ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 17:29

Rüyalarını uyurken görsen :) Willst Du mit mir wollen? ;) Olamaz, olabilemez, bu cesareti kimse gösteremez, kaldı ki bunun adı cesarette olmaz, %50 kaçak yolcu, hergün dövülen kontrol görevlileri haberleri okumak istemiyorum, resmi elbiseli görevlileri istasyon içerisinde bıçaklayanları dahi gördük, resmi elbiseli görevlileri döven resmi elbiselileri dahi gördük :) onun için bu sistem iyi kardeş, al biletini jetonunu gir turnikeye, ha aktarma sistemleri geliştirilir değiştirilir bir şeyler olur bilemem, bu büyüklükte hiçbir kentte dediğin gibi bir sistem olduğunu sanmıyorum, Berlin i bilemem beni çokta ilgilendirmiyor, ha NewYork iyi örnek demişsin ya, amerüka görmüş kovboy şapkalı birileri anlatmıştı bir zamanlar orada turnikeler adam boyunda imiş, :) gişeciler kurşun geçirmez cam arkasında falan yani New York olmayalım ya mümkünse.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Oca Cum, 2011 19:48

hattın incirli gibi orta yerde şak diye eksilmesi bana enteresan geliyor. bakırköy meydana uzamayacak. aksaray hattına bağlandığında güdük m1 biraz işlevsel olur diye düşünüyorum. m1'in potansiyeli günlük 250 bin yolcumudur? koca şehrin göbeğine inen bir emtro ama tramvay kadar yolcu taşıyor. daha da artmalı. yenibosna keşmekeşinden kurtulmak iyi olur bence. k,.çekmece veya avcılar artık şehir içi sayılıyor. merkez sayılıyor. ama beylikdüzü hattının lrt olması konusunda pek emin değilim. en az 6'lı set çalışacağını ve bu yönüyle m1'den ayrılacağını düşünüyorum.

yenikapıya uzaması incirli'den olmuyor. m2 incirliye gelince m1'in güneyinde kalıyor. aslında carefour'un orda bir yerde birleşip m2'nin bir parçası olsa idi daha iyi olurdu.

yenikapı'da yht istasyonu iptal edilmiş. o yüzden m2 bakırköy meydana gelecekmiş. yht gar bakırköyde olacakmış. beylikdüzü meydana inmiyor ama. gerçi k.çekmeceye uğruyor ama çekmece de yht durur mu bilmemem.

bir fikir daha var kafamda. acaba bu hattı bakanlık aldığında marmarayla birlikte ele alabilir mi?

Mehmet Ali
Mesajlar: 2
Kayıt: 07 Oca Cum, 2011 20:25

Mesaj gönderen Mehmet Ali » 07 Oca Cum, 2011 20:31

Hakan yazdı:Esat bilmiyorum en son tarafa ne zaman gittin ama ben şöyle söyleyeyim, bu İncirli-Avcılar-Beylikdüzü LRT'sini eğer Silivri'ye uzatırlarsa ve bu hakikaten İstanbul'da ilk yapılacak 3 hattan biri olacaksa. Ben hiç bir şey bilmiyorum, evdeki 2 lisans diplomamı da yırtmaya hazırım, 25 yıllık İstanbul'luluğuma da hasta olduğum bir zamanda tükürmeye hazırım.

Kardeşim Silivri'ye metro mu olur yahu? Emlak uzmanları Silivri İstanbul'dan ayrı il olacak diyor, Silivri'de kendi şehir içi ulaşımını yapsın. Silivri İstanbul'a bağlı bir ilçedir, ama metropolitan anlamda İstanbul'un bir parçası değildir, 5 sene önce Büyükçekmece'de değildi. Deprem olmasaydı Avcılar'da batısı yoktu bile... He arası şehirleşmez mi, şehirleşir de (ablamın çocuğu olurda kavak ağacına çıkıp düşürde kolunu kırarda ben üzülmez miyim?)kusura bakmasınlar, Silivri'den önce metronun yapılabileceği en az 10 güzergah şimdi yazabilirim...
Bahsedilen hat bir önceki belediye seçimlerinde konu olmuştu ve 2023 te tamamlanacak ray hatları arasında gösterilmişti. Hatta yanlış hatırlamıyorsam sahilden (B.Çekmece-Mimarsinan-Güzelce-Kumburgaz-Kamiloba/Celaliye - Selimpaşa) değil kuzeyden yani TEM (E-6) yolu üzerinden gidiceğini falan belirtmişti. Hatırladığım kadarıyla bayağı bir örümcek ağı gibiydi harita

Mehmet Ali
Mesajlar: 2
Kayıt: 07 Oca Cum, 2011 20:25

Mesaj gönderen Mehmet Ali » 07 Oca Cum, 2011 20:44

Hakan yazdı:Nüfusun artmaması halinde, yani kastettiğim alan Büyükçekmece-Silivri aksı. Bölgeye bir metro yapmak israftır. Öyle ki bunu Amerikalısı Almanı da yapmışsa onların ki de israftır. 10 dakika arayla çalıştırılan otobüsler neyimize yetmiyor. Yolda trafik yok birşey yok.

Raylı sistemlere bende ilgi duyuyorum ama heryere demiryolu diyecek kadar değil. İstanbul'un metropolitan anlamda her noktasına raylı sistem bugün ulaşmış bile olsa Silivri'ye metroya karşıyım, o parayla en eskiden başlayarak okulları yıkıp yeniden yapsınlar. Şaka rakamlardan bahsetmiyoruz 60 km uzunluğundaki o metronun maliyeti nereden baksan 6 katrilyon...
Fatih'te yaşıyor olabilirim. Ama yazın oluşan yoğunluğu çekenlerden biriyim. Bunun dışında Silivri Kiptaş ve TOKİ tarafından yeni konut bölgesi olarak tanımlandı. Ciddi derecede büyük konut projeleri inşaat ediyor. Bunun dışında çoğu üniversitenin (Kadir Has / İstanbul Aydın / Arel / İstanbul /Yıldız/İTÜ) kampüs inşaatları başladı veya arsa tanımlamaları yapıldı. Bunlar göz önüne alındığında o bölgenin olası ulaşım ihtiyaçlarının artışları düşünülürse bence doğru bir yatırım.

Saygılarımla

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cmt, 2011 15:37

bakanlık bu hattın maliyetinin 2.5 kafa olmasından dolayı oynıcam yerim dar diyromuş. param yok yapamam diyormuş. onun yerine size marmarayı beylikdüzü ne uzatayım diyormuş. menekşe-avcılar-beylikdüz bağlantısı. banliyö

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cmt, 2011 18:43

O zaman ben şöyle bir soru sorayım, malum metrobüs ihalesi yapıldı, bu metrobüs hattı oranın yolcusunu (metro yolcusunu karşılamaz biliyorum) 2016 ya kadar işini görür mü? Bence E-5 trafiği ile kıyaslar isek korkunç iş yapar ve gerçektende ağıza iyi bir bal çalar.

O zaman buradaki metro hattı işini 2016 sonrasına İBB de rahatlıkla bırakabilir, hemde metrobüs parasını kurtarmış olur, ayrıca zaten metro yapıldıktan sonra kapatılmak zorunda da değil, çok güzel bir alternatif olarak kalır orada, ama tabii 2016' da başlayan bir inşaat paranız olsa da 2020 yi bulur, bu da önümüzdeki 10 yıl buraya metro gitmemesi demek, bunun diğer tarafıda Bakanlığa okey desinler şimdiden başlasın banliyö inşaatına, yapsın abi banliyö, İBB de 5 sene içinde daha doğru, daha fizibil bir metro güzergahı çıkartsın 2020 de bölge canavar olsun, uymaz mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cmt, 2011 18:49

bence olur. banliyöyü menekşeden avcılara yönlendirelim diyorlarmış. yönlendirsinler. zaten bu harita da da öyle görünüyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Pzt, 2011 19:01

http://www.haber7.com/haber/20110530/Ka ... apildi.php

Haberdeki bir ifade bu hattı düşünmeme sebep oldu, ifade şu:
Bir gazetecinin ''Metrobüs beş yıl sonra yetersiz hale gelecek. Avrupa yakasına da metro yapılacak mı'' sorusunu yanıtlarken Erdoğan, bunların hepsinin peyderpey olacağını ifade ederek, Metrobüs'ün yapımının çok daha kısa sürede, çabuk ve ucuz maliyetle yapıldığını, şu anda bu işlevi büyük ölçüde gördüğünü anlattı.

Erdoğan, ''Bunlar geçiş dönemidir, geçiş tedbirleridir. Bahçelievler'de planlanan ve adım atılacak bir metro olayı söz konusu.
5 yıl sonra ifadesi daha önce dile getirilen bizimde tahmini olarak düşündüğümüz 2016 da metrobüsün yetersiz gelmesi ihtimalini doğruluyor, yanılmıyorsam bizzat İETT eski Genel Müdürü' de böyle bir beyanda bulunmuştu. Sayın Başbakan' ın burada Bahçelievler de planlanan ile kast ettiği hat Bakırköy-Beylikdüzü hattı olsa gerek diye düşünüyorum. Malum Bakanlık bu hattı devralmadı, devir aldıkları haricinde İBB nin giriştiği tek hatta Üsküdar-Çekmeköy, geriye kalanların pek çoğu henüz projesi devam eden işler, M3 ün ikinci etabı olan Halkalı bağlantısına dair hiçbir emare yok, Olimpiyatköy - Havalimanı bağlantısı ise sanırım projenin sürekli revizyonu nedeni ile hala proje aşamasında, elimizdeki tek ihaleye hazır hatta yine Beylikdüzü metrosu olsa gerek. Bu hat Bahçelievler ilçesinden geçiyor, tam olarak ilçenin göbeği diyemesekte büyük kesimine hitap edecektir. Fikri olan varmı?

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 31 May Sal, 2011 01:52

Şu anda Bahçelievler adındaki tramvay hattı ile entegre bir sistem olabilir mi acaba??

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 May Sal, 2011 14:41

Bahçelievler adında bir hat yok ama sanırım Bahçelievler istasyonu bulunan ve ilçenin kıyısından geçen :) M1 Aksaray-Havalimanı hattını kast ettin? Eğer bu ise evet doğru, bir önceki istasyon olan Bakırköy-İncirli istasyonu yapılan metro hatları ile birlikte ciddi bir değişime uğrayacak.

O bölgeden hali hazırda M1 Aksaray-Havalimanı hattı geçiyor, M5 Başakşehir-Kirazlı hattının ikinci etabı olan Kirazlı-Bakırköy hattınında bir istasyonu orada olacak, aynı zamanda yıllardır M2 hattının uzatması olarak planlanan ama bir türlü hayata geçemeyen Yenikapı-İncirli uzatması da biraz şekil değiştirdi ama yine burada onunda bir istasyonu olacak, son olarak İncirli-Beylikdüzü hattınında ilk istasyonu burada olacak.

Muğlak olan bazı şeyler var o konuda, mesela M2 ya da M1 ile Beylikdüzü hattının birleşip birleşmeyeceği gibi, M2 ile düşünülen Beylikdüzü hattı sanırım sistem olarak farklı bu bağlamda ben bir birleşme olacağını düşünmüyorum, eğer yeni hatta LRS olarak planlanır ve aynı gabaride inşa edilirse M1 ile belki bir dallanma olabilir ama dediğim gibi ben bunların resmiyette bir planı olduğunu görmedim, belki vardır ama görmediğim için inanmıyorum, makamların resmi olmayan beyanları ya da hayal gücünün eseri olan iddiaları da ciddiye almıyorum. Öneri olarak tartışılabilir ve tabii ki teknik olarak yapılabilir buna artık bir şey demiyorum ama ortada henüz netleşmiş bir ekleme, yapıştırma, iliştirme yok.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 08 Haz Çrş, 2011 19:47

Bu hattı Avcılar İDO iskelesi yakınından geçirselerdi daha iyi olmaz mıydı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Çrş, 2011 21:03

Bir zamanlar bende bu tip bir öneri dile getirmiştim diye hatırlıyorum, bana göre de metrobüsün Beylikdüzü' ne uzatılması sonrasında metro hattının tamamen paralel ya da hemen yanıbaşında olması gereksiz göründü, aslında bu öneri ile hem kendimin hemde bildiğimiz kadarı ile İBB nin metro yaklaşımının biraz dışına çıkıyoruz :) Yani anaarterde metrobüsü bırakarak ona yolcu taşıyacak bir metro hattı düşünmüş oluyoruz, hem teoride hem pratikte doğruluğu tartışılır.

Diğer taraftan bu kadar yatırımdan sonra metrobüs hattınında 5 yıl içinde hayatını kaybetmesi bana abes geliyor, madem fonksiyonunu kaybedecek neden bu yatırımı yapıyorsunuz? Demek ki kaybetsede ölmesine izin verilmeyecek sonucunu çıkartıyorum, bu durumda aynı yere bir metro inşaatı bana göre biraz anlamsızlaşıyor. Hattı bu durumdan kurtarmanın yoluda ya güneye yani Gökhan ın belirttiği İDO İskele civarına inmek ya da kuzeye kuzeydeki Siteler civarına doğru çıkmak her ikisininde farklı yöntemleri ve sonuçları olur.

Ben hatırladığım kadarı ile önceki önerimde İDO İskele ve Ambarlı istikametini önermiştim bitiş noktası olarakta Beylikdüzü sitelerinin içinden geçerek TÜYAP a ulaşan bir yapı olabilir mi diye sorgulamıştım, bana göre mantıklı görünen bu idi bugünkü konjuktürde aslında hazır UBAK Marmaray' ı bir kol açarak buraya da uzatayım demişken değerlendirilmelidir. Bu sayede kentin yeni-yoğun yerleşim alanlarının olduğu bu civarın iki ayrı bölgesine yani E-5 kuzeyi ve güneyine iki ayrı raylı sistem götürülmüş olabilir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön