ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Cum, 2009 14:04

Ankara metrosunun hali malum, yıllardır bitti bitecek uzadı uzayacak derken yılan hikayesi gibi bir şey oldu. Tabi bitmemesinin sebeplerini tam olarak bilemiyoruz ama para bunda önemli bir etken olsa gerek. Bakanlık tamda seçim üzeri birazda gaz verme amacı ile olsa gerek açıklama yapmış, eh bir şekilde bitirilsinde nasıl olduğu çok önemli değil, bizim için aslolan halka hizmettir.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara metrosunu kendilerinin tamamlayacağını açıkladı. Ankara metrosunu, Ulaştırma Bakanlığı'nın yapması için kanuni düzenlemeye yapılması gerekiyor. Bakanlığın başlattığı düzenleme ile Ulaştırma Bakanlığı'na 'şehir içi raylı sistem yapma' görevi verilecek. Metro inşaatının gerçekleşme oranıyla ilgili bilgi alan Ulaştırma Bakanlığı, metro hatlarının tamamlanması için gereken kaynağın büyüklüğünü de belirledi.

Bakan Yıldırım, metro çalışmalarında, Batıkent-Sincan, AŞTİ-Çayyolu, Kızılay-Çayyolu, Tandoğan-Keçiören hattında toplam 40 kilometrelik bir etabın inşaatının sürdüğünü ifade etti. "Bu hatlardan Batıkent-Sincan'da yüzde 71, AŞTİ-Çayyolu altyapısı yüzde 100 tamamlanmış." diyen Bakan, Kızılay-Çayyolu ikinci etapta yüzde 75, Tandoğan-Keçiören'de ise çalışmaların yüzde 45 seviyesine geldiğini belirtti. Metro inşaatının tamamlanması için 500 milyon dolar gerekiyor. Metro araçları, diğer elektromekanik ve sinyalizasyon için harcanacak miktarın da eklenmesi halinde metro için harcanacak para 1,2 milyar doları buluyor. Yıldırım, "Para miktarı ne olursa olsun eğer bunlarda İzmir örneğinde olduğu gibi, İstanbul örneğinde olduğu gibi yerel yönetimler işin içinden çıkamazsa, merkezî idare devreye girer." şeklinde konuştu.
Kaynak : Lojiport.com
En son Esat tarafından 14 Eki Prş, 2010 19:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 01:00

Ankara' dan bilgi akışımız olmadığı için inşaatlara ayrı bir başlığımız yok dolayısı ile inşaatlar ile ilgili haberleride buradan veriyoruz. Ankara Belediyesi ilginç bir aktiviteye imza atmış, metro inşaatlarını halka gezdiriyorlar, amacı her ne olursa olsun güzel bir çalışma, bunun bir benzerini Berlin' de gerçekleştiriyorlar, ama orada işletme saatleri dışında özel bir tren ile hat geziliyor ve bilgi alınıyor ve yanlış hatırlamıyorsam küçükte bir ücreti ve rezervasyonu var. :)

Bilgiler Ankara Büyükşehir Belediyesi sitesinden alınmıştır.
Büyükşehir Belediyesi Halkı Bilgilendirmek Amacıyla Yapımı Devam Etmekte Olan Sincan, Çayyolu Ve Keçiören Metro İnşaat Alanlarına Gezileri Düzenledi.

-Vatandaşlardan Gelen Talep Üzerine Düzenlenen Ve Uzmanlar Eşliğinde Gerçekleştirilecek Geziler Cumartesi Ve Pazar Günleri Saat 11.00 İle 16.00 Arasında Yapılacak. Ankara Büyükşehir Belediyesi, halkı bilgilendirmek amacıyla yapımı sürmekte olan metro inşaat alanlarına geziler düzenledi. Vatandaşlardan gelen talep üzerine düzenlenen geziler Cumartesi ve Pazar günleri 11.00 ile16.00 saatleri arasında yapılacak.

EGO Genel Müdürlüğü yetkilileri, Başkent’in altında devasa inşaat çalışmalarının sürdüğünü belirterek, ‘metro inşaatları durdu, herhangi bir çalışma yapılmıyor’ şeklinde çıkan haberlere cevabın en güzel şekilde düzenlenecek gezilerle verileceğini ve Başkentlilerin gerçeği kendi gözleriyle göreceğini söylediler.

Sincan, Çayyolu ve Keçiören metrolarından oluşan ve toplam 44 kilometrelik bir alanı kapsayan inşaatlarda gelinen aşamayı görmek ve bilgi almak isteyen tüm Ankaralılara kapıların açık olduğunu ifade eden yetkililer, şöyle dediler:
“Yerin altında ve yerin üstünde sürdürülen büyük çalışma var. Amacımız yerin altında devam etmekte olan metro çalışmalarımızı halkımızın da yerinde görerek, merak ettikleri her konuda bilgi almalarını sağlamak. Böylece gerçeği hem kendi gözleriyle görecekler hem de tarihe tanıklık etmiş olacaklar.”
Yetkililer, gezinin ardından ikramların yanı sıra “Metro Hatırası” fotoğraflılarının da çekileceğini belirterek, isteyenlere bu fotoğrafların dijital ortamda aktarılacağını söylediler.

Metro inşaatlarını gezmek isteyen Ankaralılar için her bölgeden ücretsiz araç kaldırılacağını belirten yetkililer, gezi programlarının 22 Mart 2009 tarihine kadar süreceğini kaydettiler.

14 ŞUBAT CUMARTESİ GÜNÜNDEN BAŞLAYARAK 22 MART PAZAR GÜNÜNE KADAR HER CUMARTESİ VE PAZAR GÜNLERİ YAPILACAK GEZİ PROGRAMI :
----------------------------

SİNCAN METROSU:
Fatih İstasyonu’nda saat 11. 00’da buluşma ve bu istasyonun gezilmesi. İstasyondan araçlarla Organize Sanayi Bölgesi’ne (O.S.B) gidilmesi ve bu istasyonun tanıtılması.
Sincan Metrosu gezisine katılacak olanları ücretsiz taşıyacak otobüslerin hareket noktaları :
Etimesgut Belediye Binası önü, Eryaman 1. Etap Kavşağı Migros önü,Sincan Lale Meydanı

ÇAYYOLU METROSU:
ODTÜ İstasyonu’nda saat 11.00’de buluşma, araçlarla Köy Hizmetleri İstasyonuna hareket, Köy Hizmetleri İstasyonu varış ve İkram
Çayyolu Metrosu gezisine katılacaklar olanları ücretsiz taşıyacak otobüslerin hareket noktası:
Çayyolu 2. Hareket Noktası önü.

KEÇİÖREN METROSU:
Fatih Sultan Mehmet Lisesi Arkası Yaklaşım Tünelinde buluşma. Araçlarla Tünel Gezisi , Yaklaşım Tüneline geri dönüş.
Bu sayede bende Ankara' da 3 etap metro inşaatı olduğunu öğrenmiş oldum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 16:32

Ankara metro inşaatlarından görüntüler, resimler EGO sitesinden alıntıdır.

Depo sahasında bir dizi
Resim

Tünel kazılarından fotoğraflar
Resim
Resim
Resim
Resim

TBM Tünelden çıkmış
Resim

Aç-Kapa yöntemi, alttaki resimde şehir içindeki bir aç-kapa görünüyor, işte hep önerdiğim şey ama İstanbul' da binalar yellenince sallanıyor :)
Resim
Resim

Termik Kaynak İşlemi
Resim

İki istasyon yapısı
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Cum, 2009 11:16

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek Ankara metro inşaatları ile ilgili açıklamalarda bulunmuş. Açıkçası devam eden bir metro inşaatı bulunmasına rağmen bu konuda en sessiz belediyelerden birisi idi. Bu hali ile sanki önemsemediklerini düşünmüştüm hep. Bakalım açıklama neler diyor :
Ulaşıma büyük önem verdiklerini ifade eden Gökçek, sadece belediye imkanlarıyla metronun bitirilmesinin mümkün olmadığını, çıkacak bir yasadan yararlanılarak 2,5 yıl içinde tamamlanmasını umduklarını söyledi.

Gökçek, önce Sincan, ardından Keçiören ve Çayyolu hattının metro çalışmasının tamamlanmasının, bütçe sıkıntısı aşıldıktan sonra sıraya konulduğunu bildirdi.

Tramvayla ulaşımı da planladıklarını dile getiren Gökçek, Mamak ve Çankaya için tramvay düzenlemesine gidileceğini belirtti.
Kısa ve öz, param yok yerimde dar :) ama bekledikleri kanun çıkmayacak bildiğim kadarı ile, en son mecliste reddedilmişti Bakanlığa devir hadisesi. Belki bazı düzenlemelerden sonra olabilir ama hak sahipliği durumu çok iyi düzenlenmeli. Ankara için tramvay önerileri de varmış, umarım gerçekleştirirler, bir tramvay sever olarak destekliyorum.

http://www.haber7.com/haber/20090522/Me ... tirafi.php

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Prş, 2009 09:15

Ankara metrosunda TBM nin başka bir noktaya nakli nedeni ile trafikte bazı düzenlemeler yapılmış, konu ile ilgili duyuru:
Metro çalışmalarında kullanılan yüzlerce tonluk dev tünel delme makinesinin bir metro istasyonundan başka bir metro istasyonuna taşınması nedeniyle, Ankara’da 30 Mayıs Cumartesi ve 31 Mayıs Pazar günleri İnönü ve Atatürk Bulvarlarında geçici trafik düzenlemeleri yapılacak, bu yollar trafiğe kısmen kapatılacak.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada, "Tünel delme makinesi halen Çayyolu Metrosu’nun Hava Kuvvetleri İstasyonu’nda bulunmaktadır. Bu makinenin Kızılay Makas İstasyonuna taşınması gerekmektedir. Bunun için makine parçalara ayrılıp yer yüzüne çıkarılacaktır. Taşınma sırasında bazı yolların kaçınılmaz olarak trafiğe kapatılacaktır. Söz konusu uygulamadan vatandaşların en az şekilde etkilenmeleri için çalışmaların Cumartesi ve Pazar günleri yapılmasına karar verilmiştir" denildi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eki Cum, 2009 15:36

Çayyalu hattından fotolar var. Bitmiş gibi bir şey. ego.com.tr

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Sal, 2009 20:20

Çok sayıda basın mensubuyla birlikte Kızılay makas istasyonundan yerin 24 metre altına inen Başkan Gökçek ve beraberindekiler, yapımı tamamlanan tünelin Necatibey istasyonuna kadar olan 1 kilometrelik kısmını golf araçlarıyla birlikte gezdi. Necatibey istasyonunda ise kendilerini bekleyen ve son aşamada olan TBM makinesinin Söğütözü istasyonuna kadar olan ikiz tünelin birleştirilmesi törenini gerçekleştiren Başkan Gökçek, tünelin diğer ucundan elinde Türk bayrağıyla alkışlarla çıkan işçiyi karşıladı. Gökçek, yaptığı açıklamada, "Kızılay-Söğütözü metrosu tünelinin son adımına geldik. TBM makinesi tünelin öbür ucundan burada birleşti. Dolayısıyla Kızılay-Söğütözü hattındaki kaba inşaat bu suretle istasyonlar hariç tamamıyla bitmiş olacak. Ankaramız için hayırlı uğurlu olsun diyorum." dedi.

Başkan Melih Gökçek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şu anda buranın elektromekanik inşaatının yapılması gerekiyor. Bu da otomatikman 1.2 milyar dolar civarında bir paraya ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Bunun için mutlak anlamda hükümetimizin desteğine ihtiyacımız var. Yapmış olduğumuz temaslarda inşallah bu 1- 2 ay içerisinde Enerji Bakanlığı'nın kanunda yapacağı bir değişiklikle metronun kendileri tarafından devamı noktasında yetki alacaklar. Bu yetkiden sonra da geriye kalan kısmın bitirilmesi için kaynağın bulunması noktasında inşallah hükümetten destek bekliyoruz. İnşaat başladığı tarihten itibaren de 18 ay içerisinde metro çalışmalarımız biter."

Bir gazetecinin metroların tamamlanmasına ilişkin sorusu üzerine Başkan Gökçek, "İlk önce Sincan Metrosu, arkasından Keçiören Metrosu, onun arkasından Söğütözü'ne kadar olan hat ve ondan sonra da Çayyolu Metrosu'nu açacağız inşallah. Ayrıca şu anda Mamak'ta da tramvay üzerinde bir çalışmamız var." açıklamasında bulundu.
http://www.haber7.com/haber/20091020/Ki ... -tamam.php

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Eki Sal, 2009 22:13

Ohh ne ala memleket, Gökçek çok uyanık, madem öyle biz de Otogar-Kirazlı, hattının hemen tamamlanmasını istiyoruz, hükümet destek çıksın da bir an önce Üsküdar-Ümraniye, Kirazlı-Bakırköy hatlarıda başlasın, hatta her şeyi ulaştırma bakanlığı yapsın, belediyelerde çöp toplasın, hatta onuda çevre bakanlığı yapsın...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Sal, 2009 22:22

Şaka maka yaptıracaktı ama biliyorsunuz, o kararnamemi kanunmu ne ise artık kabul edilmedi de geri çekildi :) adam bir şekilde Ankara' da metroları bitiren başkan olacaktı ama öyle ama böyle :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ANK-M.03 > Ankara Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Esat » 28 Oca Prş, 2010 18:05

Ankara'da metro yaptım yapıcam derken Bakanlığın arkasına iyice attı kendisini, bakan bile açıklama yapmış sonunda, kanun çıkarsa yapıcaz diye :) iyi güzel de bu memleketin diğer illeri gavuristandan mı geldi yahu, ayıptır be.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18958
Ekonomi Muhabirleri Derneği'nin (EMD) kahvaltılı basın toplantısında metroların Ulaştırma Bakanlığı'nca yapılacağına yönelik soruya sadece Ankara metrosunu değil İzmir metrosunu da TCDD ile birlikte yaptıklarını kaydetti. Şehir içi metroların yapımı için yasal düzenleme gerektiğini ifade eden Bakan, belediyelerin metro yapım maliyetlerinin altından kalkamadığını vurguladı. Sorunları ortada bırakmayacaklarını söyleyen Yıldırım, "Size ek bir yük olmaz mı?" sorusuna "Ankaralının çektiği sıkıntı bizimkinin yanında büyük sıkıntı. Bizim bu görevi bitirmemiz gerekir." cevabını verdi. Ankara metrolarını yap-işlet-devret modeliyle değil mevcut haliyle devralacaklarını kaydeden Bakan, eziyetini kendilerinin çekeceğini ancak ailelerin eziyet çekmesinin önüne geçeceklerini ifade etti. Başka illerden de metrolar için talep geleceğini ifade eden Yıldırım, önce yasal düzenlemenin yapılacağını aktardı.
"İzmir metrosunuda TCDD ile birlikte yaptık" kim yaptı? TCDD ile Belediye birlikte yapmadı mı, bu işin içinde DLH da mı vardı, enteresan.
En son Esat tarafından 13 Eki Çrş, 2010 23:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Sal, 2010 11:09

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23141
Süleyman Karaman, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın metro hatlarına entegrasyonuna yönelik protokolu bugünlerde imzalayacaklarını, daha sonra da gar için ihaleye çıkacaklarını bildirdi.

Karaman, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayacak ve Yüksek Hızlı Tren Garının altından Çayyolu metrosuna bağlanacak metro hattı inşa edileceğini söyledi.
Ankara' yı pek bilmiyorum ama sonuçta metro hatlarının yeni Gar' a entegrasyonunda birlikte planlanması gerçekten güzel bir düşünce, geçtiğimiz günlerde Ankara metroları ile ilgili bir video haberde vardı Kanal A da izlemiştim aslında bulabilsem onu da koyacağım, şu an herkes ümidini Bakanlığın bu hatları inşa etmesine bağlamış gibi orada.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ağu Çrş, 2010 22:42

bürokrasiden şikayet ederken genelde ankara hakkarideki sorunu nerden bilsin yerinden yönetim diye söylenir. yerel yönetimelr bölgenin sorunlarını ankaradan daha iyi bilir derler.

burda ilginç bir durum olmuş. ankara belediyesi metro planı yaparken garla bağlantısını düşünememişte merkezi bürokrasi ypk demiş, gara metro bağlayın diye. demek ki bürokrasinin merkezi ankara olunca ankarayı görebiliyorlar.

artı olarak sincan metrosunda çalışmalar başladı zaten. kızılay-batıkent metrosu sinyalizasyon sistemi modernize edilip batıkent-sincan ile birlikte elektromekanik vs işleri yapılarak kızılay-sincan arası yekpare işletme olacak şekilde yapılacak. aynı bizim maslakta yaşadıklarımız gibi. ansaldo breda brea firması şu anda sincanı da kapsayan çalışmalarını yapıyor. elektromekanik işlerde ansaldo yapacak. başbakanın berlüsconiyle kanka olması italyan firmalarını avantajlı hale getirebiliyor.

sincan hattı 2012'de hizmete girecek.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön