ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Oca Prş, 2014 19:56

Metro için uydu mu fırlatıyorlar, ne? Annamadım, yani, annamak istemezükledim ; sen annadıng onu :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 20:18

Başından beri öyle değil miydi zaten? Ben hep öyle yazdık diye hatırlıyorum, ya da konuyu tamamen yanlış anlıyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Oca Prş, 2014 20:30

Abi, Sincan tarafı için açılış sözü vardı da Çayyolu'nun da tamam olduğunu ilk kez duydum.. İstemezükçüyüm ya, duymazükçü de olmuşum galiba..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Oca Prş, 2014 20:52

Gecikince ikisi bir araya yetişmiş işte :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Oca Prş, 2014 22:53

Ve ayrıca uydu uçmuş! Unutmayın. Metro bildirisinde çok önemli bir nokta-yı unsur. Galiba o uyduyu o muazzzam EN böğürk sapanlarla uçurttular. Kuş uçtu, lan! :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 21 Oca Sal, 2014 14:18

Galiba o uyduyu o muazzzam EN böğürk sapanlarla uçurttular.
Metroyu öyle bir uçurdular ki Şubat'a bir hafta kaldı, ortada açılış tarihi falan yok. Hünkârımın yurda dönüşü bekleniyor, en böyyük açılış için..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Sal, 2014 12:44

Yarın açılışı yapılacak Batıkent-Sincan metro hattının yapım çalışmalarına Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından 19 Şubat 2001 tarihinde başlandı.

Batıkent -Törekent arasında 15 bin 630 metre hat ve 11 istasyon olarak projelendirilen ve maddi imkansızlıklar nedeniyle yarım kalan söz konusu hattın yapım işi, 25 Nisan 2011'de imzalanan protokolle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredildi.

Bakanlığın, 2011 yılının Haziran ayında çıktığı ihale sonucunda hattın yapım işini Comsa ve Açılım İnşaat Ortak Girişimi üstlendi.

Söz konusu ortak girişim grubu ile 9 Şubat 2012 tarihinde sözleşme imzalanarak hattın yarım kalan bölümünün yapımına başlandı. İnşaat kısmı tamamlama işi ihale bedeli 110 milyon 612 bin 560 lira, inşaat kısmının tamamlanma tarihi 27 Şubat 2014 olan hattın, elektromekanik ve sinyalizasyon dahil bitiş tarihi 2014 sonu olarak öngörülüyordu.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/baskentl ... efault.htm
Yapımı devam eden Kızılay-Çayyolu hattının açılışının ise yerel seçimlerden önce yapılması planlanıyor. Batıkent-Sincan, Kızılay-Çayyolu ve Keçiören-Tandoğan hatlarında 324 aracın tamamının devreye girmesiyle sefer aralıklarını 2 dakikaya düşürecek olan Ankara Metrolarının günlük yolcu taşıma kapasitesi 1 milyon 200 bine çıkacak.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 11 Şub Sal, 2014 15:16

Geçen gün Sincan ve Etimesgut ilçeleri için 10-15 adet metro besleme hatları oluşturmuşlar. Ancak EGO, bu hatları sisteminden kaldırmış.

Törekent-Batıkent metrosunda yoğunluk yaşanmasın diye olmuş olabilir.

Batıkent-Törekent uzatmasından sonra Çayyolu, Keçiören hatları ile Aşti-Söğütözü bağlantısı tamamlanıp açıldığında Ankara toplu ulaşım ve raylı sistemler bakımından önemli derecede rahatlayacaktır.

Şimdiden hayırlı olsun...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Şub Çrş, 2014 12:35

Başbakan demiş ki
Önümüzdeki ay da Kızlıay Cayyolu hattını 10 ay erken hizmete alıyoruz. Sırada Keçiören metrosu var. O da yıl sonunda test sürüşlerine başlayacak, 2015 yılında onu da hizmete almış olacağız. Ankara'daki raylı sistem uzunluğu 23.5 kilometredir. Bunu 67.5 kilometreye çıkaracağız. Kızılay'dan Esenboğa'ya giden metro, Kızılay'dan gara yine bir metro hattımız olacak. Biz laf üretmeyiz icraat üretiriz. Ankara'yı ulaşımda da Avrupa başkenti konumuna yükseltmiş olacağız.
Kaynak

Zaten şimdiki garın az ilerisinde ve Ankaray Maltepe durağına daha yakın bir yerde yapılacak olan yeni gar binasına (YHT Garı) Ankaray Maltepe durağından 250 metrelik bir yürüme bandıyla yer altından erişim sağlanacaktı. Bundan vazgeçilip Kızılay-YHT Garı şeklinde minik bir hat mı düşünülüyor?

Bu durumda, Kızılay'daki aktarma merkezinde üç durak ve gidilebilecek beş yön olacak.

1. Durak: Mevcut Ankara Metrosu (ağır metro)
1. Yön: Batıkent - Sincan OSB Yönü
2. Yön: Çayyolu Yönü (Gelecek ay açılacak)

2. Durak: Mevcut Ankaray Hattı (hafif metro)
1. Yön: Söğütözü (Şu anda AŞTİ'ye kadar gidiliyor, tek duraklık uzatma için Çayyolu Metrosu'nun açılması gerek.
2. Yön: Dikimevi

3. Durak, Tek Yön: YHT Garı (ağır metro, hafif metro, monoray?)

Bence faydalı bir hat olur. Mesafe sanırım 2 km falandır. Ankaray ne yazık ki hafif metro olarak tasarlandığı için günün birçok saatinde yoğun, 8-9 ve 17-19 arasında ise binilemeyecek kadar aşırı yoğun oluyor. YHT yolcularının ellerinde valizlerle binmeleri oldukça zor olacaktı.

Hayırlısı olsun, inşallah böylesine kısa ve tek duraklı bir hat, 2-3 yılda tamamlanır..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Şub Çrş, 2014 15:21

Aşağıdaki haritaya daha önce dikkatli bakmamıştım ve Keçiören Metrosu'nu Ankaray Tandoğan durağında sonlanıyor sanıyordum, çünkü şantiye levhasında Keçiören-Tandoğan Metrosu yazdığına eminim. Neyse, madem ki Keçiören Metrosu'nun Gar'da sonlandırılması düşünülüyor, bu durumda bu hattı Kızılay'a uzatabilirler.

Dediğim gibi en fazla 2 km uzunluğundaki bu hat sayesinde, tren yolcularının valizlerle Ankaray'a binememe sorunu çözümlenmiş olur. Hem de Keçiören Metrosu'nun Kızılay'a gelip diğer metrolarla birleşmesi, son derece yerinde bir düşünce.

Aşağıdaki resimde, Kızılay'da üç yanyana nokta görüyoruz ya, onlar aslında tek nokta olmalı bu arada. Kızılay Meydanı'ndan bir kat inince yer altı çarşısı, ikinci kata inince Sincan OSB - Batıkent - Kızılay - Çayyolu* Metrosu ve üçüncü kata inince de Söğütözü* - AŞTİ - Kızılay - Dikimevi Metrosu (Ankaray) var. Bakalım Keçiören - Gar - Kızılay Metrosu'nun Kızılay durağı, hangi seviyede inşa edilecek ve diğer duraklara geçiş nasıl sağlanacak?

* Gün itibarıyla henüz açılmamış uzatmalar

Resim

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 13 Şub Prş, 2014 13:22

Ankaray' ın güneydeki son uzatmasını kast ediyorsun sanırım, o kısım hakkında bilgim net olmadığı için herhangi bir düzenleme yapmamıştım, hatta projeler içerisinde bile gösteriliyor olabilir, kontrol ederim, şu son haritada
sanırım inşa halinde diye gösteriliyor.
Benim bildiğim tünel inşaatı bitmişti. Hatta Ankaray Söğütözü istasyonu da hazır diye biliyorum.

EGo genel müdürlüğünün geçen seneki Foto galeri paylaşımında bu resimler yayımlandı. http://www.ego.gov.tr/parts/egogalerigo ... PE_=5&sa=1

Ankaray istasyonları yeşil temalı, Metro istasyonları kırmızı temaları olur. Aşağıdaki istasyonda tabela vb yeşil ileride de Metro'ya yönlendirme tabelası var kırmızı renkte.

Resim

Resim

Geçen Aralık ayında elektromekanik ihalesi yapılmıştı.
http://www.rayturk.net/asti-sogutozu-me ... ik-ta.html


Ben de bu konuda bir ön ayak olmak için resim üzerinden göstermeye çalıştım:

Bu arada Söğütözü istasyonları biraz daha sol tarafta yaya üst geçidinin olduğu bölgede olması gerekiyor.
Resim


Saygılar :lol:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 14:18

Ama madem kesintisiz işleyecek, o zaman bu M3, M3, M4 ve M5 isimlendirmeleri tamamen anlamsız? Yani, İstanbul’dan böyle gariplikler alışığım da, Ankara’da biraz daha fazla beyin var sanmıştım. Başkent yahu. O kadar mı yanılmışım? Valla ne yaparsak, işkembe çorbası oluyor, hem de şirden (ben tadını severim de, başkaları kaçar).
Aynen. İstanbul'dakiler birbirinden farklı hatlar. Ankara'da ise birbirinden farklı adlandırılan, ama birbirinin devamı olarak aslında tek hat şeklinde işleyecek üç hat (halka arasında bu hatlar, Batıkent Metrosu, Sincan Metrosu, Çayyolu Metrosu olarak adlandırılır, ama üçünün toplamı Ankara Metrosu olarak adlandırılır) var. Sorun da bu tek hattın üç parçasının farklı zamanlarda inşa edilmeleri nedeniyle üç farklı hatmış gibi adlandırılmasından kaynaklanıyor..
Ankara'da Soğuksu diye bir yer yok sanırım. Ankaray hattı AŞTİ-Dikimevi şeklinde. M2 Söğütözü istasyonuna bağlantı inşaatı var.
Soğuksu, Söğütözü olacak..
Bu yanlış. Ankaray per definitionem tam bir metro. Hafif raylı sistemin özelliği sizce ne ki? Yani, nesi hafif?
Abi, taaaa Karayalçın'dan beri herkes hafif metro dedi, biz de hafif meşrep olacağına hafif metro olsun dedik ve bağrımıza bastık :)

Ankara'daki hatları özetlemek gerekirse;

1. Ankaray (hafif, yalancı metro)
Dikimevi'nden başlar, batıya doğru Kızılay'a gelir, Maltepe'de Gar'a çok yaklaşır (YHT Garı yapılınca alttan tünel yapılmasına ilişkin bir düşünce vardı, ama sanırım dünkü açıklamadan sonra bu tünel gündemden kalkmıştır), Tandoğan Meydanı'nın altından Bahçelievler'e doğru devam eder ve güneye dönerek AŞTİ'de (Otogar) sonlanır. Tek duraklık bir uzatma (Söğütözü) inşa edildi, muhtemelen metronun Çayyolu uzatması ile birlikte açılacak. Söğütözü'nden Çukurambar ve Çiğdem Mahallesi'ne uzatılması da düşünülüyordu, ancak ciddi bir kapasite sorunu var bu hatta. Bir de o uzatma açılırsa, sistem kullanılamaz hâle gelebilir. O nedenle, Söğütözü'nden güneye doğru yeni bir metro inşa etmek daha mantıklı olacaktır.

2. Ankara Metrosu (ağır, harbi metro)
Kızılay'dan başlar, önce kuzeye Ulus'a, sonra kuzeybatıya doğru Yenimahalle'ye çıkar ve batı yönünde devam ederek Batıkent'e ulaşır. Buna da Ankaralılar Batıkent Metrosu der. Dün açılan kesim (Sincan Metrosu), bu hattın Batıkent durağından kuzeybatı yönünde Törekent/OSB durağına doğru uzatmasıdır. Gelecek ay açılacak kesim (Çayyolu Metrosu) ise Kızılay'dan önce güneye doğru Bakanlıklar yönünde (Çayyolu Metrosu, 1997'de Batıkent Metrosu açılırken de proje hâlindeydi ve Bakanlıklar yönünde kuyruk tüneli ve makas yapılmıştı), sonra batı yönünde ODTÜ ve Ümitköy yönünde ve en sonunda da güneybatı yönünde Çayyolu'na ilerleyerek Koru Sitesi durağında sonlanacak.

3. Keçiören Metrosu (ağır, harbi metro)
Gelecek yıl açılacakmış. Keçiören'deki Gazino durağından başlayarak Gar'a kadar olan kesim inşa hâlinde, dün açıklanan tek duraklık uzatmayla Kızılay'a da ulaşacak ve 1 ile 2 numarada özetlediğim hatlarla aktarma imkânı sunacak.

4. Başkentray (banliyö)
Şu anda, Ankara'nın doğusundaki Kayaş'tan başlayarak batıya doğru gelen ve Ankara Garı'ndan geçtikten sonra batıdaki Sincan'da sonlanan bir sistem var. Bildiğim kadarıyla, bu sistem Sincan'dan OSB'ye doğru kuzey yönünde uzatılacak ve orada sonlanacak, ancak bu kesim inşa hâlinde. Başkentray'ın OSB durağı ile Törekent/OSB adlı, dün açılan sistemin son durağı arasında ise yaklaşık 1 km gibi bir mesafe olacak.

Bir Ankaralı olarak, Kızılay-Esenboğa Havalimanı Metrosu'nun kısa vadede yapılabileceğine inanmıyorum. Zaten henüz inşaatı başlamadı. Başlasa da ödenek yokluğundan yıllarca uzayacak bir proje olduğunu ve 2025'ten önce havalimanına metroyla gidilemeyeceğini düşünüyorum..

Bu nedenle, önümüzdeki on yıl boyunca aktarma durakları şu şekilde olacak..
1. Kızılay Aktarma Merkezi
Şu anda birbiriyle dik kesişen ve birbirinin birer kat altında/üstünde olan Ankaray ve Ankara Metrosu durakları arasında serbest geçiş var. Keçiören Metrosu'nun dün açıklanan uzatması da inşa edilince, bakalım üç sistem arasında serbest (bedava) geçiş olacak mı? Bence, olmalı..

2. Söğütözü Aktarma Merkezi
Çayyolu Metrosu açılınca, Ankaray ve Ankara Metrosu hatlarının tıpkı Kızılay'daki gibi dikey kesiştiği bu durak da açılacak.

3. Maltepe-Gar Geçişi
Ankaray Maltepe durağında indikten sonra Tandoğan'a doğru kaldırımda 5 dakika yürüdükten sonra, yer altı çarşısı vardır. Orada da 5-6 dakika yürüdükten sonra, yani Maltepe durağından yaklaşık 10-11 dakika sonra Gar'a varmak mümkündür.

Ayrıca, Keçiören Metrosu'nun şimdilik (Kızılay uzatması inşa edilmeden önceki) son durağı da Gar'da olacak. Böylece, biraz yürümeli olarak, Ankaray ile Başkentray ve Keçiören Metrosu arasında, çok az yürüme ile de Başkentray ile Keçiören Metrosu arasında aktarma sağlanacaktır.

4. Yenişehir-Sıhhiye
Ankara Metrosu Sıhhiye durağında indikten sonra yaklaşık 7-8 dakika yürüyerek banliyönün Yenişehir durağına varmak mümkündür.

5. Kurtuluş
Ankaray Kurtuluş durağında indikten sonra yaklaşık 5-6 dakika yürüyerek banliyönün Kurtuluş durağına varmak mümkündür.

6. Atatürk Kültür Merkezi
Ankara Metrosu ve Keçiören Metrosu arasında burada bir aktarma imkânı oluşacak..

7. OSB (belki ileride olur)
Ankara Metrosu'nun dün açılan Sincan Metrosu kesimi, Başkentray'ın son durağı olacak olan OSB'ye kadar uzatılırsa (veya Başkentray, OSB'den Törekent'e uzatılırsa), burada da bir aktarma noktası ortaya çıkabilir.

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön