ist-M.01:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metro Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cmt, 2010 18:51

sazanlık yapmış olmiym ama başar abi; şemsipaşa pasajı esprisi bence doğruydu. sen fethipaşa dedin ama pasaj var mı orasını koru olarak biliyorduk :) fethipaşa korusu, şemsipaşa pasajı (gerçi salacağa giderken şemsipaşa kütüphanesi de var ayrıca :))

artı olarak üsküdar meydana viyadük mü dedin? tarih tarih :) silueti bozar unesco n'apar adamı biliyormusun? sahilden sıfırdan dalmış işte adam. hemde isterlerse metro hareme bile uzayabilecek konumda. denize dik gelmemiş. haremden acıbademe el verip kadıköy hattı ile bağlansa..ah ah..

fıstıkağacı istasyonu -60 m'de ise maaşşallah derim. ama üsküdar-fıstıkağacı arası kuş uçuşu ile belki yakın gibi gelebilir ama metro biraz kuzguncuğa gidermiş gibi yapıp dolanıyor. aynı beşiktaş'tan balmumcu'ya çıkarken ortaköy'e gidermiş gibi yaptığı gibi. sanki bu 2 hattı bir bütün olarak niye düşünmediler ki: şişli-beşiktaş-üsküdar-ümraniye metrosu; boğziçiray....

asıl derinliğin kısıklı olacağını düşünüyorum.

bu hattın başlamama nedeni; dediğiniz gibi üsküdar meydanıdaki kilit trafik. 1 şantiyeyi kaldıramıyor 2 şantiyeyi ansıl kaldırsın. o yüzden marmaray üsküdar istasyonu inşaatı bitince, istasyonun üstünü kapatıp asfaltı basıp, trafiğe açınca, metroya başlarlar. bu sefer metronun olduğu yeri trafiğe kapatıp kaydırırlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 20:31

Mehmet Kasım yazdı: fıstıkağacı istasyonu -60 m'de ise maaşşallah derim. ama üsküdar-fıstıkağacı arası kuş uçuşu ile belki yakın gibi gelebilir ama metro biraz kuzguncuğa gidermiş gibi yapıp dolanıyor. aynı beşiktaş'tan balmumcu'ya çıkarken ortaköy'e gidermiş gibi yaptığı gibi. sanki bu 2 hattı bir bütün olarak niye düşünmediler ki: şişli-beşiktaş-üsküdar-ümraniye metrosu; boğziçiray....

asıl derinliğin kısıklı olacağını düşünüyorum..
-60 demedim ya, nerde dedim :) Fıstıkağacı istasyonu her kat 10 metre olsa en derin yerinde ray hattı -20 olsun, +60 Fıstıkağacın da yeryüzünün denizden yüksekliği karışıklık oldu herhalde.

Kısıklı Fıstıkağacına göre daha derin olabilir evet, ama işte bende istasyonların yanal kesit resmi var ama ölçüler verilmemiş dökümanda yenilerini de soruşturdum ama alamadım maalesef :(

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Eyl Cmt, 2010 22:31

Üsküdar'da yer üstünde bir şey yok gibi birşey okudum sanki? Bugün yatsı ezanı sırasında Üsküdar meydanındaydım, Valide-i Cedid ve Mihrimah Sultan Camii müzezzinlerinin ki ikisinin sesleri de mükemmel, birbirlerinin bekleyerek okudukları ezandan sonra burada böyle bir şey okuyunca cevap yazmak zorunda hissettim kendimi.

Malum Üsküdar, eski İstanbul değildir, Üsküdar; Üsküdar'dır. Nasıl ki İstanbul'un altı üstü zenginlikse, Üsküdar içinde aynı şey geçerlidir.

Mihrimah Sultan Camii gibi ölümsüz bir aşkı (hikayesini mutlaka araştırın)temsil eden bir eserin yanında ucube bir viyadüğün ne işi olabilir? Herşeyden önce o aşka saygısızlık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eyl Cmt, 2010 22:43

Hakan yazdı:Mihrimah Sultan Camii gibi ölümsüz bir aşkı (hikayesini mutlaka araştırın)temsil eden bir eserin yanında ucube bir viyadüğün ne işi olabilir? Herşeyden önce o aşka saygısızlık...
Viyadükle hiçbir alakam yok, vallaha suçsuzum :) ve alıntı yaptığım paragrafa katılmamak elde mi, yani ben şu yüzden istasyonun mevcut konumuna zaten karşı çıkamıyorum, orada başka nerede istasyon yeri açabilirsiniz? Bence zaten oraya yapılması Marmaray için Üsküdar' da yapılan etütlerde o küçük alanda bile çıkan bir sürü şeyden sonra birazda korkudan olsa gerek. Yoksa çarşının altına yapalım gitsin diyebiliriz evet ama işte, nasıl yapılsın.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Eyl Pzr, 2010 09:16

Viyadükle başlamanın anlamı olmaz, sadece Fıstıkağacın istasyonu biraz Mecidiyeköy istasyonu gibi olur, yani çok derinde olur. Zaten sen de söylemişsin mesajlarından birinde...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Eyl Pzr, 2010 12:36

-60 m yanlış yazmışım. kısıklı oalblir mi acaba? bu proje bence çok doğru bir proje. durakalrı falan çok doğru konumlanmış. marmarayla da entegrasyonu var. herşey güzel. tek eksiği kadıköy-kartal metrosu ile entegre olmamasıdır. üsküdar'dan harem'e doğru devam ederek kadıköy'e gidebilir.

ümraniye-kadıköy yolculuğu:

ümraniyeden metroya bindiniz. kısıklı, altunizade, bağlarbaşı, fıstıkağacı derken üsküdar'a geldiniz. inip marmaraya bindiniz. aynı mesafeyi tekrar gelip fıstıkağacı, bağlarbaşı tünellerinden geçerek ayrılıkçeşme, oradan aktarma kadıköy. yaklaşık 2-3 km'Lik kısmı 2 kere katediyorsunuz. bunun yerine üsküdarda inmeden hareme devam, selimiye kışlasının (aklıma balyoz geliyor bu kışlayı düşününce :)) oradan haydarpaşa ve kadıköy yapsa güzel olur.

yani:

ümraniye-üsküdar-kadıköy metro hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Eyl Pzr, 2010 13:42

Sizlerde şu viyadük konusunda ilginç bir düşünce hatası var. Viyadük diyoruz, Mihrimah ile başlıyorsunuz? Hiç viyadük veya üst istasyonun bir sanatsal yapı olabileceği kafanızda canlanabiliyor mu? Mafiş. Meselâ oradaki duruma tamamen uygun bir şey de tasarlanabilirdi. Neyse, böyle şeyler herkesin ilgi alanı değildir belki, o doğru. Orada bir şey yok diyen de yoktu, yanısıra. Çevre entegrasyonuna sahip yüksek kaliteli mimarlık (henüz?) pek tanınmıyor İstanbul'da elbet ...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Eyl Pzr, 2010 15:12

Abi Üsküdar camileri mimarlar tarafından, yüksek inşa edildiği için eleştirilen yapılar, öyle ki İstanbul'lular karşı kıyıdan görsünler diye öyle inşa edilmiştir diye eleştiriyorlar. Yani o eserler bu kadar hassas konularda değerlendirilen yapılar. Hangi güzel viyadüğü oradaki 500 senelik eserin yanına yakıştırıyorsun? Hakikaten çözemediğim bir şey de var, hangi avrupa ülkesi ya da okyanus ötesi ülkede böylesine meydanlarında 3-5 tane tarihi eser bulunupta oraya yeni teknoloji ürünü bir şeyleri kabak gibi ortaya yapmışlar? Eminim onlarda bizdeki kadar eser olsa oraya elektrik direği bile dikmez başka bir çözüm bulurlar...

Eğer hakikaten teknik imkanlar orada yer altından başlayan bir sisteme müsade etmese tamam diyeceğim, ama sadece 2. ve 3.istasyondakiler 200 metre yürümesin diye orada bir viyadüğe ben karşıyım...

En kötü ihtimalle meydandan 300 metre içeride yapsınlar millet orada trafiğe kapatılacak meydanda yürüyüp gitsin sahile...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzr, 2010 15:13

Başar bahsettiğin yerde çevre entegrasyonlu viyadük diye fransız yemeği gibi isimli bir şey olamaz, kusura bakma ama orada bir viyadük ölü doğmuş değil hiç döllenmemiş bir proje olur :) Bunun kafa ile bir alakası yok, sen Kuzguncuklu olduğunu iddia ediyorsun ama yeterince o havayı teneffüs edememişsin. Ben uslanmaz bir Avrupa yakalıyımdır, tüm kaosu, keşmekeşi ve salaşlığına rağmen vazgeçmem ama Üsküdar' a gidip te o rıhtımda oturup denizi seyredip oturmanın huzurunuda hiçbir yer veremez, sen gel şimdi tepeme viyadük dik, sanatsal mış :) çok sanatsal olur emin ol, graffitiler ile bir sanatsal sorma. Bu aynen Taksim meydanında bir gün oturup dinlenmek ve İstanbul'u dinlemek istediğimde polis otobüslerinin haldır haldır parkın içine dalarak robocop ların önümde giyinip alttaki protestocuların etrafını sarması ile aynı duyguyu yaşatır bana, bu mu İstanbul, ya da bu mu olmalı?


Mehmet, senin şu Üsküdar' dan Hareme gitme işini anlayamadım ben abi? Hattın rahatça geçebileceğini söylemişsin ama hemen önünde Marmaray istasyonu var, şimdi resmi kontrol etmedim ama sanırım yatayda da çok küçükte olsa Üsküdar istasyonu ile oradaki çarşı arasında bir kot farkı var. Dolayısı ile bu hat ancak Marmaray istasyonu üstüne yapılan çarşı alanının bir kısmını kapatarak geçebilir, onda da Marmaray istasyonu böyle dinamik bir yükü taşıyacak şekilde inşa edildi ise tabii ki? Yani hep diyorum inşaat mühendisi değilim ama bu işlerin sonradan yapılma ile olacak işler olduğuna inanmıyorum, böyle bir düşünce baştan olmalı ve Marmaray istayon kutusu ve içindeki sütunların buna göre inşa edilmesi gerekirdi. Yanlış anlama düşünce olarak güzel ve keşke de olsa, ama realite olarak bana çok zor göründü.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Eyl Pzr, 2010 16:49

Mehmet, senin şu Üsküdar' dan Hareme gitme işini anlayamadım ben abi? Hattın rahatça geçebileceğini söylemişsin ama hemen önünde Marmaray istasyonu var, şimdi resmi kontrol etmedim ama sanırım yatayda da çok küçükte olsa Üsküdar istasyonu ile oradaki çarşı arasında bir kot farkı var. Dolayısı ile bu hat ancak Marmaray istasyonu üstüne yapılan çarşı alanının bir kısmını kapatarak geçebilir, onda da Marmaray istasyonu böyle dinamik bir yükü taşıyacak şekilde inşa edildi ise tabii ki? Yani hep diyorum inşaat mühendisi değilim ama bu işlerin sonradan yapılma ile olacak işler olduğuna inanmıyorum, böyle bir düşünce baştan olmalı ve Marmaray istayon kutusu ve içindeki sütunların buna göre inşa edilmesi gerekirdi. Yanlış anlama düşünce olarak güzel ve keşke de olsa, ama realite olarak bana çok zor göründü.
tabi artık çok geç. marmaray istasyonunun peron katının üstünden geçecek şekilde yapılmadı. baştan düşünülmedi. düşünülmeliydi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Çrş, 2010 19:24

Yeni hat ihaleleri de yapmak zorundayız. Bunlardan bir tanesi Üsküdar-Ümraniye-Altunizade-Tepeüstü Hattı. 3 ihaleli düşündüğümüz hat için 500 milyon avroluk kredisi hazır durumda. Belki bunun yarısı kadar daha kaynak lazım. Bu hattın ihalesi yapılmış şekilde Bakanlığa devri mümkün olabilir.
İBB ilk etapta elinden çıkartarak bakanlık tarafından yapılmasını istediği hatları açık etti diyebiliriz, zaten bu hat için yarısının kredisi de hazırmış, yani yarısınıda bakanlık karşılarsa hemen başlanabilir mesajı var sanırım bu ifadelerde, hadi hayırlısı diyelim.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18819

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Eki Çrş, 2010 22:22

http://www.mimdap.org/w/?p=7306

Paranın kalanını 2 seneyi aşkın zamandır bulamadılar, ihale dosyası rafta tozlandı...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön