1. sayfa (Toplam 6 sayfa)

ist-M.03:02 » M2 Hacıosman-Çayırbaşı (Sarıyer) Kuzey Uzatmaları

Gönderilme zamanı: 27 Tem Pzt, 2009 19:35
gönderen Esat
Bu kesim ile ilgili elimizde çok fazla bilgi yoktu ama tarihi kayıp etmemek adına ayrı bir başlık olarak açtım açılışına kadar olan süreci bu başlık altında takip edeceğiz.
Darüşşafaka-Hacıosman arasında kazı çalışmaları sona eren metronun tünel birleşmeleri, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılacağı törenle yarın yapılacak.

Tünel birleşmesinin ardından hattın yapımı tamamlandığında, Taksim-4. Levent arasında hizmet veren metro, Hacıosman'a kadar uzayacak. Yaklaşık 8,5 kilometre uzunluğundaki Taksim-4. Levent arasındaki İstanbul Metrosu, 30 Ocak 2009'da 5,5 kilometre ilave hatla Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne kadar uzatılmıştı.

Resim
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15194

Eh güzel bir haber daha, bunu aylık gündemede girmek lazım.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 09:36
gönderen Rıdvan ERGÜN
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir TOPBAŞ, 28 Temmuz 2009 Salı günü;


- Saat 13:00’te Darüşşafaka - Hacıosman Metro Tünelleri Birleşimi Basın Bilgilendirme Toplantısı’na katılacak.

Yer: Büyükdere Cad. Tarabya Kavşağı Mevkii (Boğaziçi İmar Müdürlüğü Yanı)

Not: Saat 12.00’de Saraçhane’den araç kalkacak.
Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Baskan/Page ... ogram.aspx

test sürüşlerinden 4 ay sonra yolcu taş&

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 10:28
gönderen Mehmet Kasım
LOJİPORTTAKİ HABERLER GÜZEL. BU KISIMLARDA DA AÇIKLAYICI BİLGİLER VAR.

Kuzeyden Hacıosman'a, güneyden de Şişhane'ye kadar kadar ulaşan metro, 18 kilometrelik bir sistem olacak. Yenikapı'ya kadar gidildiğinde ise ulaşımda entegrasyon ve ciddi bir rahatlama sağlanacak.

4. Levent-Hacıosman arasında 5'i ana hat, 1'i de Seyrantepe Stadyum bağlantısı olmak üzere Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka, Hacıosman ve Seyrantepe istasyonlarından oluşacak.

Proje kapsamında ayrıca, Seyrantepe Triyaj Alanı'nda bir metro bakım yeri oluşturulacak ve böylece 2000 yılından bu yana bir peronu bakım alanı olarak kullanılan 4. Levent istasyonunun her 2 peronu da kullanıma açılarak peronlardaki yoğunluk azaltılacak.

4. Levent-Hacıosman metro hattının toplam maliyeti Seyrantepe istasyon bağlantısı ve triyaj alanı dahil 487,3 milyon avro, 4.LEVENT-Hacıosman arası ise 316,3 milyon avroya mal olacak.

Seyrantepe istasyonunda Eylül 2009,
Darüşşafaka istasyonunda Kasım 2009,
Darüşşafaka-Hacıosman arasında da Temmuz 2010'da başlanması hedeflenen test sürüşlerinden yaklaşık 4 ay sonra ise yolcu taşınması planlanıyor.

Taksim-4. Levent arasında 9 yıldan beri 32 vagonla hizmet verilen metro hattında, Yenikapı-Hacıosman arasında hizmete girmek üzere 92 vagonun daha alımı için ihale yapıldı ve ilk vagonlar 2008 yılı Eylül ayında teslim alındı.

İhale kapsamında bugüne kadar 44 vagon İstanbul'a gelirken, geriye kalanı yıl sonuna kadar tamamlanacak ve böylece toplam vagon sayısı 124'e çıkacak.

Hacıosman'dan metroya binen bir yolcu, Marmaray, Kadıköy-Kartal, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları da tamamlandığında

4. Levent'e 12,
Taksim'e 24,
Şişhane'ye 27,
Yenikapı'ya 32,
Otogara 50,
Havaalanına 63,
Olimpiyat Stadı'na 73,
Seyrantepe Stadı'na 14,
Üsküdar'a 43,
Kadıköy'e 49,
Kartal'a ise 79 dakikada ulaşabilecek.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 22:08
gönderen Esat
İlk aşamada Taksim-4.Levent arasında açılan ve daha sonra Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro hattının son durağının Hacıosman olduğunu anlatan Topbaş, buradan hattın Sarıyer Çayırbaşı'na kadar uzatılacağını dile getirdi.

Gerektiği zaman vagon aralıklarını güvenlik açısından 70-80 saniyeye kadar indirebilme imkanına sahip düzenlemeleri kurguladık. Ancak mevcut çalışan hat, 4,5 dakikalık zaman dilimine duyarlı olduğu için entegre olmakta zorluk çıktı. Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında kesintisiz metro ulaşımı yıl sonunda başlamış olacak. Sabah saat 06.00-21.00 arasında yapılacak. Günlük kullanım şu anda 230 bin. O zaman yolculuk 3-4 katına çıkmış olacak.
Hayırlı olsun, daha önce de 2010 gibi düşünüldüğünü tahmin ediyor ve sağdan soldan duyuyorduk zaten, şimdi tarihi Başkan' ın ağzından aldık bakalım takipçisi olalım.

Bu arada haberi televizyon kanallarında izledim, Elektromekanik tabirini Elektromanyetik olarak söyleyen ve kullanan cahil muhabirlere gülmekten katıldım, maşallah İstanbul' a Maglev yapılıyormuşta haberimiz yokmuş :D :evil:

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 23:27
gönderen Hakan
Kartal'a 79 dakikada ulaşılabilecek, kısmıda orjinal oluyor haberlerin. Sanki şimdi 179 dakikada ulaşılıyor da. TEM'den basıp gidersin 20 dakikada ulaşırsın, anlatılan raylı sistem kullanılarak nereden nereye gidilebileceği ama haberlerde kullanılan metot olayı farklı aksettiriyor.

Bugünkü törenden sonra;

Ocak 2010 Taksim-Maslak kesintisiz ulaşım.
Temmuz 2010 Maslak-Hacıosman hattına aktarma
Aralık 2010 Taksim-Hacıosman kesintisiz sonucunu çıkarıyorum.

Şişhane aktarması uzun yıllar böyle kalacak galiba, Haliç'de köprü, Yenikapı'da arkeoloji işleri bitmeden değişmez. Seyrantepe'ye ise Temmuz 2010'Da sefer düzenlenebilir ama stat bitmeyeceği için belkide sadece depo alanı olarak kullanılır 1-2 sene...

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 23:32
gönderen Esat
Evet haberin o kısmı aslında dikkatimi çekti ama çok üstünde durmadım, toplu taşımanın amacı özel araç kullanımını düşürmek olması gerekir fakat katılıyorum arabanızla otobandan çok daha hızlı gidebilirsiniz :)

Diğer taraftan, artık yanlış bilgilendirmemi eksik bilgilendirmemi haber kanalları eleştiri yaparken dahi sanki Şişhane aktarması da yokmuş gibi anlattılar, Şişhane' den binen yolcu 4. Levent' te aktarma yapmak zorunda kalıyor, bu sene sonunda bu durum ortadan kalkacak dediler, oysaki M2 kuzey uzatması başlığında durumun pekte böyle olmadığını dile getirmiştik.

Şişhane ile ilgili durum orada da bahsettiğim üzere en iyi ihtimal ile köprü yapılıp sisteme dahil edilene kadar bu şekilde kalacak gibi.

Gönderilme zamanı: 29 Tem Çrş, 2009 08:06
gönderen Mehmet Kasım
Entegrasyon tamamlanmış gibi "60-70 saniyeye indirdik" demiş. AMA HALA TAMAMLANMADI. Acayip hatalar oluyor bu metinlerde nedense.

Resim

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 14:54
gönderen Hakan
Seyrantepe'de test sürüşleri bu ay başlaması gerekiyor galiba, ne dersiniz başlayabilecek mi?

Gönderilme zamanı: 08 Eyl Sal, 2009 16:41
gönderen Hakan
Ağustos başı bilgileri;

Seyrantepe Depo Sahası İnşaatı:

Kaba inşaat işlerinin yaklaşık %97’si, hat işlerinin de %96’sı tamamlanmış durumdadır.

Seyrantepe İstasyonu:

İnce inşaat işlerinin %81’i, elektromekanik işlerinin ise %69’u tamamlanmıştır.
Resim

Darüşşafaka istasyonu:

Darüşşafaka İstasyonunda ve tünellerde kazılara devam edilmekte olup Ağustos ayı başı itibariyle toplam 4.384 m. tünel açılmıştır (%83). Bu iş kapsamında toplam 17.883 m. 1. faz betonu ve 11.486 m. yürüme yolu betonu dökülmüştür. Hat işleri kapsamında da toplam 18.527 m. ray döşenmiştir. Bu istasyonda kaba inşaat işlerinin %100’ü tamamlanmış durumdadır. Bu istasyondaki elektromekanik işlerin ise %52’si gerçekleştirilmiştir.
Resim

Hacıosman İstasyonu:

İnşaat çalışmalarına başlanmış olup 75.838 m³ kazı yapılmıştır. Ankraj, mini kazık, başlık kirişi ve kuşaklama kirişi imalatlarına başlanmıştır. İstasyon alanındaki altyapı tesislerinin deplase edilmesi için altyapı kurumları ile çalışmalara başlanmıştır.
Resim

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 08:16
gönderen Mehmet Kasım
chenginer yazdı: Seyrantepe Depo Sahası İnşaatı:

Kaba inşaat işlerinin yaklaşık %97’si, hat işlerinin de %96’sı tamamlanmış durumdadır.

Seyrantepe İstasyonu:

İnce inşaat işlerinin %81’i, elektromekanik işlerinin ise %69’u tamamlanmıştır.
Elektromekanik işlerin % 69'u tamamlandı ise hattın test sürüşlerinni sene sonundan önce başlaması zor gibi görünüyor. Acaba kaç adet vagon gelmiş?

Gönderilme zamanı: 10 Eyl Prş, 2009 08:34
gönderen Hakan
Önceki ay bilgileri ile kıyasladığımızda, sadece %1 artış görünüyor, demek ki yaklaşık 1 aydır elektromekanik işler ile ilgilenmiyorlar, ince işlerde ise %10 ilerleme olmuş demek ki en kötü ihtimalle Ekim ayı içinde ince işler bitecek.

Ben bu mekik hat kısmında istasyonla ilgili çok fazla aciliyet olduğunu düşünmüyorum, depo sahası çalışacak vaziyete gelse yeter.

Hat üzerinde Darüşşafaka'nın işleri bitsin ve Taksim-Darüşşafaka kesintisiz çalışsın, bayağı rahatlama olacak, tabi asıl rahatlama güney etabında olacak...

Gönderilme zamanı: 24 Eki Cmt, 2009 21:23
gönderen Esat
İBB'den yapılan açıklamada, 30 Ocak 2009 tarihinde Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne kadar açılışı yapılan 5,5 kilometrelik metro hattını Darüşşafaka'ya bağlayacak tünel kazı çalışmalarının tamamlandığı belirtildi. İnce işlerin yapılmasına başlanan istasyonda 26 Ekim Pazartesi günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılımıyla ilk ray kaynağının yapılacağı, istasyonun bitmesiyle metronun Taksim'den kesintisiz olarak Darüşşafaka'ya kadar ulaşılacağı ifade edildi. Atatürk Oto Sanayi-Darüşşafaka metro hattında elektromekanik ve ince işlerin tamamlanmasıyla Aralık ayında ilk test sürüşü yapılacak. 2010 yılı sonuna kadar Darüşşafaka ve Hacıosman istasyonları sırasıyla hizmete girecek
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16946

Pazartesi günü sembolik ray kaynağı ile hattın bu kesiminde de elektromekanik inşaat başlayacak, umalım ki bu sinyalizasyonda yaşanan kargaşa bu bölüm içinde tekrar yaşanmasın ve açıldığında hat bütün olarak çalışsın, bir ümit işte, fakirin ekmeği.

Tabi bu habere bakarak mesajları geriye taradığımızda daha önce Darüşşafaka için Kasım 2009 test sürüşü sözleri edilmiş ama yeni haberden anladığımız bu test çalışmalarının yeni yıla kaldığı oluyor.