ist-M.03:02 » M2 Hacıosman-Çayırbaşı (Sarıyer) Kuzey Uzatmaları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.03:02 » M2 Hacıosman-Çayırbaşı (Sarıyer) Kuzey Uzatmaları

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Pzt, 2009 19:35

Bu kesim ile ilgili elimizde çok fazla bilgi yoktu ama tarihi kayıp etmemek adına ayrı bir başlık olarak açtım açılışına kadar olan süreci bu başlık altında takip edeceğiz.
Darüşşafaka-Hacıosman arasında kazı çalışmaları sona eren metronun tünel birleşmeleri, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılacağı törenle yarın yapılacak.

Tünel birleşmesinin ardından hattın yapımı tamamlandığında, Taksim-4. Levent arasında hizmet veren metro, Hacıosman'a kadar uzayacak. Yaklaşık 8,5 kilometre uzunluğundaki Taksim-4. Levent arasındaki İstanbul Metrosu, 30 Ocak 2009'da 5,5 kilometre ilave hatla Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne kadar uzatılmıştı.

Resim
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15194

Eh güzel bir haber daha, bunu aylık gündemede girmek lazım.
En son Esat tarafından 21 Ağu Çrş, 2013 09:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 7 kere düzenlendi.

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 28 Tem Sal, 2009 09:36

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir TOPBAŞ, 28 Temmuz 2009 Salı günü;


- Saat 13:00’te Darüşşafaka - Hacıosman Metro Tünelleri Birleşimi Basın Bilgilendirme Toplantısı’na katılacak.

Yer: Büyükdere Cad. Tarabya Kavşağı Mevkii (Boğaziçi İmar Müdürlüğü Yanı)

Not: Saat 12.00’de Saraçhane’den araç kalkacak.
Kaynak: http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Baskan/Page ... ogram.aspx

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

test sürüşlerinden 4 ay sonra yolcu taş&

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Sal, 2009 10:28

LOJİPORTTAKİ HABERLER GÜZEL. BU KISIMLARDA DA AÇIKLAYICI BİLGİLER VAR.

Kuzeyden Hacıosman'a, güneyden de Şişhane'ye kadar kadar ulaşan metro, 18 kilometrelik bir sistem olacak. Yenikapı'ya kadar gidildiğinde ise ulaşımda entegrasyon ve ciddi bir rahatlama sağlanacak.

4. Levent-Hacıosman arasında 5'i ana hat, 1'i de Seyrantepe Stadyum bağlantısı olmak üzere Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka, Hacıosman ve Seyrantepe istasyonlarından oluşacak.

Proje kapsamında ayrıca, Seyrantepe Triyaj Alanı'nda bir metro bakım yeri oluşturulacak ve böylece 2000 yılından bu yana bir peronu bakım alanı olarak kullanılan 4. Levent istasyonunun her 2 peronu da kullanıma açılarak peronlardaki yoğunluk azaltılacak.

4. Levent-Hacıosman metro hattının toplam maliyeti Seyrantepe istasyon bağlantısı ve triyaj alanı dahil 487,3 milyon avro, 4.LEVENT-Hacıosman arası ise 316,3 milyon avroya mal olacak.

Seyrantepe istasyonunda Eylül 2009,
Darüşşafaka istasyonunda Kasım 2009,
Darüşşafaka-Hacıosman arasında da Temmuz 2010'da başlanması hedeflenen test sürüşlerinden yaklaşık 4 ay sonra ise yolcu taşınması planlanıyor.

Taksim-4. Levent arasında 9 yıldan beri 32 vagonla hizmet verilen metro hattında, Yenikapı-Hacıosman arasında hizmete girmek üzere 92 vagonun daha alımı için ihale yapıldı ve ilk vagonlar 2008 yılı Eylül ayında teslim alındı.

İhale kapsamında bugüne kadar 44 vagon İstanbul'a gelirken, geriye kalanı yıl sonuna kadar tamamlanacak ve böylece toplam vagon sayısı 124'e çıkacak.

Hacıosman'dan metroya binen bir yolcu, Marmaray, Kadıköy-Kartal, Otogar-Bağcılar-İkitelli hatları da tamamlandığında

4. Levent'e 12,
Taksim'e 24,
Şişhane'ye 27,
Yenikapı'ya 32,
Otogara 50,
Havaalanına 63,
Olimpiyat Stadı'na 73,
Seyrantepe Stadı'na 14,
Üsküdar'a 43,
Kadıköy'e 49,
Kartal'a ise 79 dakikada ulaşabilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Sal, 2009 22:08

İlk aşamada Taksim-4.Levent arasında açılan ve daha sonra Şişhane ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne uzatılan metro hattının son durağının Hacıosman olduğunu anlatan Topbaş, buradan hattın Sarıyer Çayırbaşı'na kadar uzatılacağını dile getirdi.

Gerektiği zaman vagon aralıklarını güvenlik açısından 70-80 saniyeye kadar indirebilme imkanına sahip düzenlemeleri kurguladık. Ancak mevcut çalışan hat, 4,5 dakikalık zaman dilimine duyarlı olduğu için entegre olmakta zorluk çıktı. Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Sitesi arasında kesintisiz metro ulaşımı yıl sonunda başlamış olacak. Sabah saat 06.00-21.00 arasında yapılacak. Günlük kullanım şu anda 230 bin. O zaman yolculuk 3-4 katına çıkmış olacak.
Hayırlı olsun, daha önce de 2010 gibi düşünüldüğünü tahmin ediyor ve sağdan soldan duyuyorduk zaten, şimdi tarihi Başkan' ın ağzından aldık bakalım takipçisi olalım.

Bu arada haberi televizyon kanallarında izledim, Elektromekanik tabirini Elektromanyetik olarak söyleyen ve kullanan cahil muhabirlere gülmekten katıldım, maşallah İstanbul' a Maglev yapılıyormuşta haberimiz yokmuş :D :evil:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Tem Sal, 2009 23:27

Kartal'a 79 dakikada ulaşılabilecek, kısmıda orjinal oluyor haberlerin. Sanki şimdi 179 dakikada ulaşılıyor da. TEM'den basıp gidersin 20 dakikada ulaşırsın, anlatılan raylı sistem kullanılarak nereden nereye gidilebileceği ama haberlerde kullanılan metot olayı farklı aksettiriyor.

Bugünkü törenden sonra;

Ocak 2010 Taksim-Maslak kesintisiz ulaşım.
Temmuz 2010 Maslak-Hacıosman hattına aktarma
Aralık 2010 Taksim-Hacıosman kesintisiz sonucunu çıkarıyorum.

Şişhane aktarması uzun yıllar böyle kalacak galiba, Haliç'de köprü, Yenikapı'da arkeoloji işleri bitmeden değişmez. Seyrantepe'ye ise Temmuz 2010'Da sefer düzenlenebilir ama stat bitmeyeceği için belkide sadece depo alanı olarak kullanılır 1-2 sene...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Sal, 2009 23:32

Evet haberin o kısmı aslında dikkatimi çekti ama çok üstünde durmadım, toplu taşımanın amacı özel araç kullanımını düşürmek olması gerekir fakat katılıyorum arabanızla otobandan çok daha hızlı gidebilirsiniz :)

Diğer taraftan, artık yanlış bilgilendirmemi eksik bilgilendirmemi haber kanalları eleştiri yaparken dahi sanki Şişhane aktarması da yokmuş gibi anlattılar, Şişhane' den binen yolcu 4. Levent' te aktarma yapmak zorunda kalıyor, bu sene sonunda bu durum ortadan kalkacak dediler, oysaki M2 kuzey uzatması başlığında durumun pekte böyle olmadığını dile getirmiştik.

Şişhane ile ilgili durum orada da bahsettiğim üzere en iyi ihtimal ile köprü yapılıp sisteme dahil edilene kadar bu şekilde kalacak gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Tem Çrş, 2009 08:06

Entegrasyon tamamlanmış gibi "60-70 saniyeye indirdik" demiş. AMA HALA TAMAMLANMADI. Acayip hatalar oluyor bu metinlerde nedense.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 14:54

Seyrantepe'de test sürüşleri bu ay başlaması gerekiyor galiba, ne dersiniz başlayabilecek mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Eyl Sal, 2009 16:41

Ağustos başı bilgileri;

Seyrantepe Depo Sahası İnşaatı:

Kaba inşaat işlerinin yaklaşık %97’si, hat işlerinin de %96’sı tamamlanmış durumdadır.

Seyrantepe İstasyonu:

İnce inşaat işlerinin %81’i, elektromekanik işlerinin ise %69’u tamamlanmıştır.
Resim

Darüşşafaka istasyonu:

Darüşşafaka İstasyonunda ve tünellerde kazılara devam edilmekte olup Ağustos ayı başı itibariyle toplam 4.384 m. tünel açılmıştır (%83). Bu iş kapsamında toplam 17.883 m. 1. faz betonu ve 11.486 m. yürüme yolu betonu dökülmüştür. Hat işleri kapsamında da toplam 18.527 m. ray döşenmiştir. Bu istasyonda kaba inşaat işlerinin %100’ü tamamlanmış durumdadır. Bu istasyondaki elektromekanik işlerin ise %52’si gerçekleştirilmiştir.
Resim

Hacıosman İstasyonu:

İnşaat çalışmalarına başlanmış olup 75.838 m³ kazı yapılmıştır. Ankraj, mini kazık, başlık kirişi ve kuşaklama kirişi imalatlarına başlanmıştır. İstasyon alanındaki altyapı tesislerinin deplase edilmesi için altyapı kurumları ile çalışmalara başlanmıştır.
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Prş, 2009 08:16

chenginer yazdı: Seyrantepe Depo Sahası İnşaatı:

Kaba inşaat işlerinin yaklaşık %97’si, hat işlerinin de %96’sı tamamlanmış durumdadır.

Seyrantepe İstasyonu:

İnce inşaat işlerinin %81’i, elektromekanik işlerinin ise %69’u tamamlanmıştır.
Elektromekanik işlerin % 69'u tamamlandı ise hattın test sürüşlerinni sene sonundan önce başlaması zor gibi görünüyor. Acaba kaç adet vagon gelmiş?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Prş, 2009 08:34

Önceki ay bilgileri ile kıyasladığımızda, sadece %1 artış görünüyor, demek ki yaklaşık 1 aydır elektromekanik işler ile ilgilenmiyorlar, ince işlerde ise %10 ilerleme olmuş demek ki en kötü ihtimalle Ekim ayı içinde ince işler bitecek.

Ben bu mekik hat kısmında istasyonla ilgili çok fazla aciliyet olduğunu düşünmüyorum, depo sahası çalışacak vaziyete gelse yeter.

Hat üzerinde Darüşşafaka'nın işleri bitsin ve Taksim-Darüşşafaka kesintisiz çalışsın, bayağı rahatlama olacak, tabi asıl rahatlama güney etabında olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Cmt, 2009 21:23

İBB'den yapılan açıklamada, 30 Ocak 2009 tarihinde Atatürk Oto Sanayi Sitesi'ne kadar açılışı yapılan 5,5 kilometrelik metro hattını Darüşşafaka'ya bağlayacak tünel kazı çalışmalarının tamamlandığı belirtildi. İnce işlerin yapılmasına başlanan istasyonda 26 Ekim Pazartesi günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılımıyla ilk ray kaynağının yapılacağı, istasyonun bitmesiyle metronun Taksim'den kesintisiz olarak Darüşşafaka'ya kadar ulaşılacağı ifade edildi. Atatürk Oto Sanayi-Darüşşafaka metro hattında elektromekanik ve ince işlerin tamamlanmasıyla Aralık ayında ilk test sürüşü yapılacak. 2010 yılı sonuna kadar Darüşşafaka ve Hacıosman istasyonları sırasıyla hizmete girecek
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16946

Pazartesi günü sembolik ray kaynağı ile hattın bu kesiminde de elektromekanik inşaat başlayacak, umalım ki bu sinyalizasyonda yaşanan kargaşa bu bölüm içinde tekrar yaşanmasın ve açıldığında hat bütün olarak çalışsın, bir ümit işte, fakirin ekmeği.

Tabi bu habere bakarak mesajları geriye taradığımızda daha önce Darüşşafaka için Kasım 2009 test sürüşü sözleri edilmiş ama yeni haberden anladığımız bu test çalışmalarının yeni yıla kaldığı oluyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön