ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Marmaray'ın ilk başladığı yıl bir toplantı olmuştu. Hattın tanıtımı için. Orada sunucu demişti ki; Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl kalan hattı İBB istiyor. LRT hattı kurup işletmek için. Ortada proje yoktur ama etüdler vardır sanırım. Acaba İncirli-Yenikapı Projesinin arka sıralara atılmasındaki sebep böyle bir beklenti olabilir mi? İncirli-Yenikapı-Sirkeci LRT gibi bir hat?
Beylikdüzü-Sirkeci Hattı
Uzun oldu ama bölerek işletme olur ray bağlantısı olur.
Beylikdüzü-Sirkeci Hattı
Uzun oldu ama bölerek işletme olur ray bağlantısı olur.
En son Mehmet Kasım tarafından 30 Haz Sal, 2009 13:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O raporu sevsinler, dört bel fıtığına rapor çikmıyor da, BÖYLE yapılması şart ve (kafanın beceremediğini ayaklar çeker tarzı) problem çözücü duruma "rapooor" mu çıkıyor? Ah canım beniiim.
YUH!
Neyse, şatıl falan çekilir, bir gün bakarsın, Patrikhane bile bağıra bağıra Arnavutluk'a taşınmak ister.
B. Alabay
YUH!
Neyse, şatıl falan çekilir, bir gün bakarsın, Patrikhane bile bağıra bağıra Arnavutluk'a taşınmak ister.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Umarım taşınır, şatılı da evinin önüne çekersin artık, sanki tesisatçıya su borusu çektiriyor ya hayret bir şey. Olmuyor kardeşim anlamıyormusun sen? İstasyonların boylarını uzatacak yer yok, olan istasyon var olmayan istasyon var, uzatmanın mümkün olmadığı istasyon var bu hat ben başında 4 dizilik araçlara göre tasarlandı bitti gitti neyin kavgasını yapıyorsun bir kere de he de adamı sinir etme.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben en bela olan ve uzun süren uzatmanın (yapımın), Berlin'deki U55 olduğunu sanmıştım. Bu Aksaray uzatmasına ne zaman başlandı ki? Durumu şimdi nasıl?! Ve neden en baştan beri öyle yapılmadı da, pat diye "Aksaray"da bitti (ve oraya da meselâ hiç bir zaman plantonluklar yapılmadı/çekilmedi)?
B. Alabay
B. Alabay
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
1998'de başladı. İnşaat 11 yıldır sürüyor.alabay yazdı:Ben en bela olan ve uzun süren uzatmanın (yapımın), Berlin'deki U55 olduğunu sanmıştım. Bu Aksaray uzatmasına ne zaman başlandı ki? Durumu şimdi nasıl?! Ve neden en baştan beri öyle yapılmadı da, pat diye "Aksaray"da bitti (ve oraya da meselâ hiç bir zaman plantonluklar yapılmadı/çekilmedi)?
B. Alabay
Pat diye Aksaray'da bitmesinin nedeni Dalan burayı yaptığı zaman (1984-1989) Taksim-Aksaray olarak düşünmüş. Sözen 1989'te geldiğinde Aksaray-Taksim'e başlaması gerekirken Taksim-4.Levent olarak başladı. 2 ucu birleşmeyen kopuk 2 metro hattımız oldu.
1994'te Tayyip gelince Yenikapı'yı deniz otobüslerinin ana merkezi olarak tasarlayıp herşeyi buraya çektiler projeyi Taksim-Yenikapı yaptılar. Aksaray'ı da Yenikapı'ya indirelim dediler. 11 senedir uğraşılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dalan ın öyle bir düşüncesi varmıydı bilemiyorum açıkçası, Başar ın yüklediği o döneme ait bir harita vardı orada yoktu sanırım, sitede aradım ama bulamadım, bende hiçbir yerde gördüğümü hatırlayamadım, malum köylü olduğum için görmeden inanmıyorum
Ama diğer taraftan Sözen' in ve Erdoğan' ın yaptıklarıda doğrudur, Sözen' in mantalitesini zaten o bahsettiğim haritadaki halden M1 in şu anki haline dönüşünden biliyoruz, Erdoğan ise sanırım daha önceki Master Planlardan etkilenerek böyle bir yönelimde bulunmuştu ve bence yanlış bir karar değildi, İstanbul' un deniz gerçeği göz ardı edilemez ve iki yaka arasında ulaşım için deniz yolu her zaman var olacak, 10 tane de tüp 20 tane köprüde yapılsa ana çözüm deniz olarak kalacaktır diye düşünüyorum, ve 1950 ler hatta daha öncesinde yapılmış tüm planlarda kentin liman kenti olarak tasarlanması ve ulaşım bu limanlara eriştirilmesi düşünülmüştür, dediğim gibi belkide o dönemde biraz da İDO nun kurulmuş olması ile böyle bir şey yapılmış olabilir, tabi keşke biraz daha öngörülü olunsa idi, ya ne bileyim bir şekilde 2 hat yine de birleşebilirdi, fakat orada ne olduysa oldu, birleşik bir hattan böyle bir şeye dönüldü, bugün 2 hattın raylarını birleştirseniz dahi sistemi birleştiremiyoruz, malum bizim mektup konusu cevapta yok, herhalde okuyup güldükten sonra çöpe gitmiştir.
Ama diğer taraftan Sözen' in ve Erdoğan' ın yaptıklarıda doğrudur, Sözen' in mantalitesini zaten o bahsettiğim haritadaki halden M1 in şu anki haline dönüşünden biliyoruz, Erdoğan ise sanırım daha önceki Master Planlardan etkilenerek böyle bir yönelimde bulunmuştu ve bence yanlış bir karar değildi, İstanbul' un deniz gerçeği göz ardı edilemez ve iki yaka arasında ulaşım için deniz yolu her zaman var olacak, 10 tane de tüp 20 tane köprüde yapılsa ana çözüm deniz olarak kalacaktır diye düşünüyorum, ve 1950 ler hatta daha öncesinde yapılmış tüm planlarda kentin liman kenti olarak tasarlanması ve ulaşım bu limanlara eriştirilmesi düşünülmüştür, dediğim gibi belkide o dönemde biraz da İDO nun kurulmuş olması ile böyle bir şey yapılmış olabilir, tabi keşke biraz daha öngörülü olunsa idi, ya ne bileyim bir şekilde 2 hat yine de birleşebilirdi, fakat orada ne olduysa oldu, birleşik bir hattan böyle bir şeye dönüldü, bugün 2 hattın raylarını birleştirseniz dahi sistemi birleştiremiyoruz, malum bizim mektup konusu cevapta yok, herhalde okuyup güldükten sonra çöpe gitmiştir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Sözenin yaptığı yanlış önceliklendirmede oldu. Aksaray'a kadar gelen metroyu bir şekilde ilerletmeyi hedeflemeliydi. Bunun için Aksaray-Taksim hattına başlamak yerine Taksim-4.Levent'e başlaması hata oldu. Birbirinden kopuk 2 sistem şeklinde 10 senedir işliyor. Bumudur yani? Halbu ki ister Yenikapı'ya uzatsın ister uzatmasın bu hattı Taksim'e bağlamayı düşünseydi daha çok yolcu taşır, iett bu kadar kambur olmazdı? o bölgede bu kadar çok otobüse gerek kalmazdı. sonra gelen adamda aksaray'dan taksim'e gelen metroyu levente ilerletildi. şimdi garip bir durum var. şehrin göbeği kopuk ama hacıosman, başakşehir gibi uç yerlerde metro olacak. ayrı telden çalan 2 metromuz olacak.
sözen haliçe köprü yapmak isteseydi kurul engel olmazdı. ideolojik yakınlıktan dolayı. zaten sözende karayolu köprüsüne yapmak daha doğru diye açıklama yapmıştı sonradan.
sözen haliçe köprü yapmak isteseydi kurul engel olmazdı. ideolojik yakınlıktan dolayı. zaten sözende karayolu köprüsüne yapmak daha doğru diye açıklama yapmıştı sonradan.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Olsa olsa aktarmalı bağlantı, şimdi aklımda değıl, ama benim o eski haritada öyle bir şey yok muydu? Yani, eninde sonunda bugün zarla zorla yapılan. Ama evet, şaşılacak şey, sistemlerin ayrı olması. Yani, ya M1 Taksim hattının tekniğine sahip olacaktı, ya da M2 Aksaray hattının. Ama yok efem, M2'de gördük ki M1 yetmez derlerse, olmadı. Çünkü metro metrodur. Yani o kadar abuk subuk plânlanmaz. Biz hep pırt, HRS falan diyoruz ama, hakiki metro masterpl&anlarında böyle bir şey genelde yok galiba. İki sistem olabilir, Berlin de iki sistem, ama görünüyor mu? Görünmüyor, fark o kadar da değil. Londra da aynı. Ama bizde biri hakikaten HRS olmuş, yani, olsa olsa premetro. Problem o noktada başlıyor. Ve o akıl almaz garip hat çekişiyle de devam eder, ne o öyle Kartaltepe gezi turu ...