km olur. Şifreleri çözmek gibi. Etik Hacker :) Bu arada 5 yıldaki metro yatırımı 36 trilyon belirlenmiş.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR

2022'de ihaleye çıkılması hedeflenen 30,4 km hangi hatlar acaba? Linke bakarsak bazı tahminlerde bulunabiliriz. Aday:

İncirli-Söğütlüçeşme: 31 km (bakanlık bırakabilir ?)

2023'te 35.8 km ihale denmiş. Aday:

Vezneciler-Fenertepe: 24 km
SAW-Kurtköy: 6 km
Sultanbeyli-Kurtköy: 5 km

2024'te 40 km denmiş, adaylar:

İMES-Hastane: 9 km
İstinye-Kağıthane: 13 km
Yenibosna-Tekstilkent
Taksim-Okmeydanı
SAW-TOSB
Söğütlüçeşme-Bostancı
Üsküdar-Harem



Resim

Mevcut raylı sistem uzunluğu, 153 km olarak belirlenmiş. (Marmaray hariç). 2020'de 180 km'ye ulaşacak. Yıllara göre gelişim şöyle:

2021: 203 km
2022: 259 km
2023: 296 km
2024: 300 km

Not: Tahminlerimi 6 aydır Ekrem Bey'in yaptığı açıklamalar, bültenlerden elde ettiğim bilgiler, Pelin hanımın sunum dosyaları, ulaşım çalıştayındaki harita gibi bir çok belgenin harmonize edilip sonuçlandırma ile yaptım. Kesinlik değeri yoktur. Kişisel çalışmamdır. Hataya ve eleştiriye açıktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzt, 2020 19:13

sabret bir kaç güne açıklanır herhalde :)

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 07 Oca Sal, 2020 08:14

Bekliyoruz bakalım, 2020 bütçesi de yayınlanmadı daha. Sen bir şeyler biliyorsundur. Çalıştaya katıldın mı?

https://www.ibb.istanbul/SitePage/Index/108

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Sal, 2020 08:22

Hector Troas yazdı:
07 Oca Sal, 2020 08:14
Bekliyoruz bakalım, 2020 bütçesi de yayınlanmadı daha. Sen bir şeyler biliyorsundur. Çalıştaya katıldın mı?

https://www.ibb.istanbul/SitePage/Index/108
yok çalıştaya katılamadım, bu yukarıda yazdıkların hakkında bir şeyler biliyorum ama her bilinen şey her yerde söylenmez

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

140 KM HAT HANGİLERİ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 07 Oca Sal, 2020 09:14

Ama aşağı yukarı hatlar böyle sanırım. Bir rota çizilmiş. Bu dönem 140 km ihale olacak denmiş tabloda. ve hangi yıllarda ne kadar olacağı da hedef olarak konmuş. Bu km bilgilerine göre, beklediğim ihale ilanları aşağıdaki hatlar olabilir.

1-M7 Esenyurt-Beylikdüzü uzatması
2-M2 Hacıosman-Sarıyer uzatması
3-Üsküdar-Harem Tramvay
4-Kadıköy/Söğütlüçeşme-Bostancı
5-Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Hattı
6-Taksim-Okmeydanı Metro Hattı
7-Kartal Sahil-E5-Uğur Mumcu
8-Yenikapı-İncirli-Beylikdüzü Metrosu
9-Vezneciler-Fenertepe Metrosu

Hemen sonuç alınabilecek işlere girişileceğini tahmin ediyorum. bazı hatlar 2025-2030 döneminde tamamlanabilir. Ekrem Bey, 5+5 yıllık yol haritamızı açıklayacağız dedi. Demek ki 2030 ve 2040 odaklı hedefler var.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İHALEYE ÇIKACAK 2.2 KM HAT ÜSKÜDAR-HAREM ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 07 Oca Sal, 2020 17:37

2020-2024 Stratejik Plan'dan sonra 2020 Performans Programı da yayınlanmış. 1-2 güne bütçe yatırım programının da yayınlanması sözkonusu olabilir.

https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/1 ... ogrami.pdf

Resim

Sayfa 41'de raylı sistemlerle ilgili hedefler konulmuş. Performans göstergesi olarak, 2.2 km ihale yapılacağı bilgisi burada da yer alıyor ama hat ismi yazmıyor. Faaliyetler kısmında bakım, onarım, proje vs. gibi işler için toplam 3.405. 429.000 TL kaynak ihtiyacı belirtilmiş. Tablonun altında biraz daha detay var.

Resim

Projelendirme çalışması yapılacak hatlarda, Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme (Büyük Boğaz Hattı), T1 Yeraltına Alma ve Kadıköy-Sultanbeyli Hattı yazılmış. Bunlar projesi bitse de yapımı zaman alacak işler. Benim merakım 2.2 km hangi hat? Şıklar:

a-Üsküdar-Harem
b-M7 Esenyurt Belediye-Beylikdüzü
c-Eyüp-Bayrampaşa
d-Taksim-Okmeydanı
e-M2 Hacıosman-Sarıyer

Hat metrajına bakınca bu 2.2 km hat olsa olsa Üsküdar-Harem Tramvayı olur. Mapste ölçünce 2.2 km geliyor. Ekrem Bey, 29 Ekim kutlamalarını Üsküdar-Harem sahilden, Kız Kulesi'ne karşı programlamıştı. TV'de bu bölgeye özel önem verdiğini ve "trafiğe kapalı raylı sistem" yapılacağını söylemişti. 2020'de ihaleye çıkacak 2.2 km hat büyük bir olasılıkla burası olabilir. Çok fazla maliyetli bir iş değil. Ankara'dan yatırım onayı almasına da gerek yok. Kadıköy-Moda ve Beyoğlu İstiklal'e kardeş geliyor.

2021:

Peki, stratejik planda yer alan 2021 hedefindeki 24. 4 km ihaleye çıkacak hat veya hatlar hangisi olabilir? Tek bir hattın toplam uzunluğu mu? Yoksa bir kaç hattın toplam uzunluğu mu? Tek bir hat olarak bakarsak, İNCİRLİ-BEYLİKDÜZÜ METROSU oluyor. Demek ki Yenikapı-İncirli Metrosu'nun bakanlıkça yapılmasını beklerken, M3 İncirli aktarmasıyla Bakırköy'e gidebilmeyi sağlamak istiyorlar. Belki de Zeytinburnu'na bu kadar yüklenmeyelim demiş olabilirler. T1 yeraltı işi var, şantiye olacak heryer. Kaldırmayabilir.

2022'deki 30,4 km hat için tahminleri sonra yapalım.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 07 Oca Sal, 2020 21:02

Kadıköy - Sultanbeyli dediği Altunizade - Sabiha Gökçen olmalı, ben batı tarafının ikiye ayrılacağını düşünüyorum Altunizade ve Kadıköy ya da Söğütlüçeşme olarak.

Harem tramvayının Moda ve İstiklâl'e de Kabataş - Bağcılar hattına da kardeş olacağını sanmıyorum, kapasite olarak ikisinin arası bir şey bekliyorum.

Taksim - Okmeydanı'nın projesi yoktur muhtemelen aslında Harem tramvayının da projesi olmayabilir, orada projesi olan tek hat M2'nin uzatması bildiğim kadarıyla.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ÜSKÜDAR-HAREM TRAMVAY PROJESİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 08 Oca Çrş, 2020 08:47

Bütçe açıklansa bir fikrimiz olabilirdi. Üsküdar-Harem Tramvayı çok eskiden beri konuşulan bir hat idi. Hatta Harem'den Haydarpaşa'ya doğru uzatılıp Kadıköy'e gitmesi bile düşünülmüştü. Ama gar geçişinden dolayı o bölüm çıkarıldı sanırım. Projeleri hazır mı değil mi bakmak lazım.

M2 Çayırbaşı uzatmasının projeleri hazır olabilir belki ama onu da Sarıyer'e kadar uzatma kararı alınmış. Yani 2.2 km'den fazladır sanırım. Web sitesinde 2.7 km Çayırbaşı'na kadar yazıyor. Çayırbaşı-Sarıyer arası ile birlikte 4 km'yi geçebilir. O bölümde bir revizyon gerekebilir.

http://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Hom ... Lang=tr-TR
Off Topic
Hacıosman - Çayırbaşı Metro Hattı 2,70 km 4 dk
Anladığım kadarıyla, 2020'de Beylikdüzü Metrosu'nun revizyonları bitirilip, 2021'de ihale aşamasına gelecek. Km bilgilerinden öyle görünüyor. 2022'de de 30,4 km ihale edilecek yazılmış. İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu, bu metraja uyuyor gibi ama bakanlık yapacaktı. Projeleri AYGM hazırlatmıştı. Bütçe sıkıntısından dolayı İBB'ye devredebilir mi?

Vezneciler-Sultangazi Metrosu da var. 23.7 km. Ama metraj tutmuyor. Belki üzerine 6-7 km daha hat eklenip, total mi yazdılar? O zaman Sultanbeyli-Kurtköy ve Kurtköy-SAW bölümleri gündeme gelebilir. Altunizade-SAW Metrosu'nun bazı bölümlerini İBB yapacaktı sanırım. Kadıköy-Sultanbeyli yazıyorlar ama Söğütlüçeşme-Altunizade bölümü diğer projenin parçası olabilir. Karışık. Altunizade-SAW 27,3 km yazıyor. Diğer bir olasılık da Söğütlüçeşme-Bostancı Hattı olabilir. Bir ara imza toplanmış. Kadıköylüler çok talep ediyorlar.

2023:

35,8 km hat ihalesi yapılacak yazmışlar. Hangileri olabilir? Bu 3 senede projesi hazırlanıp, ihale aşamasına getirilebilecek bazı hatlar olabilir. Ya da zaten hazırdır.

1-Maltepe-Samandıra
2-SAW-TOSB-GOSB
3-İMES-Hastane
4-Ambarlı-Hadımköy
5-Eyüp-Bayrampaşa Tramvay Hattı
6-Taksim-Okmeydanı Metro Hattı
7-Kartal Sahil-E5-Uğur Mumcu
8-Yenibosna-Tesktilkent
9-Altunizade-Kavacık
10-İstinye-Kağıthane
11-Halkalı-Bostancı

2024: 40.8 KM İHALE ?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Çrş, 2020 09:21

Yav Mehmet amma kastın ha, Üsküdar-Harem tramvayı, öğrendin rahatladın mı? :) bana göre bu hali ile haddinden fazla da gereksiz bir proje, Esenler Menderes tramvayı kadar gereksiz

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 08 Oca Çrş, 2020 09:29

N'apalım şef, merakımızı gidermiyorsun ki. Ama bak teyid etmişsin. Ama en çok Beylikdüzü Metrosu'nu merak ediyorum. Kanal geçişi projeleri tamamlandı mı? Küçükçekmece İstasyonu iptal mi?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön