ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 14:00

İstasyonların peron boyu uzatması ile ilgili daha önce bir çalışma yapıldığını ve olumsuz rapor çıktığını biliyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 15:41

Marmaray'ın ilk başladığı yıl bir toplantı olmuştu. Hattın tanıtımı için. Orada sunucu demişti ki; Kazlıçeşme-Sirkeci arasında atıl kalan hattı İBB istiyor. LRT hattı kurup işletmek için. Ortada proje yoktur ama etüdler vardır sanırım. Acaba İncirli-Yenikapı Projesinin arka sıralara atılmasındaki sebep böyle bir beklenti olabilir mi? İncirli-Yenikapı-Sirkeci LRT gibi bir hat?

Beylikdüzü-Sirkeci Hattı

Uzun oldu ama bölerek işletme olur ray bağlantısı olur.
En son Mehmet Kasım tarafından 30 Haz Sal, 2009 13:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Pzt, 2009 18:41

O raporu sevsinler, dört bel fıtığına rapor çikmıyor da, BÖYLE yapılması şart ve (kafanın beceremediğini ayaklar çeker tarzı) problem çözücü duruma "rapooor" mu çıkıyor? Ah canım beniiim.

YUH! :evil:

Neyse, şatıl falan çekilir, bir gün bakarsın, Patrikhane bile bağıra bağıra Arnavutluk'a taşınmak ister.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 18:44

Umarım taşınır, şatılı da evinin önüne çekersin artık, sanki tesisatçıya su borusu çektiriyor ya :) hayret bir şey. Olmuyor kardeşim anlamıyormusun sen? İstasyonların boylarını uzatacak yer yok, olan istasyon var olmayan istasyon var, uzatmanın mümkün olmadığı istasyon var bu hat ben başında 4 dizilik araçlara göre tasarlandı bitti gitti neyin kavgasını yapıyorsun bir kere de he de adamı sinir etme.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Haz Sal, 2009 13:47

İnşaa edilecekleri de M1 gibi yaparlar diyor. 4 dizi çalışacak şekilde. M1 aynı olsun, inşaatları yapılan hatlar M1'e benzesin gibi.

Bu arada bizim tesisat su kaçırıyor iski ile aram bozuldu. varmı tesisatçı tanıdığın. ucuzcu olacak ama :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1590
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 01 Kas Pzr, 2009 22:55

Resim
Yapımı en uzun süren Dünya'nın en kısa metro uzatmasının, Aksaray M1 istasyonu önünde bugünkü durumu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Pzt, 2009 08:48

Ben en bela olan ve uzun süren uzatmanın (yapımın), Berlin'deki U55 olduğunu sanmıştım. Bu Aksaray uzatmasına ne zaman başlandı ki? Durumu şimdi nasıl?! Ve neden en baştan beri öyle yapılmadı da, pat diye "Aksaray"da bitti (ve oraya da meselâ hiç bir zaman plantonluklar yapılmadı/çekilmedi)?

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzt, 2009 09:07

alabay yazdı:Ben en bela olan ve uzun süren uzatmanın (yapımın), Berlin'deki U55 olduğunu sanmıştım. Bu Aksaray uzatmasına ne zaman başlandı ki? Durumu şimdi nasıl?! Ve neden en baştan beri öyle yapılmadı da, pat diye "Aksaray"da bitti (ve oraya da meselâ hiç bir zaman plantonluklar yapılmadı/çekilmedi)?

B. Alabay
1998'de başladı. İnşaat 11 yıldır sürüyor.

Pat diye Aksaray'da bitmesinin nedeni Dalan burayı yaptığı zaman (1984-1989) Taksim-Aksaray olarak düşünmüş. Sözen 1989'te geldiğinde Aksaray-Taksim'e başlaması gerekirken Taksim-4.Levent olarak başladı. 2 ucu birleşmeyen kopuk 2 metro hattımız oldu.

1994'te Tayyip gelince Yenikapı'yı deniz otobüslerinin ana merkezi olarak tasarlayıp herşeyi buraya çektiler projeyi Taksim-Yenikapı yaptılar. Aksaray'ı da Yenikapı'ya indirelim dediler. 11 senedir uğraşılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Pzt, 2009 10:29

Dalan ın öyle bir düşüncesi varmıydı bilemiyorum açıkçası, Başar ın yüklediği o döneme ait bir harita vardı orada yoktu sanırım, sitede aradım ama bulamadım, bende hiçbir yerde gördüğümü hatırlayamadım, malum köylü olduğum için görmeden inanmıyorum :D

Ama diğer taraftan Sözen' in ve Erdoğan' ın yaptıklarıda doğrudur, Sözen' in mantalitesini zaten o bahsettiğim haritadaki halden M1 in şu anki haline dönüşünden biliyoruz, Erdoğan ise sanırım daha önceki Master Planlardan etkilenerek böyle bir yönelimde bulunmuştu ve bence yanlış bir karar değildi, İstanbul' un deniz gerçeği göz ardı edilemez ve iki yaka arasında ulaşım için deniz yolu her zaman var olacak, 10 tane de tüp 20 tane köprüde yapılsa ana çözüm deniz olarak kalacaktır diye düşünüyorum, ve 1950 ler hatta daha öncesinde yapılmış tüm planlarda kentin liman kenti olarak tasarlanması ve ulaşım bu limanlara eriştirilmesi düşünülmüştür, dediğim gibi belkide o dönemde biraz da İDO nun kurulmuş olması ile böyle bir şey yapılmış olabilir, tabi keşke biraz daha öngörülü olunsa idi, ya ne bileyim bir şekilde 2 hat yine de birleşebilirdi, fakat orada ne olduysa oldu, birleşik bir hattan böyle bir şeye dönüldü, bugün 2 hattın raylarını birleştirseniz dahi sistemi birleştiremiyoruz, malum bizim mektup konusu :) cevapta yok, herhalde okuyup güldükten sonra çöpe gitmiştir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Kas Pzt, 2009 11:48

Sözenin yaptığı yanlış önceliklendirmede oldu. Aksaray'a kadar gelen metroyu bir şekilde ilerletmeyi hedeflemeliydi. Bunun için Aksaray-Taksim hattına başlamak yerine Taksim-4.Levent'e başlaması hata oldu. Birbirinden kopuk 2 sistem şeklinde 10 senedir işliyor. Bumudur yani? Halbu ki ister Yenikapı'ya uzatsın ister uzatmasın bu hattı Taksim'e bağlamayı düşünseydi daha çok yolcu taşır, iett bu kadar kambur olmazdı? o bölgede bu kadar çok otobüse gerek kalmazdı. sonra gelen adamda aksaray'dan taksim'e gelen metroyu levente ilerletildi. şimdi garip bir durum var. şehrin göbeği kopuk ama hacıosman, başakşehir gibi uç yerlerde metro olacak. ayrı telden çalan 2 metromuz olacak.

sözen haliçe köprü yapmak isteseydi kurul engel olmazdı. ideolojik yakınlıktan dolayı. zaten sözende karayolu köprüsüne yapmak daha doğru diye açıklama yapmıştı sonradan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Prş, 2010 17:16

Başka bir başlıkta taaaa 96 lardan kalma haritaları yayınladım fakat, değil yapılması istenen öngörülen hatlarda dahi Aksaray-Taksim diye bir bağlantı göremedim, Sözen bunu içinden düşünmüş olmasın :D ha olamaz değildi tabi iyi bile olurdu ama keşke sesli düşünseymiş :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 May Prş, 2010 19:20

Olsa olsa aktarmalı bağlantı, şimdi aklımda değıl, ama benim o eski haritada öyle bir şey yok muydu? Yani, eninde sonunda bugün zarla zorla yapılan. Ama evet, şaşılacak şey, sistemlerin ayrı olması. Yani, ya M1 Taksim hattının tekniğine sahip olacaktı, ya da M2 Aksaray hattının. Ama yok efem, M2'de gördük ki M1 yetmez derlerse, olmadı. Çünkü metro metrodur. Yani o kadar abuk subuk plânlanmaz. Biz hep pırt, HRS falan diyoruz ama, hakiki metro masterpl&anlarında böyle bir şey genelde yok galiba. İki sistem olabilir, Berlin de iki sistem, ama görünüyor mu? Görünmüyor, fark o kadar da değil. Londra da aynı. Ama bizde biri hakikaten HRS olmuş, yani, olsa olsa premetro. Problem o noktada başlıyor. Ve o akıl almaz garip hat çekişiyle de devam eder, ne o öyle Kartaltepe gezi turu ...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön