izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Çrş, 2010 19:07

Bu başlık biraz karman çorman gidiyor ama maalesef bilgi akışı olmadığı için böyle idare edeceğiz şimdilik. İzmir banliyö sisteminin revizyonu ile birlikte sistemi işletecek olan İzBan A.Ş. nin satın aldığı yeni vagonlar teslim alınmaya başlanmış, haberde ilk vagonun İstanbul'da gümrüğe geldiği anlatılıyor, hayırlı olsun diyelim.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19635
Aliağa-Menderes Projesi’nde çalışacak ilk tren dizisi İstanbul gümrüğüne geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD’nin yüzde 50 ortak olduğu İZBAN A.Ş, teknik kadrosunu oluşturmak için çalışmalara başladı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında yürütülen ve 30 istasyon, 80 kilometrelik hattı ile Türkiye’deki en yaygın kent içi demiryolu ulaşım ağı olan Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nde mutlu sona adım adım yaklaşılıyor. Son inşaat işlerinin tamamlandığı hatta kullanılacak tren setleri için İspanya’daki imalat çalışmaları da tüm hızıyla sürüyor.

İhaleyi kazanan CAF firmasının İzmir için ürettiği ilk tren dizisinin İstanbul gümrüğüne geldiği ve bir süre için fabrika testlerine tabi tutulacağı bildirilirken, Aliağa Menderes’in işletici firması İZBAN A.Ş (İzmir Banliyö Taşımacılığı Sistem Ticaret A.Ş.) de teknik kadrosunu oluşturmak için çalışmalara başladı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Mar Cum, 2010 14:54

Resim

Resim

Resim

Egeray için gelen ilk CAF seti Haydarpaşa limanından sevkiyat bekliyor. Bunlar bu sabah çekildi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Mar Cum, 2010 17:45

tekne mi kiraladın Kemal abi :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Mar Cum, 2010 21:55

vapur kiraladım yav kayık mayık olurmu :P

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1593
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Mar Pzt, 2010 18:07

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Pzt, 2010 18:15

Araçların yanındaki desenler İzmir metroda kullanılan araçlar ile aynı desen, orada birileri cidden bu işlere kafa yoruyor gibi :) gerçi hala merak ediyorum neden 3 araçlık diziler satın alındı, bunları kuple edip 6 lı kullanmak ve belkide 9 lu kullanmakta mümkündür bilemiyorum, ama İzmir'e ait kısacık deneyimim bayağı bir banliyö şebekesi olduğu fakat çok hurda halde olduğu idi, sanırım bu eski durumun etkisi ile ciddi bir kapasite sorunu var bu hatların.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Sal, 2010 23:15

ne göz varmış be, desenlri nasıl gördün yavv, helal olsun.

araçların kuple edilebileceğini düşünüyorum. şimdi görünen 3'lü dizinin ortasına ek vagonlar konulur diye düşünüyorum. yoksa 3'lü dizi İzmir'i kesmez sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Sal, 2010 23:40

Mehmet Kasım yazdı:ne göz varmış be, desenlri nasıl gördün yavv, helal olsun.

araçların kuple edilebileceğini düşünüyorum. şimdi görünen 3'lü dizinin ortasına ek vagonlar konulur diye düşünüyorum. yoksa 3'lü dizi İzmir'i kesmez sanırım.
Bunun ortasına dizi ilave edilmez, genelde bu tip araçlara modüler denilsede pek öyle canınız istediğiniz de sök tak yapabileceğiniz şeyler değil, hatta bu konu ile ilgili Ulaşım A.Ş. ye detaylı bir soru sormuştum ama bir türlü cevap alamadım :) muhtemelen sorduğum soru ile ilgili onlarda henüz bir çalışma yapmamışlardı, ben biraz ileriyi sordum sanırım, bu tip trenlerde ilave genellikle setlerin birbirine kuplesi ile oluyor, yani biz buna 3 lü diyoruz ama aslında 3 lü değil, tek bu :) yani iki tanesini kuple edersek 6 vagon uzunluğunda olabilir, 6 kesin oluyordur da acaba 9 oluyormu caf ın sitesinden ona bakmak lazım, çünkü nedenini tam bilemiyorum ama bu tip raylı sistem araçlarında pek kafanıza göre kuple edememe durumuda var, yani varyasyonları baştan belli oluyor, ama gerek şartmıdır, teknik bir zorunluluk olarakmıdır tam bilmiyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Mar Sal, 2010 23:58

6 kesin oluyordur da
tamam işte, kastettiğim buydu.

izmirin yerel gazeteleri vagonalr niye istanbul'a indi diyorlarmış. burayı takip etseler anlarlardı niye indiğini. Kirkor abime poz vermeden nereye gideceksin :) hatta matta giremezsin selam vermeden :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Çrş, 2010 00:07

O bana da aptalca geliyor aslında İstanbul'un vagonu metrobüsü İzmir'e iner, İzmir'in ki İstanbul'a iner, ulan bu kadarmı beceriksiz gümrükçülük olur, var bu işte bir nane, hava atmak uğruna sidik yarıştırmak uğrunamı yapılıyor ne :) bir iki şey yazıcam ama olmaz şimdi anca dost arasında söylenir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Mar Çrş, 2010 00:27

abi onlar memur :) olsun bizde resimleri çekmiş olduk.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Çrş, 2010 00:28

Mehmet Kasım yazdı:abi onlar memur :) olsun bizde resimleri çekmiş olduk.
Bizim için ala Mehmet, diyorum ya keşke hep haberimiz olsa da hepsini belgeleyebilsek, bazen orada olamadığım için çok hayıflanıyorum, bir kere kesin şu viyadüğe çıkardık, en fazla bir sopa yerdik güvenlikten :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön