ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 14 Mar Cmt, 2015 19:42

Hocam yakınından demişsin ama arada 2 km'ye yakın var o da yokuşlu. Kocamustafapaşa için konuşuyorum. Tren kalkmamış olsa bana göre de bekleyebilir. Ama tren de kalktı zaten. Sakın yanlış anlaşılmasın Beylikdüzü metrosu da bu şehirdeki en öncelikli hatlardan biri. Ama zaten bu Yenikapı İncirli metrosu uzun yıllar boyunca yapılacak son metro olacak Suriçi bölgesine yapılacak olan o da beklemesin :cry:

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 14 Mar Cmt, 2015 19:57

Bu hattın istasyonları da şöyle olacak:

Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı-Zeytinburnu-Osmaniye-İncirli-Sera-Kocasinan-Zafer-Çobançeşme-Sefaköy-Cennet Mahallesi

Yenikapı'da yeni bir istasyon inşa edilmeyecek. Hacıosman'dan gelen metronun (M2) hemen yanındaki perondan kalkacak.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 14 Mar Cmt, 2015 20:09

Ben İncirli bölgesi için yazmıştım. Yenikapı-Havalimanı hattının Bakırköy durağı İncirli'ye yürüme mesafesinde... Bir başka konu var kafamı karıştıran; bilindiği üzere Çılgın Proje Küçükçekmece Gölü güzergahından geçiyor. Kanal İstanbul tamamlanmadan, bu metro hattı nasıl yapılacak? Haliç Köprüsü gibi birşeyler yapılması gerekmez mi? Bunun için de öncelikle Kanal İstanbul'un yapılması gerekiyor bence. İBB'ye göre metro, Kanal İST'ten önce yapılacak. Bu durumda Kanal İST yapımı sırasında metro hizmet vermeyecek.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 14 Mar Cmt, 2015 21:31

Normalde zaten İncirli'ye değil Topkapı'ya uzayacaktı. Yenikapı - Cerrahpaşa - Şehremini - Topkapı şeklinde sonradan karar değişti bu hale geldi. İncirli zaten metro manyağı haline gelecek M1 M2 M3 M8 tahmini ismi M10 -önemli bir hat olduğu için 10 numarayı buna verdim- olan İncirli Söğütlüçeşme

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Cmt, 2015 22:28

Verdiğiniz bilgiler sağlıklı değil arkadaşlar, şu an çok yorgunum bir ara alıntılarla yazayım toparlayalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2015 12:56

Öncelikle bizde de başlığın adı hala İncirli-Beylikdüzü ama böyle bir hat yok, ortadaki söyleme göre hat artık M2 nin devamı yani Yenikapı-Beylikdüzü. Zaten uzatmanın ilk etabının Sefaköy yapılması da bu yüzden. İşletme de de Hacıosman-Beylikdüzü, Yenikapı-Beylikdüzü alternatifli olabilir o ileride netleşecektir ama bugünkü bakış açısında bu hat M2 nin devamı gibi görünüyor.

Halbuki M2 nin devamı olmasından sa Boğaz Geçişi projesine entegre edilebilirdi, böylece tam olarak metrobüsün yoğunluğunu alacak bir hat inşa edilmiş olurdu, bakalım köprü altından başka ne sular akacak.

Birinci düzeltmemiz buydu. İkinci konu Topkapı ile ilgili konuşulanlar çoooook uzun yıllar önceydi arkadaşlar o iş projeye dökülmüş bir şey değildi, harita üzerinde çizilmiş bir şeydi, olmalı mıydı? Bugün T1 in durumuna bakarsak olsa çok faydalıydı olmadı o yüzden unutun gitsin.

Gökhan endişelerinde haklısın, kanal İstanbul ne olacak? Bu konuda çok fazla bir şey yazamam ama zaten hattın birinci etabının Sefaköy' e kadar verilme nedeni bu diyeyim sadece. Sonrasında zaten senin de söylediğin gibi bir köprü geçişi olması gerekiyor, bu nasıl inşa edilir nerede olur zamanla görürüz.

Uğur K.M.Paşa konusunda haklısın, bunu bizde daha önce dile getirdik, hatta off the record TCDD nin bu hatta banliyö işletme niyetinin devam ettiğini yazdığımı hatırlıyorum, son olarakta İBB İETT bu hat üzerinde tramvay işletme istediğini TCDD ye bildirmiş, TCDD de anahat trenlerimin geçişine izin verecek proje yapıp getirirseniz sıcak bakıyorum demiş, bunu da ilgili başlıkta yazmıştım. Bana göre K.M.Paşa bölgesi T1 den bile faydalanamamaktadır, sırf bu yüzden 35 kodlu 100 tane otobüs o güzelim semtin canına okuyor.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 18 Mar Çrş, 2015 14:29

TCDD hattı daha düne kadar gözden çıkarmıştı baktı yenileyen var tren de geçsin diye buyuruyor. Tabii canıma minnet Sirkeci Garı gar olarak kalacak.

Esat Abi bence hepimiz yanlış anladık olayı bakan bey aktarmasız kelimesini kullandığı için çünkü resmi gazetede herhangi bir revizeden ve birleşmeden bahsedilmiyor. Varsa da ben görememişsem özür dilerim. Ama birkaç kez kontrol ettim göremedim.

Kocamustafapaşa otobüsleri ise içler acısı kalktıktan sonraki ilk durağa binilmez halde gidiyor. Umarım bu Metro inşaatı çabuk tamamlanır bu zulüm artık biter

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2015 14:37

Bakan nerede ne söyledi onu kaçırdım, benim söylediğim Resmi Gazete de yoktu zaten, başka bir yerden duyduğumu aktardım. Şu anda da kafam çok dolu arayıp bulamıyorum.

Dediğim gibi projenin İncirli kısmı hatta İncirli' de ki aktarma kaktarma bölgesi bizim için hala muğlak, eskiden yapılmış bir takım çizimler var, ortak istasyon kullandırmalar falan filan ama değil 5 yılda bir yılda bir karar değişiyor projelerde, Ulaşım Ana Planı ne işe yarar anlayamıyorum.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 18 Mar Çrş, 2015 14:51

"7 kilometre ve 5 istasyondan oluşan söz konusu proje, Hacıosman-Taksim-Yenikapı metro hattının İncirli'ye uzatılma projesidir. Yenikapı transfer merkezinde Marmaray ve Yenikapı- Havalimanı raylı sistem hatlarıyla, İncirli transfer merkezinde ise Bakırköy-Başakşehir, Bakırköy-Beylikdüzü ve İdo-Kirazlı raylı sistem hatlarıyla entegre olacak. İncirli-Sefaköy hattıyla kesintisiz bağlanarak Hacıosman-Beylükdüzü arasında aktarmasız bağlantı sağlanacak."
http://www.aa.com.tr/tr/haberler/467329 ... i-ustlendi

İşte bu açıklama kafaları karıştırdı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2015 14:59

"7 kilometre ve 5 istasyondan oluşan söz konusu proje, Hacıosman-Taksim-Yenikapı metro hattının İncirli'ye uzatılma projesidir. Yenikapı transfer merkezinde Marmaray ve Yenikapı- Havalimanı raylı sistem hatlarıyla, İncirli transfer merkezinde ise Bakırköy-Başakşehir, Bakırköy-Beylikdüzü ve İdo-Kirazlı raylı sistem hatlarıyla entegre olacak. İncirli-Sefaköy hattıyla kesintisiz bağlanarak Hacıosman-Beylükdüzü arasında aktarmasız bağlantı sağlanacak."
Tamam, benim söylediğimi söylüyor işte. :) Tabi bu metinleri kim düzenleyip okunsun diye bilgi notu olarak veriyorsa ona kızmak lazım. Önce Yenikapı-İncirli hattını yapacağız, bu da Bakırköy-Beylikdüzü ile entegre olacak deyip te hemen ardındaki cümlede aynı hattın kesimi olan Bakırköy-Sefaköy ü İncirli-Sefaköy diye yazarlarsa kafa karışır. İyi ki Bakan ya da Belediye Başkanı değilim, vallahi yatıp kalkıp dua etsinler, devlet görevlisinin resmi beyanatını yazan arkadaşlar çok çekerlerdi.

Yani Bakırköy-Beylikdüzü KAPSAR İncirli-Sefaköy

Sonrasında ne demiş Hacıosman-Beylikdüzü arasında aktarmasız bağlantı, yani direkt işletme, yani bir önceki mesajımda dediğim gibi, bak bende doğru anlamışım, sevindim kendi adıma :)

Gerçi ben ihale yapılıp son kararlar açıklanana kadar başlığın ismini değiştirmeyeceğim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cum, 2015 22:48

Kanal istanbul projesi bu hattin Sefakoy-Beylikduzu kesimini oteleyecek gibi, UITP konferansinda yapilan sunumlardan bunu anladim, daha dogrusu kanalin kesin projesi metro koprusunun konum ve pozisyonunu belirleyici olacak sanirim.

Ayrica kendi basina bir hat degil M2 nin devami olacak sekilde, hayirlisi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 27 Mar Cum, 2015 23:36

M2'nin devamı olması kesinleşti mi?

Sizce böyle uzun bir metro işletmesi sağlıklı mıdır?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön