ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Pzr, 2011 13:34

DLH sitesinde ilk kez bu hatta yer verilmiş.

25.10.2010 tarih ve 2010/1115 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde;
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait:

1)2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı

2)2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı

3)1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı

Projelerinin Bakanlığımıza devrine yönelik çalışmalar sürdürülmektedir.

www.dlh.gov.tr

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18077
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Pzt, 2011 11:43

Enteresan daha önceki bilgilerde hep Başakşehir-Kirazlı' nın da devredileceği vard, bu verdiğin bilgide ise sadece o hattın ikinci etabı söz konusu. Ayrıca bu başlığa konu olan İncirli-Beylikdüzü ile ilgili de ses yoktu, hatta sanırım yine senin verdiğin bilgilerde Bakanlık Marmaray' ı Beylikdüzü civarına uzatmayı teklif ediyordu, yine gözüme çarpan bir değişiklikte Otogar-Kirazlı hattının yani yapılan kısmın haricinde ikinci etap olan Halkalı' nında İkitelli ibaresi ile yer alması??? Bu durumda bakanlığa devir başlığında biraz tartışmak lazım :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Haz Sal, 2011 17:36

Enteresan daha önceki bilgilerde hep Başakşehir-Kirazlı' nın da devredileceği vard, bu verdiğin bilgide ise sadece o hattın ikinci etabı söz konusu.
3 nolu hat başakşehirin mevcut hattı. o da var yani.
3)1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı
En son Mehmet Kasım tarafından 14 Haz Sal, 2011 17:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18077
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Sal, 2011 17:40

Tamam ben oradaki İkitelli acaba İkitelli üzerinden Halkalı yımı kast ediyor gibi düşününce yanıldım, Başakşehir kısmını kast ediyorsa doğrudur, ama yine de İncirli-Beylikdüzü en azından bana sürpriz oldu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Cmt, 2011 22:07

incirli beylikdüzü bakanlığa devredilecek. başbakan akdıköyde test yapınca takdir ettiğim bir basın mensubu. metrobüs kaldırmıyor metro ne zaman diye sordu. başbakanda seçimden sonra adım atacağız dedi. ansıl bir adım bekleyip göreceğiz.

şöyle bir dosya buldum:

MENEKŞE-BEYLİKDÜZÜ RAYLI SİSTEM

bu tcdd menekşe istasyonundan sonra bir uzatma olacak gibi.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18077
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cmt, 2011 23:49

Bu çok eski bir döküman Mehmet pek güvenilir değil, daha doğrusu altından çok su aktı ya da köprünün :) değişmiştir bunlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Çrş, 2011 16:12

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... amaray.jpg

m7 hattı. 2013'de başlayacakmış

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18077
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 01:12

Mehmetin söylemek istediğini biraz açayım, bahse konu olan hat bu başlıkta irdelediğimiz İncirli-Beylikdüzü projesi, yayınladığı tablodaki datalara göre 2013 yılında inşaatına başlanması planlanıyor, fakat UBAK tarafından yapılacağı da belirtiliyor, dolayısı ile bu başlangıç tarihi UBAK' ın o yıl için ayıracağı bütçe ile alakalı bir durum, öne geleceğini sanmam ama ileri gidebilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 01:21

evet öne alınacağını söylemek zor. daha da gider. maliyetli bir proje

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 May Prş, 2012 22:23

Ulaştırma Bakanı İstanbul için değer verdiği projeleri açıklarken ilginç bir biçimde Bakanlığa devredildiğini bildiğimiz İncirli-Beylikdüzü vb. metro projelerinden bahsetmemiş. Sadece Marmaray konusunda beyanda bulunmalarını toplu taşıma adına üzücü buldum.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, İstanbul için 7 projeleri olduğunu belirterek, 32 milyar dolarlık yatırım yapacaklarını söyledi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir otoyolu kapsamında inşa edilecek İzmit Körfez geçişi Asma Köprüsü’nün rüzgâr testleri için bulunduğu İtalya’nın Milano kentinde bakanlığının yürüttüğü projeler ve güncel konularda önemli açıklamalar yaptı. Bakan Yıldırım, İstanbul için önemli projeleri olduğunu belirterek, “İstanbul için süren 7 büyük projemiz var. Avrasya geçişi, Marmaray, Ankara-İstanbul Hızlı Treni, 3. Boğaz Köprüsü, 3. havalimanı, İzmir-İstanbul otoyolu ve Kanal İstanbul. Toplam yatırım 32 milyar dolar. Bunun 10 milyar dolarını öz kaynaklardan, kalanını yap-işlet-devret ile yapacağız. 3. boğaz köprüsü ile İzmit Körfez Geçişi’ni önümüzdeki 3 yıl içinde aynı anda bitirmeyi planlıyoruz. Yani 2015’te iki köprümüz daha olacak” dedi.

İstanbul’a 3. Havalimanı
İstanbul’a 3. Havalimanını da yapacaklarını belirten Bakan Yıldırım, “İstanbul’a 3. havalimanı için hazırlıklar son aşamaya geldi. Yerini belirledik. 150 milyon yolcu kapasiteli olacak. 5 pisti ile aynı anda iniş ve kalkışa uygun olacak. İlk bölümünü 3 yıl içinde bitireceğiz. Terminal pistlerin arasında olacak. İkinci bölümünü hizmete girdikten sonra bitireceğiz” şeklinde konuştu.
http://www.istanbulajansi.com/2/1/15/85 ... roje!.html
İstanbul Ajansı Haber Merkezi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18077
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Prş, 2012 22:35

Bence haksız değil, sonuçta onun bakanlığına ait bir proje değil. Projesi yapılmış bir iş, sadece finansmanı sağlayacakları için en fazla ihaleyide onlar yapacaklar, bitişten sonra her şeyi ile belediyeye devredecek verdiği paranın geri alınmasına başlanacak, burada Bakanlığın fonksiyonu kredi sağlamaktan başka bir şey değil.

Bu hat dışında, Kirazlı-Bakırköy de devredilmişti sanırım, şimdi hatırlamıyorum o konuda en son neler olmuştu. Kabataş-Mahmutbey ve Yenikapı-İncirli yi de katmak istiyorlardı, ama son ifadelerde UBAK'a devri ya da YİD modeli denir oldu, bir belirsizlik vardı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5558
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Haz Cum, 2012 11:29

Berlin’de iki havalimanını kapatıp, tek bir büyüğünü yapıyorlar, bizde hava kirliliği, ses kirliliği, ulaşım karmaşası. Olur mu öyle şey yahu? Üç havalimanı? Tek bir tane olmalı, o da ciddî şekilde büyük, kent içinde kent gibi. Frankfurt havalimanı meselâ bir dünya havalimanı. Hong Kong, Tokyo, New York … ders var, gir, gör.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön