ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konuda benim anlamadığım bir şey oldu, bu istasyon için tünel kazısı yapıldı bitti, bu tip istasyonlarda altta yukarı yukardan aşağı artık neyse natm yöntemi ile kazılarak istasyona erişim tünelleri açılır, burada sanki aç-kapa istasyon yapar gibi meydanı kaldırıp kazıp istasyon yapıyorlar gibi duruyor, bilgisi olan varmı? Bana mantıksız geldi de, ya da resimlerden yanlış çıkarım yapıyorum hep.
Yeşillik konusuna gelince Başar, o kadar yeşilliği bulursan öp başına koy, nedense bizdeki meydan anlayışına bu yerleştiriliyor, granit zemin, güneşin altında gezinsin insanlar, bari bir iki sundurmalı oturacak yer resmetseler, Fatih te belediye pek çok yerde parklar inşa ediyor, bir kısmına çok sonradan akıl edildi gölgelikli oturma alanları yapmak, ki onlar bile bu meydandan yeşildir
Yeşillik konusuna gelince Başar, o kadar yeşilliği bulursan öp başına koy, nedense bizdeki meydan anlayışına bu yerleştiriliyor, granit zemin, güneşin altında gezinsin insanlar, bari bir iki sundurmalı oturacak yer resmetseler, Fatih te belediye pek çok yerde parklar inşa ediyor, bir kısmına çok sonradan akıl edildi gölgelikli oturma alanları yapmak, ki onlar bile bu meydandan yeşildir
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bağcılar istasyonunda İstanbul Teknik Elemanlar Derneğince bir gezi düzenlenecek, normalde tabii ki dernek üyeleri ya da sektörden kişiler katılıyor ama bizden katılmak isteyen olur mu? Eğer olur ise orada bir iki irtibatım var araştıralım ama vakit çok yakın haberiniz olsun. 6 Ekim'de gerçekleştirilecek gezide Bağcılar istasyonu baştan aşağı dolaşılacak, bu tip geziler güzel oluyor en azından fotoğraflama anlamında büyük faydası olur, bir miktar ücret alıyorlardı, bunda birinci amaç eğer merkezden otobüs ile gidilecek ise onun ücreti oluyor, bu gezide böyle bir durum varmı bilmiyorum ama sorup öğrenebiliriz, katılım mümkünmü, mümkünse nasıl diye.
http://www.tekderistanbul.org/etkinlikd ... ezisi.aspxGezi Adı: Otogar-Bağcılar Metrosu / Bağcılar İstasyon İnşaat
Gezi Yeri: Bağcılar Metro İstasyonu
Tarih ve Saat: 09.10.2012 - 09:30-12:00
Gezide neler görülecek: Metro İnşaatı, Top Down Metodu ile İstasyon Kazısı,
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1587
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Bağcılar meydanı istasyonu
Tekder gezisinden resimler:
İstasyonun kaba inşaatı neredeyse bitmiş.
İstasyonun kaba inşaatı neredeyse bitmiş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın ince işlerinin yapımına devam ediliyor, tabii ki bir de Bağcılar istasyonunun tam olarak bitirilmesi var, istasyon inşaatında alttan araç geçecek şekle geldiğinde umarım testler en kısa sürede başlar. Gelen bilgilere göre Başakşehir hattınında geç açılma sebebi bu hattın gecikmesi, telaffuz edilen tarih 19 Mayıs 2013, bakalım inşallah. Ya şimdi bir de Mayıs'ta mı İstanbul yapıcam ben
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
M1 de Esenler istasyonunun çift yönlü kullanımı için yeni viyadük inşaatı devam ediyor, bir kaç kare çektim ama anca haftaya yüklerim herhalde, bakalım. Viyadük ayakları dikilmiş sadece Otogar tarafında bu yönde bir çalışma var, sonra direk aralarına tabliye diyelim onlar yerleştirilecek ve ray altyapısı işine geçilecek, hattın Mayıs' a kadar yetişmesi lazım sonuçta.
Benim burada merak ettiğim acaba açılıştan itibaren M1 ile ortak işletmeye geçilecek mi, yoksa bunun içinde bekleyecek miyiz.
Benim burada merak ettiğim acaba açılıştan itibaren M1 ile ortak işletmeye geçilecek mi, yoksa bunun içinde bekleyecek miyiz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Esenler viyadük inşaatından görüntüler, hat inşaatı olarak devam eden Bağcılar istasyonu içindeki geçiş ve bu viyadük inşaatı kalmış durumda bu hattın Başakşehir hattı ile birlikte Mart-Mayıs 2013 aralığında hizmete alınması planlanıyor, dolayısı ile viyadük bir an önce inşa edilerek hizmete hazır hale getirilmek zorunda.
Halihazırda işletme planı Aksaray-Kirazlı olarak yapılıyor, yani açılıştan itibaren bu şekilde işletilecek mi bunu bilemiyorum ama nihai olarak M1 Aksaray-Havalimanı hattı ile birlikte ortak olarak işletilecek bir sistem ortaya çıkacak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Geçen hafta Esenler'deki viyadük inşaatının yanından geçtim. İnşaat işleri belki yetişir Haziran'a, sonra da testler nedeniyle Eylül'deki okulların açılışına ancak yetişir bu hatların (M1B ve M3) açılışı..Hala Başakşehir hattından ben binip Otogar'a gidemeyecekmiyim diye soran adam var, aktarma yapıcaksın deyince istisnasız kim sordu ve bu cevabı verdi isem saydırıyor, yani ben istemeden bu saydırmaya sebep oluyorsam ne diyeyim ama öyle olacak, ya da olmayacak, ne olacak? Bunu biri izah etsin artık, yok Mayıs-Haziran açılınca öğreniriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Normalde inşaat işlerinin yetişmesi lazım, Bağcılar hariç, İBB eski planında olduğu gibi bu istasyonu pas geçme şeklinde işletmeye açarsa bir sorun yok, hatta viyadük bile bitmese biraz stresli olsa da yine işletme yapılabilir, diğer taraftan hattın bu kesiminde sinyalizasyon işleri devam ediyordu ama araç testi ile alakalı bir şeyler yapılıyormu yapıldımı bilmiyorum, bu işi uzatır tabii ki. Bir tarafta bitmiş bir hat, diğer tarafta bitmiş hattın açılmasını engelleyen bir başka hatEngin Y yazdı:Geçen hafta Esenler'deki viyadük inşaatının yanından geçtim. İnşaat işleri belki yetişir Haziran'a, sonra da testler nedeniyle Eylül'deki okulların açılışına ancak yetişir bu hatların (M1B ve M3) açılışı..Hala Başakşehir hattından ben binip Otogar'a gidemeyecekmiyim diye soran adam var, aktarma yapıcaksın deyince istisnasız kim sordu ve bu cevabı verdi isem saydırıyor, yani ben istemeden bu saydırmaya sebep oluyorsam ne diyeyim ama öyle olacak, ya da olmayacak, ne olacak? Bunu biri izah etsin artık, yok Mayıs-Haziran açılınca öğreniriz.