ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ara Cum, 2008 08:25

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16853

Alıntı:Kadıköy, Göztepe ve Ataşehir üzerinden Sancaktepe’ye gelecek bir metronun çalışmasını başlattık.

Bunun haritasını görmüştüm. Güzergahı söyliim:

Kadıköy-Ziverbey-Göztepe SSK-E5-Örnek Mah-Yenisahra İçi-M.Kemal-Ataşehir-K.Bakkalköy-Havaalanı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Cum, 2008 18:00

“İstanbul’da yaptıklarımız bu kadar zamana sığmayacak kadar çok ve önemli. Bugün burada 32 milyon YTL’lik yatırımlar zincirinin açılışını yapıyoruz. 22 milyon YTL’sini biz yaptık. Sarıgazi Belediye Başkanımız da üzerine düşeni gerçekleştirdi. Son 5 yıllık dönemde belde belediyesiyle birlikte Sarıgazi’ye yaptığımız yatırımlar toplamı 85.6 milyon YTL. Bu rakamın 46 milyon YTL’sini yine Büyükşehir olarak biz yaptık. Bu rakamlar bir yerleşim alanının geleceğini hazırlayan çok büyük rakamlar… Sarıgazi’yi elele herkesin yaşamaktan gurur duyacağı çağdaş bir yerleşim alanı haline getireceğiz. İstanbul’un ve bu bölgenin ulaşım sorunu çözmek için toplu taşıma ve özellikle metro yatırımlarına ağırlık veriyoruz. Gelecek dönem Kadıköy, Göztepe ve Ataşehir üzerinden Sancaktepe’ye gelecek bir metronun çalışmasını başlattık. Yakında ihalesini yapacağımız Üsküdar-Altunizane-Ümraniye-Tepeüstü-Çekmeköy metro hattı da daha sonra Taşdelen üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na ve Kartal-Tuzla istikametine uzanacak. İstanbul’un metro ağını birbirine entegre şekilde tamamladığımızda buradaki bir vatandaşımız metroya binerek Silivri’ye, Sarıyer’e, Beykoz’a kadar gidebilecek. Bugüne kadar bunu kimsenin hayal bile etmediğini biliyoruz.”
Lütfen bu tip haberlerin içeriğinden alıntı koyalım, siteden dışarı link vermekten çok içeri link getirmeye ihtiyacımız var, bunu bir kaç kez tekrar etmiştim. Konuya gelirsek bu hat seçim öncesi verilmiş havada bir vaat gibi geldi bana, yapıcaz ama ne zaman :) mevcut ihaleleri başlatıp bir bitirelim de sıra gelir bence şimdiden bu tip sözler vermek çok doğru gelmiyor, neyse hayırlı olsun diyelim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ara Cum, 2008 18:21

Ama güzel ve gerekli bir proje. Kadıköy Meydan'da 2 metro hattı toplanmış oluyor. Ziverbey'den geçmesi çok iyi. Bu bölge ortada boş kalıyordu.

Bostancı Tramvayının üzerine bir soğuk su iç Esatçıım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Ara Cum, 2008 18:37

Yok Mehmet gerekliliğini tartışmadım, tabii ki güzergah kötü değil ama bir eldeki desteleri dağıtalım sonra yeni kart açarız diyorum :)

Yani millet öncelik sıralarını anlayamaz abi, sen yapıcam dedinmi aha seneye aç der :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Cmt, 2008 16:10

Milleti boşver abi biz kendi aramızda konuşalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Cmt, 2008 20:33

Mehmet Kasım yazdı:Milleti boşver abi biz kendi aramızda konuşalım.
Yakında öyle yapıcaz zaten, yani ben öyle düşünüyorum sanki daha iyi olacak gibi :) birde yazdığın güzergahı harita üzerinde canlandırmaya çalışacağım bakalım sisteme faydası nedir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Pzt, 2008 21:41

Şöyle bir ring oluşturuyor Kadıköy-Kartal Hattı ile:

Göztepe E5-Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Söğütlüçeşme-Ziverbey-Göztepe E5

Yani Göztepe E5'te 2 metro istayonu olacak. Her 2 metrodan birbirine aktarma sağlanacak. E5'ten Ziverbey ve Minibüs Yolu'na direk metro ile geçiş güzel olur.

Ayrıca Ataşehir Metrosu'nunMarmaray ile bağlantısı SÖĞÜTLÜÇEŞME olacaktır. Zaten Haydarpaşa'Nın yerini Söğütlüçeşme alacak. Metrobüs de burada. Sistemelri bağlayan bir nokta olacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Tem Cmt, 2009 15:06

İBB'nin yayınladığı ve Başkanın dile getirdiği bilgilerin eşliğinde ATAŞEHİR METROSU güzergahı aşağıda resmettim.

*Kadıköy'den başlıyor.

*Söğütlüçeşme'de Metrobüs ve Marmaray ile entegre oluyor.

*E5'e paralel ilerleyip Fikirtepe üzerinden devam ederek Uzunçayır kavşağı'nda Kadıköy-Kartal Metrosu ile entegre oluyor.

*Uzunçayır'dan sonra E5'in kuzeyine yönlenip Ünalan Mahallesi'ne uğrayarak LİBADİYE CADDESİ ile buluşuyor.

*Anadolu Otoyolu'na paralel olarak ilerleyen hat Örnek Mahallesi, Esatpaşa, M.Kemal gibi mahalleleri geçip Yenisahra kuzeyine geliyor. (Hep söylediğim E5'in 1-2 km kuzeyinden gitsin gikrim gerçek oluyor adeta :)) Bu bölgede yeni toplu konutlara uğruyor.

*Ataşehir TEM Kavşağı'nı geçerek ATAŞEHİR MERKEZ'e ulaşıyor.

*TEM'e paralel gidip Gişeler, Kayışdağı gibi yerlerden Samandıra ve Sultanbeyli, en son Havaalanı'na gidiyor.

*Ümraniye'den gelen metro ile sanırım Samandıra'da entegre oluyor.

*Havaalanı'nda kadıköy-Pendik Metrosu ile buluşuyor.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cum, 2009 14:52

Bu hattın Tepeüstü'nden daha doğusu 100.000 lik planlarda yok, bence Dudullu bölgesi bile çok çok uzun zaman bekleyecek, havalimanından bahsetmiyorum bile. Güneyden ulaşım daha kolay(E-5 den)...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cum, 2009 21:55

Seçim yatırımıydı yani, belliydi ama :)

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 06 Eyl Pzr, 2009 22:51

Yine aynı şeylerle hep hayaller kuruyoruz. Hattın ihalesi veya inşaatın başlanması 2011 yılında seçimler yaklaşınca olur ancak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Eyl Pzt, 2009 08:54

2011'de bu hattın ihalesi mi olabilir, komik olmayalım, şu ana ihalesi devam eden hatların tamamının bitmesi 2012-2013 yılını bulacak;

Otogar-Kirazlı
Kirazlı-Başakşehir
Kadıköy-Pendik
Marmaray

onlardan sonra ihale edilecek 4 metro hattı da belli;

Üsküdar-Ümraniye
Kirazlı-Bakırköy
Beşiktaş-Tekstilkent
Bakırköy-Beylikdüzü

iddaa ediyorum 2020'den önce bunların dışında hiç bir metro hattı inşaat başlamayacak, hatta bunların hepsi bitermi o bile belli değil.

2020'ye kadar olan dönemde İETT filosunun yarısından fazlası 25 yaşını dolduracak yani 1000'den fazla otobüs almak zorunda kalacaklar, yani paraların akacağı başka yerler var, ayrıca alınan 1,5 milyar euro kredinin geri ödemeleri de bu döneme denk geliyor. Zaten bunlar bitse 300 k mcivarına ulaşır herhalde, hiç yoktan iyidir...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön