ist-M.01 » Havaalanı-İkitelli-İSTOÇ Raylı Sistem Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.01 » Havaalanı-İkitelli-İSTOÇ Raylı Sistem Projesi
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16378
Eskiden Sefaköy-İSTOÇ olarak düşünülüyordu demekki Mahmutbey'e uzatacaklar. Beşiktaş-Mahmutbey Metro Proesi (Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir'e uzayacak) ile Şirinevler-Mahmutbey Havaray Projesini de düşünürsek MAHMUTBEY'i önemli bir ulaşım merkezi olarak düşünüyor olmalılar.
Eskiden Sefaköy-İSTOÇ olarak düşünülüyordu demekki Mahmutbey'e uzatacaklar. Beşiktaş-Mahmutbey Metro Proesi (Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir'e uzayacak) ile Şirinevler-Mahmutbey Havaray Projesini de düşünürsek MAHMUTBEY'i önemli bir ulaşım merkezi olarak düşünüyor olmalılar.
En son Mehmet Kasım tarafından 07 Nis Sal, 2009 14:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Başım ağırmasa, sallaya sallaya ağırtırdım.
"Proje" bokundan başka bir şey olmuyor. Bir de kent nerede ... Mahmutbey aktarma merkezi maşaallah. Aktarma merkezi Taksim, Beyazıt, Eminönü, Üsküdar, Kadıköy. Gerisi banliyö!
Aaaah, ah, hepiniz şöyle bir Prag'a gelip, medeniyet koklayabilseniz, beni anlardınız. Berlin, Paris ... bunları biliyoruz. Ama bir de gelin, Prag'ı görün.
B. Alabay
"Proje" bokundan başka bir şey olmuyor. Bir de kent nerede ... Mahmutbey aktarma merkezi maşaallah. Aktarma merkezi Taksim, Beyazıt, Eminönü, Üsküdar, Kadıköy. Gerisi banliyö!
Aaaah, ah, hepiniz şöyle bir Prag'a gelip, medeniyet koklayabilseniz, beni anlardınız. Berlin, Paris ... bunları biliyoruz. Ama bir de gelin, Prag'ı görün.
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Havaray projesinden geçilmeyen Gürtuna döneminde düşünülen bir proje idi. Hala proje olarak geçiyor. Ama öncelikli değil.Esat yazdı:Bu nerden cikti simdi? IBB bunu ne zaman gündeme aldi yoksa K.Cekmece belediye baskani gibi Bahcelievler belediye baskanida oturup projemi ciziyor, bende ciziyorum ara sira.Şirinevler-Mahmutbey Havaray Projesini
Bana kalırsa 200 km raylı sisteme ulaşıldığında yapılabilecek bir aks.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
HAVARAY'dan vazgeçilmişe benziyor. Başlı
http://www.eser.com.tr/referans.asp?k=218
Proje No: 0603
Proje Konusu: Sefaköy-İkitelli-İstoç Raylı Sistem Hattı
İşveren: İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Başlangıç - Bitiş: 2006-2006
Girişim Tipi: Tek Başına
Detaylı Açıklama:
Halihazırda işletilmekte olan Aksaray-Atatürk Havaalanı metro hattı ile Atatürk Havaalanı İstasyonunda, Yapımı devam eden Otogar-Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları/Olimpiyat Parkı metro hattı ile İkitelli Güney Sanayi İstasyonunda, yapımı planlanan Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı ile Çobançeşme İstasyonunda, entegre olarak işletilecek bir raylı sistem hattının yapımının gerçekleştirilmesidir.
•İlk Yatırım Süresi: 2012 - 2015.
•Hedef Yılı (Çevre Düzeni Planı Erim Yılı): 2023.
•Yapılabilirlik Değerlendirme Dönemi: 2012 - 2040.
•Tamamı yeraltında, toplam 11.328 metre uzunluğunda.
•9.179 m TBM delme çift tünel, 48 m aç-kapa tünel.
•Toplam 540 m 4 adet aç-kapa yöntemi ile ve toplam 1.561 m 7 adet NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi) ile inşaa edilecek toplam 2.101 m 11 adet yeraltı istasyonu.
Ulaşımın sağladığı kolaylıklar nedeni ile bölgede ülkesel ve bölgesel ölçekte önem taşıyan (İkitilli Organize Sanayi Bölgesi, İSTOÇ, gibi.) sanayi, imalat ve toptan ticaret alanları, ayrıca yine ülkesel ve bölgesel ölçekte önemli spor tesisleri (Atatürk Olimpiyat Parkı ve Stadı) yer almaktadır.
ESER Tarafından Sağlanmış Hizmetler
Detay Mühendisliği
Jeofizik Etüdler
Jeoteknik Etüdler
Temel Mühendislik
Topoğrafik Etüdler
Proje No: 0603
Proje Konusu: Sefaköy-İkitelli-İstoç Raylı Sistem Hattı
İşveren: İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Başlangıç - Bitiş: 2006-2006
Girişim Tipi: Tek Başına
Detaylı Açıklama:
Halihazırda işletilmekte olan Aksaray-Atatürk Havaalanı metro hattı ile Atatürk Havaalanı İstasyonunda, Yapımı devam eden Otogar-Kirazlı-İkitelli-Başak Konutları/Olimpiyat Parkı metro hattı ile İkitelli Güney Sanayi İstasyonunda, yapımı planlanan Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı ile Çobançeşme İstasyonunda, entegre olarak işletilecek bir raylı sistem hattının yapımının gerçekleştirilmesidir.
•İlk Yatırım Süresi: 2012 - 2015.
•Hedef Yılı (Çevre Düzeni Planı Erim Yılı): 2023.
•Yapılabilirlik Değerlendirme Dönemi: 2012 - 2040.
•Tamamı yeraltında, toplam 11.328 metre uzunluğunda.
•9.179 m TBM delme çift tünel, 48 m aç-kapa tünel.
•Toplam 540 m 4 adet aç-kapa yöntemi ile ve toplam 1.561 m 7 adet NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi) ile inşaa edilecek toplam 2.101 m 11 adet yeraltı istasyonu.
Ulaşımın sağladığı kolaylıklar nedeni ile bölgede ülkesel ve bölgesel ölçekte önem taşıyan (İkitilli Organize Sanayi Bölgesi, İSTOÇ, gibi.) sanayi, imalat ve toptan ticaret alanları, ayrıca yine ülkesel ve bölgesel ölçekte önemli spor tesisleri (Atatürk Olimpiyat Parkı ve Stadı) yer almaktadır.
ESER Tarafından Sağlanmış Hizmetler
Detay Mühendisliği
Jeofizik Etüdler
Jeoteknik Etüdler
Temel Mühendislik
Topoğrafik Etüdler
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Güzel. Ama yine, aylar evvel de yazdığım gibi, "banliyö"lerde bu kadar yeraltı metrosunun yapılmasına şaşıyorum. Nitekim o havaalanı da pek o kadar geleceğin havaalanı değildi hani? Başka bir yere yapılmayacak mıydı? Tabiîki bir gün oradan kadırılırsa, orası kentleşebilir de. Ama İstanbul'un o kadar batıya doğru kayması bana garip geliyor. Bir zamanlar İstanbul gümrüğü düşünülüyordu, bütün Türkiye tek bir kente üşüşmesin diye. Toplam nüfus 70 milyon ise, bunun 20 ile 30 milyonu İstanbul'da olur mu yahu? Türkiye Almanya'nın ikibuçuk misli, buranın nüfusu 80 milyon küsur. Ve en "kalabalık" kent alanı Ruhr alanı, 11 milyonluk, 200 kilometrelik bir şehirler-zinciri.
Eh ama, diyebiliriz. Metro yapılsın bari, onlarca veya daha fazla sene sonra altyapı *alt*yapı olmuş olsun , lâçarpık kentleşmeyi de üstüne yaparız. Ama inşaallah sırf TOKİ'lik silo kuleleri olmaz da, biraz o güneşlendiğimiz "Osmanlı mimarisi" de eser. Türk mimarisi diye bir şey yok ortada
B. Alabay
Ek: Şu Sefaköy'e bir bakiim dedim de, vay ulan, kim bütün metro, banliyö ve tramvayları Google Örs'e aktardı maşaallah? Hem de hat numaralarıyla. Tek hat çiziği eksik henüz. Bir de Esenler M1 diyor. Topkapı'da T4 henüz eksik.
Eh ama, diyebiliriz. Metro yapılsın bari, onlarca veya daha fazla sene sonra altyapı *alt*yapı olmuş olsun , lâçarpık kentleşmeyi de üstüne yaparız. Ama inşaallah sırf TOKİ'lik silo kuleleri olmaz da, biraz o güneşlendiğimiz "Osmanlı mimarisi" de eser. Türk mimarisi diye bir şey yok ortada
B. Alabay
Ek: Şu Sefaköy'e bir bakiim dedim de, vay ulan, kim bütün metro, banliyö ve tramvayları Google Örs'e aktardı maşaallah? Hem de hat numaralarıyla. Tek hat çiziği eksik henüz. Bir de Esenler M1 diyor. Topkapı'da T4 henüz eksik.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bu proje Havaalanı-Olimpiyaköy Projesinin Sefaköy'den geçişi sağlanan revize projesi gibi geldi bana.
Çobançeşme'den geçecek diyor.
Havaalanı-Çobançeşme-Sefaköy, sanki geri gider gibi sonra kavis çiz 180 derece terse git. Bir çizeyim de gör.
Sarı Hat: Başlıktaki
Mavi: Mevcut
Yeşil: Havaalanı-Olimpiyatköy (Marmaray'a bağlantılı-Ataköy Konaklarında Yeni İstasyon yapılacak Marmaray'da)
Çobançeşme'den geçecek diyor.
Havaalanı-Çobançeşme-Sefaköy, sanki geri gider gibi sonra kavis çiz 180 derece terse git. Bir çizeyim de gör.
Sarı Hat: Başlıktaki
Mavi: Mevcut
Yeşil: Havaalanı-Olimpiyatköy (Marmaray'a bağlantılı-Ataköy Konaklarında Yeni İstasyon yapılacak Marmaray'da)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir zamanlar ben yapmıştım, ama bir türlü google a yaptığım haritayı okeyletip google earths ailesine kaydettiremedim ve nerede hata yaptığımı çözemediğim içinde illallah deyip vazgeçmiştim, birileri yapmıştır, bu konuda geçen Selim le konuştukta şu bizim haritayı GoogleAPI ile işlemeyi düşünmüştük, herhalde birileri yine bizden hızlı davrandı.alabay yazdı:Ek: Şu Sefaköy'e bir bakiim dedim de, vay ulan, kim bütün metro, banliyö ve tramvayları Google Örs'e aktardı maşaallah? Hem de hat numaralarıyla. Tek hat çiziği eksik henüz. Bir de Esenler M1 diyor. Topkapı'da T4 henüz eksik.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok şimdi yine baktım da, ben o zaman Google Community e üye olmuştum ama benim sürüm pro değil yani paralı versiyon değil sanırım o yüzden kabul etmemiş, şimdi mesela benim haritaların hepsi public zaten, arayınca bulunabiliyor olması lazım ama bilmiyorum, her neyse boşver.
Bu arada Viyana başlığına verdimmi bilmiyorum bir google earth çalışması vericem aklın duracak
Bu arada Viyana başlığına verdimmi bilmiyorum bir google earth çalışması vericem aklın duracak
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Elimdeki bir İBB haritasına göre İSTOÇ ile kesişen bir Havalimanı hattı yok, tabii bir de şu Ana Planı kurcalamak lazım, orada varı yoğu sıralamışlar ama koskoca İBB Ana Planındaki bazı hatalar ve komik ötesi hat çizimleri yüzünden pek kaale alasım gelmiyor, ama yine de döküman dökümandır.
Her ne ise benim muteber bulduğum haritalardan birisine dayanarak Olimpiyat Köy bağlantısının Havalimanına uzatılacağını söylüyorum. Haritalar değişebilir ama mevcut proje içinde yer alan bir abimizde Olimpiyat Köy kesiminin Bakırköy e çalışması gibi bir plan olmadığı ileride Havalimanı bağlantısı düşünüldüğünü belirtmişti, yine geçen yıl İstanbul da bir sohbet esnasında (belkide ben duyayım diye) proje ekiplerinden bir arkadaş "Olimpiyat - Havalimanı projelendirmesine başlıyoruz" sözlerini sarf etmişti. Şu an için bendeki emarelerin hepsi Havalimanına ulaşacak hattın Olimpiyat Köy - Güney Sanayii - Halkalı ya da İkitelli (E-6 bağlantı yolunun batısı yani, bnca senelik İstanbulluyum bir öğrenemedim hangisi nerde) - Kuyumcukent - Atatürk Havalimanı şeklinde.
Bunu ilgili başlıkta tekrar yazacağım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 9976#19976
Her ne ise benim muteber bulduğum haritalardan birisine dayanarak Olimpiyat Köy bağlantısının Havalimanına uzatılacağını söylüyorum. Haritalar değişebilir ama mevcut proje içinde yer alan bir abimizde Olimpiyat Köy kesiminin Bakırköy e çalışması gibi bir plan olmadığı ileride Havalimanı bağlantısı düşünüldüğünü belirtmişti, yine geçen yıl İstanbul da bir sohbet esnasında (belkide ben duyayım diye) proje ekiplerinden bir arkadaş "Olimpiyat - Havalimanı projelendirmesine başlıyoruz" sözlerini sarf etmişti. Şu an için bendeki emarelerin hepsi Havalimanına ulaşacak hattın Olimpiyat Köy - Güney Sanayii - Halkalı ya da İkitelli (E-6 bağlantı yolunun batısı yani, bnca senelik İstanbulluyum bir öğrenemedim hangisi nerde) - Kuyumcukent - Atatürk Havalimanı şeklinde.
Bunu ilgili başlıkta tekrar yazacağım
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 9976#19976