ist-M.03:11 » (Havalimanı) G.Sanayi-Olimpiyat Stadı 1.Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Tem Cmt, 2010 23:50

oglcan yazdı:http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18575

Yukaridaki linkte Kadir Topbaş'ın Olimpiyat Köyü-Kirazlı Hattı'nı bilgilendirme toplantısının İBB haberi var.
Bu konu bu başlık ile de ilgili olduğu için buraya da alıyorum, her ne kadar İBB buradaki hatların hepsini bir hatmış gibi anlatıp, yazıp, çizip, konuşsa da, ortada 2 tane hat ve bir de bu hattın başlangıcı olan Güney Sanayii - Olimpiyat Köyü arası var, tanıtım toplantısı da Olimpiyat Köyü istasyonunda yapıldığına göre burası ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Pzt, 2010 14:20

Geçtiğimiz hafta İBB tarafından düzenlenen basın toplantısında çekilen fotoğraflardan bir kaç kare, resimler İBB sitesinden alınmıştır. Toplantı Güney Sanayii ile Olimpiyat Köyü arasındaki kesimde yapıldığı için resimleri de buraya yüklüyorum.

Resim

Resim

Resim

Sondaki resim beni biraz düşündürdü, toplantının Olimpiyat Köyü istasyonunda yapıldığı yazıyordu ama bu resim Güney Sanayii istasyonundan olabilir, dün bir soru vardı bu istasyon Otogar gibimi olacak acaba diye, bu resim bizi aydınlatabilir, eğer burası Güney Sanayii istasyonunda çekilmiş bir kare ise Otogar' ın aynısı bir yapı var gibi görünüyor.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 12 Tem Pzt, 2010 14:43

Eğer son resim Otogar'a benziyorsa daha iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Pzt, 2010 14:56

oglcan yazdı:Eğer son resim Otogar'a benziyorsa daha iyi olur.
Bence benziyor, ortada tek yol ile 2 peronlu olmasının başka mantığı yok, eğer burası Olimpiyat olsa orada dahi tek yollu bir peron yapısı olamaz bu görünen peronların en sol ve en sağında birer yol daha vardır, aynen Otogar da olduğu gibi ama bu çift taraflı işletme için yetersiz bir sistem fakat ısrarla böyle yapılıyor. Eğer Olimpiyat istasyonu ise neden böyle yapılmış ona da bir anlam veremedim, sonuçta hattın Olimpiyat Köy den daha ileri gitmesinin planlandığı da biliniyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

aksaray-yenibosna-ikitelli işletmesi olur mu?

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Çrş, 2011 16:14

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... amaray.jpg

bu hat havaalanına değil yenibosna'ya bağlanacak. M9 kodu ile ifade ediliyor. yenibosna-ikitelli. 2019 planında :)

aşağıdaki harita da yenibosnaya bağlandığı net olarak gösterilmiş.

aksaray-yenibosna-ikitelli işletmesi olur mu?

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... mumray.jpg

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 01:17

Saçma, neden Havalimanına bağlanmıyor anlamış değilim, eğer amaç senin sorduğun sorudaki gibi M1 hattını bir banliyö hattına çevirerek, daha doğrusu hadi Başarca konuşayım Kent Treni hattına çevirerek çalıştırmak ise, o zaman bir koluda Havalimanına gitmeli, stattan önce metro yaptık diye övünmek ne kadar saçma ise bilmem kaç yıllık ve kapasitesi oha bir havalimanına 4 vagonluk bir hat ile gitmekte o kadar saçma bana göre.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 01:23

aksaray-yenibosna-ikitelli işletmesi olursa toplam 28 km olacak. bu uzunluk normal değil mi? banliyölük b, durum yok bence.

4 vagon işini de anlamadım. m1 yenibosnada boşalır zaten. ötesinde çok yolcusu yoktur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 01:39

Sen beni anlamadın, sonra açayım ben ne demek istediğimi belki eksik ya da yanlış yazmışımdır.
En son Esat tarafından 12 Eyl Pzt, 2011 23:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Prş, 2011 12:41

Ben sistem olarak banliyö kast ettim Mehmet, tabi kentimizdeki banliyö kurt gibi uzayıp gittiği için başka türlüsünü düşünmüyor olabilirsiniz, normalde böyle dallanıp budaklanan sistemler ya Kent Trenleri ya da Banliyö Sistemleri dir, yani HRS ve Banliyö diye modernize edelim. Metrolarda böyle yapanlar olmuş tabii ki ama onların amacı neydi bugün gelinen nokta ne? Acaba bugün bu sistemden memnun olan kaç kent var, realite ne? Neden metro yapanlar böyle dallanıp budaklanmaları tercih etmiyorlar da "biz" aman kol çıksın, oradan şatıl olsun buradan böyle olsun diye düşünüyoruz? Bence adına METRO diyorsak bu düşünceden vazgeçmeliyiz. Ha ama dediğim gibi kalkıpta M1 hattını alaman tarzı bir HRS ye dönüştürecek isek, yani Otogardan M3 e Yenibosna' dan MX e, İncirli' den MX e bölünsün, üst üste çalışsın o zaman sistemin isminide revize edelim bu bir metro sistemi olmaktan çıkar bana göre.

Ayrıca bana göre bir sistemin banliyö olması için km şartı aramak doğru değil, geçen verdiğim rakamlar UITP nin öneri/düşünce rakamları idi, bağlayıcılığı yok sonuçta, o kadar km banliyöde olabilir niye olmasın.

4 vagon ile kast ettiğimde sadece kapasite olarak düşük M1 hattının havalimanına gitmesi, başka hatların neden bağlanmıyor olduğu, tamam Marmaray' da bağlanacak iyi de kent nerede yaşıyor abi? Sahildemi? Bu kent nerede yaşıyor? Nereden oraya gitme ihtiyacı var, linki verdin işte adamlar yapmış bütün analizleri o matrisler taaaa kaç yıl önce yapıldı, sonuç? Havalimanına M1 yeter.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Ağu Prş, 2011 14:09

oldum olası m1'in güzergahının havaalanında sonlanmasına hep içerlemişimdir. şimdi bir umut yenibosna ikitelli olarak revize edilemesi sempatik geldi. yoksa bilimsellik yok.

aksaray-ikitelli işletmesi güzel bir fikir. ağaoğlu amcamın eseri bunalr. 212 avm'den geçecek metro. ikitelli köprüsü. o bölgeyi bilirim. yolcu talebi vardır. atakent halkalıkonutlar bölgesi yenibosnaya akar. bi metro iyi gelir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Pzt, 2011 23:38

Benim aldığım bir duyuma göre bu kesim sürekli olarak Shuttle olarak işletilecekmiş, belki uzun vadede hattın ileriye uzatılması ile farklı durumlar ortaya çıkabilir ama şu an ki senaryoda Güney Sanayii-Olimpiyatköy hattı daimi mekik sefer.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Sal, 2011 18:18

Çok da mantıksız değil, bu kısmı mekik işletmezlerse diğer kısımda Başakşehir'de sefer sıklığı azalır...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön