ist-M.03:02 » M2 Sanayi Mahallesi - Seyrantepe İnşaa Süreci

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 12:20

Orası bence tünel. ve 3 hat var. Otogar gibi. M2de 3'e çıkan yer bir tane daha var. taksim-şişhane arasında da 3 tünel var bir kısımda. Hatta uzun yıllar 3 tünelden biri m2 araçalrının seferden sonra öbür perna geçmek için kulandıkları bir tünel. Şişhane mekik çalışınca da yararlanılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 12:49

Mehmet Kasım yazdı:Orası bence tünel. ve 3 hat var. Otogar gibi. M2de 3'e çıkan yer bir tane daha var. taksim-şişhane arasında da 3 tünel var bir kısımda. Hatta uzun yıllar 3 tünelden biri m2 araçalrının seferden sonra öbür perna geçmek için kulandıkları bir tünel. Şişhane mekik çalışınca da yararlanılacak.
Taksim Şişhane arasında 3 tünel mi var? Bu bilgiyi kimden aldın Mehmet? Orada 3 tünel olduğunu hiç sanmıyorum yani ben tünele en son girdiğimde yoktu. O bahsettiğin makas tüneli Mehmet :) yani hat falan değil ikisi arasında çok büyük farklar var dostum.

O makas tüneli Sanayi Seyrantepe arasında da var zaten o başka istasyon yeri başka, ayrıca ikinizde aynı şeyi söylüyorsunuz orası istasyon bölgesi tünel olmuş aç-kapa olmuş bir farkı yok istasyon tüneli ve Mehmet bence o doğuya giden çizgi sadece ve sadece M2 hattı besleme havaraylarından birisini gösteriyor yani şu ana kadar teorini destekleyecek hiç somut bir veri yok, bilmiyorum ama ben yeterince teknik ve yeterince somut deliller sunduğuma inanıyorum :)

Gönül ister ki senin dediğin gibi bir metro kesimi, hattı planı olsun her yere gitsin hatta İstanbul dan benim evimin önüne kadar metro gelsin :) ama öyle olmuyor işte ve orada da gösterdiğin yeşil çizgi ile yayınladığın proje resminin hiç alakası yok sende görüyorsun, sonuç olarak orada 3 hatlı bir istasyon yapısı var doğu hattı Seyrantepe mekik seferleri için orta ve batı hatları M2 işletmesi için kullanılacak, ha ilerde bu kör hattın ucu uzatılıp bir şeyler yapılabilir mi tabii ki yapılabilir bunun da nasıl olabileceğini örneklerini anlattım yukarıda, ama bir Hisarüstü - Maslak olamaz çünkü orada ikili makas tünelleri yok, yani bu bir yer üstü hattı değil istediğin zaman istediğin yere makas ekleyemezsin, makas tünelini yapıp içine 4 makas 200 metre ray koymayacak kadar da aptallığı kimse yapmaz herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 13:01

Şişhane'deki makas tüneli tabi. O yeşil çizgiyi çöz bana Esat. Havaray olabilir mi dersin. Askeri bölgeye denk geliyor. İzin verirler mi?

Yoka haritayı çizenin mürekkebi mi kaymış

:D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 17:54

Esat Sanayi İstasyonu'nu 3 peron şeklinde yaptılarsa o yeşil çizgi dediğim gibi bir hat olabilir. Çünkü Otogar'da 3 peron var. Şimdi 2 ayrı hat olacak. Sanayi'de Otogar gibi olursa 3 peron 2 hat. Neden olmasın derim. Tabi teknik gerekçelerinde haklısın ama ne bileyim?


Renkler 2 ayrı hattı resmeder mi?

Mavi Çizgiler: M2 Hattı Taksim-Hacıosman

Kırmızı Çizgiler: Seyrantepe-Sanayi-Hisar veya Sahil bi yerler.

Her 2 hatta gidiş-gelişi kendi rayında yapıyor. Sadece orta peronu (Hacıosman'a gidiş, Seyrantepe'den geliş) ortak kullanıyorlar.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 20:49

Otogar' da 3 peron yok Mehmet küçük bir hataya düşüyorsun, Otogar 2 Peron 3 Yol var :) muhtemelen Sanayii de bu şekilde önce bunu bir düzelteyim.

Sonrasında orada üstteki kırmızı makas tünelini sen çizdin sanırım :) o proje çiziminde varmıydı o? Sanırım yok bir de senin çizmediğin halini böyle büyük yüklersen bakalım, ama evet olmaz değil, Otogar gibi düşünürsen ki aynı buradaki Sanayi İstasyonunun kuzey çıkışı Otogar ın Havalimanı çıkışı yönü ile aynı yapıda olur, Otogar da M1 ile M3 ortak çalıştığında zaman zaman o orta yolun ortak kullanımı söz konusu olabilir ve olacaktır.

Senin çizdiği bu hali ile evet neden olmasın, ama dediğim gibi orjinal proje çiziminde üstteki makas tüneli varmı yokmu? ikincisi yüklediğin resimde yeşil çizgi buradan değil Şaft 2 yazan yerden doğuya doğru uzanıyor bence arada önemli bir fark var ama dediğin gibi diğer hallerde aslında böyle bir tünel yaptıysalar bence olmaması için bir sebep yok, tabi bu işin ne mühendisi ne de mimarıyız ama eh bildiğimiz gördüğümüzden çıkarttığımız da budur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 22:16

Esat yazdı:Otogar' da 3 peron yok Mehmet küçük bir hataya düşüyorsun, Otogar 2 Peron 3 Yol var :) muhtemelen Sanayii de bu şekilde önce bunu bir düzelteyim.
Evet doğru.
Esat yazdı:Sonrasında orada üstteki kırmızı makas tünelini sen çizdin sanırım :) o proje çiziminde varmıydı o?
Proje çiziminde var ben sadece üstünden renkli geçtim. Aslını büyüterek yükledim. Bi bak bakalım.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzr, 2008 22:37

Hayır hayır. Bak ilk çizdiğin ile bu farklı, ilkinde sen kırmızı iki çizgi çekmiştin yani doğal olarak iki yönlü işletme için iki tünel ama projede bu yok, kast ettiğim şeyi anladınmı? Orada sadece bir kör tünel var ve onunda amacını zaten çözdük Mekik hattı baş istasyonu için peron, yani benim söylediğim gibi bir işletme için burada ikinci bir makas tüneli yok maalesef, mekik için müsait ama çift yönlü işletme için değil, yapılması da çok ama çok zorlama olur, M2 bugün 4 dk. çalışıyor, yarın kapasite arttığında ki bu yarın 30 yıl sonra bile olsa olacak 2 dk çalıştırıldığında burada atıyorum M16 hattı ile çakışacak işletme, o hatta 3 dk pik ile çalışıyorsa Sanayide dakikada bir gibi araç olacaktır bu gereğinden fazla emniyet kuralına uymayı gerektiren sistemi aşırı zorlayan bir olay, hatırlarsan bir kaç sayfa önce Seyrantepe katlı istasyonmu demiştim, sen gerek yok ki demiştin.

Sakın ola benim katlı istasyon sözlerimi basit bir Avrupai heves olarak algılamayın, ileriye dönük bir planlama yapıyorsanız mümkün olduğunda herhattın istasyonları ayrı olmalı ki pik saat düzenlemelerin sıkıntı olmasın, sistemler arası erişim adam gibi yapılmışsa kimse bu aktarmalardan şikayet etmez ve bence etmeye hakkıda olamaz. Yani eğer Sanayi istasyonu üzerinden senin önerdiğin gibi bir işletme yapılacak ise bunun planlaması bu şekilde olmamalı diyorum sadece ve projede görüldüğü üzere zaten öyle bir şeyde yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzr, 2008 22:58

Tamam şimdi oldu. Peki kör tünel dediğin noktanın 100-200 m güneyinden sonra 2 TÜNEL AÇILAMAZ MI?

Seyrantepe-Hisarüstü Hattı kör tünelin oraya kadar tek hat olacak 200 m sonra 2 hat devam edecek.

Sıkıntılı mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.02.03 » Seyrantepe-Sanayi Mahallesi M2 İnşaa

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Kas Prş, 2009 19:19

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5727

SEYRANTEPE KOMPLEKSİNİN ÖZELLİKLERİ

* İstasyon ve 2.300 araçlık otopark ile
* Stadyum bağlantısı ve TEM geçiş tünelleri
* Trenler için triyaj alanı (atölye depo-parklanma yapısı)
* Metro hattının (Yenikapı-Hacıosman) sinyalizasyon ve kontrol merkezi

İşlevlerini barındıran bir transfer merkezi ve sistem yönetim kompleksidir.

Ayrıca tüm bu kompleksin yapısal sistemi, statik açıdan üst yapıda ilave kullanımları sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir.

* Bu yapı 59.000 m2 alana oturmaktadır.
* TEM’den otoparka direkt giriş sağlanarak park et-git (park&ride) sistemi için önemli bir merkez oluşturulacaktır.
* Stadyum bağlantı tünelleri, Seyrantepe Mahalle kotundan 29 m. Derinde bir geçiş yoludur. (yaklaşık 10 katlı bina eşdeğeri)

2002 yılında hazırlanan projesinde bu alanda sadece Seyrantepe Mahallesinde yüzeyden görünen bir triyaj alanı vardı. İstasyon yoktu.

Başkanımızın talimatı ile İstasyon eklendi, stadyum bağlantısı ilave edildi.

Tüm yapının projesi 9 m. daha derine alınarak triyaj derine gömüldü. Oluşan boşluğa otopark eklenmiş oldu.

Kompleksin maliyeti: 110.000.000 Euro

(otopark maliyeti; %15)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Kas Prş, 2009 19:22

M2-1 ne abi? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BAŞKAN TALİMAT VERMESE İSTASYON OLMAYACAKMI&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Kas Cum, 2009 09:11

Esat yazdı:M2-1 ne abi? :)
ulaşım a.ş öye numaralandırıyormuş ya :)

http://mkaslan.blogcu.com/seyrantepe-me ... 00871.html

1.670 m uzunluğundaki bir hattın testleri 4 ay sürer mi? Normalmidir? Yoksa vagon beklediklerinden dolayı mı zamana yayıyorlar. 68 yeni vagon gelmiş. 24 tane daha gelecekmiş.


Bakın ibb sayfasında bizi dumura uğratacak bir ayrıntı:
SEYRANTEPE KOMPLEKSİNİN ÖZELLİKLERİ

* İstasyon ve 2.300 araçlık otopark ile
* Stadyum bağlantısı ve TEM geçiş tünelleri
* Trenler için triyaj alanı (atölye depo-parklanma yapısı)
* Metro hattının (Yenikapı-Hacıosman) sinyalizasyon ve kontrol merkezi

İşlevlerini barındıran bir transfer merkezi ve sistem yönetim kompleksidir.

Ayrıca tüm bu kompleksin yapısal sistemi, statik açıdan üst yapıda ilave kullanımları sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir.

* Bu yapı 59.000 m2 alana oturmaktadır.
* TEM’den otoparka direkt giriş sağlanarak park et-git (park&ride) sistemi için önemli bir merkez oluşturulacaktır.
* Stadyum bağlantı tünelleri, Seyrantepe Mahalle kotundan 29 m. Derinde bir geçiş yoludur. (yaklaşık 10 katlı bina eşdeğeri)

2002 yılında hazırlanan projesinde bu alanda sadece Seyrantepe Mahallesinde yüzeyden görünen bir triyaj alanı vardı. İstasyon yoktu.

Başkanımızın talimatı ile İstasyon eklendi, stadyum bağlantısı ilave edildi.


Tüm yapının projesi 9 m. daha derine alınarak triyaj derine gömüldü. Oluşan boşluğa otopark eklenmiş oldu.

Kompleksin maliyeti: 110.000.000 Euro

(otopark maliyeti; %15)
Başkan talimat falan vermese stada metro ile gidilemeyecek yani. Allahım yarabbim ya resulullah...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Cum, 2009 09:39

Bende 2-1 deyince Seyrantepe deki ilk Fener - Galatasaray maçı sonucunu veriyorsun diyecektim :D:D:D

Bence 4 ay demelerinin sebebi, daha önce off the record bilgi almıştık ya abi Ocak gibi biter diye sinyalizasyonun önemli işleri bence aynı zamana denk getirmek için 4 ay demiş olabilirler. Hattın uzunluğunun teste bir etkisi olmaz bence ya bu sadece gabari testini uzatır o da ne kadar uzayacak, sonuçta en uzun hattımız 30 dk lık yol git gel 1 saat, her vagonu tek tek gabari testi yapacak halin yok sonuçta ölçüleri birbirinin aynı (aynı marka ve model ise) bence sebebi dediğim gibi diğer işler ile aynı zamana çakışsın diye böyle bir tarih verilmiş.

Ya o dikkat çektiğin şeyi bende gördüm yazacaktım sonra vazgeçtim, bizde Başkan istemezse istasyon olmaz abi, :) işte benim neden ara sıra höykürdüğümün, cızırdadığımın sebebi sadece o cümle ile dahi anlatılabilir.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön