ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Prş, 2010 11:49

Hakan kesinlikle haklısın ben sana katılıyorum ama İBB de tutturdu da tutturdu Silivriye metro, bana göre de çok saçma bir düşünce, bana da kalsa Avcılar' dan batısı ile ayrı bir il olabilir, ama öyle mücavir alanlar dahi büyükşehir sınırlarına katıldı biliyorsun. Silivri' de sahil şeridindeki binlerce binanın normalde yıkılması gerekiyor, yani bir taraftan yıkman gereken bir kent var, diğer taraftan oraya metro işte bu plansızlık ancak bizde olur zaten.

Silivri' ye banliyö gidebilir bir şey demiyorum, koy banliyöyü pik saatte 15 dk. gün içinde 30 dk. da bir çalıştırsan bile büyük hizmet olur, Başar' ın dediği gibi moda anlamı ile Metro yapalım diyorlar, geçenlerde Ahmet Bey Marmaray' a bile metro dememeliyiz diyerek gerekçelerini açıklamıştı mesela. Bence bu yapılacak 3. hat olsa bile Silivri ile hatta Büyükçekmece ile alakalı dahi bir çalışma kısa vadede olmayacaktır diye düşünüyorum. Olsa olsa İncirli-Beylikdüzü yapılır, ordan sonrası da 2. etap denir sonraya bırakılır. Öncesinde dediğin gibi kentin içinde yapılabilecek bunca hat varken 3. sıraya konulması abes olabilir, ama ben olaya İBB gözü ile bakıyorum. İBB kendisinin 10 yıl içinde başlamayacağı bir hattı üzerinden atıyor, bir sorun olursa da ben yapmadım UBAK yaptı der sıyrılır, kendisi de öz kaynakları ya da kredileri ile asıl cephesinden yani kent içinde yapacağı metrolardan parsayı toplamaya devam eder, bazen patron gibi düşünmek lazım arkadaşlar :) Siz haklısınız ama İBB de uyanık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Pzt, 2010 23:56

Hakan haberleri takip ediyorsundur, yok olmaz diyoruz ama İstanbul' daki 4 hattan birisi olarak burası zikrediliyor. Gerçi ben bu haberlere pek itibar etmedim çünkü sanırım haber siteleri de Başkanların demeçlerinden yola çıkarak bizim yaptığımız gibi çıkarımda bulundular ama bu Başkanların bu hatların yapılmasını istiyoruz dedikleri gerçeğini değiştirmiyor. Bu güzergahta bir metronun iş yapmayacağına inanmıyorum, öncelik konusunda sana katılıyorum ama acaba İBB hangi düşünce ile bu hattı öne sürdü, bana kalsa M3 ün Halkalı' ya bağlanması bile bundan daha elzem ya da artık hiç sözü edilmeyen Yenikapı-İncirli. Bakalım sanırım bir iki hafta içerisinde bu konuda kesin bilgiler Bakanlık ve Belediyeler tarafından açıklanacaktır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Eki Sal, 2010 17:46

Esat haberlerde adı geçiyor ama Bakırköy-Beylikdüzü olarak, Silivri'ye metro yapacak kadar paraları yoktur.

Üşenmedim ölçtüm, Silivri'den Hadımköy-Gürpınar Kavşağı (Tüyap'ın oradaki) E-5'den tam 35 kilometre.

Aynı kavşaktan yani Gürpınar girişinden İncirli kavşağı ise 23,5 km.

Bakırköy-Silivri diye bir metro hattı yapacaklarsa hatırlarına gelir belki diye yazayım mesafe tam tamına 60 km. Bunu okurlarsa zaten kesin vazgeçerler.

Madem elim değdi, biraz daha ölçeyim dedim Silivri-Meciyeköy 72,5 kilometre. Bir de muadili anadolu yakasına bakalım, 72,5 km nereye denk geliyor, Uzunçayır'dan 72,5 km Kocaeli'nin merkezi kabul edebileceğimiz İzmit'e(saat kulesinin olduğu yere) 14 km mesafedeki Körfez ilçesindeki bir mahalleye denk geliyor.

Abartmaya gerek yok, önümüzdeki 50 yıl için metro gereksinimleri Büyükçekmece gölünün doğusu ile sınırlıdır, zaten nüfusumuz da artık artma eğilimde bir düşüşe girdi. Malum 100 milyona da asla ulaşamayacakmışız, demek ki İstanbul nüfusu da bir yerde duracak. Madem duracak, Büyükçekmece'den batısı öyle kalsın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 17:57

Aynen, zaten haberlerde de Beylikdüzü' ne kadar diyor ki projede zaten oraya kadar, seçimden önce bir iki kere Başkan Silivri' ye gittiğinde dillendirmişti bunu Silivri' ye bile metro getireceğiz diye açıkçası zaten işin o kısmına başlıkta da soru işaretleri attım, gerçekçi değil, bana göre fizibil de değil. Ayrıca verdiğin kilometreler zaten olayı ortaya koymuş. Kent içi hiçbir noktada tek bir güzergahta 35 km miz yok iken, ekstradan böyle bir uzatma herhalde uzun süre düşünülmez. Her ne kadar kentin dağıtılması çok merkezli olması falan filan yaygaraları varsa ben o işler ne zaman olacak ona da akıl erdiremiyorum. Bugün gazetelerde çıkan bir haberde Başbakanlığın İstanbul' daki acil yıkılması gereken 24000 bina için talimat verdiği en kısa sürede düzenlemenin yapılacağı yazıyordu. Yapılacak ama bu insanlara nerede ev verilecek, kent nasıl düzenlenecek? Silivri' de bir yerleşim mi olacak, imkansız bu kadar insanın işi var, okulu var. Dolayısı ile herhalde Silivri her zaman bir sayfiye ilçesi olarak kalacak.

Eğer birileri illa Silivri' ye demiryolu ulaşımı gelsin dersede İBB ve TCDD el ele versinler İzmir örneğinde olduğu gibi bir banliyö hattı kurarak işletsinler diyerek kendi noktamı koyuyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 18:03

Nüfus düşse de merto gerek ;-) Çon daha pıtrak kentlerin iki üç misli bir ağa sahip olmaları beni giçik ediyor. Ama Silivri? Banliyö ... ama metro yaparlar da yani, sonra batı kopar gider, garip olur. Bakalım. Şu M2 İncirli'ye devam eder mi, onu merak ediyorum. Başka ne var, onu merak ediyorum. İnşallah kimse deli gibi Üsküdar metrosunu Beşiktaş'a bağlayalım demesin ... (eksik olan) derinlikten bihaber olur. Ama meselâ Marmaray dallanabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 18:11

Ben İstanbul' un nüfusu düşecek metroya gerek yok diye bir şey anlamadım, sadece metropolitan trafik planlaması anlamında olacaksa Büyükçekmece son olsun, ötesi taşra kalsın anladım ki bana göre de doğru olan budur, İstanbul nereye kadar büyüyecek. Silivri mi il olacak? Çorlu mu? Bir karar verilsin. Bence Çorlu ya da Çatalca il olsun ve bahsettiğim bu 3 bölge bu il altında toplansın sonra parası kadar iş yapsın. İstanbul şimdiden geleceği belirsiz yerlere metro yapayım diye düşünmesine anlam veremiyorum. Bir ara biri de İstanbul-İzmit metrosu demişti, şimdi Hakan' ın verdiği rakamlara bakıyorum da Silivriye metro diyen adam Marmaray' ı İzmit' e uzatıp ahanda İstanbul-İzmit metrosu bile der :)

M2 nin İncirli' ye devamı diye bir şeyden pek söz edilmiyor artık, İBB sitesinde datalar arasında olabilir ama projelendirildiği için olsa gerek, yapılması anlamında pek ses seda çıkmıyor, çıkmayacak gibi de. Halbuki bence küçük değişiklikler ile muhakkak yapılmalı derim. Üsküdar-Beşiktaş' a gelince, öyle bir düşünce uzun zamandır var ama bizim tartıştığımız Üsküdar-Taşdelen hattı ile alakalı olduğuna olacağına inanmıyorum, o başka bir proje sanırım. Marmaray bir banliyö hattı olarak işletilecekse ve oradaki trafik gerçekten kontrol altında tutulabilecekse, dallanıp budaklanması iyi bile olabilir, işte o zaman büyük bir banliyö şebekemiz var diyebiliriz herhalde.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Eki Sal, 2010 18:17

Nüfusun artmaması halinde, yani kastettiğim alan Büyükçekmece-Silivri aksı. Bölgeye bir metro yapmak israftır. Öyle ki bunu Amerikalısı Almanı da yapmışsa onların ki de israftır. 10 dakika arayla çalıştırılan otobüsler neyimize yetmiyor. Yolda trafik yok birşey yok.

Raylı sistemlere bende ilgi duyuyorum ama heryere demiryolu diyecek kadar değil. İstanbul'un metropolitan anlamda her noktasına raylı sistem bugün ulaşmış bile olsa Silivri'ye metroya karşıyım, o parayla en eskiden başlayarak okulları yıkıp yeniden yapsınlar. Şaka rakamlardan bahsetmiyoruz 60 km uzunluğundaki o metronun maliyeti nereden baksan 6 katrilyon...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 18:40

Hakan, haklısın, bir şey demiyorum ben. Silivri biraz garip bir nokta herhâlde. Ama genelde metro sistemimiz biraz çocuk. Ve nüfusla ilgili olmayan işte o.

Öte yandan, İstanbul Şile, Silivri, Çatalca, Samandıra içinde garip sınırsız bir cisim olmadı mı? Yani kent bir tarafta, etraf bir tarafta değıl de "büyükşehir" lâkabıyla? :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 18:52

Silivri' ye en son ne zaman gittin gibi bir soru sormuştu Hakan, en son 4-5 yıl kadar önce Büyükçekmece' ye gittim herhalde Silivri' ye E-5 üzerinden gitmeyeli bir 8 sene oldu Hakan, ne kadar değişmiştir? Benim gözümde hala Büyükçekmece' den sonrası sayfiye yeri :) belki aralar dolmuştur bilmiyorum. Ama dediğim gibi imar durumu bile muallakta olan yerleşim yerlerine yatırım yapmak zaten İstanbul' un en büyük yanlışı değilmiydi, hala yanlışta ısrar neden? Buna anlam veremiyorum, diğer taraftan dediğim gibi olsa olsa bir banliyö olur o da çok sık çalışmaz, sadece hafta sonları sık sefer yapabilir o da yazın :) Onun dışında belki de "metro" üzerine tartışmak bile anlamsız gibi.

Benim gözümde bir önceki mesajda belirttiğim gibi Silivri olsa olsa Çatalca ya da Çorlu ilinin bir ilçesi olabilir idari anlamda, İstanbul' un bu büyüme hevesini hiçbir zaman anlayamadım, başkanlık mücavir alanları Büyükşehir içine kattık hizmeti daha iyi götüreceğiz falan diye reklamını yaptı, sonra kar kış şehrin içinde dertleri çözdük gittik köy yollarını da temizledik, garip bir hizmet anlayışı bana göre.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 19:15

Benim son doğru dürüst gidişim şöyle 30 seneden fazla galiba :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Sal, 2010 19:23

Ne konuşuyoruz o zaman kardeşim :D hohooh, sen gittiğin yıllarda orası hakkaten köydü kaldı ki bizde Küçükçekmece' ye denize girmeye giderdik, orada denize girilebilen bir kumsal vardı ya tertemizdi, şimdi inanılmaz geliyor.

Neyse konuya dönelim Silivri ile ilgili dillendirilen iddialar ya da öngörüler bize göre ölü doğmuş bile değil, hattın geri kalan kısmı yani asıl kısmı olan İncirli-Beylikdüzü TÜYAP arası ise bence metrobüse çok yakın gitmemek şartı ile gerçekten elzem diye düşünüyorum, yani metrobüs kapasitesini aştı onun yerine ikame edelim gibi bir düşünce bana göre biraz hatalı duruyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eki Sal, 2010 21:57

Ben küçük kentleşmiş bir kasaba hatırlıyorum, apartmanlık yerler falan. Ve bugün İstanbul'a dahil falan sanmıştım cidden. Ama yine de tam banliyölük bir mesafe, yani metro yapacaksan, 60 kilometreliğini de yapm, buyur, ama o da, ne bileyim, Beykoz'dan kalkıp, Avcılar'a gitsin (var mı 60 km?). Veya Çekmeköy'den Çatalca'ya ;-) Halbuki o da yine banliyölük ...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön