izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2010 00:31

Ohooo Başar, hep diyorum sana bırak bu kıyaslamaları karşılaştırmaları :) Yok öyle standart takip etmek ya da standartlara uymak, Amerika nerede? Bizde adet her işte yeniden Amerika'yı keşfetmektedir, ho ho ho yeni yıl sana az düşünce getirsin :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Pzr, 2010 15:33

Ägypten?! :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2010 17:56

Araçlar hakkında daha detaylı bilgiler bu linkten edinilebilir.

http://www.caf.net/ingles/productos/pro ... 5&sec=desc

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Pzr, 2010 19:16

Yani M+N+M "aranjmanı" bir tren "ünitesi". Bu tren ünitelerinden de üç tane birbirlerine birleştirilebilir. Demek ki, aslında 9 "vagonluk" büyük traksyon mümkün. Yanlış mı anlıyorum? Berlin'in M+N traksyonu bir çeyrek tren oluyor, genelde (M+N)x4 yapılır. Kurzzug (M+N)x2 olur; bu demektir ki İzmir'de bir Kurzzug M+N+M olur, ful aksesuar da (M+N+M)x3 olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2010 19:20

Eğer peronların uzunluğu ile sinyalizasyon, araç takip falan filan uzun traksiyonlara müsade ediyorsa, dediğin yapılabilir diye düşünüyorum, genelde her bir kombinasyon, uyumlu ve aynı kombinasyonda olmak şartı ile birbirine bağlanabiliyor, genelde :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2010 22:57

Tabi bir de araçların kuple edilebilirliği yani 2 nin katlarımı, 3 ün katlarımı yoksa karışık kuple edilebilirmi, bazı araçlarda bazı kombinasyonlar kuple edilemiyor sanırım. Yani bu setlerde belkide x2 de mümkündür, toplam 6 araçlık setlerde iş görebilir.

Bu arada lojiport.com sitesi araçların içinden görüntüler yayınlamış bizde alıntılayalım.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18396
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 03 Oca Pzr, 2010 23:06

3.fotoğrafta soldaki metal kısım nedir, bagaj için mi? Banliyö değil mi bunlar yahu?İzmir'de İstanbul banliyölerine benziyorsa eğer güzergah, bildiğin yüzeysel metro olması gerekmez mi? Adı banliyö ama şehir içi taşıması bu, ne bu şehirlerarası yük taşıma mantığı? Adapazarı ekspresinde bile yok böyle bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Pzr, 2010 23:11

Hakan yazdı:3.fotoğrafta soldaki metal kısım nedir, bagaj için mi? Banliyö değil mi bunlar yahu?İzmir'de İstanbul banliyölerine benziyorsa eğer güzergah, bildiğin yüzeysel metro olması gerekmez mi? Adı banliyö ama şehir içi taşıması bu, ne bu şehirlerarası yük taşıma mantığı? Adapazarı ekspresinde bile yok böyle bir şey.
Güzel soru :) başka bir araçta daha vardı galiba konuşmuştuk bir şeyler diye hatırlıyorum. Evet o kısım bagaj için, ha bizde ne olur? Şimdi ukalalık edip kesin konuşmayayım ama tecrübem beni yanıltmaz ise onlar sökülür ve orası ayakta yolculuk edeceklere ayrılır :) Trenler banliyö treni evet, ama bu birazda şahsi kanaatim ben bir sistemin illa ki yer üstü ya da altında olması ile metro-banliyö-tramvay diye ayrılmasına karşıyım, bu tamamen benim görüşüm, bence banliyö hatları da yer altında gidebilir, ne ise bu başka konu. Bu tip bagajlıklar benim gördüğüm kadarı ile bazı Avrupa ülkelerinde tercih ediliyor, hatta o kadar ki Köln'den satın alınan 2. el tramvay araçlarında dahi koltukların üst kısmında çanta koyma yerleri vardı :) eğer banliyö hattı havalimanı ya da otogar gibi valizli yolcuya hitap eden bir noktaya gidiyor ise valiz koyacak yer olması çok normal. Neden derseniz, sizlerde valizle toplu taşıma aracında yolculuk etti iseniz zorlukları malum, hangisini tutacaksın? Aman ona devrilmesin, yok yandaki geçemedi, koltuk arasına girmez bilmem ne, bu bölümler tamamen bu sorunları ortadan kaldırarak tüm yolcuların konforunu arttıran etkenler, ama diyorum ya, alışkanlıklar ne olacak? :) Umarım sökülmezde insanlarımız bunu hakkı ile kullanırlar, yoksa gayet güzel kromajlı demir yani alıcısı hurdacı çok olur.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Pzt, 2010 09:22

Dediğim gibi İzmir de nerelerden geçiyor bilmiyorum ama, İstanbul'da banliyö hatlarında böyle bir şeye ihtiyaç olmadığı kesin. Asıl eksiklik ayakta yolcular için tutacak askıların olmayışı. Bizde sıkış sıkış gidildiği için böyle şeyler daha önemli.

M1 hattında bu tarz yerlerin olması çok mantıklı ama en az 3 koltuk konulabilecek bir yere kullanılma ihtimali düşük bir aparat gereksiz, demek istediğim hat güzergahında havalimanı ve otogar varsa bu aparat olmalı, yoksa olmamalı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzt, 2010 09:53

Evet aynen katılıyorum, tutamak ortada bir adet yapılmış ama askı şeklindeki el tutamakları yapılmamış, neden acaba? Belkide onlara çok zarar verildiği için yaptırmamışlardır, ya da İzmir de bu banliyö güzergahında bizim düşündüğümüz kadar yoğun bir yolcu yoktur, açıkçası bende hiç kullanmadım orada banliyö hattını.

Valizlik bölümüne gelince, yani dediğimiz gibi güzergah üstünde bunu gerektiren bir nokta var ise insanları alıştırmak adına (yolcu sayısıda başlangıçta az ise) olabilir. Bir iki sene içerisinde talep artsa bile hattın sabit yolcusu uygulamaya alışık olduğu için yeni gelen yolcuyuda alıştıracaktır. El tutamakları dikkatimi çekmemişti iyi nokta, bunun dışında dikkat etti iseniz koltukların üzerinde de daha önce bahsettiğim şu küçük çanta koyma yerlerinde var, ve genel olarak aracın konseptini ben beğendim, içi ferah görünüyor, koltuklar ve yerleşim gayet iyi, İzmir de bu banliyö işi iyi kotarıldı İstanbul Marmaray nedeni ile hala bekliyor ve bakalım o zaman bu işletme işi ne olacak. İzmir de olay en baştan çözülmüş, işletecek şirket kurulmuş, araçlar o şekilde alınmış hayırlı olsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Oca Pzt, 2010 11:43

İzmir'de kullanılacak banliyö hattı mı var ki?! 2005'te günde beş sefer mi ne kalkıyordu, bu ne banliyösu, Banliyö Ekspress mi, ne ... bu şekilde tabiîki kimse kullanmaz. Ama bir kere yerleşti mi, kullanılır. Öte yandan, Berlin'de trenler dolu olabilir, arada sırada tıklım tıklım da olabilir, ama genelde sadece normal bir şekilde doludurlar. Hem metro, hem banliyö. İzmir de, yanılmıyorsam, Berlin'den küçük bir kent, belki orada da toplu taşım ona göre tasarlanmıştır. O İstanbul'dan tanınan balık kutusu hâlindeki seyircilik bence bir hastalık, ona alışılmış, toplu taşım nedir, herkes unutmuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Pzr, 2010 00:26

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19543

Bu hat ile ilgili son dönemde çok fazla olumsuz haberler çıktı, tabi mahkemenin kararı aslında sevindirici. Demiryoluna bir çivi bile çakılması için yol veren oldumu bizde ses çıkartmıyoruz :)
Kamu İhale Kurulu’nun Üçyol-Üçkuyular metro hattı ihalesini iptal eden kararını mahkemeye götüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, İdare Mahkemesi tarafından haklı bulundu.

Üçyol-Üçkuyular metro istasyonu projesi çerçevesinde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Hafif raylı sistem 2. aşama tünel işleri ile İzmirspor ve Hatay İstasyonları ikmal inşaatı yapım ihalesi”ni iptal eden Kamu İhale Kurulu’nun (KİK) bu kararı, Ankara 7. İdare Mahkemesi’nden döndü. Kararı “Esas”a dayalı olarak bozan İdare Mahkemesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “adil” ve hukuka uygun ihale yaptığını belirtti.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İdare Mahkemesi’nin Büyükşehir Belediyesi lehine karar vermesini memnuniyetle karşıladıklarını söyleyerek, “Kamu İhale Kurulu, son dönemlerde giderek artan tempoda verdiği kararlarla hem İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni hem de İzmir halkını zedelemiştir. Bu konudaki çırpınışımızın, infialimizin bir sonucu olan bu davada haklılığımızın İdare Mahkemesi tarafından onaylanması, bizi çok mutlu etti” diye konuştu.
Umarım bu geçen süre içerisinde belediyenin kendi imkanları ile yapmaya çalıştığı çalışmalar eğreti olmamıştır, bundan sonra işin ehli firmalar ile devam edilerek İzmir gibi bir kentin bir an önce bu sistemleri tamamlaması gerekiyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön