ist-M.03:11 » (Havalimanı) G.Sanayi-Olimpiyat Stadı 1.Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Sal, 2012 17:43

Her kapıya metro dimi? Belediye başkanı adayı olsana? Bir şey yapmana gerek yok bu vaatleri ver yeter.

M1B ile senin yüklediğin resimde Bağlar olarak gösterilen istasyonda kesişiyor, ve en fazla iki istasyon sonra Kirazlı da, yani bu başlıkta tartıştığımız hat İkitelli'ye hizmet ediyormu? Bana onu söyle, Olimpiyat Köy-Havalimanı hattı İkitelli'ye hizmet eder mi? Ediyorsa ki bence ediyor, Evren mahallesinden binen adam bir durak sonra bir zahmet M1B ye aktarma yapıp öyle gitsin Aksaray'a, emin ol daha hızlı gider. Bu hattı götürüp Yenibosna'ya bağlamak ile elde edilecek tek getiri eğer Yenibosna-Beylikdüzü otobüslerine yolcu taşımaksa bu fikirde tıs, çünkü bu hattan çok daha önce İncirli-Beylikdüzü metrosuna başlanır ki onunla senin yüklediğin resimde Meslek Lisesi gibi harika bir isimle taçlandırılmış istasyonda entegre olacak (Orası Kuyumcu kent olsa gerek) Dolayısı ile bu hattın birincil amacı Olimpiyat Stadı ya da köyüne Havalimanından yolcu taşımak değil, bu hattın birincil amacı bizim meşhur araştırmamızın hedefindeki bilmemkaç milyon toplu taşıma muzdaribi insanı E-5 ile E-6 arasında sirküle etmek, sonrasında Başakşehir, Bahçeşehir gibi büyük konut bölgelerinden gelenleri E-5 ve Havalimanına ulaştırmak, sonrasında da şu menşu bilmemkaç milyon toplu taşıma mağdurunun yaşadığı üçgen içindeki doğu-batı ekseninde taşıyan metro hatları ile entegre olmaktır. Ben böyle düşünüyorum, doğrudur demiyorum ama projeler bunu gösteriyor.

Diğer taraftan sadece insanlar M1 e aktarma yapsın diye Yenibosna'ya bağlanacak değildir herhalde? Eğer böyle ise öyle yoğun bir istasyonu bir de aktarma istasyonu yapmanın mantığını sorarım size? Hani Havalimanı istasyonunun boş olmasından yakınılıyor, tamam işte en alasından aktarma istasyonu, kaldı ki yine proceler arasında yer alan Ataköy-Havalimanı Marmaray bağlantısı ile bu hat Marmaray'a da yolcu taşımış olacak.

Sizleri bilemem ama bu hali ile oldukça iyi bir güzergahta görünüyor bana, bir ihtimal biraz daha doğuya kayabilirdi, yani biraz daha Evren mahallesinin içine doğru falan, gerçi o zamanda Başakşehir-Bakırköy hattına yakın denilecekti, mesela Halkalı Toplu Konutların kapısından da geçmiyor, Mehmet Akif Mahallesinin içinden geçiyor, neden mesela, ben buna anlam veremiyorum. İkitelli Kavşak için Mehmet yoğun diyor, orada bir sürü iş yerleri vardı fabrikalar ve mağazaları, aynı şekilde outlet mağazalar falan sanırım bir de alışveriş merkezi yapılacak ya da yapılmış diye bahsetmişti, bu anlamda yeri bencede doğru ama güneye doğru indikçe o kadar yola yakın mı olmalı yoksa biraz daha doğuyamı diye kaymalı diye sormadan edemiyorum.

Bir de E-5 diye gösterilen istasyon, tamam isim kavgası yapmayacağım :) da orası tam kavşak, otobüsler biraz geride duruyor eyvallahta yani metrobüs durağı bile yok orada, gerçi böyle bir istasyon yapılırsa metrobüse durak yapmak kolay olur herhalde.

Neyse ben aklıma takılanları yazdım, sizin yazdıklarınız ile benim kafamda çelişenleri yazdım, benden bu kadar. Dediğim gibi kısa vadeyi bırak orta vadede bile şüpheli yaklaştığım bir hat ama yapılırsa doğru bir güzergahta olduğunu düşünüyorum verimlide olacağına inanıyorum, İBB nin yaptığı şu yolculuk analiz araştırması (gerçekten çok kapsamlıydı) bu hattı gerekli görüyor, istasyon yerleri tartışılır, isimleri tartışılır, hani neden Havalimanına diye bile belki tartışılır eyvallah ama bu eksende ve bu mahallelerde böyle bir yolculuk ihtiyacı olduğu bildiğim kadarı iel o araştırmanın analiz sonuçlarında ortaya çıkmıştı. Hani şu meşhuurrrr Bağcılar metroları diye ağıza sakız yapılan çalışmalar :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Sal, 2012 18:35

Her kapıya metro dimi? Belediye başkanı adayı olsana? Bir şey yapmana gerek yok bu vaatleri ver yeter.
ben durum tespiti yaptım. sen halkalı ve ikitelli taraflarını çok bilmiyorum dedin o yüzden açıklama yaptım. yoksa her kapıya metro istediğim devirleri çoktan geçtim. kirazlı-halkalı uzatmasının ikitelliden geçmediğini söylemek, her kapıya metro istemek değildir. bir durum tespitidir. konuyu açıklığa kavuşturmaktır. (zaten bana göre uzatma hattının halkalı gara gitmesi doğru, ikitelli'ye zaten gerek yok, gerek varda demedim)

ancak, bu hattın güzergahı genelde doğru olsa da bazı iyileştirmeler yapılabilir. mesela, havaalanı kuyumcukent sefaköy arasında düşünülen havaray saçmalığı bir kenara bırakıp bu metronun sefaköy'ün içinden geçmesi daha yararlı olabilir. yani sen doğruya doğru kaysın diyorsun ya onun tam tersi. batıya doğru kaysa da iyi olur. belki de her 2 noktaya da kayması lazım. doğuya kayınca mahalle içleri ve sanayinin göbeğinden geçtiği için çok yararlı olur.

havaalanının doğru bir aktarma merkezi olarak planlanacağını sanmıyorum. aksaraydaki aktarmaya benzer. aksarayda aktarma yapamayanlar havaalanında aktarma yapabilirlerse tebrik ederim. o yüzden hattın yenibosna'ya ulaşması bence halk için daha iyi olur. çünkü bu bölgenin çoğu otobüsleri hep yenibosna odaklı çalışır. yenibosna'dan direk metro ile sefaköy, halkalı, ikitelli osb'ye bağlanırsa halk için çok daha iyi olur ama işin bilimsel metodu ne ise o yapılmalıdır. o ayrı.

sonuç olarak gönlümden geçen rotayı yazayım da tam olsun:

ikitelli osb-halkalı toki-halkalı meydan-borusan-sefaköy-e5-yenibosna-ataköy-bakırköy

98, 98h, 98i, 98m, 98s, 98t gibi bölgeden bakırköye giden otobüs hatları tümden iptal edilir böylece. yenibosnaya giden otobüslerde iptal edilebilir. 89yb gibi. yukarıdaki 6 bakırköy otobüsü gün içinde inanılmaz kalabalık olan DARACIK İETT BAŞ DURAĞI da rahatlamış olur.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 May Sal, 2012 18:53

"İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nca Bağcılar'da Ziya Gökalp İlköğretim Okulu'nda yaptırılan kapalı spor salonu ve Bilgievi, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından hizmete açıldı."
Koskoca İBB başkanı Bağcılar'da metro açacağına bir tanecik okulun spor salonunu ve bilgi evini açmış. Sanki ilçe belediyebaşkanı. Bu öneri metro hattını İBB'nin açabilmesi ancak hayal olur; taş çatlasa Basın Ekspres yoluna metrobüs yaparlar, potansiyeli ucuza kapatırlar, yine aynı ücreti alırlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Sal, 2012 19:49

Bende açayım o zaman, biz farklı frekanslardayız Mehmet, anlamıyorsun hadi ben anlamıyor olayım bari. Ben orada M1 e bağlansın saçmalığı için yazdım o her kapıya metroyu, o cümleden sonra M1 e devam ettiğim için anlaşılır diye düşünmüşüm, yanlış yapmışım bundan sonra tane tane yazarım. Metro hatlarını birleştire birleştire oraya buraya dallandırmak doğrumu? Böyle bir planlama senin geçmişte hani her kapıya metro düşüncen vardıya artık yok diyorsun, ha işte o kapıya çıkıyor, yani adam bir yerden bir metroya binsin dallanıp budaklansada aynısıyla her yere gitsin düşüncesi, sadece merak ediyorum varmı dünyanın herhangi bir yerinde böyle bir şey, yoksa ilk biz mi yapmak istiyoruz? :) Sana bir eleştiri getirmiyorum ki, ha istediğin yerden anla sorun değil, yanlış anlaşılırsa düzeltiriz sen düzeltiyorsun ben yanlış anlayınca, bende düzeltiverdim hemen.

Bu hat ile ilgili duruma gelince, bu ÖNERİ bir hat değil, yani bizim için değil :) İBB nin kendi içinde önerisi olabilir ama öyle değil, fiiliyata geçmesi için çalışması devam eden PROJE aşamasında bir hat, ha İHALE aşamasına ne zaman geçer onu bilemem.

Sefaköy'den bir hat geçmeli düşüncene katılıyorum, eyvallah ama bence bu hat kaymamalı, bu hat olmalı ekstradan o saçma havaray projesi yerine bir metro planlanabilir ona her şekilde destek çıkarım, zaten o havaray şeyide Çekmece belediye başkanının projesiydi çok gereksizdi, prestij projesi :) her işi bitti Küçükçekmece'nin tek derdi havaray :) ama metro? Bak o gerekli fakat bu hattın kayması şeklinde bence olmamalı, orada iki ilçeyi bölen koskoca bir otoyol varken neden iki tarafa iki ayrı metro hattı olmuyor? Sefaköy'ün ne kadar E-5 e ulaşma ihtiyacı var ise İkitelli ve Evren Mahallesinin de var, yani o kadarda İstanbul'u bilmiyor değilim bir türlü öğrenemediğim daha doğrusu hiç ilgimi çekmeyen şey İkitelli'nin neresi olduğudur, yıllarca gittim geldim ama öğrenmedim bana hitap etmedi o semtler, bilmediğimizide öğreniyoruz işte ne güzel.

Dolayısı ile bu hattın projesi yapılıyor, bunun üstüne bir şey varsa yazalım, bunun dışındakiler yani senin yazdığın güzergah bir ÖNERİ dir, öneriler başlığına yazalım, bana sorarsanda Sefaköy üzerinden bir hat Yenibosna'ya değil Bakırköy'e bağlanmalıdır zaten.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Sal, 2012 20:35

bana sorarsanda Sefaköy üzerinden bir hat Yenibosna'ya değil Bakırköy'e bağlanmalıdır zaten.
bende bunu diyorum zaten. farklı bir şey yok ki. sefaköyden bakırköye gitmek için zaten yenibosnadan geçmek zorundasın. ordaki m1 entegrasyonu nasıl olur, tartışılır. alttanmı gider üstten mi? ayrıca tartışma konusu.

velhasıl havaalanı-olimpiytaköy lrt projesi hayırlı olsun. inşaallah hayata geçirilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Sal, 2012 20:40

Aynen öyle, uzun vade bir proje gibi görünüyor, ileride neler olur, bir şeyler değişirmi bilemeyiz ama şu an olay bu. Diğer konuyu dediğin gibi öneriler altında tartışabiliriz, zaten E-5 kuzeyi ile ilgili güzergahta belli Sefaköy içinde Halkalı yoluydu galiba ismi şu Bira Fabrikasının oralardan Toplu Konutlara ulaşan bir yapı kabaca tanımlamak istersek. Bunu öneriler başlığına alıntılarım istersen orada devam ederiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Sal, 2012 20:55

peki bu hattın marmaray aktarması; marmaray ataköy-havaalanı uzatması ile yeterli olur mu? olur sanırım. ama sizin görüşünüzü de merak ettim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Sal, 2012 21:04

Bence olur, tabi nasıl çalışacak Marmaray onu görmek lazım da o da başka konu :) ama ben faydası olacağını düşünüyorum yanlız bu konuyu sadece Atatürk Havalimanı bağlantısı olarak bütünde görmeyi yanlış buluyorum. Neden dersen sadece Atatürk Havalimanı bağlantısı yapılır da Sabiha Gökçen bağlantısı olmazsa bence bir anlamı yok, çünkü Havalimanı son duraklı Marmaray işletmelerinin amacı Havalimanı yolcularını kente ya da diğer toplu ulaşım sistemlerine eriştirmek olabilir. Atatürk Havalimanında bunu yapan M1 var, (yetersiz o başka) bir de bu güzergah eklenir ise 2 metro hattı içeriye yolcuyu dağıtacak diyebiliriz, peki sahil şeridine yakın bölgeler ya da Kadıköy civarına gidecekler için? En ideali bu sistem olacak bence, buna bir de düşün ki Sabiha Gökçen bağlantısının yapılmadığını, kendi adıma konuşayım ben Sabiha Gökçen'e uçtum ama bana cazip gelmedi eğer Kurtköy civarında ya da Pendik Kartal'da oturuyorsanız süper ama oraya ucuz uçuş var diye benim gibi kalkıpta Fatih'e gitmeye kalkarsanız herşeyi göze alacaksınız :) peki dediğin gibi bir demiryolu bağlantısı olsa, yani Atatürk Havalimanından kalkıp en azından Söğütlüçeşme'ye giden bir hat bile olsa işime gelir, belki yine de 40 dk. sürecek bir yolculuktur ama karayolundan her halukarda ucuz ve konforlu olacağı kesin. Çok karıştırdım galiba yazdıklarımı ya neyse, kafa başka yerde şimdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Sal, 2012 23:22

Bir de hattın bu kesiminin açılışı içinde İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından 2012 yılı içinde sözü zikrediliyor, geniş bir tabir ama 8 ay bekleriz, en fazla sonra 2013 geliyor çünkü.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 10 May Prş, 2012 12:05

Esatcım, benim "planlandığı gibi" den kastım şu İBB nin meşhur 2023 planı.
burada siz Güney sanayiden sonraki batı kolunu konuşuyormuşsunuz, ben doğu kolundan(Bağcılardan geçen) bahsediyorsunuz zannetmiştim, o yüzden özrümü kabul edin.
Olimpiyatta metro diye başlayan sistemin Güney Sanayiden sonra LRT ye dönmesi de başka bir gariplik. Gerçi Otogar ile Bağcılar arası da LRT , tam bir gecekondu ve plansızlık örneği, o da ancak bizde olur herhalde...
Millet bir şey yaparken 100 yıl sonrasını düşünüyor, biz 100 ay sonrayı bile düşünmekten aciziz. Ama herkes hakettiği şekilde yönetilirmiş, demekki hakkımız bu!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Prş, 2012 12:18

Yok Özgür sen kusura bakma, ben son dönemde bir iki yerde daha duydum sende yazınca üstüne acaba ortada böyle bir lafmı dolaşıyor diye serzenişte bulundum.

O salatayı bende anlamadım, yani amacı çözemedim. Şimdi Güney Sanayii ortak olup eğer ileride Olimpiyat Köy (Stadı mı desek ya?) - Bakırköy işletmesi yapma planı varsa eyvallah o kesimde tabii ki 8 li diziye uygun olsun ama bana göre aynı yoğunlukta yolcu çıkaracağına inandığım Güney Sanayii - E-5 arasındaki planlanan güzergahta neden peron boyu kısalıyor? Komik ötesi. 2023 planı yapıyoruz diyorlar, o zaman her şey 2023 e göre nasıl olsa ondan sonrası tufan herhalde? Ya da gerçekten deprem olacak o tarihe kadar adamlar boşuna yapmayalım, yapacak gibi yapalım sonra büyüğünü yaparız mı diyorlar anlamıyorum. 15 milyonluk kent olmuş, kapasite her yerde devasa, ama gidip güdük hatlar planlanıyor. En az 50 senelik planlar ile yapılması gerekmez mi bir metro hattının?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Pzr, 2012 23:45

Malum bu kısa hat parçasının Başakşehir - Kirazlı metrosu ile birlikte yarın açılması planlanıyordu ama resmiyette yayınlanmadığı için kolaylıkla değiştirilebildi, şu an için net bir tarih verilmesede kısa sürede açılacağını söyleyebiliriz.

Diğer detaylara gelir isek, daha önce tartışmıştık hatırlarsanız bu hatta Olimpiyat köy işletmesi nasıl olacak diye, ben istasyon ve ray konumlarını gösteren haritaları yorumlayarak bazı işletmeler olmaz demiştim ayrıca işletme içinde Olimpiyat Stadı kesimi sürekli mekik olacak demiştim bu konuda küçük bir değişiklik var.

Güney Sanayii - Olimpiyat Stadı normal günlerde mekik işletme olacak ama maç ya da etkinlik günlerinde Olimpiyat Stadı - Kirazlı işletmesi mümkün ve böylede planlanıyor. Fakat yine de bu tali hattın gelecek planı Olimpiyat Stadı - Atatürk Havalimanı (Ataköy). Yani eğer ömrümüz yeterde görürsek Başakşehir - Kirazlı (Bakırköy İDO) ve Olimpiyat Stadı - AHL (Ataköy) şeklinde iki hat işletilecek, yapı itibari ile Güney Sanayii istasyonu aracılığı ile de istenildiğinde Olimpiyat Stadı - Kirazlı (Bakırköy İDO) da işletilebilecek. Bu güzel bir haber, yani ben dallı budaklı metro sistemlerini sevmiyorum ama böyle bir mantalite gelişti İstanbul'da ve böylede gidecek gibi, ben yine de ikisinin ayrı hat olduğunu savunuyorum ama uzunca bir zaman sonra ortaya M3A ve M3B ve M3C şeklinde 3 hat çıkabilir, bunu o zaman tartışırız :D

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön