ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Eki Prş, 2010 20:33

Metroların bakanlığa devri ile ilgili gelişmelerin hızlanması ve önümüzdeki hafta merkezi yönetim tarafının sonuçlanması beklenmesi nedeni ile basının soruları ve belediyelerinde açıklamaları arttı hali ile. Bugün Sn. Gökçek metro ile ilgili sorulara cevaplar vermiş, Ankara için de anladığım kadarı ile UBAK ın devreye girmesi ile gayet güzel gelişmeler olacak, bakalım bekleyip göreceğiz.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24566
Gökçek, “Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma Bakanlığı arasında sözleşmenin imzalanması gündemde. Süratle metroların kalan kısımlarının yeni ihalelerinin yapılarak devamı söz konusu. Ulaştırma Bakanlığı, mevcut sözleşmelerin biri hariç diğerlerinin tasfiyesini arzu ediyor. Yeni ihalelerin yapılarak, kısa sürede metroların ihalesine başlanacak. Kısa süre içinde önce Sincan, sonra Keçiören metrosu ondan sonra Söğütözü-Kızılay metrosu biter” dedi.

Yerel seçimler öncesi zaman kalırsa Çayyolu metrosunun da bitmesini umut ettiklerini ifade eden Gökçek, ihale biter bitmez başlayacak inşaatların 1.5 yılda bitmesini tahmin ettiğini söyledi. Sincan ve Keçiören hatlarındaki metro çalışmalarının eş zamanlı başlayacağını bildiren Gökçek, “Çayyolu'nun sona kalmasının sebebi de son derece basit. Keçiören'in nüfusu 700 bin, Sincan'ın Etimesgut ile nüfusu 500 bin, Çayyolu'nun nüfusu ise 150 bin. Dolayısıyla öncelik kalabalık olan yere verilecek.
Böylece Başkan devam hatlardan hangilerinin öncelikli olduğunu da gerekçeleri ile ifade etmiş oldu, tabi bunu bir de Ankaralı dostlarımıza sormak lazım, vatandaş gözü ile bu gerekçeler haklımıdır değilmidir diye.

Bakanlığın bu işlere müdahil olması az çok tahmin ettiğimiz gibi olacak sanırım, para temini, inşaat sürecinin takibi sonrasında paranın geri tahsili. Dediğim gibi bu hatların bir şekilde tamamlanmasının Ankara için büyük gelişme olacağını düşünüyorum, dün Ankaralı Şehir Planlamacısı bir blog yazarının Ankara ile ilgili yazısını okudum da gerçekten Ankara' nın ciddi bir değişime ihtiyacı var, bir Başkent' e yakışır şeylerin yapılması gerekiyor, hemde acilen.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Cum, 2011 20:10

Yarım kalan metrolara yönelik belediyelerin ilgili şirketlerle olan sözleşme yükümlülüklerinin sonlandırıldığını, tespitlerin yapıldığını bildiren Soluk, "Keçiören-Gar ve KızılayÜmitköy metroları ile ilgili son aşamaya geldik. Önümüzdeki hafta Bakanlar Kurulu kararı çıktığında metroların ihale ilanına hemen çıkabilecek durumdayız" diye konuştu. Ankara'da metroların kalan kısımlarının maliyetinin 3 milyar 171 milyon lira olduğunu bildiren Soluk, eğer ihale süreçlerinde aksama olmazsa metroların yer tesliminden itibaren 2 yılda tamamlanacağını belirtti.
Ulaştırma Bakanı 3. köprü ile ilgili açıklamalar arasında metroların devri ile ilgili açıklamalarda da bulunmuş, Ankara ile ilgili kısımda mevcut sözleşmelerin iptal edildiği ve yeniden ihale edilerek devam edileceği belirtilmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cmt, 2011 22:39

http://www.haberturk.com/polemik/haber/ ... ro-itirafi

Başlıkta "Gökçek' ten itiraf" denilmiş ama çok gereksiz bir laf, zaten kaç senedir, yapamıyorum, bu belediyenin yükünü aşıyor diye kendini yırtıyor, zaten bu kanunun ya da herneyse onun çıkmasında en büyük payda Melih Gökçek' in :) sadece daha önce söylediklerini tekrar etmiş gibi ama yine de alıntılayalım
Melih Gökçek, düzenlediği basın toplantısında, Ankara devam eden Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan, Tandoğan-Keçiören metro inşaatlarına şu ana kadar Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak toplam 828 trilyon lira para harcadıklarını söyledi.
Metroların toplam uzunluğunun 44 kilometre olduğunu ifade eden Gökçek, bu hatlara Ulaştırma Bakanlığı tarafından 1 kilometrelik bir ilave daha yapılmasının planlandığını belirterek, şunları kaydetti:

''Gara bir terminal yapılıyor. Ayrıca Tandoğan'a kadar çıkarılması planlanıyor. Bununla birlikte 1 kilometre kadar uzaması planlanıyor. Mali gücümüz yeterli olmadığı için Başbakanımızdan, hükümetimizden talepte bulunduk. Bu talep kabul edildi. Metronun Ulaştırma Bakanlığı'na devriyle ilgili 4 ayrı protokol imzaladık. Bu protokol, Çayyolu-Kızılay, Batıkent-Sincan, Tandoğan-Keçiören ve Ankara Metrosu Elektromekanik İşleri protokolü imzaladık.

Gökçek, Ulaştırma Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre metroların ihalesinin Mayıs ayında yapılacağını belirterek, ihale sonuçlandığında da inşaatların başlayacağını ve 2 yıl içerisinde kullanıma hazır hale geleceğini bildirdi.

Melih Gökçek, bu arada AK Parti'nin seçim bildirgesinde, havaalanına yeni metro hattının yapılacağı müjdesinin verilmesinden mutluluk duyduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:

''Ben her zaman şunu söylüyorum; metroları yapma belediyelerin gücünü aşan bir iştir. Mevcut olan ekonomik imkanlarımızla metroları bizim kendimizin yapabilmesi kesinlikle mümkün değil. Bütün dünyada bunu hükümetler yapıyor ve belediyelere devrediyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı bu uygulama da Türkiye'de bir ilk olacak. Bundan sonra Türkiye'deki bütün metroların hükümetler tarafından yapılıp, belediyelere verilmesi, onlar tarafından işletilmesi gündeme gelecek.''

Kızılay-Çayyolu hattının kaba inşaatının birinci aşamasının bittiğini, ikinci aşamasının yüzde 85.21, Batıkent-Sincan metrosunun 71,78'nin, Tandoğan-Keçiören metrosunun ise yüzde 41,03'ünün tamamlandığını bildiren Gökçek, metroların hizmete girme durumlarının da ihaleye göre belli olacağını söyledi.

Gökçek, ''Muhtemelen öncelikli olarak Sincan, onun akabinde Keçiören; belki ikisi aynı anda, en son da Çay Yolu metroları hizmete girecek. Nüfus yoğunluğu açısından söylüyorum'' dedi.
Buraya kadar herşey güzel yanlız şu dikkatimi çekti
Bütün dünyada bunu hükümetler yapıyor ve belediyelere devrediyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı bu uygulama da Türkiye'de bir ilk olacak.
Bu ne kadar doğru çok merak ediyorum, bence çok iddialı bir söz bu, zaten sanırım ya sayın Gökçek ya da sayın Topbaş bu sözü ortaya attılar, ben pek gerçekçi bulmuyorum bu iddiayı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Pzr, 2011 09:48

İşte dünya görmüşlükleri, maşaallah …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Prş, 2011 15:16

http://www.lojiport.com/metro-insaatlar ... 28635h.htm
Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına başlanan Sincan-Batıkent, Tandoğan-Keçiören ve Kızılay-Çayyolu (1 ve 2) metro hatları ile tüm hatların elektro-mekanik işleri 4 ayrı protokolle Ulaştırma Bakanlığına devredildiğinin anımsatıldı.

Devir teslim töreninin Ulaştırma Bakanı Habib Soluk ve Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in katılımıyla 7 Mayıs Cumartesi günü saat 10.30'da ODTÜ metro durağında yapılacağı kaydedildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Pzt, 2011 11:46

Soluk, yarım kalan metroların Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile imzaladıkları 4 ayrı protokolle Bakanlığına devredildiğini anımsatarak, metroların elektro mekanik işlerini yürüten firmayla sözleşmenin yenileneceğini, metroların inşası için ise ihaleye çıkacaklarını bildirdi.

Soluk, metroların Bakanlar Kurulu imzasıyla yatırım programına girdiğini de kaydetti.

Güzergahlarla ilgili bir öncelik sıralaması yapmadıklarını ifade eden Soluk, "Bizim için tüm güzergahlar aynı ancak fiziki ilerlemeleri ve uzunlukları farklı olduğu için aynı anda bitmeleri söz konusu değil. Ankara’daki metroları ihalelerini yapıp, sözleşmelerini imzalayıp yer teslimlerini yaptıktan sonra iki yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. Eylül’de inşaata başlanabilir" dedi.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/istanbul ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Haz Cum, 2011 18:38

http://tcdd.net/ankara-metrosuna-15-firma-talip-oldu/
Ankara metrosunda ihale süreci başladı. Kızılay-Çayyolu metro hattı altyapı ihalesi DLH tarafından yapıldı.

İhaleye teklif veren 15 firma şöyle:

Alsim-Alarko Sanayi ve Ticaret AŞ,
Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi AŞ,
Nurol-Moskovs-kiy Metro Stray,
Güriş-Yüksel İnşaat-Türkerler OGG,
Almaty İnşaat-Peker İnşaat İş Ortaklığı,
Makyol-Kalyon İnşaat Konsorsiyumu,
China Major-Mapa İnşaat İş Oratklığı,
Şenbay Madencilik-Özgün Yapı Sanayi-Fersal İnşaat-Mürsel Yapı OGG, Impreso-Özdoğanlar-Gülsan İş Ortaklığı,
Utay-Kutay-Orna-Depor OGG,
Gülermak-Kolin İş Ortaklığı,
Rhombere-YSE Yapı-Ermit OGG,
San-jose-Fernas İş Ortaklığı,
Comsa-Açılım İş Ortak-lığı,
VıanınıLovor-Öztaş İnşaat İş Ortaklığı.
Bakalım ne sonuç çıkacak, bayağı bir ilgi var. Ülkemizin metro inşaatlarında tecrübeli büyük firmaları ile birlikte daha önce pek ismini duymadığım firmalarda var. Haberin içeriğinde ihale ile araç alımınıda bağdaştırmışlar bu sebeple OSTİM firmalarının giremediğini falan belirtmişler. Kusura bakılmasında henüz ortada ülkemizde üretilmiş bir araç yok, kimse kalkıp Rotem montajlarını yerli diye yutturmaya kalkmasın, dolayısı ile eğer araç alımıda işin içinde ise tabii ki yabancı ortaklı girilmesine mecbur kalınıyor. Bir şekilde merkezi hükümet ülkemizde yürütülen raylı sistem aracı (%100 yerli) çalışmalarına alım garantili destek vermelidir. Bu sayede inşaat anlamında zaten alasını yapabildiğimiz metro hatlarında araç üretiminide gerçekleştirerek daha da zenginleşebiliriz. Bu işin nihai noktasında da sinyalizasyon ve otomasyon yer alıyor ki onun için daha bir kaç fırın ekmek lazım ama araç ile ilgili duyduklarım beni çok umutlandırdı, şimdi destek sırası devlette.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Çrş, 2011 12:52

http://www.rayturk.net/?p=30799

Ankara metro inşaatlarında UBAK a devredilen kesimlerin inşaatları için ihale teklif dosyaları alım tarihi belirlenmiş, buna göre Aralık ayının ilk yarısında bu işlem tamamlanacak.
1-Ankara Metrosu 2. Aşama (M2) : Kızılay-Çayyolu-2 İstasyonu arası Metro Hattı bakiye inşaatı işlerinin mali teklif dosyaları 13 Aralık 2011 tarihinde alınacaktır.

2-Ankara Metrosu 3. Aşama (M3): Batıkent-Sincan (OSB İstasyon) arası Metro Hattı bakiye inşaatı işlerinin mali teklif dosyaları 12 Aralık 2011 tarihinde alınacaktır.

3-Ankara Metrosu 4. Aşama (M4): Tandoğan ( TCDD Ankara Garı) Keçiören (Gazino İstasyon)
arası Metro Hattı bakiye inşaatı işlerinin mali teklif dosyaları 13 Aralık 2011 tarihinde alınacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 23:28

Bakanlığa devir konusu ile de ilgili ama genel değil sadece Ankara bazlı bir bilgi olduğu için buraya alıntılıyorum.
Ankara metrosu devir işi bitti mi?

İhale aşamasındayız. Bu ayın ortalarında fiyat teklifleri alınacak. Önce firmaların teknik yeterliliklerini belirledik. Sonuçta bakacak olursanız, yarım kalmış bir işi devralıyoruz. Bilemediğimiz şeylerle karşılaşmazsak sistemi 2,5 yıl içinde tamamlayarak testlere başlamayı hedefliyoruz.
http://www.rayturk.net/?p=278

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Sal, 2011 20:43

Ankara'da zaten yarım kalmış olan bu halde UBAK devredilen metro inşaatları ile ilgili yeni ihaleye verilen teklifler açıklanmış, tabii ki rakamsal olarak en uygun fiyatı verenler belli ama resmi açıklama henüz yok.

http://www.rayturk.net/?p=340
Kızılay-Çayyolu (M2) Metrosu Kalan İnşaat İşleri yapım işi

Yaklaşık Maliyet
198.511.016,98 TL
Sınır Değer
124.246.221,73 TL

COMSA S.A. + AÇILIM İNŞAAT - 131.964.111,00
RHENBERG + YSE + ERMİT - 138.000.000,00
VİANİNİ LAVORİ + ÖZTAŞ İNŞAAT - 144.780.000,00
GÜLERMAK A.Ş. + KOLİN İNŞAAT - 144.820.000,00
SANJOSE + FERNAS İNŞAAT - 159.500.000,00
MAKYOL İNŞAAT + KALYON İNŞAAT - 169.214.700,00
ŞENBAY MAD. + ÖZGÜN YAPI + FARSEL İNŞAAT + MÜRSEL YAPI - 176.880.000,00
MAPA İNŞAAT + CHİNA MAJOR - 182.455.500,00
GÜRİŞ İNŞAAT + YÜKSEL İNŞAAT + TÜRKERLER İNŞAAT - 197.980.000,00
İMPRESA + ÖZDOĞANLAR TAAHHÜT + GÜLSAN İNŞAAT


Batıkent-Sincan (M3) Metrosu Kalan İnşaat İşleri Yapım İşi

Yaklaşık Maliyet
170.294.915,24 TL
Sınır Değer
110.117.326,70 TL

COMSA S.A. + AÇILIM İNŞAAT - 110.612.560,00
GÜLERMAK + KOLİN - 139.548.000,00
VİANİNİ LAVORİ + ÖZTAŞ İNŞAAT - 145.276.000,00
RHENBERG + YSE - 159.300.000,00
MAKYOL İNŞAAT + KALYON İNŞAAT - 159.364.902,00
ŞENBAY MAD. + ÖZGÜN YAPI + FARSEL + MÜRSEL - 167.900.000,00
SANJOSE + FERNAS - 179.400.000,00
MAPA İNŞAAT + CHİNA MAJOR - 255.425.540,00
GÜRİŞ İNŞAAT + YÜKSEL İNŞAAT + TÜRKERLER İNŞAAT - 260.500.000,00
İMPRESA + ÖZDOĞANLAR + GÜLSAN - 365.681.174,00

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Çrş, 2011 17:01

Böyle daha iyi;
TANDOĞAN-KEÇİÖREN M4 METROSU İHALESİ SONUÇLARI

Teklif Sırası Firma Teklif Tutarı

4 Gülermak-Kolin 274.630.000 TL

8 Impresa-Özdoganlar-Gülsan 278.577.217 TL

1 Makyol-Kalyon 292.970.110 TL

3 Vianini-Öztas 382.690.000 TL

9 Comsa – Açilim 399.938.433 TL

5 Şenbay-Özgün-Parsel-Mürsel 481.700.000 TL

6 Güris-Yüksel-TÜrkerler 426.990.000 TL

2 China Major-Mapa Teşekkür

7 Sunhose-Fernas Teşekkür

Yaklaşık maliyet : 294.932.203,43 TL

Sınır Değer : 192.904.968,61 TL

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Prş, 2011 11:38

bakalım inşaat ne zaman başlayacak? inşaallah kısa sürede başlanırda ankara soluk alır. sıra bize ne zaman gelecek?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön