Bu aktarma için Mecidiyeköy ü kullanmak daha mantıklı olabilir, istasyonlar arası erişim imkanı nedeni ile Şişhane bu konuda sıkıntılı olabilir, sonuçta iki istasyon arası erişim imkanları aktarma tercihinde etkendir.mutlui yazdı:Bence M7'nin Şişhane'ye uzatılması iyi bir fikir. Beşiktaş veya Boğaz sahilinden gelip batıya devam etmek isteyenler tramvayı kullanmak veya fünikülerle bir daha aktarma yapmak zorunda kalmayacak.
Okmeydanı Kasımpaşa dan böyle bir yolculuk talebi var mı? Talepte öncelik ev-iş ev-okul olabilir, ev-gezi amaçlı diyorsak bilemeyeceğim, dediğim gibi orada böyle ciddi bir yolculuk talebi var mı? Oradaki karayolu trafiği transit, yani Kasımpaşa dan geçen kaç araç orada duruyor? Kimse bunun için arabasını bırakmaz, oradaki nüfusun ne kadarı Boğaz kıyısında ya da plazalar da çalışıyor?mutlui yazdı:Yani Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden gelenler kolayca Boğaz'a inebilecek. Tabii ki, Marmaray bağlantısı her hat için faydalı, ama yeni üç katlı tünelin metrosu bittikten sonra Mecidiyeköy'den bir aktarma ile karşıya geçilebilecek. Gerekirse, tramvay da Sirkeci'ye gidiyor.
İşte bu ütopik bir düşünce, dünya da belli başlı hiçbir sistemde, bakın SİSTEM diye özellikle belirtiyorum, yanı hakikatten oturup planlanmış yerlerde bile 2 aktarma ile kentin her yerine ulaşamazsınız, mümkün değil ancak 2 milyon nüfuslu Viyana gibi kentlerde, o da bizim Esenler kadar bir yer zaten. Dolayısı ile İstanbul da az aktarma çok yolculuk teoride ve pratikte mümkün değildir, güzergaha göre değişir kabul ediyorum ama böyle bir şey yapabilmek için tek başına her biri 100 er kilometrelik birbirinde dolana dolana giden garip hatlar yapmak gerekir ki, metropol raylı sistem inşaat planlamasında bilimsel olarak böyle bir teknik yok.mutlui yazdı:Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.
3 katlı tünel için 2020 den öncesini düşünmeyin, tabii ki buna göre planlar yapılmalı ama bitiş açılış için uzun vadeli bir plan.mutlui yazdı:Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.
Dediğim gibi uzun ve güzel fikirler yazmışsınız ama bende karşılığında düşüncemi yazmak istedim bu yüzden tek tek alıntıladım. Yoksa benim yazdıklarımda da hatalı düşünceler vardır.