ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Prş, 2013 08:43

Başkan Gökçek metroların yılbaşından önce açılacağını ve Ankaralıların metroya binebileceğini söylemiş
Yapamadığımız bir şey var, metrolara ben başladım. 1 katrilyon 100 milyar para sarfettik ama ben istedim ki daha çok alanda başlayalım, öyle olunca da para yetmedi tabii. Bunu eninde sonunda hükümetin sahipleneceğini biliyorduk, biraz da naz yaptık Başbakan'a. İnşallah yılbaşına varmadan metroya binmiş olacaklar.
Ayrıca bu hatların tamamının 2015 biteceği ve bir de yeni hatta başlanacağını söylemiş

http://www.ntvmsnbc.com/id/25479195/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 14 Kas Prş, 2013 09:35

Yapamadığımız bir şey var, metrolara ben başladım. 1 katrilyon 100 milyar para sarfettik ama ben istedim ki daha çok alanda başlayalım, öyle olunca da para yetmedi tabii. Bunu eninde sonunda hükümetin sahipleneceğini biliyorduk, biraz da naz yaptık Başbakan'a. İnşallah yılbaşına varmadan metroya binmiş olacaklar.
Ben Melih Gökçek'in mantığını anlayamıyorum. Metro ile ilgili ne zaman soru gelse bu cevabı veriyor. Yüzüne -gözüne bulaştırdığı Ankara metrosunu hükümet sahiplendiği için bitiriliyor bu zat-ı muhterem de böbürleniyor. Milleti aptal zannediyor herhalde ? Ortaya çıkan büyük başarısızlığın farkında değil zannediyor ? İstanbul'da akıllı otobüs devri başlıyor, bunun yanında uzun zamandır kullandığımız istanbulkart harika bir proje ! Ankara hala su kesilme haberleri ile duyuluyor. Bu arada Ankara'ya 2012 mayıs'ında gittiğim zaman otobüsün içinde bilet kesen muavini görünce şok olmuştum.Yıllar önce istanbul'da vardı o uygulama ama yıl 2012 idi. Biletin üzerinde ininceye kadar saklayınız falan yazıyordu. Hala bu durum var mı bilmiyorum ama Melih Gökçek Ankara'ya yakışmıyor. Umarım bu dönem farklı biri ile devam kararı alınır. Metro projesi başlatıp kimseye muhtaç olamdan bitirebilien biri gelir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ara Sal, 2013 16:33

Gazetede okuduğum kadarı ile hem eski trenler hem de yeni gelenler ile inşaat halindeki bazı kesimlerde test çalışmaları yapılıyormuş, hayırlı olsun.

http://www.mynet.com/haber/foto-analiz/ ... -879485-11

Resim

Resim

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 15 Ara Pzr, 2013 11:11

Hedef 1 milyon 200 bin yolcu

Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın ilk deneme sürüşünü gerçekleştirdiği Batıkent-Sincan metrosu ve incelemelerde bulunduğu Kızılay-Çayyolu metrosunu basın mensuplarına gezdirdi.

Tahan, Sincan-Batıkent ve Çayyolu-Kızılay hatları hakkında bilgiler vererek, “324 aracın raylara inmesiyle birlikte sefer aralığını 2 dakikaya çekeceğiz. Bu sayede Ankara’daki metro hatlarında 1 milyon 200 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağız” dedi.

OCAK AYINDA BAŞLAYACAK
Sincan-Batıkent hattının Ocak ayı başında, Çayyolu-Kızılay hattının Şubat ayında, Keçiören-Tandoğan hattının ise 2014 yılı içerisinde hizmete gireceğini belirten Tahan, “İnşaat işlerimiz 28 Mart 2014’te bitecekti tabi biz bunu daha önce söylediğimiz gibi 29 Ekim’de tamamladık. Elektromekanik ve sinyal sisteminin 2014 yılının sonunda bitmesi gerekiyordu, biz bunu bir yıl öne çektik. 2014 nisanında ilk araç seti gelecekti ve bunu da tam 9 ay öne çektik. Bu bir mucizedir” diye konuştu.

ÇAYYOLU-KIZILAY 24 DAKİKA
15.5 kilometre uzunluğundaki Sincan-Batıkent hattında 22-23 dakikada yolculuğun tamamlanabileceğini söyleyen Tahan, “Sincan hattındaki 11 istasyondan 7’si yüzeyde yer alıyor ve yolculuğun 6.5 kilometresi yüzeyde gerçekleşiyor” diye konuştu. Çayyolu-Kızılay hattının ise tamamen yer altında olduğunu vurgulayan Tahan, “16.5 kilometre uzunluğa sahip bu hattımızda 11 istasyon bulunuyor ve vatandaşlar konforlu bir şekilde 24 dakikada yolculuğunu tamamlayabilecek” ifadesini kullandı.

MARMARAY’DAN DAHA GENİŞ
Araçların son teknolojiyle donatıldığını belirten Metin Tahan, ticari işletme hızının 80 km/s olduğunu dile getirerek, şöyle konuştu:
“Elektronik donanım sistemleri ve kameralar sayesinde makinistler tüm yolcuları ve kabinleri görüp, izleyebilecek. Olumsuz bir durumda araç içerisinde herhangi bir yolcumuzla konuşabilecek. Araçlarımız Marmaray’dan 12 santimetre daha geniş ve fren sistemlerinde de çevreci bir teknoloji kullanıldı.”

324 araçla seferler 2 dakikada bir yapılacakmış.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Ara Pzr, 2013 12:21

324 araçla seferler 2 dakikada bir yapılacakmış.
Seferler önce Sincan-Batıkent-Kızılay, sonra ise Sincan-Batıkent-Kızılay-Çayyolu şeklinde gerçekleştirilecek, değil mi?

Ankaray'ın Söğütözü uzatmasını da artık Çayyolu hattı ile birlikte açarlar umarım. Eskişehir Yolu'nun altındaki tünel biteli ve raylar döşeneli 6-7 yıl oldu, daha bir kez bile kullanılamadı..

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 15 Ara Pzr, 2013 12:29

Sincan-Çayyolu arası direk işletme olmasını umuyorum.

İlk hizmete girdiğinde Törekent-Kızılay arası çalışması zor görünüyor bana göre. Yeni gelen set sayısı 7'ymiş. Belki seyrek bir sıklıkta çalışabilir ama ilk zaman kesinlikle tam kapasite ile hizmet veremez. Belki eski yedek araçlardan takviye yaparlar.

Ankaray'ın Söğütözü uzatmasının inşaatı bitmişti ancak 10 Aralıkta Keçiören hattının Elektromekanik ihalesi yapıldı. İhale kapsamında Aşti-Söğütözü arası da bulunuyordu. Eğer böyle ise biraz daha geç açılacak galiba ya da en geç Keçiören hattıyla birlikte açılır. Çünkü Çayyolu Hattı Şubat ayı içinde açılacakmış.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2013 14:40

Ankaray'ın Söğütözü uzatmasının inşaatı bitmişti ancak 10 Aralıkta Keçiören hattının Elektromekanik ihalesi yapıldı. İhale kapsamında Aşti-Söğütözü arası da bulunuyordu. Eğer böyle ise biraz daha geç açılacak galiba ya da en geç Keçiören hattıyla birlikte açılır. Çünkü Çayyolu Hattı Şubat ayı içinde açılacakmış.
Bilgi için teşekkürler. Bu durumda, o küçücük (ve aslında çok işe yarayacak) kesimin açılışı bir süre daha bekleyecek..
Başkan Gökçek metroların yılbaşından önce açılacağını ve Ankaralıların metroya binebileceğini söylemiş
Yılın son sekiz günü, bakalım Kasım ortasındaki bu sözünü tutabilecek mi? Bu arada, seçimlerin 30 Mart'ta gerçekleşeceği dünkü Resmî Gazete'de yayınlanan Yüksek Seçim Kurulu kararı ile kesinleşti. Sizce, önümüzdeki 97 gün içinde Batıkent-Sincan ve Kızılay Çayyolu hatları hizmete girebilecek mi?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 27 Ara Cum, 2013 21:47

Ankaray'ın Söğütözü uzatmasının inşaatı bitmişti ancak 10 Aralıkta Keçiören hattının Elektromekanik ihalesi yapıldı. İhale kapsamında Aşti-Söğütözü arası da bulunuyordu. Eğer böyle ise biraz daha geç açılacak galiba ya da en geç Keçiören hattıyla birlikte açılır. Çünkü Çayyolu Hattı Şubat ayı içinde açılacakmış.
Bilgi için teşekkürler. Bu durumda, o küçücük (ve aslında çok işe yarayacak) kesimin açılışı bir süre daha bekleyecek..
Evet, bu bağlantı çok işe yarayacak. Mevlana Bulvarı ve Aşti'den Eskişehir yoluna geçecekler Ankaray vasıtasıyla Söğütözünden Çayyolu Metrosuna ulaşacaklar.

Şu anda Eskişehir yolundan Aşti tarafına geçişlerde dolmuşlardan başka alternatif yok. Bu bağlantı ilse dolmuş tekeli kırılmış olacak. Hatta sık geçen bir otobüs hattı ile Aşti-Akköprü arası bağlantı ile Batıkent-Törekent tarafına ulaşım süresi daha da azalabilir. Tabi kesintisiz Törekent-Çayyolu işletmesi olursa son söylediğim biraz gereksiz kalabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Ara Cmt, 2013 09:45

Evet, bu bağlantı çok işe yarayacak. Mevlana Bulvarı ve Aşti'den Eskişehir yoluna geçecekler Ankaray vasıtasıyla Söğütözünden Çayyolu Metrosuna ulaşacaklar.
Aslında, Ankaray ve Metro arasında tam entegrasyon (hem de ek masrafa girmeden, tıpkı Avrupa'daki metrolar gibi) Kızılay'da var. Ancak, bahsettiğiniz gibi, Eskişehir Yolu yönünden gelecek birisinin Aşti'ye ya da Emek'e, Bahçelievler'e, Beşevler'e veya Tandoğan'a Kızılay üzerinden gitmesi, kulağı bacak arasından göstermek gibi olacağı için bu 700-800 metrelik uzatma çok işe yarayacak. (Bilmeyenlere not: o 700-800 metreyi yürümek pek, hatta neredeyse hiç mümkün değil.)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Oca Pzt, 2014 17:39

Hürriyet'teki Foto Galeri'ye göre, Batıkent-Törekent Metrosu'nun 13 Ocak 2014 günü açılması planlanıyormuş..
Başkentlilerin yıllardır beklediği yaklaşık 15,5 kilometrelik Sincan Metrosu, haftaya bugün açılıyor.
Kaynak: http://fotogaleri.hurriyet.com.tr/galer ... na-gelindi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzt, 2014 18:19

:) Hürriyet resmi açıklama yapma görevini üzerine mi almış :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzt, 2014 19:21

Dünyanın hiçbir ülkesinde metroları belediyeler kendi bütçelerinden uzun uzadıya yapamazlar.
Acaba bu hakikaten her yer için geçerli mi?

Bir baktım, şu an Berlin’deki aktüel U5–U55 metro yapımı nasıl diye. Almanya, bilindiği gibi, federal bir devlet. En üstteki hükümetin ismi de ona göre federasyon. Altında eyalet geliyor, onun altında da aşağı yukarı bizim il dediğimiz bölgeler, onun altında da belediyeler ve belediye federasyonları (o da var, bazı küçük yerler için). Ve Berlin metrosunu Berlin belediyesi, Berlin eyaleti (Berlin aynı anda da kendisine has bir eyalet, şehir eyaleti dediğimiz üç mini eyaletlerin bir tanesi) ve de federal hükümet hep beraber yapıyora benziyor. Bu ilginç. Bundan kalkarak, hakikaten bir sorgulamak gerek, bizde sistem tam ne?

Hep diyorum ya, plân yok, masterplân yok. Plânı kim yapar, yapacak? Plân ile masterplân aynı mı (bence hayır)? Peki sipariş işlemlerini kim yapıyor, kararları kim veriyor? Sonra bizde kim neyi nasıl ödüyor? Bizde bölge ve eyalet olmadığından, tabiîki böyle finans konuları zor, çünkü iki odak noktası var: yerin ta kendisi (oluyor belediye) ve Ankara (hükümet ve bakanlık). Ama, bütün bunlarda ilginç olan önemli bir nokta daha var: Bu işlerin siyasetten büyük bir kısımdan ayrı tutulması gerek, çünkü bir hükümet bir, iki, hadi üç seçim kazanır, sonra başkası gelir. Ama bu gibi plânlamalar çok daha uzun vadelidirler. Ona göre bu gibi işlere siyasetin karışması problem doğruru. Bizim rantçılık diye adlandırdığımız problemler meselâ bununla ilgili olabilirler. Bah saa metro getirdim. Kimse metroyu getiremez, metroyu, plânı halk kendisi getirir, çünkü bu gibi projeler ya bir semte, ya bir kente, ya bir bölgeye, ya da bir ülkeye hizmet eder. Ona göre de plânlanmak zorunda.

İlginç bir konu, şimdiye kadar daha yakından ilgilenmedim, ama iyi ulusal bir plânlama kabiliyeti için bunların çok ince düşünülmesi gerek. Şu Ankara metrosu konusunda, o Hürriyet’teki yazıları okuyan, küçük bir kurnaz oyunu tablosu görüyor. Bu bana şahsen biraz garip geliyor, çünkü ne gösteriyor? Usûl yok (henüz?). Usûlsüz bir durumda, biri bir şey düşünmüş, kurnazlık yapmış, ve bu kurnazlıkla bir projeyi de kurtarmış. Ama neden evvelden bunun (da) bir masterplânı yok? Yani toplu taşım değil de, devlette bu gibi şeyleri kim ne şekilde ne yapar usûlü. Bakalım, bunu şimdi (meselâ) kanun şekline sokmayı akıl eden olur mu. Yoksa yanılıyor muyum sizlerce?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön