ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2015 16:43

Bu hat İBB nin istanbulunmetrosu.com adresine 2019 sonrası planları için işlenmiş, ortada net bir güzergah yok tabii ama Karaköy' e uğramadan Kabataş' tan direkt Şişhane' ye çıkıyor gibi bir görüntüsü var.

http://www.istanbulunmetrosu.com/assets ... onrasi.png

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 12 Ağu Çrş, 2015 20:09

Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının yapım ihalesi sırasında bu güzergah M7'nin uzatması olarak konuşuluyordu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2015 20:13

mutlui yazdı:Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının yapım ihalesi sırasında bu güzergah M7'nin uzatması olarak konuşuluyordu.
Dogrudur, olursa M7 nin uzatmasi olacaktir zaten

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Ağu Prş, 2015 00:08

%10 mu ne bir uzatma hakkı vardı belediyenin ihalelerde, ufak bir ihtimal bu kapsamda inşaa edilebilir.
Güzergâh olarak biraz zorlu olduğundan kısa zamanda yapılacağını sanmıyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ağu Prş, 2015 10:46

Esat yazdı:
mutlui yazdı:Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının yapım ihalesi sırasında bu güzergah M7'nin uzatması olarak konuşuluyordu.
Dogrudur, olursa M7 nin uzatmasi olacaktir zaten
M7, kanca gibi olacak :)
M2'yi hem Mecidiyeköy'de, hem Şişhane'de kesecek :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Prş, 2015 18:46

Cok gereksiz bir is olacak. Sishane nin hicbir onemi yok, Taksime cikacaklarda F1 i kullaniyorlar ki Taksim icin ise yaramiyor zaten. Maliyeti hesaplansin, o kadar maliyetlik F1 ucretsiz aktarma versin daha makbule gecer.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 15 Ağu Cmt, 2015 15:44

Şişhane yerine Karaköy sahilde bitse, bence baya işlevli olur (?)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Cmt, 2015 20:12

Farkli aktarma noktalari ile cok merkezli bir sistem olusturmak dogru bu anlamda bir sorun yok, buradaki tek amac m2 nin guney kanadindan gelenleri sahile indirmek ve taksim in yukunu azaltmak olabilir bunun baska bir aciklamasi bence yok. M7 nin batisindan gelip m2 guneye gidecekler icin mantikli olan m.koy de aktarma yapmak olacaktir. Bunun disinda anlamsiz ve gereksiz geliyor bana

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 16 Ağu Pzr, 2015 09:21

Çok ütopik olacak ama Karaköy'e kadar gelmişken Sirkeci'ye de gelip Marmaray aktarması sağlanabilir. Tekrar söylüyorum ütopik bir fikir. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2015 10:38

Karakoy e dahi gelmeyecegi icin sorun yok :) utopik kalabilir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 16 Ağu Pzr, 2015 11:16

İlk sayfayı daha önce okumamıştım Mehmet Kasım da aynı şeyden bahsetmiş. Sirkeci bağlantısından. :) fikri çalmışım gibi olmuş.

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 60
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Mesaj gönderen mutlui » 16 Ağu Pzr, 2015 12:33

Bence M7'nin Şişhane'ye uzatılması iyi bir fikir. Beşiktaş veya Boğaz sahilinden gelip batıya devam etmek isteyenler tramvayı kullanmak veya fünikülerle bir daha aktarma yapmak zorunda kalmayacak. Ayrıca Şişhane'den bir gün havaray da kalkacak. Yani Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden gelenler kolayca Boğaz'a inebilecek. Tabii ki, Marmaray bağlantısı her hat için faydalı, ama yeni üç katlı tünelin metrosu bittikten sonra Mecidiyeköy'den bir aktarma ile karşıya geçilebilecek. Gerekirse, tramvay da Sirkeci'ye gidiyor.

Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.

Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön