http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19111
Hacı Osman için test sürüşlerine Başkan' ın katılımı ile başlanmış, yani daha doğrusu basına açık testlere başlanmış ve Sn. Topbaş Mayıs ayında bu istasyonunda hizmete gireceği müjdesini vermiş.
İstanbul Metrosu’nun inşaatı tamamlanan Darüşşafaka-Hacıosman Hattı’nda test sürüşü yapan Başkan Kadir Topbaş, “Mayıs ayında açılacak hat ilerde Çayırbaşı’na kadar uzayarak yüzeye çıkacak ve burada sahile yapılacak metroyla buluşacak. Hacıosman’dan Taksim’e 24 dakikada, Yenikapı’ya 32 dakikada, havalimanı ise 63 dakikada ulaşılabilecek” dedi.
Kendi döneminden önce yapılan raylı sistem ortalamasının yıllık ortalama 2 kilometre olduğunu, bunu 16 kilometreye çıkararak dünya rekorlarına imza attıklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Hacıosman İstasyonu yüzeyin 49 metre yer altında. Tarabya yolundan 6 kat yer altında. Üstünde 600 araçlık 4 katlı otopark var. Burası tam anlamıyla bir transfer merkezi olacak. Otobüsler, minibüsler buraya kadar gelecek, yolcuları metroya aktarma yapacaklar. Böylece şehrin içine girmeyerek trafiği rahatlatmış olacaklar. Aracını otoparka bırakan vatandaşlar da buradan rahatlıkla şehrin istediği noktasına metroyla hızlı ve konforlu bir şekilde ulaşacak. Bizim de arzu ettiğimiz, İstanbullara toplu taşımanın rahatlığını sunmak.”
1.348 metre uzunluğundaki Darüşşafaka – Hacıosman Metro Hattı’nın devreye girmesiyle 4.Levent istasyonun itibaren Hacıosman’a kadar anahat uzunluğu 8 bin 120 metre oluyor. Sanayi istasyonundan Stadyum’a uzanan Seyrantepe hattı ile birlikte toplam uzunluk 9 bin 790 metre. Nisan 2011’de yolculu işletmeye açılması hedeflenen Hacıosman istasyonun devreye girmesiyle birlikte 8,5 kilometrelik Taksim – Levent hattı, Taksim – Hacıosman hattı olarak yaklaşık iki katı uzunluğa ulaşacak.
Test sürüşüne başlanan Darüşşafaka - Hacıosman ve hizmette olan Taksim - Şişhane (1.650 m.) ile birlikte Taksim – Levent hattına eklenen uzunluk 11.440 metreye, istasyon sayısı da 6’dan 13’e çıkacak. 4. Levent’ten sonrasında ana hat üzerinde sırası ile Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka ve Hacıosman ile Sanayi’den bir kol ile ayrılan Seyrantepe-Stadyum dahil toplam 6 istasyon bulunuyor. Seyrantepe hattı ve transfer merkezi de dahil 4. Levent – Hacıosman hattının toplam maliyeti yaklaşık 507 Milyon Euro.
Hayırlı uğurlu olsun diyelim şimdiden, ayrıca hattın Çayırbaşı kısmı ile ilgili bir takım bilgilerde açığa çıkmış, hattın bu kesimde yüzeye çıkacağı ve sistemin planlanan Beşiktaş-Sarıyer metrosu ile buluşacağını belirtmişler.