ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Çrş, 2019 14:08

Engin Y yazdı:
25 Eyl Çrş, 2019 13:40
Peki aynı hattı hem AYGM, hem de İBB mi inşa edecek? :)

Önceki sayfalarda sanki bu bir İBB projesi gibi anlamıştım, ama AYGM kapsamına da alınmış.

AYGM kapsamından geri çıkışı nasıl oluyor acaba bir projenin? İBB'nin yerinde olsam, acil metro bekleyen Bağcılar-Bahçelievler ahalisi için M3 Bakırköy etabını AYGM'den geri devralmak isterdim..
Bunu araştırıp öğrenmem lazım,

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M11 ALTUNİZADE-SAW METRO UZATMASIDIR

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 17:20

Proje AYGM işidir. Her 2 yakadaki havalimanlarının birbirine bağlanması amacı güdülmektedir. Yoksa İBB açısından çok acil bir hat gibi durmuyor. Bakanlık tarafından M4'ü Tavşantepe'den SAW'a götürme işini savsaklayıp M11'e kasıyorlar. İlginç bir yaklaşım. Vatandaş SAW'a kaçmasın diye sanırım.

3 katlı tüneli yapıp "özerk metro işletmesi" derdine girebilirler. Marmaray gibi banliyö işletmesi statüsüne sokup, TCDD uhdesine verebilirler. Söğütlüçeşme-Altunizade bölümü, bu projeden çıkarılıp Söğütlüçeşme-İncirli Hattı'na verildi. Yani tünelin Zincirlikuyu-Altunizade bölümü ortak kullanılacak ve 2 farklı işletme olacak:

M11: Halkalı-Havalimanı-Zincirlikuyu-Altunizade-SAW

M14: İncirli-Zincirlikuyu-Altunizade-Söğütlüçeşme

gibi.

Tüm bunlara ek olarak, İBB Çekmeköy-Sultanbeyli İnşaatı'na kredi bulup, tekrar hareketlendirdi. bu hatla ilgisi ise, Sultanbeyli TEM Kenarı'nda bu hatla buluşuyor. Önceki sayfalarda yer alan Resmi Gazete PDF Dosyası'na göre Kurtköy-SAW bölümü de bakanlığın uhdesine alınmış. M5'in Sultanbeyli'de bittiği yerde, bu hat Kurtköy'e doğru ilerleyerek SAW'a ulaşacak sanırım. Çünkü 2040 vizyonunda mükerrer hatlar çıkarıldı. Aynı yere 2 hat konulmayacak. İBB ise SAW Metrosu'nu doğuya doğru uzatıp Tuzla OSB ve Gebze OSB bölgelerine götürmeyi hedefliyor. Sanayi'ye katkı için. İşletme M4 Kadıköy-TOSB olur mu acaba? Ya da Pendik Sahil-TOSB gibi?

Resim

Vizyon haritasına göre, bir de Maltepe Sahil'e inip banliyö hattı ile buluşan dikey bir metro var. Samandıra-Maltepe Metrosu. M8, M12 gibi dikey bir metro. M5 ile buluşmuyor, M11'le buluşuyor görünüyor. Diğer aks ise Kartal-Uğur Mumcu Hattı olup banliyö ve M4 ile transfer imkanı veriliyor. Bu bölgedeki küçük havaray düşünceleri de iptal edilmiş görünüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Cmt, 2019 12:40

bu alttaki Maltepe ve Kartaldan çıkanların kesin metro olacağı söylendi mi?
M11 in buraya uzatılacağı RESMİ olarak dile getirildi mi? Bak RESMİ diyorum MEHMET? Resmi bir şey yoksa sileceğim tüm mesajları, bu site wowa şuna buna dönmeyecek, fikirlerini önerilerini yaz ama burada DUYUM PAYLAŞMA, açık ve net silerim, beni uğraştırma başlıklarda mesaj taşıtmaya

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 13:25

Medyada şöyle haberler vardı, ona istinaden yazdım. Zincirlikuyu'da da 2 hattın bütünleştiğine dair bazı çizimleri diğer başlıkta eklemiştim.

https://www.haberler.com/altunizade-sab ... 51-haberi/
Off Topic
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altunizade-Sabiha Gökçen ve Söğütlüçeşme-İncirli metro hatları ve Sabiha Gökçen Havalimanı raylı sistem bağlantısı işini üstlendi.

Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, "Şehir İçi Raylı Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca Üstlenilmesi, Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devri ile İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Karar"a Sabiha Gökçen Havalimanı raylı sistem bağlantısıyla Altunizade-Sabiha Gökçen ve Söğütlüçeşme-İncirli metro hatları eklendi.

Kararla, Sabiha Gökçen Havalimanı raylı sistem bağlantısı kapsamında Sabiha Gökçen-Kaynarca ve Sabiha Gökçen-Kurtköy Kavşağı kısımlarının inşası Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca gerçekleştirilecek.

Bakanlık, Altunizade-Sabiha Gökçen ve Söğütlüçeşme-İncirli metro hatlarının yapımını da üstlenecek.
Kaynak: AA

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzr, 2019 13:50

habere düşmeden önce biliyordum zaten o bilgiyi, bakanlık resmi yazısı ile ben boğaz hattını yapacağım, ona Altunizade-SGH metrosunu bağlayacağım, o yetmeyecek Gayrettepe civarından bir yerden de kol bacak çıkartıp M11 e bağlayacağım diye yayınlarsa amenna, şu an geri kalan her şey fikir, onu oraya bağlayalım bunu buraya bağlayalım, fakat teknik olarak her ikisi aynı yapıda projelendirilmemiş hatları nasıl bağlayacaklar acaba? Projeler mi yenilenecek? Muallak bilgi, o yüzden itibar etmiyorum, bilgine

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 14:44

O zaman Altunizade-SAW şeklinde ayrı bir hat olarak düşünelim. İnteraktif harita çalışmasında bu hattı M4 ile Ünalan'da buluşuyor gibi resmetmişsin. Bu transfer olacak mı? Projeler böyle mi hazırlanıyor?

Altunizade-Ünalan-Esatpaşa-TEM arasında başka duraklar da olacak mı? Libadiye mesela? SOYAK ? O aksta havaray vardı, kaldırmışlar.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön