ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Eyl Pzt, 2009 10:03

Çok doğru söylüyorsun. İşlerin sırası belli. Ataşehir 2020'den önce gündeme gelmesi zor. Belki 2015'te seçimlerden sonra sadece söz olarak gündeme gelir. Ama şöyle bir durumda var: Kozyatağı İstasyonu'nun bir kaç noktaya hat yapacak şekilde olduğunu duydum. Ataşehir-Kozyatağı gibi bir öncelik olabilir mi? Bunlar kısa işler olduğundan.

Bak adam kıvırmadan söylemiş, param yok diyor. eldekileri bitirirsem kardır diyor. tünel bile yapmaktan vazgeçmiş.

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/09/07

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2009 10:23

Kendiside bir zamanlar yap-işlet-devreti dile getirmişti ama, işletmeci kuruluşu satmak istemişti, kim alır? Kimse almaz :) Neyse yanlıştan dönmekte bir erdemdir diyeyim kısa keseyim.

Hat sıralamalarınıza gelince bence de haklısınız, neden derseniz yahu 2005 yılında yaptığım çalışmalarda hep 2012 şöyle olacak böyle olacak yazdık çizdik yıl oldu 2010 :) açıkçası her şey ortada hedefi öteledik 2023 yaptık, tabii ki bu işler para ile dönüyor ve nakitiniz olmadan da zor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Eyl Pzt, 2009 11:09

Ulaşım A.Ş'yi mi satmak istemişti? O haberde metro istasyonlarını satacağım diyor. Okudunuz mu?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Eyl Pzt, 2009 16:25

Metro istasyonlarını satmanın mantığını anlamadım, zaten metro istasyonlarının bir maliyeti yok ki, orada 5 tane adam çalışıyor, akşama kadar para topluyorsun. Satsan neyini satacaksın, Özelleştirmeler bile bu hattın inşaatını 2020 öncesine çekemez.

Yerel seçimler 2009'da yapıldı, yani sonraki seçimler 2014'de ve bu seçimleri kazanmaya yetecek kadar reylı sistem olacak, ve daha önce saydığım 4 hattın inşaatına başlanır, 2019 seçimlerinden önce Kadıköy-Ataşehir konuşulmaya başlanabilir, ben daha erken hiç bir şekilde mümkün görmüyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2009 18:03

:) işletmecinin satılmaya çalışılması aslında Kadir Bey ile gelmiş bir fikir değil, benim bildiğim Ali Müfit Bey zamanında bununla ilgili bir etüt yapılmıştı hatta bu konu çok eleştirildi, Amerikalılar neyin finansman etüdünü yapıyor, neden mali analizleri çıkarılıyor falan gibi bir şeyler ortalıkta dönmüştü ama böyle bir satış olmadı olmasıda mümkün değil, böyle bir şirketi ancak halka arz ile satarsınız 3 kuruş parası ile para kazanacağını zanneden vatandaşa yani :) Bu şu anlama gelmesin şirket kötü değil, ama kar etme olasılığı çok düşük, hep şunu söylemişimdir dünyada kaç tane kar eden kent içi raylı sistem işletmecisi var? Bu çok azdır tahminimce benim örneğim yine Viyana olur, ki o da kar etmiyordur eminim 2008 raporu vardı bende bakmam lazım, ama örnek vermemin sebebi şu, raylı sistem yapılanması tamamlanmış bir kent gösterin neresi Berlin, Londra, Paris (ki bunlar bile hala ek bir şeyler yapıyor) kar edemez, çünkü işletme ve bakım masrafları çok ağır, işçiden tasarruf edemezsin çünkü işçi ile yürüyor bu işler, ee geriye ne kaldı araçlar, o zaman araçta yenilemeyeceksin, mümkün değil, dolayısı ile şirket bence başka bir şirkete satılamaz kimse almaz.

İstasyon satılması olayına gelince bence orada eksik olan bir şey var, ifade eksikliği her zamanki gibi :) Eğer Başkanın ifadesi benim anladığım şey ise bu ismin satışıdır arkadaşlar sabit tesisin değil. Kaldı ki bu da yıllar önce kurumdaki bir iki kişinin fikri idi sanırım en sonunda İBB buna ikna oldu. Misal istasyonun üstünde ya da yanında devasa bir iş merkezi var, bu merkez ya da firma gelecek parayı basacak ve o istasyonun adı onunla anılacak, örnek: Mecidiyeköy - Cevahir gibi, örnekleri siz çoğaltın. :) Bu işte iyi para yanlız emin olun, teknik olarakta pratik olarakta şahsen bende bir istasyona firma adı verilmesin karşıyım hatırlarsanız T4 deki Pancar Motor durağına en çok muhalefet eden adamdım, böyle bir şey olamaz ya Pancar Motor istasyonu, yuh bari fabrikanın sahibinin adını verinde direkt niyet ortaya çıksın. Olmaz. Bunun dünyada örnekleri var demişlerdi ama nerede hatırlamıyorum, bence olabilecek yöntem budur. Bu konu ile ilgili yakın zamanda Kartaltepe de yaşanan bir durum var tamamen istasyona isim verme değil ama araçlarda Kartaltepe - Forum İstanbul anonsu yapılması için bir görüşme vardı hatta anlaşılmıştı galiba ama bir yerlerden döndü :) demek ki ancak anlaşıldı işin kıymeti.

İkinci yöntemde istasyon içlerindeki kıymetli ticari alanların satılması olabilir, yani kiralayacak bir aracıya satmak ama o biraz tehlikeli böyle bir ekonomik durumda sizden alan adam kaça kiralayacak falan filan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Eyl Pzt, 2009 18:24

Kâr edeni de var. Hong Kong'du galiba. Bir bak, mobille zor oluyor.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cum, 2017 23:29

Bu hattın güzergahında bir takım değişiklikler söz konusu, batı ucunda Kadıköy'den değil de Altunizade' den başlaması, hatta boğaz geçişli metro hattı ile entegre edilip avrupa yakasına geçmesi gibi fantazilerde duydum, bana göre fantazi tabi. Doğu ucunda ise Sultanbeyli tarafında bir yerde M5 in doğu kesimi ile entegre oluyor, umarım orada da M5 e bağlayıp tramvay hattı gibi metro işletmeciliğine geçilmez, niyeyse bu fikre hiç sıcak değilim ama istanbulda ısrarla o yönde bir eğilim var sanki.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Eki Cum, 2017 23:48

İki kol olup biri Altunizade, diğeri Söğütlüçeşme'de başlarsa sorun olmaz,
ama sırf tek hat Üsküdar tarafından başlarsa Kadıköy'e büyük hakıszlık olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Cum, 2017 23:53

Bence Altunizade tarafına değil kol çıkarmak, parmak bile uzatmamalı, yeterince entegrasyon oluyor, ödeme sistemi de iyileştirildikten sonra bir sorun yok, birileri illa her yerden her yere metro gitsin diye bir kafa yaşıyor, böyle bir sistem dünyada nerede var bilmiyorum, benim kıt aklım yetmiyor ama bu gidişle ortaya çorba gibi bir şey çıkabilir istanbulda

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Eki Cmt, 2017 05:05

İstanbul'un Anadolu Yakasında planlanan ve inşaatı devam Metro Hatları şu şekilde...

https://twitter.com/ibbpr/status/653892636072394752
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Cmt, 2017 09:41

2015 yılında atılmış bir twit :) bugün için Kadıköy den M4 dışında baş durak yapan proje yok, gerçi bugün demeyeyim ya geçen hafta :) belki yine değişmiştir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Eki Pzr, 2017 14:56

Ataşehir, sanırım Türkiye'nin ilk (veya Konutkent'ten sonra ikinci) uydu kenti..
Oradan geçecek ilk metro hattı da bu olacak..
Eğer gelecek yıl ihalesi yapılır ve yapımına başlanırsa, bu başlıktaki ilk mesajdan on yıl sonra yapımına başlanmış olacak..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön