ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Şub Prş, 2013 14:42

Bir tarafta bitmiş bir hat, diğer tarafta bitmiş hattın açılmasını engelleyen bir başka hat
Mükemmel planlama örneği.. Project Management dersinde vaka analizi olarak okutulabilir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2013 15:03

Engin Y yazdı:
Bir tarafta bitmiş bir hat, diğer tarafta bitmiş hattın açılmasını engelleyen bir başka hat
Mükemmel planlama örneği.. Project Management dersinde vaka analizi olarak okutulabilir :)
Kesinlikle bir yerlerde tez olmalı bu işteki Proje ve Süreç Yönetimi gibi olaylar. Normalde bu kesim çok ama çok uzun yıllar önce bitmeliydi, ilk temel atma töreni sonrasında işler hızlıda başlamıştı en azından Esenlerde TBM giriş bölgesi hazırlanıp işler yürüyorken birden bir şeyler oldu, görünen kısımda firmanın aşırı artış gösteren inşaat malzeme fiyatlarını bahanesi görünmeyen kısımda siyasi dedikodular. Sonra harç bitti yapı paydos durumuna geçildi ve bu yanılmıyorsam 2005 e kadar sürdü, o arada yine bir ihale ve temel atma töreni ile iş başladı bu seferde istimlakler, dere bölgesi geçişinde meydana gelen binaların hasar görmesi ve çökmeler derken Bağcılar istasyonunun bir türlü inşa edilememesi ve araç alımında meydana gelenler, bu işteki en büyük hata İETT yi bu işin koordinasyonuna vermekti, git orer yaz kardeşim, sana ne metro inşaatından, bu yanlıştan dönüldüğünde ise zaten her iki kesim yani Başakşehir hattıda oldukça gecikmişti. Neyse ki işler hızlandı ve bir şekilde bitirildi, şimdi Otogar-Kirazlı kesiminde gerçekten senin dediğin gibi plansızlıktan kaynaklanan hataların ceremesi çekiliyor ve İBB kendi yaptığı bilgilendirme hatasının bedelini ödüyor, OTOGAR-KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR metrosunu açmaya çalışıyor, halbuki açılacak şey OTOGAR-KİRAZLI ve BAŞAKŞEHİR-KİRAZLI metro HATLARI.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Şub Prş, 2013 15:30

Ki bu böyle durursa, hiçbir açıklama, harita, vesaire olmazsa, elbet abes gibi görünür! Kirazlı’dan iki ayrı yöne devam edecek iki ayrı metro hattının kesiştiği doğru dürüst, düzgün dile getirilmiyor. Asıl problem bu. Yoksa, Ankara’da da olduğu gibi, hat lahanası gibi görünüyor. Metro hattı oraa geliyo, songra atlıyon, devam ediyon. Hee, o zaman bu bağlanıı? Eh eh!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Şub Prş, 2013 15:41

Ki bu böyle durursa, hiçbir açıklama, harita, vesaire olmazsa, elbet abes gibi görünür! Kirazlı’dan iki ayrı yöne devam edecek iki ayrı metro hattının kesiştiği doğru dürüst, düzgün dile getirilmiyor. Asıl problem bu. Yoksa, Ankara’da da olduğu gibi, hat lahanası gibi görünüyor.
Kirazlı'daki M1B ile M3'ün kesişimindeki durak, Ankara Kızılay'daki gibi iki katlı tek bir durak mı? Yoksa, yanyana iki ayrı durak mı? İkincisiyse, neden birbirine kolayca geçilecek şekilde çift katlı inşa etmiyorlar durakları?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2013 15:46

Engin Y yazdı:
Ki bu böyle durursa, hiçbir açıklama, harita, vesaire olmazsa, elbet abes gibi görünür! Kirazlı’dan iki ayrı yöne devam edecek iki ayrı metro hattının kesiştiği doğru dürüst, düzgün dile getirilmiyor. Asıl problem bu. Yoksa, Ankara’da da olduğu gibi, hat lahanası gibi görünüyor.
Kirazlı'daki M1B ile M3'ün kesişimindeki durak, Ankara Kızılay'daki gibi iki katlı tek bir durak mı? Yoksa, yanyana iki ayrı durak mı? İkincisiyse, neden birbirine kolayca geçilecek şekilde çift katlı inşa etmiyorlar durakları?
İstasyonların konumu şu, aslında tek bir yapı ama çapraz olarak inşa edildi, alt kat M1B hattına ait üst kat M3 e, yani geçen ay o istasyona girdiğimde benim çıkarımım bu oldu :) M3 ten turnike katına çıkıldığı zaman geniş bir koridor ile diğer hattın girişine ulaşılıyor ve buradan aşağı iniliyor ama M1B nin Kirazlı istasyonuna girmedim, orada biraz inşaat işi var diye duydum, özellikle elektrik tesisat işleri falan devam ediyor.

Resim

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Mesaj gönderen dcakmak » 14 Şub Prş, 2013 23:11

bu hat için hangi araçlar kullanılacak ve kaç tane olacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Prş, 2013 23:57

dcakmak yazdı:bu hat için hangi araçlar kullanılacak ve kaç tane olacak?
Bayağı bir aradım ama herhangi bir bilgi bulamadım aslında Uğur bilirdi ama tekrar girerse siteye bir göz atar belki, bu hat için ilk alınan araçlar bugün T4 te kullanılan Rotemlerdi ve 34 adetler, şimdi bu rakam eğer bu hat düşünülerek verildiyse 8 dizi artı 2 vagon yedek çıkıyor, bu durumda SGP lerden de 32 adeti buraya kaydırılacak demektir. Pardon sorunun cevabını başta vermedim :) en son aldığımız bilgilerde bu hat üzerinde SGP yani M1 de kullanılan araçlar kullanılacak şekilde bir hazırlık yapılmıştı, onların toplam sayısı her iki hattı da idare etmeye yeter deniliyordu. Mevcut durumu bilmiyorum ama plana göre bu hattın açılışından önce T4 teki tüm SGP lerin Esenler e çekilip hatta verilmesi gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Şub Cum, 2013 01:48

Aklım karıştı yine … M1 araçları M1B’de işlemeyecek mi? M3 dediğimiz hatta şu Olimpiyatköy araçları işlemiyor mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cum, 2013 01:50

alabay yazdı:Aklım karıştı yine … M1 araçları M1B’de işlemeyecek mi? M3 dediğimiz hatta şu Olimpiyatköy araçları işlemiyor mu?
Sen şimdi başlık M3 yazıyor ya, ondan öyle şeetiriyon takma kafana geçicek hepsi, açılış yapılıpta ben M1B yazdığını dünya gözü ile görüp inanınca geçicek :D:D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Şub Cum, 2013 02:07

Büsbütün karıştı şimdi! :? İşte bizdeki salata. Pes yani. Hangi hattın ne olduğunu ben buradan gözümde canlandıramiyorum. Öyle A’lı, B’li falan benim için fazla entel dantel.

Bu şimdi geçerli değil mi yine? (sırf hat çekimleri olarak, gerisi yine bir milyon hata içeriyor) ¬

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... l_2013.png

[Ben yarından itibaren burada 4 gün yazmayabilirim.]
En son alabay tarafından 15 Şub Cum, 2013 02:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cum, 2013 02:11

Karışacak bir şey yok anasayfada eşşek gibi harita veriyorum sana sen gidiyon bana harita gösteriyon, takıl abicim kendi kafana göre, o geçerli bu geçerli ohooo :) hadi git yat uyu 4 gün sona görüşürüz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Şub Cum, 2013 02:14

Evet, yatacağım, acaip yorgunum, demin provadan döndüm; ama o senin eşşoleşşek kadar (neredeyse at be, bak at eti skandalleri büyüyor, haritandan olmasın hee) haritanda da aynı M3 hattı var?! Tam salata beah :-)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön