ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.01 » Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Projesi
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16853
Alıntı:Kadıköy, Göztepe ve Ataşehir üzerinden Sancaktepe’ye gelecek bir metronun çalışmasını başlattık.
Bunun haritasını görmüştüm. Güzergahı söyliim:
Kadıköy-Ziverbey-Göztepe SSK-E5-Örnek Mah-Yenisahra İçi-M.Kemal-Ataşehir-K.Bakkalköy-Havaalanı
Alıntı:Kadıköy, Göztepe ve Ataşehir üzerinden Sancaktepe’ye gelecek bir metronun çalışmasını başlattık.
Bunun haritasını görmüştüm. Güzergahı söyliim:
Kadıköy-Ziverbey-Göztepe SSK-E5-Örnek Mah-Yenisahra İçi-M.Kemal-Ataşehir-K.Bakkalköy-Havaalanı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Lütfen bu tip haberlerin içeriğinden alıntı koyalım, siteden dışarı link vermekten çok içeri link getirmeye ihtiyacımız var, bunu bir kaç kez tekrar etmiştim. Konuya gelirsek bu hat seçim öncesi verilmiş havada bir vaat gibi geldi bana, yapıcaz ama ne zaman mevcut ihaleleri başlatıp bir bitirelim de sıra gelir bence şimdiden bu tip sözler vermek çok doğru gelmiyor, neyse hayırlı olsun diyelim.“İstanbul’da yaptıklarımız bu kadar zamana sığmayacak kadar çok ve önemli. Bugün burada 32 milyon YTL’lik yatırımlar zincirinin açılışını yapıyoruz. 22 milyon YTL’sini biz yaptık. Sarıgazi Belediye Başkanımız da üzerine düşeni gerçekleştirdi. Son 5 yıllık dönemde belde belediyesiyle birlikte Sarıgazi’ye yaptığımız yatırımlar toplamı 85.6 milyon YTL. Bu rakamın 46 milyon YTL’sini yine Büyükşehir olarak biz yaptık. Bu rakamlar bir yerleşim alanının geleceğini hazırlayan çok büyük rakamlar… Sarıgazi’yi elele herkesin yaşamaktan gurur duyacağı çağdaş bir yerleşim alanı haline getireceğiz. İstanbul’un ve bu bölgenin ulaşım sorunu çözmek için toplu taşıma ve özellikle metro yatırımlarına ağırlık veriyoruz. Gelecek dönem Kadıköy, Göztepe ve Ataşehir üzerinden Sancaktepe’ye gelecek bir metronun çalışmasını başlattık. Yakında ihalesini yapacağımız Üsküdar-Altunizane-Ümraniye-Tepeüstü-Çekmeköy metro hattı da daha sonra Taşdelen üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanı’na ve Kartal-Tuzla istikametine uzanacak. İstanbul’un metro ağını birbirine entegre şekilde tamamladığımızda buradaki bir vatandaşımız metroya binerek Silivri’ye, Sarıyer’e, Beykoz’a kadar gidebilecek. Bugüne kadar bunu kimsenin hayal bile etmediğini biliyoruz.”
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şöyle bir ring oluşturuyor Kadıköy-Kartal Hattı ile:
Göztepe E5-Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Söğütlüçeşme-Ziverbey-Göztepe E5
Yani Göztepe E5'te 2 metro istayonu olacak. Her 2 metrodan birbirine aktarma sağlanacak. E5'ten Ziverbey ve Minibüs Yolu'na direk metro ile geçiş güzel olur.
Ayrıca Ataşehir Metrosu'nunMarmaray ile bağlantısı SÖĞÜTLÜÇEŞME olacaktır. Zaten Haydarpaşa'Nın yerini Söğütlüçeşme alacak. Metrobüs de burada. Sistemelri bağlayan bir nokta olacak.
Göztepe E5-Ayrılıkçeşme-Kadıköy-Söğütlüçeşme-Ziverbey-Göztepe E5
Yani Göztepe E5'te 2 metro istayonu olacak. Her 2 metrodan birbirine aktarma sağlanacak. E5'ten Ziverbey ve Minibüs Yolu'na direk metro ile geçiş güzel olur.
Ayrıca Ataşehir Metrosu'nunMarmaray ile bağlantısı SÖĞÜTLÜÇEŞME olacaktır. Zaten Haydarpaşa'Nın yerini Söğütlüçeşme alacak. Metrobüs de burada. Sistemelri bağlayan bir nokta olacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İBB'nin yayınladığı ve Başkanın dile getirdiği bilgilerin eşliğinde ATAŞEHİR METROSU güzergahı aşağıda resmettim.
*Kadıköy'den başlıyor.
*Söğütlüçeşme'de Metrobüs ve Marmaray ile entegre oluyor.
*E5'e paralel ilerleyip Fikirtepe üzerinden devam ederek Uzunçayır kavşağı'nda Kadıköy-Kartal Metrosu ile entegre oluyor.
*Uzunçayır'dan sonra E5'in kuzeyine yönlenip Ünalan Mahallesi'ne uğrayarak LİBADİYE CADDESİ ile buluşuyor.
*Anadolu Otoyolu'na paralel olarak ilerleyen hat Örnek Mahallesi, Esatpaşa, M.Kemal gibi mahalleleri geçip Yenisahra kuzeyine geliyor. (Hep söylediğim E5'in 1-2 km kuzeyinden gitsin gikrim gerçek oluyor adeta ) Bu bölgede yeni toplu konutlara uğruyor.
*Ataşehir TEM Kavşağı'nı geçerek ATAŞEHİR MERKEZ'e ulaşıyor.
*TEM'e paralel gidip Gişeler, Kayışdağı gibi yerlerden Samandıra ve Sultanbeyli, en son Havaalanı'na gidiyor.
*Ümraniye'den gelen metro ile sanırım Samandıra'da entegre oluyor.
*Havaalanı'nda kadıköy-Pendik Metrosu ile buluşuyor.
*Kadıköy'den başlıyor.
*Söğütlüçeşme'de Metrobüs ve Marmaray ile entegre oluyor.
*E5'e paralel ilerleyip Fikirtepe üzerinden devam ederek Uzunçayır kavşağı'nda Kadıköy-Kartal Metrosu ile entegre oluyor.
*Uzunçayır'dan sonra E5'in kuzeyine yönlenip Ünalan Mahallesi'ne uğrayarak LİBADİYE CADDESİ ile buluşuyor.
*Anadolu Otoyolu'na paralel olarak ilerleyen hat Örnek Mahallesi, Esatpaşa, M.Kemal gibi mahalleleri geçip Yenisahra kuzeyine geliyor. (Hep söylediğim E5'in 1-2 km kuzeyinden gitsin gikrim gerçek oluyor adeta ) Bu bölgede yeni toplu konutlara uğruyor.
*Ataşehir TEM Kavşağı'nı geçerek ATAŞEHİR MERKEZ'e ulaşıyor.
*TEM'e paralel gidip Gişeler, Kayışdağı gibi yerlerden Samandıra ve Sultanbeyli, en son Havaalanı'na gidiyor.
*Ümraniye'den gelen metro ile sanırım Samandıra'da entegre oluyor.
*Havaalanı'nda kadıköy-Pendik Metrosu ile buluşuyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
2011'de bu hattın ihalesi mi olabilir, komik olmayalım, şu ana ihalesi devam eden hatların tamamının bitmesi 2012-2013 yılını bulacak;
Otogar-Kirazlı
Kirazlı-Başakşehir
Kadıköy-Pendik
Marmaray
onlardan sonra ihale edilecek 4 metro hattı da belli;
Üsküdar-Ümraniye
Kirazlı-Bakırköy
Beşiktaş-Tekstilkent
Bakırköy-Beylikdüzü
iddaa ediyorum 2020'den önce bunların dışında hiç bir metro hattı inşaat başlamayacak, hatta bunların hepsi bitermi o bile belli değil.
2020'ye kadar olan dönemde İETT filosunun yarısından fazlası 25 yaşını dolduracak yani 1000'den fazla otobüs almak zorunda kalacaklar, yani paraların akacağı başka yerler var, ayrıca alınan 1,5 milyar euro kredinin geri ödemeleri de bu döneme denk geliyor. Zaten bunlar bitse 300 k mcivarına ulaşır herhalde, hiç yoktan iyidir...
Otogar-Kirazlı
Kirazlı-Başakşehir
Kadıköy-Pendik
Marmaray
onlardan sonra ihale edilecek 4 metro hattı da belli;
Üsküdar-Ümraniye
Kirazlı-Bakırköy
Beşiktaş-Tekstilkent
Bakırköy-Beylikdüzü
iddaa ediyorum 2020'den önce bunların dışında hiç bir metro hattı inşaat başlamayacak, hatta bunların hepsi bitermi o bile belli değil.
2020'ye kadar olan dönemde İETT filosunun yarısından fazlası 25 yaşını dolduracak yani 1000'den fazla otobüs almak zorunda kalacaklar, yani paraların akacağı başka yerler var, ayrıca alınan 1,5 milyar euro kredinin geri ödemeleri de bu döneme denk geliyor. Zaten bunlar bitse 300 k mcivarına ulaşır herhalde, hiç yoktan iyidir...